בקשה להמצלה על מצלמה קומפקטית לטיול בחו"ל - צילום דיגיטלי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בקשה להמצלה על מצלמה קומפקטית לטיול בחו"ל


BorisAsh

Recommended Posts

היי חברים,

אשמח אם תוכלו לעזור לי למצוא מצלמה דמויית SLR/קומפקטית שתשמש אותי ואת אישתי לעתיד לטיול חתונה בחו"ל ועוד הרבה אחרי.

אשתדל להיצמד לקווים המנחים:

התקציב

העומד לרשותי הוא 2,000-2,500 ש"ח (עם עדיפות לרף התחתון).

רמת הידע

שלי בצילום נמוכה מאוד, אני חובבן חסר ניסיון לכל היותר.

ניסיון

התנסתי עם מצלמות קופקטיות בעבר, בעיקר מחברת Olympus ו Canon.

נושאי צילום

הייתי מעדיף שתחום הפעולה של המצלמה יהיה רחב ככל האפשר, כלומר צילומי נוף, צילומים בתנאי תאורה חלשים (כמו בתוך טירות, מערות ומוזיאונים לדוגמה) אך גם היית רוצה את האפשרות לתפוס צילומים מהירים. אשמח אם יהיה למצלמה זום אופטי גדול

הדפסת תמונות

כמובן שהייתי מעדיף שניתן יהיה להדפיס את תמונותיי בגדלים גדולים; אך מה שבאמת חשוב הוא שניתן יהיה להדפיס תמונות בגודל רגיל (כאלה שניתן להכניס לאלבומים), כך שייצאו באיכות מעולה

טווח המוקד

לצערי אינני מבין כל כך איזה טווח מוקד אני צריך, אשמח אם תוכלו לעזור לי למרות זאת. השימושים שלי הם כפי שתיארתי לעיל.

חשוב שניתן יהיה לצלם באיכות טובה תמונות קבוצתיות וגם תמונות זוגיות על רקע נוף טבעי או בנוי (בתנאי תאורה טובים וחלשים)

- אנא סלחו לי על חוסר המקצועיות שבתיאור.

גודל ומשקל

אין לי כל חשיבות לגודל ולמשקל, העיקר שהמצלמה תהיה נוחה לאחיזה; נקודה חשובה נוספת היא שעל המצלמה להיות עמידה יחסית (אך אם התכונה פוגעת באיכות הצילום במידה ניכרת, אסתדר גם עם מצלמה עדינה יותר)

ציוד והעדפה ליצרנים

אין לי כל ציוד צילום נכון לעכשיו, אך בהמלצת חבריי אני נוטה יותר למצלמות Nikon. היות ואינני מבין מספיק בתחום, אין לי סיבה מיוחדת להעדיף את Nikon על פני חברות אחרות, אך כן הייתי רוצה שהמצלמה תהיה איכותית ותחזיק הרבה זמן מעמד (בהנחה שאני כן יודע לשמור על הציוד שלי. טוב, אישתי לעתיד יודעת)

יכולות וידאו

אני מאוד מעוניין במצלמה עם יכולות גבוהות ומיקרופון איכותי. אם ישנה שאלה של עדיפות, אז כמובן שאיכות צילום הסטילס מנצח את הוידאו. עם זאת, חשוב שהוידאו יהיה איכות ככל האפשר.

אני מודה מראש לכל מי שיכול להמליץ, לעזור ולהאיר את עיני הנוגע לפרטים שהחסרתי או לא לקחתי בחשבון. אם יש לכם הצעה שחורגת בעד 1000 ש"ח מהתקציב, אשמח לשמוע אך סביר להניח שלא אוכל להרשות זאת לעצמי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה מצלמות שלפי השימוש והצורך שלך אין טעם להשקיע ביותר...

1. Canon g16 עולה בסביבות 1800 ש״ח. בגדול סוללה יותר חזקה ואיכות בנייה טובה. אני אישית אוהב את הסידרה של הg בעיקר בגלל איך שהן נראות...

2. Panasonic lumix lx7 עולה בסביבות 1400 ש״ח. היתרון שלה שהצמצם שלה הוא f1.4-2.3, במילים אחרות יתן לך לצלם במקומות עם פחות אור.

3. s120 עולה בסביבות ה1500 ש״ח. ע״פ כל הביקורות היא המנצחת מבין השלושה ובכללי עם ביקורות מעולות. הסוללה שלה יחסית חלשה,בערך כ100 תמונות פחות,אבל בגלל שיש לך עודף מהתקציב שהצבת אז אתה יכול גם לקנות סוללה נוספת ועוד כרטיס ....

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ נראה לי שהתכוונת Canon s120, אין כזה דבר s120.

טווח מוקד אומר איזה טווחי "זום" יש למצלמה. כשמדובר במצלמות קומפקטיות אין יותר מדי בחירה (זה לא כמו DSLR שאתה יכול להחליף בה עדשות). ברובן אורך המוקד המינימלי הוא 24 או 28 מ"מ, והמקסימלי הוא בערך פי 4-5 מזה (זה מה שאומר ה"זום"), אלא אם מדובר במצלמת סופר זום, אבל במצלמות כאלה איכות התמונה נוטה להיות נמוכה יותר.

שקול גם את ה- rx100. יש לי אותה כבר חצי שנה ואני מאוד נהנה ממנה, והמצב האוטומטי שלה מעולה. יש לה מפתח צמצם מקסימלי גדול (1.8) וגם חיישן גדול ביחס למצלמות קומפקטיות אחרות (לרוב יש חיישן של 2/3 אינץ', לזו יש חיישן של אינץ') מה שיתן לך לצלם במקומות עם מעט אור. יש לה גם מאוד איכותי (אם כי לא יצא לי לבדוק אותו ואת המיקרופון יותר מדי).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על העזרה.

יש לי שאלה לגבי ה RX100: שמתי לב שיש מספר דגמים של אותה המצלמה (I, II, III) ומחירם עולה בהתאמה. תוכל להסביר לי בבקשה מה ההבדל ביניהם והאם הוא שווה את המחיר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בדקתי את איכות התמונה של כל המצלמות שהמלצתם עליהן ובחרתי את ה RX100 II, אפילו שהיא חורגת מהתקציב ב 500 ש"ח.

אני רוצה באמת להודות לשניכם שעזרתם לי בלבחור . אז תודה :)

בוריס

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...