bdoron פורסם 2014 במאי 28 Share פורסם 2014 במאי 28 התחלתי ליצור משחק ואני עובד עם הספר learn xna 4.0 ושם הוסבר לי איך ליצור sprites, איך להזיז אותם ..ועכשיו למדתי שם ליצור מחלקת אב שהיא מייצגת sprite וממנה אני מוריש ל2 מחלקות נוספות, מחלקה אחת תייצר לי אובייקט שהמשתמש יוכל להזיז על ידי מקשיםומחלקה נוספת לצורך שהמחשב ישלוט בהעכשיו לאחר מכן נאמר לי שיש לי מחלקה בשם gamecomponent שהמטרה שלה זה להיות משולבת בgameloopאני יודע מה זה הgameloop אבל אני לא מבין למה אני צריך את הgamecomponentלמה אני לא יכול ליצור את כל האובייקטים שלי כבר בgameloop במחלקה game1 למה אני צריך להשתמש בgamecomponent? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
שניצל פורסם 2014 במאי 28 Share פורסם 2014 במאי 28 בהמשך הספר הם מסבירים למה. הרעיון העיקרי הוא שכל GameComponent הוא יחידה עצמאית שיכולה לעבוד בלי תלות באחרות, וככה אתה יכול להדליק ולכבות GameComponents מסויימים במינימום מאמץ. נניח לדוגמה שאתה כותב משחק FPS ולשחקן יש HUD (תצוגה כזו שמראה איזה נשק יש לו, כמה כדורים, כמה חיים וכו') ואתה רוצה לתת לו את האופציה להסתיר את ה-HUD הזה. אז כל מה שצריך לעשות הוא שה-HUD יטופל ע"י GameComponent משלו, וכשהשחקן בוחר להסתיר אותו אז כל מה שצריך לעשות הוא לסמן אותו כ-Disabled. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
bdoron פורסם 2014 במאי 28 מחבר Share פורסם 2014 במאי 28 אז מה שאתה אומר לי בגדול שהיתרון הכי גדול של gamecomponent זה שהמשחק שאני בונה יהיה יותר מודולרי, שנוכל לפרק את האובייקטים במשחק ליותר חלקים וככה יותר קל לתכנת משחק..הבנתי נכון?פשוט אם למשל יש לי את הHUD כמו שאמרת, אז במקום שאני אלך לכל אובייקט ואובייקט, למשל אובייקט אחד מציג לי את החיים של אותו שחקןואובייקט אחר מציג לי כמות כדורים, אז במקום שאני אעשה הסתר לכל אחד מהאובייקטים בנפרד אני מחליט שאת שניהם אני מריץ דרך gamecomponent ואז שאני רוצה להסתיר אותם אני פשוט מסתיר את הgamecomponent והוא מסתיר את שניהם במכההבנתי? קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
שניצל פורסם 2014 במאי 28 Share פורסם 2014 במאי 28 בדיוק. קישור לתוכן שתף באתרים אחרים More sharing options...
Recommended Posts
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.