המלצות ויעוץ לגבי רכישת רכב ראשון. מהשכרה? מליסינג? חדש? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

המלצות ויעוץ לגבי רכישת רכב ראשון. מהשכרה? מליסינג? חדש?


Ido.G

Recommended Posts

היי,

כיום אני מתנייד באמצעות אוטובוסים. אני גר עם ההורים, כך שבערב מדי פעם אני לוקח את הרכב שלהם. עד כה אוטובוס מילה את צרכי היטב במינימום הוצאות.

באוקטובר אתחיל ללמוד באונ' חיפה. אני מתגורר ברעננה. לכן החלטתי שהגיע הזמן לרכב.

המטרה היא למזער הוצאות + כאבי ראש. אני לא מאמין ברכב, לא מעניין אותי להשוויץ ברכב שלי, לא מעניינות אותי כל מני שטויות בו - אני צריך שיהיה נוח במידה סבירה ושינסע היטב ובאמינות. אין לי צורך להוציא כסף על שום דבר שהוא מעבר לזה. אני אפילו עוד יותר לא סובל להתעסק עם כל מני רוכלים מעצבנים, עם מוסכים וכו' וכו'. לכן לא אקנה ישן או לא אמין בשביל לחסוך כסף.

בגדול חשבתי על מיני ידנית. (פיקנטו, ספארק, אלטו וכו').

כמה שאלות:

א. מה לדעתכם כדאיות הרכישה של רכש מהשכרה?

ב. אשמח להמלצות על מקומות שכדאי לחפש בהם (היום הלכתי לאוויס ולשלמה סיקסט, המבחר של הידניות שם הוא מזערי).

ג. יד-שניה VS יד ראשונה. מה אתם אומרים? אפשר לקנות ספארק חדשה ב ~55 אלף. מרגיש לי שלא שווה לחסוך כמה אלפים בשביל שנסעו בו. לרוב לא מעט ק"מ.

ד. אשמח להמלצות כלליות.

התקציב הוא עד 55K, בגדול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

א. בעקרון זה לא מציאה, אתה לא יכול לדעת מה עבר על הרכב אפ'י אם הקילומטרז נמוך.

ב-ג. היום אתה גם כן יכול לקנות מחברות השכרה (לפי מה שביררתי בזמנו אלבר היו הכי משתלמים) אם 0 ק"מ ולהרוויח כמה k (אם לא הכפת לך שהרכב יהיה יד שניה ברישיון)

ד. אני ממליץ לך להתייעץ ב - carsforum זה פורום של רכבים, אני מאמין שיעזרו לך שם קצת יותר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיאורטית אפשר, בפועל הם לא ממש מוכרים ידניות (כאמור, בדקתי).

מודע לקיומו של הפורום הזה. כרגע אני מתעייץ פה. ;-)

- - - תגובה אוחדה: - - -

א. לאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

ג. לדעתי בשביל שקט הכי מומלץ יד שניה בן שלוש שנים מטופל מפרטי. איזון בין מחיר לאמינות.

למה, בעצם?

אולי זה מומלץ, אבל אין לי סבלנות לחפש מכונית יד שניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד לא מזמן הייתי באותו סיפור כמו שלך ... הכל עניין של תקציב

רכב חדש? לדעתי תרד מזה וחבל על הנפילת ערך הראשונית

ממליץ לך לפזול לכיוון i10\פיקנטו שנת 2012+

רכשתי קצת פחות מחודש i10 יד ראשונה פרטי 16000 ק"מ ב45K עם אחריות מהחברה לעוד שנה ... בנתיים מרוצה מאד!

מה שכן הכל תלוי באופי הנסיעה שלך נסיעות ארוכות ברכב סופר מיני זה קצת מבאס במיוחד עם מזגן

אני לא מתקרב לסוכנויות או מגרשים למינהם ... לא סומך עליהם בשיט ( כנראה אני פראנואידי מידי )

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באוקטובר אתחיל ללמוד באונ' חיפה. אני מתגורר ברעננה. לכן החלטתי שהגיע הזמן לרכב.
האם אתה מתכוון להמשיך לגור עם ההורים ולהתנייד לחיפה על בסיס יומי, או לגור במעונות?

רווק שגר/לומד/עובד/מבלה בחיפה לא צריך . אבל אם אתה מתכוון להמשיך לנסוע למרכז על בסיס קבוע, זה סיפור אחר.

רכב קטן זה מומלץ, למרות שאישית הייתי מעדיף סופר מיני שקצת יותר גדולה, אבל אם אתה 90% מהזמן לבד ברכב ולא מעביר הרבה דברים - כנראה מיני זה בסדר גמור.

ידנית בעליות/ירידות של חיפה עשוי להיות לא כיף, אבל מי שרגיל - לא תהיה לו בעיה, מן הסתם, וזה גם יחסוך בדלק.

בכל מקרה, תקפוץ לבקר כשתתחיל ללמוד. :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מבחינת חסכון בדלק גולף פלוס TDI או פולו 1.4 ידני.

לנסיעות כאלו ארוכות על בסיס קבוע לא הייתי קונה מיני עם מנוע 1100 ומטה

לא משתלם בעליל לקנות מכונית חדשה, כמו שרשמו מעליי, אם אתה מוצא, 3 שנים מפרטי מטופלת במורשה זה אידאלי

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני בדיוק קונה עכשיו שהיה בליסינג (לא השכרה!) ויש לכך מספר יתרונות גדולים שכדאי לשקול:

1. המחיר נמוך באופן משמעותי, מה שמאפשר לקנות מדגם איכותי יותר או משנתון חדש יותר, עם תקציב שאחרת לא היה מספיק לכך.

