למה בארץ אין חקיקה של סוגיית מכירת מכשירים ממוחזרת ? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

למה בארץ אין חקיקה של סוגיית מכירת מכשירים ממוחזרת ?


needacomp

Recommended Posts

אני מבין עכשיו למה יש טרנד בשנים האחרונות של חנויות להחתים לקוחות שברגע שהם יוצאים מהחנות אם יש בעיה היא שלהם ומספיק לראות את כמות התלונות בפורומים על אנשים שכן הספיקו בטעות לצאת בלי לשים לב לפגם (זה כבר לא נראה לי קשור, כי לפעמים החנויות פשוט ממחזרות ציוד וזה לא חוקי...)

הרי בטוח שחלק מהיבואנים ארצה מזמינים מחו"ל ציוד שעבר מחזור מחדש (refurbished), זה יותר זול, פחות מיסים בדרך וכו', אבל בחיים שלי עוד לא ראיתי בחנות מכשיר / ציוד אלטקרוני שהיה רשום עליו שהוא כזה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הבנתי, יש חוק שאומר שעל חנויות לציין מפורשות שאם ציוד הגיע כ refurbished הם חייבות לציין זאת ? אם יש כזה חוק, אשמח לראותו. אם אין כזה חוק, ברור שהם יעשו זאת ולא ירשמו, למה להם, זה כסף בבנק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי חשוב יותר אפילו שיהיה חוק שמחייב לציין מה בדיוק נעשה בחומרה שהיא refurbished, ועל ידי מי

כי יש refurbished שאינו שונה בכלום ממוצר חדש (ולפעמים טוב יותר, אם הוחלף רכיב שהיה גורם לתקלה ידועה) ויש refurbished שיעשה בעיות שוב ושוב

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"הרי בטוח" והשערות כאלה ואחרות הן לא הכסף איתו אתה יכול ללכת למכולת. רוצה ללכת למכולת? תביא הוכחות. מבין...

אני מבין, לצערי ראיתי בחיי כמה חנויות עושות את הדבר הלא חוקי שהזכרתי בסוגריים (מחזור ציוד ללקוח אחר) ולכן אני לא אתפלא אם הן עושות דבר שהוא יותר "כשר" (אם אין חקיקה בנושא).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נא להבדיל בין חקיקה לפיקוח. יש חוק ברור האוסר למכור לצרכן מוצר "מוחדש" (זו המילה המתאימה בעברית, אגב) בלי לציין שהוא כזה, אבל אם בעל עסק בכל זאת עושה זאת, איש לא יבדוק זאת וגם אם הוא "נתפס" (בגלל לקוח שהתלונן) לא סביר שיוטלו עליו סנקציות כלשהן פרט לביטול העסקה וזיכוי מלא של הלקוח במקרה הטוב.

- - - תגובה אוחדה: - - -

עם זאת, רצוי לציין שדווקא יש בארץ גם לא מעט מוכרים שמציעים ציוד מוחדש תוך ציון שמדובר בציוד מוחדש, וזאת בניגוד לטענה בהודעה הראשונה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חיכיתי שמישהו יביא את זה. המילה מחודש השתרשה בהקשר למוצר שתוקן ונמכר שוב. החנויות משתמשות במוחדש לא מאהבהת העברית התקנית אלא כדי להתרחק מהשליליות הטבועה במונח מחודש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החנויות משתמשות במוחדש לא מאהבהת העברית התקנית אלא כדי להתרחק מהשליליות הטבועה במונח מחודש.

איזה קשקוש. כאילו מישהו שם לב בכלל אם כתוב "מוחדש" או "מחודש" או מכיר את ההבדל (שגם ככה לא קיים ולא מוגדר בשום צורה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ההגדרה הזו יכולה להתאים גם למוצר מתצוגה למשל (או אפילו כל מוצר שאפשר לפתוח ולגעת כי האריזה לא אטומה והחנות מרשה, וכדומה). ובכל זאת, מוצר מתצוגה לא נחשב למוחדש, ויש ללקוחות פחות רתיעה ממנו מאשר מוצרים מוחדשים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...