עבור לתוכן

המלצות ויעוץ לגבי רכישת רכב ראשון. מהשכרה? מליסינג? חדש?

Featured Replies

פורסם
למה אתה רוצה דווקא גיר ידני? למעט ההתלהבות הראשונית של כביכול שליטה ברכב, זה די לא נוח בפקקי ארצנו.

מבין אותו ... אני לא מסוגל לנהוג באוטומט לא מהרגשה של "שליטה" אלא מעניין שאני ארדם עם אני לא יעשה משהו ... ונכון החיסרון (וגם היתרון) אלו פקקים שכן זה מאד מעצבן ולפעמים כואב להיות תקוע עם ידני בפקק (אבל חסכוני יותר מאוטו)

דבר שני המחיר תמיד יותר זול לידני וכמו שאמרנו הוא חסכוני לפעמים יותר ... מה שכן טיפול בתקלות של ידני פשוט וזול יותר מאשר אוטומט שזה גם משהו שצריך לשקול (מבחינת קלא'ץ וגיר)

  • תגובות 36
  • צפיות 7.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
למה אתה רוצה דווקא גיר ידני? למעט ההתלהבות הראשונית של כביכול שליטה ברכב, זה די לא נוח בפקקי ארצנו.

ביד שניה? אמינות. אם מדובר על תיבה אטמוספרית אז גם הבדל ניכר בצריכת הדלק.

פורסם

אני לא מציע לך לנסוע מרעננה לחיפה עם אלטו או משהו דומה. קח משהו קצת יותר גדול שגם יגן עליך.

פורסם

די בטוח שהיה דיון זהה פה לפני כמה חודשים...

בכל מקרה, אין שום סיבה לא לקנות היום רכב מליסינג או השכרה (כן כן) אם אתה מוצא דיל טוב ולוקח את הרכב לבדיקה במכון מטעמך ולא מסתמך על הטופס שיציגו לך בחברה.

היתרונות הבולטים ביותר הם:

- מחיר נמוך יחסית לרכב משנתון זהה מיד פרטית

- אחריות על חלק מהמכלולים ברכב

אני יכול להעיד מנסיון אישי שאני קניתי רכב מהשכרה מאוטוסנטר ולא נתקלתי בשום בעיה בו בכל התקופה שהוא היה אצלי. כמו כן אני מכיר מספר אנשים שקנו רכבים יוצאי ליסינג מחברות שונות, ואף אחד מהם לא קיבל רכב ש"אנסו" אותו.

זה לא אומר שאין רכבים כאלו בשוק, זה רק אומר שצריך לנקוט מידת זהירות בסיסית כשקונים כל רכב ולקחת אותו לבדיקה במכון.

פורסם

בהמשך לתגובתי מקודם: בדיוק היום לקחתי לבדיקה את רכב הליסינג, והוא יצא כמעט פיקס. איזה פלסטיק בפגוש הקדמי שצריך לסדר וסטייה קלה בכיוון גלגלים שמצריכה כיוון פרונט (למרות שאני מאמין שרוב הנהגים לא היו מרגישים בזה, אני הייתי צריך להתאמץ להרגיש בנסיעת המבחן שעשיתי). כמובן שחברת הליסינג תתקן את זה על חשבונה. הם גם יתנו לי ג'אנטים חדשים כי הנוכחיים היו קצת שרוטים ולא מצאו חן בעיניי, ויתקנו איזו שריטה בדלת. כל הדברים האלה נותנים הרגשה של קניית רכב חדש - גם חיצונית וגם פנימית.

קיבלתי את הרכב ב-13 אחוז פחות מהמחירון, פלוס כמה בונוסים קטנים ששווים גם הם כסף. זה אפשר לי לקנות רכב משנתון חדש יותר בתקציב שהיה לי.

אפילו מבחינת זמן זה יעיל: הייתי ב-4 סוכנויות ליסינג אחת אחרי השנייה, הראו לי נתונים של כמה כלי רכב ובחרתי לקחת לבדיקה את זה שהכי מצא חן בעיניי והתאים לתקציב שלי.

זה חיזק את דעתי שהיום רכישת רכב מליסינג זו עסקה משתלמת.

פורסם
בהמשך לתגובתי מקודם: בדיוק היום לקחתי לבדיקה את רכב הליסינג, והוא יצא כמעט פיקס. איזה פלסטיק בפגוש הקדמי שצריך לסדר וסטייה קלה בכיוון גלגלים שמצריכה כיוון פרונט (למרות שאני מאמין שרוב הנהגים לא היו מרגישים בזה, אני הייתי צריך להתאמץ להרגיש בנסיעת המבחן שעשיתי). כמובן שחברת הליסינג תתקן את זה על חשבונה. הם גם יתנו לי ג'אנטים חדשים כי הנוכחיים היו קצת שרוטים ולא מצאו חן בעיניי, ויתקנו איזו שריטה בדלת. כל הדברים האלה נותנים הרגשה של קניית רכב חדש - גם חיצונית וגם פנימית.