2. חברת הליסינג מבצעת "השבחה" שכוללת תיקון של כל מה שלא תקין, כולל קוסמטיקה כמו החלפת פגושים עם שריטות, תיקון דפיקות אם יש וכו'. מקבלים אפילו צמיגים חדשים, אם יש בלאי בנוכחיים. אתה מקבל שהכול בו מתוקן והוא נראה חדש, משהו שאף מוכר פרטי לא יעשה עבורך.

3. יש אחריות לשנה מטעם חברת הליסינג. כך שאם מתגלה בעיה לאחר הרכישה, הם מתקנים.

4. הם לא מרמים אותך כמו כל מיני סוחרי . מראים לך טופס בדיקה שנעשה מטעמם עם מידע ראשוני, שמאפשר לפסול על הסף ולקחת לבדיקה עצמית רק רכב שאתה מרוצה ממצבו. כזה שלא עבר תאונות, למשל.

החסרונות:

1. בדר"כ ק"מ גבוה, אבל על זה מורידים לך אפילו עוד במחיר.

2. כאשר תמכור, הוא יימכר כרכב שהיה בליסינג, במחיר נמוך יותר מפרטי. יש מענה מסוים לחיסרון הזה, שכן חברת הליסינג מבטיחה לך לעשות טרייד אין לרכב הזה במחיר מחירון, כאשר תרצה לשדרג.

3. יש הרבה אנשים שקיבלו רכב מהעבודה והתחרעו עליו. אבל בשביל זה אני לוקח לבדיקה מטעמי, כדי לגלות אם נגרם נזק או בלאי לא סביר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. נכון אבל יש סיבה למחיר הנמוך.

2. עדיף בהרבה מה שבפנים על פני פלסטיקה חיצונית וכדו'.

3. בתקווה שזה נכון, חוצמזה קונים בד"כ ליותר משנה.

4. אשרי המאמין.

קניה מליסינג זה הימור, אם נפלת על של נהג אחראי הרווחת. אם לא - עיין מה שכתבתי על השכרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעדיף רכס ליסינג שהיה אצל משפחה מאשר פרטי שהיה אצל צעיר. לדעתי ההימור בקנייה מםרטי לא קטן יותר מקנייה מליסינג. זה ממש לא כמו השכרה, שם כל שבוע הרכב נמצא אצל מישהו אחר.

ההשבחה שדיברתי עליה היא לא רק חיצונית אלא גם פנימית. הם יתקנו כל בעיה שתימצא בבדיקה, ללא עלות נוספת. אף מוכר פרטי לא יעשה את זה.

גם האחריות לשנה היא בונוס. מוכר פרטי לא ייתן לך שום אחריות. אם התגלתה תקלה אחרי שקנית - זבש"ך. לכן, הטיעון של "רכב קונים ליותר משנה" אינו רלוונטי. אני מקבל פה משהו שלא הייתי מקבל ממוכר פרטי בכל מקרה, זה אקסטרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכתבת נכון רק אם אתה קונה מיד ראשונה. אחרת, זה הימור די דומה ברמתו מבחינתי. אבל גם אם נניח שאתה צודק ונהג ליסינג תמיד מתייחס לרכב גרוע יותר מאשר בעלים (הנחה שאפשר להתווכח איתה לדעתי), זו בדיוק הסיבה שאתה משלם 10 אחוז פחות. ההימור הזה מגולם במחיר. מעבר לכך, כמו שכתבתי קודם, חברת הליסינג עושה מאמצים גדולים כדי לצמצם את ההימור הזה - השבחה, אחריות לשנה וכו'.

התגובה הראשונית שלי הייתה - מה פתאום ליסינג. אבל אחרי שראיתי שההורים שלי קנו 3 רכבים מליסינג, נהנו מתיקון ליקוי שהתגלה לאחר הקנייה, נהנו משדרוג עם טרייד אין והיו מאוד מרוצים - ההתנגדות והשמרנות שלי די הוסרו.

בכל אופן, פירטתי את היתרונות והחסרונות של קנייה מליסינג. אתה הוספת עוד כמה אלמנטים שאתה רואה כחסרונות. המידע נמצא ופותח הדיון או כל אחד אחר יכול להחליט מה עדיף לו. אין לי מניות בחברות ליסינג או משהו, שכל אחד יעשה מה שהוא מוצא לנכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האם אתה מתכוון להמשיך לגור עם ההורים ולהתנייד לחיפה על בסיס יומי, או לגור במעונות?

רווק שגר/לומד/עובד/מבלה בחיפה לא צריך . אבל אם אתה מתכוון להמשיך לנסוע למרכז על בסיס קבוע, זה סיפור אחר.

רכב קטן זה מומלץ, למרות שאישית הייתי מעדיף סופר מיני שקצת יותר גדולה, אבל אם אתה 90% מהזמן לבד ברכב ולא מעביר הרבה דברים - כנראה מיני זה בסדר גמור.

ידנית בעליות/ירידות של חיפה עשוי להיות לא כיף, אבל מי שרגיל - לא תהיה לו בעיה, מן הסתם, וזה גם יחסוך בדלק.

בכל מקרה, תקפוץ לבקר כשתתחיל ללמוד. :)

נכון לכרגע, אמשיך עם ההורים. זה תואר שני, כולה חמישי + שישי. אמשיך לעבוד 4 ימים בשבוע במרכז. (נכון לכרגע).

תודה על ההזמנה, אני לא מכיר את חיפה אז בהחלט אקח אותה. ;-)

(אפילו לא ביקרתי באונ' חיפה.)

לגבי ליסינג:

האמת היא שזו כן נראית לי אפשרות טובה. הבעיה היא, כאמור, שאין להם ממש דגמים ידניים. האם יש רעיון איפה לחפש?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...