עבור לתוכן

האם משחקי פלאש הם משחקים אמיתיים?

Featured Replies

פורסם

אם כל משחק AAA היה כמו TES או GTA מבחינת האופציות שיש לשחקנים אני הייתי מרוצה מאוד.

TES זאת הסדרת משחקים הכי אהובה עלי, באמת יש משהו מיוחד שם, אף פעם לא הרגשתי חזרתיות שם (כמובן מלבד כל השחקנים שפתחתי בעיקר במשחק Skyrim שוב ושוב).

פורסם

כי זה סגנון משחקיות של עולם פתוח. יש עוד משחקים כאלה שאתה פחות או יותר חופשי לעשות מה שאתה בוחר.

אבל משחקים כאלה (לפי דעתי הצנועה והלא כל כך מבינה בתכנות וכתיבת משחקים) יותר קשה לעשות.

הרבה יותר קל ליצור משחק ליניארי שפשוט מוליך את השחקן בקו אחד מבלי יותר מידי קשקושים.

אבל תעשיית המשחקים כבר התפתחה מעבר לזה. ומה שפעם הספיק היום כבר לא ממש מרגש.

אגב גם משחקי אסטרטגיה הם בעלי חזרתיות גבוהה מאוד (גם RTS וגם TBS)

פורסם
אבל משחקים כאלה (לפי דעתי הצנועה והלא כל כך מבינה בתכנות וכתיבת משחקים) יותר קשה לעשות.

הרבה יותר קל ליצור משחק ליניארי שפשוט מוליך את השחקן בקו אחד מבלי יותר מידי קשקושים.

אמנם כנראה יותר קל לעשות משחק לינארי מאשר משחק עולם פתוח, אבל לדעתי לעשות משחק לינארי טוב לא יותר קל, אלא כנראה יותר קשה.

כי במשחק עולם פתוח - ברגע שנתת מספיק אפשרויות, זה כבר מזין את עצמו וכל אחד ימצא משהו לעשות שם. במשחק לינארי (או אפילו לא לינארי לגמרי, אבל בכל זאת מתוסרט) צריך לתכנן (לאו דווקא לתכנת) היטב איך הכל יעבוד כדי לשמור על עניין, אתגר ומשחקיות טובה.

במשחקי קז'ואל אין בכלל עלילה, אין תסריט. הכל בנוי על מודל מסוים של משחקיות. אם הוא טוב, אז את העקרונות תופסים תוך 2 דקות בערך, אבל האתגר העולה, והשינויים הקטנים שמשפיעים על המשחק מחזיקים את השחקן מעוניין.

בהנחה כמובן, שהשחקן מראש מתחבר לכזה סוג של משחק. יש כאלה שלא. כמו שיש אנשים שלא מבינים איך אפשר לשחק קלפים שוב ושוב, או איך אפשר להנות מהרכבת קוביה הונגרית שוב ושוב. הרי ברגע שלמדת את רזי המשחק - זה הכל אותו דבר, רק מצבים התחלתיים שונים. אבל יש אנשים שמתחברים לזה וכיף להם להעביר שעות בmindless fun כזה.

אגב גם משחקי אסטרטגיה הם בעלי חזרתיות גבוהה מאוד (גם RTS וגם TBS)
נכון מאוד, בגלל זה לדעתי 90% או יותר מהזמן בז'אנרים אלה אנשים משחקים במולטי מול אנשים אחרים. כי משחק מול הAI נהיה מונוטוני ומשעמם די מהר, אבל מול בני-אדם זה תמיד אתגר חדש.

גם בFPS זה ככה במידה רבה, ולא מעטים מהFPSים יוצאים מראש כמעט רק כמשחקי מולטי.

פורסם
אמנם כנראה יותר קל לעשות משחק לינארי מאשר משחק עולם פתוח, אבל לדעתי לעשות משחק לינארי טוב לא יותר קל, אלא כנראה יותר קשה.

כי במשחק עולם פתוח - ברגע שנתת מספיק אפשרויות, זה כבר מזין את עצמו וכל אחד ימצא משהו לעשות שם. במשחק לינארי (או אפילו לא לינארי לגמרי, אבל בכל זאת מתוסרט) צריך לתכנן (לאו דווקא לתכנת) היטב איך הכל יעבוד כדי לשמור על עניין, אתגר ומשחקיות טובה.

.

מסכים ב100%.

ולפי דעתי בעבר היו עושים את זה יותר טוב (ע"ע: גרים פנדנגו, מקס פיין 1, דאוס אקס1 - אפילו שהוא כביכול משחק פתוח אבל בשבילי הוא משחק מולטי ליניארי, ועוד ועוד...). היום מתעסקים יותר מידי בלי יש ז** יותר גדול....

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים