לוח מעבד וזכרון ל-HTPC - חסכוני בחשמל - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לוח מעבד וזכרון ל-HTPC - חסכוני בחשמל


amirx19

Recommended Posts

שלום,

אני מעוניין להחליף לוח מעבד וזכרון במחשב ה- שלי. כרגע אני עם פנטיום 4 ,לוח אם סטנדרטי ו-2GB זכרון שעובדים אבל איטיים מאוד בעלייה של המחשב וכו'.

המטרה של המחשב היא הורדת סרטים, שיתוף קבצים, גלישה באינטרנט ו- NEED FOR SPEED אבל ברמה הכי נמוכה שיש.

הכי חשוב שהתצורה תהיה חסכונית בחשמל מכיוון שהיא עובדת 24/7.

מהי התושבת האחרונה שיצאה ? 1150 ? האם היא מומלצת למטרה זו ?

אשמח להמלצות רק מבית אינטל.

תקציב- עד 1,000 ש"ח. אין חשיבות לרעש.

האם מחשב שמבוסס Q9650 בתדר 2.4 יהיה חסכוני כמו מחשב מודרני ?

השאלה נובעת מזה שאני חושב אולי לשים את ה-Q9650 בתור ולקנות מערכת מבוססת I5 למשחקים ואז כמובן התקציב משתנה ומוכפל (לפחות).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. איזו חומרה בדיוק יש לך כרגע? כשאתה מדבר על מחשב HTPC זה יכול להיות מחשב רגיל לכל דבר, אבל זה יכול להיות גם מחשב קטן פיזית בעל לוח בגודל min-ITX, מארז קטן וספק כח מיוחד.

2. באופן כללי, אם אתה צריך מחשב לגלישה באינטרנט תוכל להסתפק במעבד Pentium G, לוח בעל ערכת שבבים H81 וזיכרון בנפח 4GB. שילוש בסיסי כזה ניתן לקנות בפחות מ-700 ש"ח (דוגמא).

3. אם אתה רוצה (או צריך, תלוי בגודל המארז שלך) לוח בגודל mini-ITX או/ו יש לך הגבלת גובה במארז, אז המחיר כבר יעלה (לוחות קטנים יותר עולים יותר, צריך קירור בעל פרופיל נמוך).

4. בשביל משחקים בסיסיים בד"כ מומלץ מעבד i3, דבר שיעלה את המחיר של השילוש לכ-1000 ש"ח, וכן זיכרון בנפח 8GB, דבר שיגדיל את המחיר בעוד כ-170-180 ש"ח לפחות, ואז כבר תעבור את התקציב של 1000 ש"ח. מעשית - אני לא יודע מה הדרישות של המשחק שלך, ובהחלט יכול להיות שמעבד Pentium G ו 4GB זיכרון יספיקו לך.

4. דרישות ההספק של מעבד Q9650 הן גבוהות יותר מאלו של מעבדים מודרניים (דבר הנובע מההבדלים בתהליכי הייצור והארכיטקטורה), ולכן מעבד Q9650 לא יהיה חסכוני בחשמל כמו מעבד Pentium G או i3.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. השילוש שהצעתי הוא דוגמא בסיסית וזולה ביותר. לפני שאתה רץ לקנות - מכיוון שמדובר במחשב HTPC ואתה כנראה תשתמש בליבה הגרפית המובנית במעבד ולא בכרטיס מסך נפרד, אולי כדאי שתשקול לוח עם יותר יציאות גרפיות - גם DVI, גם VGA, גם HDMI וגם DisplayPort, כמו ה H81M-HD3 של Gigabyte.

2. אם אתה חושב שבעתיד תצטרך יותר מ 16GB זיכרון, אולי כדאי לשקול לוח אם אחר בעל 4 חריצי הרחבה לזיכרון. בנוסף, אם אתה קונה לוח עם 2 חריצי הרחבה לזיכרון, שים לב שאם אתה קונה 8GB זיכרון ב-2 מודולים של 4GB כל אחד, תהיה לך בעיה להוסיף עוד זיכרון בעתיד (אתה תצטרך להחליף לפחות מודול אחד באחד בעל נפח גדול יותר).

3. אני באופן אישי לא אוהב את שיטת החיבור של קירור הסטוק של אינטל (שיטת הלחצנים) והייתי מעדיף לקנות גוף קירור מצד שלישי שהוא גם יעיל יותר וגם שקט יותר (אני משתמש ב Alpine 11 Plus).

4. נקודה חשובה - יש לך מחשב עם מעבד 4 (סוקט 775 ומטה), ולכן יש סיכוי סביר שיש לך התקן בעל חיבור IDE (דיסק קשיח או כונן אופטי). שים לב שחיבור ה IDE כבר לא קיים בלוחות המודרניים, מה שאומר שיש סיכוי שתצטרך גם דיסק קשיח או/ו כונן אופטי חדשים בעלי חיבור SATA.

5. באופן כללי רצוי שתפרט בדיוק איזו חומרה יש לך כרגע (מארז, ספק כח, כוננים, כרטיסי הרחבה וכד'), בכדי שיהיה אפשר לדעת מה אפשר ומה אי-אפשר להעביר למחשב הבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. אתה צודק, עדיף את הלוח שציינת ל- מכיוון שיש לו את כל החיבורים הנ"ל.

2. לא רואה מצב שבו 8GB לא יספיקו ל-. נראה לי ש- 16GB יהיה בזבוז של כסף. ליתר ביטחון אזמין את הזיכרון ביחידה אחת.

3. אין לי בעיה עם חיבור הלחצנים של , הרכבתי מאות אם לא אלפים בעבר (6 וחצי שנים טכנאי מחשבים). גם עם הרעש אין לי בעיה מכיוון כל עוד שומרים על גוף נקי הם שקטים באופן יחסי.

4. יש במחשב שני דיסקים קשיחים ושניהם SATA.

5.אין צורך לפרט מכיוון שאני יודע שכל שאר החומרה יכולה להתחבר ללוח הבא.

תודה על ההבהרות, השקעתך בתגובות מוערכת מאוד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...