קיבלתי את הרכב ב-13 אחוז פחות מהמחירון, פלוס כמה בונוסים קטנים ששווים גם הם כסף. זה אפשר לי לקנות רכב משנתון חדש יותר בתקציב שהיה לי.

אפילו מבחינת זמן זה יעיל: הייתי ב-4 סוכנויות ליסינג אחת אחרי השנייה, הראו לי נתונים של כמה כלי רכב ובחרתי לקחת לבדיקה את זה שהכי מצא חן בעיניי והתאים לתקציב שלי.

זה חיזק את דעתי שהיום רכישת רכב מליסינג זו עסקה משתלמת.

אני לא יודע איזה רכב קנית אבל זה ממש לא תקדים לקנות רכב ב13 אחוז (ואפילו יותר) פחות מהמחירון גם בשוק הפרטי. (כמובן שתלוי איזה רכב וכו')

בכל מקרה, תתחדש!!

פורסם

תודה :)

נכון, גם בקנייה מפרטי מורידים את המחיר.

אבל אני לא חושב שהיו מורידים לי מ-77K ל-66K (שזה 14%, לא 13%, התבלבלתי). אני מאמין שהייתי יכול לקנות ב-72-73, אבל לא פחות. הרכב הוא יונדאי I30 CW, אגב.

מעבר לכך, הם מתקנים כל ליקוי שנמצא (הן בבדיקה שלהם והן בבדיקה שאני עשיתי). כשקונים מפרטי, המוכר לא מתקן את הדברים האלה והם מגולמים למעשה בהורדת המחיר מהמחירון. כאן קיבלתי גם הורדה גדולה במחיר וגם תיקונים עד הפרט הכי קטן. וכמו שציינתי קודם, אני מקבל גם אחריות לשנה.

ברגע שבבדיקה במכון חיצוני (שאני בחרתי) הרכב יוצא במצב מצוין, מבחינתי אלמנט ההימור בקנייה מליסינג נעלם - אני כבר יודע שהמצב של כל המכלולים מצוין ושאין שום בעיה או סטייה מהמדדים, למעט שני הריג'קטים הקטנים שיתוקנו.

פורסם

יש הרבה פקטור של מזל וגם של סוג הרכב. רכבים נחשקים יכולים להימכר גם ביותר מהמחירון. רכבים נפוצים וסטנדרטיים (ורוב רכבי הליסינג הם כאלה) נמכרים פחות מהמחירון גם בפרטי, פשוט כי יש יותר היצע מביקוש.

יש ללא ספק יתרונות אחרים לקנייה מליסינג, כמו שציינת.

כשקניתי את המשומש שלי לפני כ-4 שנים היה לי טיפה מזל להנות משני העולמות. קניתי רכב יד שנייה מבחור שכמה חודשים לפני זה קנה אותו יד ראשונה מליסינג. מסיבות מסוימות היה לחוץ למכור וזה בשילוב תוספת היד נתן לי את הרכב בכמעט 20% פחות ממה שרכבים דומים (אותו דגם, גיל, קילומטרז') נמכרו באותו הזמן ע"י אותה חברת ליסינג. לא קיבלתי את אחריות חברת הליסינג, אך הייתה עוד אחריות יצרן (לא שיצא לי לממש אותה).

פורסם

המצב היום הוא שזה שוק של קונים. מחירון לוי יצחק לא קשור למציאות. ניתן להשיג רכבים פרטיים הרבה מתחת למחיר המחירון.

פורסם
  • מחבר
די בטוח שהיה דיון זהה פה לפני כמה חודשים...

בכל מקרה, אין שום סיבה לא לקנות היום רכב מליסינג או השכרה (כן כן) אם אתה מוצא דיל טוב ולוקח את הרכב לבדיקה במכון מטעמך ולא מסתמך על הטופס שיציגו לך בחברה...

אני יכול להעיד מנסיון אישי שאני קניתי רכב מהשכרה מאוטוסנטר ולא נתקלתי בשום בעיה בו בכל התקופה שהוא היה אצלי.

אוקיי, אז זה בדיוק מה שאני לא מבין. הרי למיטב הבנתי או ידיעתי (והיא מצומצמת כשמדובר במכוניות, אני מודה), אם לקחת את המכונית לבדיקה והיא תקינה - אז היא... תקינה. מה זה משנה מה היה קודם לכן?

שמעתי תשובות על כך שמכוניות מהשכרה הן מכוניות ללא אבזור, אפילו ללא כריות אוויר וכמו כן, שישנם נזקים שאי אפשר לעלות עליהם בבדיקה. לא יודע מה להגיד על זה.

עם כמה/איזה ק"מ קנית את המכונית?

לגבי הידני: זה לא קשור ל"שליטה על הרכב". מצידי שיהיה לי רכב שיסיע אותי ליעד. השיקול הוא כלכלי וכספי בלבד.

