עבור לתוכן

קירור המעבד חוסם את הגישה לזכרונות בלוח האם. זה תקין?

Featured Replies

פורסם
  • מחבר

השאלה היא אם יכול להיות שנגרם נזק לאחד מהרכיבים (מאוורר / לוח אם / מעבד) שהשפעתו תתגלה רק בהמשך.

הרי כפי שניתן לראות בתמונה, עושה רושם שהמכלול שם חטף זעזוע לא קטן.

במידה וכן, לא שווה לי לקחת את הסיכון. עדיף לי לבטל עסקה (זה עדיין בטווח ה- 14 יום) ולהיות בראש שקט.

  • תגובות 89
  • צפיות 17.2k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

אם נגרם נזק, זה לא יעבוד. זה לא יחמיר עם הזמן. קורה שקרור כבד זז במשלוח (ראיתי את זה קורה מספיק פעמים), זה לא אומר שמשהו נהרס :)

פורסם
  • מחבר

דיברתי אתמול בבוקר עם החנות (TMS) ושלחתי להם את התמונה.

הם הציעו לי שתי אפשרויות:

1. לשלוח לי מאוורר חדש שאתקין בעצמי (הצעה די תמוהה בעיניי. הרי אינני טכנאי מחשבים ומי יכול להבטיח שאבצע את ההתקנה בצורה נכונה מבלי לגרום לנזק גדול יותר).

2. לשלוח את המחשב חזרה לתיקון.

בחרתי בחלופה השניה וכבר אתמול בערב הגיע שליח לאסוף את המחשב.

לגבי החיווט, הם טענו שבמארז המדובר (סילברבטון Ps08) אין מקום לסדר את החוטים בצורה אסתטית.

משום מה אני מדמיין בעיניי רוחי כיצד המחשב מגיע למעבדת החנות, ושם פותרים את הבעיה בכמה מכות פטיש שמיישרות את המאוורר העקום ושולחים אותו מייד בחזרה ללקוח :P.

(אני סקפטי מטבעי)

מה נראה לכם?

-

פורסם

אפשר ליישר את זה ידנית, וזה יעבוד תקין אם צינורות הקירור עדיין לא נקרעו ואיבדו אטימות בנקודת הקיפול

פורסם
דיברתי אתמול בבוקר עם החנות (TMS) ושלחתי להם את התמונה.

הם הציעו לי שתי אפשרויות:

1. לשלוח לי מאוורר חדש שאתקין בעצמי (הצעה די תמוהה בעיניי. הרי אינני טכנאי מחשבים ומי יכול להבטיח שאבצע את ההתקנה בצורה נכונה מבלי לגרום לנזק גדול יותר).

2. לשלוח את המחשב חזרה לתיקון.

בחרתי בחלופה השניה וכבר אתמול בערב הגיע שליח לאסוף את המחשב.

לגבי החיווט, הם טענו שבמארז המדובר (סילברבטון Ps08) אין מקום לסדר את החוטים בצורה אסתטית.

משום מה אני מדמיין בעיניי רוחי כיצד המחשב מגיע למעבדת החנות, ושם פותרים את הבעיה בכמה מכות פטיש שמיישרות את המאוורר העקום ושולחים אותו מייד בחזרה ללקוח :P.

(אני סקפטי מטבעי)

מה נראה לכם?

-

בולשיט זיינו לך תשכל .. אם הם קצת יתאמצו אפשר לסדר אותו בסדר גמור

zin_zps14d3bddf.jpg

לשלוח לך מאוורר חלופי? נו באמת, אני מאוד שמח שלא בחרת באופציה הזאת.. יש סיכוי שגם קרה נזק לעוד חלקים (זיכרונות, לוח אם) .. הייתי בוחן את המחשב בזכוכית מגדלת כשהוא חוזר כי יש לי תחושה שהם לא יעשו את זה...

פורסם

1. לשלוח לי מאוורר חדש שאתקין בעצמי

-

WT...??

אני לא חשבתי שאפשר לחבר את המילים האלה ביחד וליצור משפט כזה ועוד לומר אותו ללקוח....חחחח הזוי לגמרי!

פורסם
  • מחבר

לשלוח לך מאוורר חלופי? נו באמת, אני מאוד שמח שלא בחרת באופציה הזאת.. יש סיכוי שגם קרה נזק לעוד חלקים (זיכרונות, לוח אם) .. הייתי בוחן את המחשב בזכוכית מגדלת כשהוא חוזר כי יש לי תחושה שהם לא יעשו את זה...

