שאלה לגבי מעבד Q9400 - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלה לגבי מעבד Q9400


Chumlee

Recommended Posts

שלום ,

נאמר לי פה ש G3250 שמקביל ל Q9550 לא למשחקים .

אז סביר להניח ש Q9400 כבר לא למשחקים , אז למה הוא טוב ?

ראיתי את ה Q9400 למכירה ב 150 שקל שווה להשקיע עליו את הסכום ? אני בעיקרון רוצה ב 100 .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

G3250 חזק יותר מהQ9550 מהסיבה הפשוטה שהוא חדש בהרבה (4 דורות) ממנו. אמנם יש לו שתי ליבות פחות אבל הליבות מסוגלות לתת הרבה יותר. הG3250 גם מהיר יותר מבחינת תדר.

הQ9400 יתאים עוד פחות ואתה שוכח שבכל אופן תצטרך לקנות לוח אם ישן שיתאים לו (רק משומש) וזכרונות ישנים שיתאימו לו (אלה אם תמצא לוח G43/45/41 עם DDR3).

אתה כבר מספר ימים רץ במעגלים, שואל את אותן השאלות שוב ושוב ועם יותר ממשתמש אחד - לאיזו מטרה? קיבלת תשובות על הכל (כולל כ. המסך שאתה מתלבט לגביו) אז למה אתה כל הזמן חוזר אחורה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מחשב טוב למה? אתה לא יכול לצפות לקבל ביצועים של מחשב מודרני במחשב שמבוסס טכנולוגיה של 4 דורות אחורה, בפרט שלא ב-500 ש"ח ובטח ובטח שלא למשחקים מודרניים, אתה צריך להבין שמספר הליבות זה לא הדבר היחיד שמשפיע על הביצועים - בכל דור משפרים או/ו מקטינים את הארכיטקטורה של המעבד, כך שהוא יעיל יותר, פולט פחות חום ותומך בסטי פקודות חדשים יותר. עם הדורות השיפורים מצטברים והביצועים של כל ליבה גדלים, כך שבשלב מסויים שני מעבדים מדורות שונים שאולי יש להם אותו מספר ליבות ועובדים באותו התדר יציגו ביצועים שונים לגמרי.

אם אתה רוצה להרכיב מחשב בשביל משחקים מודרניים - מעבד מרובע ליבות מדור ה 2 כנראה יתאים לך לביצועים בינוניים לכל היותר (וגם זה תלוי בכרטיס המסך בו תעשה שימוש). אם אתה רוצה להרכיב מחשבים בשביל הכיף - זה כבר סיפור אחר. בכל מקרה אתה צריך להבין שאתה חייב גם לוח מתאים וגם מתאים ביחד עם המעבד שתבחר, ובמידה ואין גרפית מובנית במעבד או בערכת השבבים, אתה תצטרך גם כרטיס מסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין אותך אבל אתה מסכים איתי שיש מעבדים ישנים שלפי הבנצמרק יותר חזקים מהחדשים קח למשל את ה Q9400 ואת ה Q9550 " הישנים " ותשווה אותם ל AMD החדשים ואתה תראה שה Q הישן 775 חזק מהם , עם כל הסט פקודות ,

ועוד משהו שממש מבלבל אותי למה בכל בנצמרק יש תוצאות אחרות ? באתר GPUBENCMARK הכרטיס שלי GTS450 מקבל 1500 נקודות והכרטיס של AMD 4870 מקבל רק 750 , משמע שלי חזק פי 2 - ובאתר ANADATECH BENCHMARK התוצאה קרובה יותר איך זה ? איך אפשר לדעת מה האמת ?

האתר הזה לא אמין ? http://www.videocardbenchmark.net/gpu_list.php

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. מעבדים שונים פונים לפלחי שוק שונים, דבר המתבטא ב"כח עיבוד"/"ביצועים" שונים, בפליטת חום, במחיר וכד'. אין ממש טעם להשוות מעבדים המיועדים לפלחי שוק שונים, גם כי יש עוד שיקולים בדרך, כמו התכונות שלוחות אם שמתאימים למעבדים כאלו מציעים.

2. כל מבחן ביצועים מריץ סט בדיקות שונה ויש לו שיטת ניקוד שונה. לכן אפשר לצפות להפרשי ניקוד שונים. יכול בהחלט להיות שבמבחן ביצועים אחד ייעשה שימוש בסט פקודות או תכונות שמעבד (או כרטיס מסך) הנתמכים ע"י מעבד אחד אבל לא ע"י השני, והדבר יביא להפרש בניקוד, בעוד שבמבחן ביצועים אחר לא יעשה שימוש בסט פקודות כזה, ולכן למעשה לא יינצל את יכולות המעבד. בסופו של דבר צריך גם להבין שמדובר במבחני ביצועים סינטטיים ומה שחשוב הוא הביצועים בפועל.

3. לפי האתר הזה, ה 4870 קצת יותר טוב מה GTS 450. עוד מידע בנוגע לכרטיסי מסך תוכל לקבל בפורום כרטיסי מסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי הדיונים האחרונים שלו בפורומים, Chumlee מנסה לבנות מחשב מחלקים משומשים ב-500 ש"ח מתוך מחשבה שמחשב כזה יתאים למשחקים. מדיי פעם הוא שואל לגבי מעבד כזה או אחר, תוך השוואתו למעבד אחר, אבל הוא נוטה לבצע השוואה למעבדים ישנים או למעבדים שמיועדים לפלחי שוק שונים (למשל לניידים או למחשבים קטנים). אני מנסה להסביר את הנקודה שאין טעם לבצע השוואות כאלו בגלל ההתפתחות הטכנולוגית במעבדים ובגלל שמעבדים שמיועדים לפלחי שוק שונים יציגו ביצועים שונים (לדוגמא - לניידים תמיד יהיו חלשים יותר ממקביליהם למחשבים נייחים). כמו כן ב-500 ש"ח הסיכוי לבנות מחשב שמתאים למשחקים הוא דיי נמוך, אלא אם כן מוצאים "מציאות".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...