נערך על-ידי Ido.G

פורסם

אני קונה רק מכוניות חדשות

מצד אחד זה בזבוז עצום בגלל אובדן הערך

אבל מהצד השני יש לך ראש שקט מאוד וגם אתה משתמש ברכב בשנים הכי יפות והחסכוניות שלו.

פורסם

מסכים עם Levin. ברור לי שזה בזבוז כסף אטומי, אבל האלטו המעאפנה 2011 (לא היה עדיין פיקנטו באותו זמן) שלי עלתה לי גרושים בתחזוקה עד עכשיו וראתה מוסך רק בשביל טיפולים שנתיים.

אין לי זמן לטפל בבעיות של מכונית משומשת ומבחינתי הרכב מטרתו להביא אותי מנקודה אחת לשניה.

אז כן, כשאמכור אותה בעוד שנה (ואולי לפני) ככה היא תהיה שווה חצי המחיר המקורי שלה שזה עצוב משהו, אבל לפחות לא הייתי צריך לעצור במוסך כל חודשיים ולהשאיר שם אלפיים שלושת אלפים שקל כל פעם כמו מרבית החברים שלי.

פורסם
אני קונה רק מכוניות חדשות

מצד אחד זה בזבוז עצום בגלל אובדן הערך

אבל מהצד השני יש לך ראש שקט מאוד וגם אתה משתמש ברכב בשנים הכי יפות והחסכוניות שלו.

השאלה היא כמה עשרות אלפי שקלים אתה מוכן לשלם על "ראש שקט". ברוב המקרים, כלכלית, מדובר בהחלטה גרועה.
אז כן, כשאמכור אותה בעוד שנה (ואולי לפני) ככה היא תהיה שווה חצי המחיר המקורי שלה שזה עצוב משהו, אבל לפחות לא הייתי צריך לעצור במוסך כל חודשיים ולהשאיר שם אלפיים שלושת אלפים שקל כל פעם כמו מרבית החברים שלי.
זה כי החברים שלך הלכו מקיצוניות אחת לשנייה. בטח קנו משהו בן 10 או משהו זול ושבור (ומהסיבה הזו הוא זול). או שאתה סתם מגזים.

כשקניתי את הרכב שלי הוא היה בן שנתיים וחצי, עם קילומטראז' סביר. הוא אצלי כבר 4.5 שנים, עבר 5 טסטים בלי בעיה, והמקרים היחידים שהיה צורך בטיפול לא שגרתי היו מצבר גמור והחלפת מנעול חשמלי בדלת שעשה רעש (עלה 300 שקל כולל הכל נדמה לי).

פורסם

אפשר להתווכח על העניין הכלכלי

לדעתי רכב חדש יהיה בטוח יותר על הכביש מרכב משומש

אצלי למשל יש 7 כריות אויר, מערכות עזר לבלימה ומערכת בקרת יציבות שלוקחת גם פיקוד על ההגה

מולטימדיה עם מצלמה לאחור

וגם פחות סיכוי שיתנו לי רכב שחיברו אותו משני חלקים

פורסם
אוקיי, אז זה בדיוק מה שאני לא מבין. הרי למיטב הבנתי או ידיעתי (והיא מצומצמת כשמדובר במכוניות, אני מודה), אם לקחת את המכונית לבדיקה והיא תקינה - אז היא... תקינה. מה זה משנה מה היה קודם לכן?

שמעתי תשובות על כך שמכוניות מהשכרה הן מכוניות ללא אבזור, אפילו ללא כריות אוויר וכמו כן, שישנם נזקים שאי אפשר לעלות עליהם בבדיקה. לא יודע מה להגיד על זה.

עם כמה/איזה ק"מ קנית את המכונית?

לגבי הידני: זה לא קשור ל"שליטה על הרכב". מצידי שיהיה לי רכב שיסיע אותי ליעד. השיקול הוא כלכלי וכספי בלבד.

שטות מוחלטת. אסור לייבא לארץ רכבים ללא כריות אוויר.

זה נכון שבאופן מסורתי רכבי השכרה/ליסינג מגיעים פחות מאובזרים מרכבים מאותו דגם שהיבואן מוכר ללקוחות פרטיים כדי להוזיל את העלויות - זה יכול לבוא לביטוי במערכת שמע פשוטה יותר, העדר בקרת שיוט ובקרת אקלים או שליטה על הרדיו ההגה, למרות שבשנים האחרונות גם זה כבר לא נכון ומכוניות הליסינג היום מאובזרות בצורה לא רעה בכלל.

נזקים שאי אפשר לעלות עליהן בבדיקה - אולי כן, אולי לא. מאיפה לך שאין נזקים כאלה כשאתה קונה רכב מאדם פרטי?

הרכב שאני קניתי בזמנו היה מיצובישי לנסר בת 3, עם 66 אלף ק"מ ושבע כריות אוויר.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים