האם שרת יכול לשמש גם כמחשב משחקים מדי פעם ? - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

האם שרת יכול לשמש גם כמחשב משחקים מדי פעם ?


NI4NI

Recommended Posts

שלום

אני רוצה לשדרג את המחשב שלי אבל לא כל כך יודע לאיזה כיוון ללכת.

הבעיה שלי היא כזאת: מצד אחד זה מחשב ביתי שאני ובני משפחתי משתמשים בו לדברים יומיומיים כמו גלישה באינטרנט, , תיכנות, קצת משחקים וכ"ו.

מצד שני, אני משתמש בו כמעבדה ביתית ללמוד ולהתאמן בכל מיני טכנולוגיות מידע שמצריכות שרת יותר רציני (כמו למשל Hadoop clusters).

לצורך כך יצרתי מספר VM's ועליהם התקנתי את הכל. יש לי שטח דיסק גדול והרבה אבל המעבד הוא רק i5 2500. גם כרטיס המסך כבר ישן.

בקיצור, אופציה אחת היא להחליף כרטיס מסך ומעבד לאחד האינטרלים החדשים יותר. אלא שלמיטב הבנתי ההבדל בביצועים כמעט לא יורגש.

אפשרות אחרת שחשבתי עליה היא ללכת לכיוון של שרת אמיתי. לקנות של שרת ומעבד Opteron עם 8-16 ליבות. המחיר לא בשמיים וזה ייתן לי להריץ עליו דברים כבדים באמת.

הבעיה היא שאני חושש שזה יפגום בשימוש היומיומי (בעיקר במשחקים). הרי זה לא מעבד שתוכנן למשחקים ואני אפילו לא בטוח שלוחות האם שלו תומכים בכרטיסי מסך נורמאליים.

האם למישהו יצא לשחק משחקים עם מחשב בעל מעבד שרת (בעיקר של AMD) ? האם זו חוויה טובה או שעדיף לוותר ?

תודה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שהבעיה העיקרית שלך תהיה תמיכה בדרייברים, במידה ותעשה את זה, זה יהיה כמו קומבינה אחת גדולה ולא באמת תמיכה מלאה.

הראשון להיפגע יהיה הכרטיס מסך, לא ראיתי דרייבר מ- או שמתאים למערכות הפעלה של שרתים (ואני מדבר על הכרטיסים הרגילים).

בקיצור, לא משתלם, מזמין בעיות, ולא כדאי.

האופציות שלך זה או להביא כרטיס מסך שמתאים לשרתים (AMD FirePro, Quadro)

וגם אז, זה יותר מתאים לגרפיקאים ולא למשחקים (ועולה הון תועפות).

או לעשות הפרדה, ולקנות שרת ולהשתמש במחשב הביתי בשביל משחקים ושימוש יומיומי, ובשרת להרצת הדברים הכבדים שאתה לומד.

או (וזה מה שאני הייתי בוחר לעשות משיקולי עלות/תועלת)

אם הייתי רוצה שהמכונות הוירטואליות יהיו יותר מהירות סביר להניח שהייתי מאחסן אותן ב- , נותן להן יותר ליבות מהמעבד (אם אפשר) ויותר זיכרון. וזה אמור לכסות את הכל.

כרטיס מסך אתה יכול לשדרג אם אתה חושב שיש צורך מבחינת המשחקים, לשרת זה לא משנה... בחלק מהשרתים שראיתי לא טורחים אפילו להתקין של כרטיס מסך וכרטיס קול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עם הגידול במספר הליבות במעבדים שולחניים, קשה לי להאמין שמה שיגביל את השימושים שלך יהיה כוח עיבוד מקבילי. היום כבר אפשר לקנות מעבד "ביתי" עם 6 ליבות (או כבר 8? לא עוקב) ו multithreading. זה לדעתי יותר בעייה כי לא קשה למצוא שימושים (בעיקר databaseים, כמו שהזכרת) שצריכים כמות יפה של ולא בטוח שאפילו מעבד סידרה E עם 8x8GB יספיקו. לגבי כוח עיבוד של thread בודד לשרתים היום בכלל אין מה להציע. אם שרידות זה מה שאתה מחפש - זה סיפור אחר. אבל בהינתן שאתה משחק משחקים על השרת - נשמע שזה לא ממש מעניין אותך.

לא ברור לי לגמרי למה לא לקנות שני מחשבים, אחד שרת ואחד למשחקים. ההפרש במחיר הוא מאוד קטן (לא צריך כרטיס מסך בשרת ומצד שני לא צריך מעבד יקר במחשב משחקים). ככה גם לא תפריע לאנשים אחרים שניגשים לשרת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...