כן, גם לי יש תחושה כזאת.

אגב, איך אתה מציע לי לבחון אותו? יש איזו תוכנה מומלצת לבדיקות עומסים?

פורסם

אם לי למשל זה היה קורה, הייתי בודק את הלוח והזיכרון ומנסה לתקן את הקרור. אם זה לא בר תיקון, בשמחה מקבל אחד תחליפי ומחליף ולא בוכה על פני 3 דפים...

אבל זה רק אני.

פורסם
כן, גם לי יש תחושה כזאת.

אגב, איך אתה מציע לי לבחון אותו? יש איזו תוכנה מומלצת לבדיקות עומסים?

Prime 95, Aida 64 ולהסתכל פיזית בעין שהזכרונות או הלוח אם לא נפגעו..

אם לי למשל זה היה קורה, הייתי בודק את הלוח והזיכרון ומנסה לתקן את הקרור. אם זה לא בר תיקון, בשמחה מקבל אחד תחליפי ומחליף ולא בוכה על פני 3 דפים...

אבל זה רק אני.

אז אתה פראייר, בכל מקרה הבחור ממש לא בכה, לא לכולם יש את הידע להחליף גוף קירור ולהתעסק עם חומרה של מחשב וגם אין שום סיבה שהוא יעשה את זה כשיש לו אחריות, ד"א במצבים של נזק פיזי הבעיה יכולה להתגלות גם בעתיד, אפילו הלחמה בלוח אם יכולה להיסדק ולהפוך להיות קרה בעתיד..

פורסם
  • מחבר

הי Xvertigo, אני מבין את העמדה שלך, אבל אתה כנראה יוצא מנקודת הנחה שאני גיימר או טכנאי מחשבים - ואני לא.

כמהנדס תוכנה אני אמנם מבין משהו במחשבים, אבל אני לא מתיימר להיות טכנאי מחשבים ולהתעסק עם רכיבים שאני יכול בטעות לגרום להם נזק.

כמו כן, כלקוח שרוכש מוצר חדש במיטב כספו, אני מצפה לקבל מוצר חדש ותקין לחלוטין, שלא ידרוש ממני שעות של התעסקות.

לצערי אני למוד נסיון מר של בעיית BSOD במחשב חדש שרכשתי בעבר. בעייה שהצריכה גיחות חוזרות ונשנות למעבדת החנות, ושנפתרה רק לאחר החלפת המחשב במחשב בעל מפרט שונה לחלוטין.

אני מניח שרוב חברי הפורום יסכימו איתי.

פורסם

הלחמה לא יכולה להפוך לקרה, היא רק נוצרת ככה. בכל אופן בגלל זה יש אחריות. הציעו לאסוף ולתקן מה שצריך ושניכם רק קופצים ומתלהמים. זה פשוט מעצבן.

פורסם

אף אחד לא הכריח אותך להחליף את הקירור לבד, זו הייתה רק אחת מהאופציות שהציעו לך. לו הייתי נתקל במצב כזה, גם אני בשמחה הייתי מחליף את הקירור לבד, במקום לשלוח את כל המחשב חזרה לחנות ולחכות מי יודע כמה זמן עד שהוא יחזור אליי.

לך זה לא מתאים מסיבות כאלה ואחרות, ליגיטימי. לכן הציעו לך אופציה נוספת, תמיד טוב שיש בחירה.

טעויות קורות אין מה לעשות, בינתיים קיבלתו את מלואו תשומת הלב מהחנות. המשך לעדכן.

פורסם
הלחמה לא יכולה להפוך לקרה, היא רק נוצרת ככה. בכל אופן בגלל זה יש אחריות. הציעו לאסוף ולתקן מה שצריך ושניכם רק קופצים ומתלהמים. זה פשוט מעצבן.

אז זהו שלא, כתוצאה מרעידות או מכה פיזית הלחמה יכולה להיסדק ולהפוך ללא תקינה, כן שמתי לב שהמילה קרה מפריעה לך בעין.

פורסם

נכון כי הלחמה קרה זו לא ההגדרה הנכונה. שים לה שהקרור לא התנתק ממקומו. אם כך היה כבר היו מחליפים שם הכל.

פורסם

להגיד לך תאמת קשה לראות בתמונה מה הלך שם.. במצב הקיצוני הPCB של הלוח אם גם יכול להיסדק.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים