עבור לתוכן

המלצות ויעוץ לגבי רכישת רכב ראשון. מהשכרה? מליסינג? חדש?

Featured Replies

פורסם

מרבית הסיכויים שיהיה קל יותר לגלות נזקים אצל אדם פרטי מאשר בגוף מאורגן

כשיש תאונה עם נזקי מרכב יש שתי אפשרויות תיקון

האחת להחליף חלקים כי זה מה שמאשר הביטוח לפרטיים ואז גם קל לגלות בבדיקה מאחר והוחלפו חלקים

השניה להפעיל את מגוון השרשראות והמותחנים ולמתוח את האוטו חזרה למידות המקוריות בדיוק של מילימטרים. את זה עשויים לעשות הגופים המאורגנים.

  • תגובות 36
  • צפיות 7.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

הנה, התחלנו עם תיאוריות קונספירציה...

כשראיתי נתונים של רכבי ליסינג, הם הראו לי גם מכוניות שבדוח הבדיקה שלהן היה מצוין שהן עברו תאונה.

הם ממש לא מסתירים משהו כזה, זו עבירה פלילית. פשוט מתמחרים במחיר נמוך יותר.

יש אנשים שקונים רכבים עם פגיעה או שינוי בשלדה, שלא נלחצים מזה. אני אישית לא הייתי קונה רכב כזה, אבל יש כאלה שכן.

אני סומך פחות על רכב פרטי שעבר כמה ידיים, אולי שיחקו לו עם הק"מ, אולי מסתירים תאונות. למרות שאני חושב שעם ציוד הבדיקה שיש היום, אי אפשר להסתיר פגיעה בשלדה כתוצאה מתאונה.

פורסם
אפשר להתווכח על העניין הכלכלי

לדעתי רכב חדש יהיה בטוח יותר על הכביש מרכב משומש

אצלי למשל יש 7 כריות אויר, מערכות עזר לבלימה ומערכת בקרת יציבות שלוקחת גם פיקוד על ההגה

מולטימדיה עם מצלמה לאחור

וגם פחות סיכוי שיתנו לי רכב שחיברו אותו משני חלקים

זה בדיוק מה שאמרתי - כל אחד צריך להחליט כמה עשרות אלפי שקלים שווה לו השקט הנפשי הזה.

זה נכון שבאופן מסורתי רכבי השכרה/ליסינג מגיעים פחות מאובזרים מרכבים מאותו דגם שהיבואן מוכר ללקוחות פרטיים כדי להוזיל את העלויות - זה יכול לבוא לביטוי במערכת שמע פשוטה יותר, העדר בקרת שיוט ובקרת אקלים או שליטה על הרדיו ההגה, למרות שבשנים האחרונות גם זה כבר לא נכון ומכוניות הליסינג היום מאובזרות בצורה לא רעה בכלל.
ובכל מקרה זה בא לידי ביטוי במחיר. אפילו עוד לפני ההנחה של הליסינג - אבזור שונה זה תת-דגם שונה ומשפיע על מחיר המחירון.
פורסם

כמו שאתה שם לב יש פה אלף דעות על שאלה שהיא באמת לא חד משמעית.

לדעתי קניה מליסינג באמת תחסוך לך כמה אלפים טובים ואם 55K זה התקציב המקסימלי שלך אז כנראה שתצטרך את זה. אחי הגדול קנה פיקנטו עם 0 ק"מ מאלבר והוא אמר שההפרש מהיבואן הצדיק את הקניה.

אם יש לך סבלנות וגם ידע מסויים בתחום אז תחפש יד שנייה ותיזהר שלא יעבדו עליך.

רכב חדש לא ממש בא בחשבון בתקציב הזה.

מקווה שלא חזרתי יותר מדי על דברים קודמים, לא הייתה לי סבלנות לקרוא הכל (:

פורסם
  • מחבר

נניח שאני קונה מכונית מהשכרה או מליסינג, מהו תהליך הבדיקה שכדאי לי לבצע?

פורסם

קודם כל לדעת מה שווי הרכב. לא לבדוק בלוי יצחק אלא לדבר עם אנשים ביד 2 (המחיר המפורסם גבוה ממחיר העסקה ב-99% מהמקרים)

דבר שני, להתרשם באופן כללי ממצב הרכב - קילומטראג', היסטורית טיפולים, פגיעות פיזיות (גם בפנים), נסיעת מבחן וכמובן בדיקה במכון מטעמך. קח בחשבון גם שהמכונים מחוייבים לתת אחריות על הבדיקה שלהם אז רמת הכסת"ח ממריאה - הם מוסרים דוח שמלא "שחורות". אפשר לשאול באופן אישי את אחד הבוחנים האם הרכב במצב טוב או לא off the record.

אחרון, כמובן להתמקח על המחיר, לקבל אחריות ויישור קו. עלות האחזקה של רכב במגרשים גבוהה, כדאי להם למכור מהר. השוק מוצף ברכבי ליסינג והשכרה.

לרוב רכבי הליסינג בציים הגדולים הם מרמת האבזור הנמוכה ביותר. זה לא אומר ש"אין כריות אוויר", זה אומר שיתכן שברמת אבזור הנמוכה יש למשל 4 כריות אוויר ולא 7.

גם הטענה שרכב חדש בטוח יותר היא כללית ולא נכונה תמיד. בהינתן תקציב מסויים, נניח 60K ש"ח, רכב חדש = מכונית מיני עם רמת אבזור נמוכה. קשה להתווכח עם העובדה שקורולה 2009 GLI למשל באותו תקציב תהיה בטיחותית יותר ושימושית יותר.

פורסם

נכון שהמכונים מוסרים דוח שחור אם כי להערכתי הם יגזימו בשעה שאתה מוכר רכב לסוחר ויקלו כשאתה קונה מהסוחר. בכל זאת אתה אורח לרגע ואילו הסוחר לקוח קבוע.

קח בחשבון שברגע שהם שולחים אותך למכון בדיקה הם למעשה מסירים מעצמם אחריות.

לסוחר רכב יש אחריות מורחבת כלפי הלקוח וברגע שאתה לוקח לבדיקה האחריות שלהם מופחתת.

לכן הכי חשוב זה לנסות ולהוציא מהם אחריות ארוכה ככל האפשר

נערך על-ידי levin445

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים