החלפת ספק CrossAir מדגם HX520 - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

החלפת ספק CrossAir מדגם HX520


ha

Recommended Posts

הספק הנוכחי של קרוסאיר הפסיק לעבוד לי (אחרי יותר משלוש שנים של עבודה 24/7 עם מחשב מואץ...) ואני מחפש ספק אחר.

-יש לי 6 קשיחים ו CD

-המחשב הוא i5 מואץ לקצת פחות מ 4 ג'יגה.

-הספק שהתקלקל היה של 520 וואט.

הייתי שמח לקנות משהו מסניף אייוורי מודעין (קל"ב) שנמצא במלאי (כרגע המחשב מפורק ומוזן מספק ענתיקה ג'נרי כך שאני בלחץ זמן)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

GeForce 9600 GT סטוק

לא הגבלתי את עצמי במחיר עדיין, חשובה לי האיכות (אורך חיים ויציבות) ופחות השקט (יש ליIP182 ענתיקה של אנטק עם 6 מאוורים...)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבד : נניח 200W

כ מסך : כמה עשרות W, נניח (ואני הולך רחוק) 100W

לוח : נניח (ואני הולך רחוק) 90W

390W

מקדם ביטחון מינימלי : 1.25x

487W

מקדם ביטחון מומלץ : 1.4x

546W

ספק כ 520W איכותי אמור להספיק. גם 500W. מעניין אותי ממה הקודם נשרף - יש לך אותו עדיין ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הוא לא אומר איזה מעבד בדיוק יש לו, מכאן אני לא יודע בכמה הוא האיץ אותו בהשוואה לסטוק (כי ההספק ניתן לחישוב מ [מהירות OC]/[מהירות סטוק]) ולא מה המתח שבו הוא עובד. 200W נראה לי כמו גבול עליון גם במקרה של שינוי מתח קצת יותר מידי גבוה. אם יש נתונים מדויקים, ניתן לרדת בהתאם

הקירור לא תלוי בדור של המעבד (מבחינה תרמית זה לא משנה מה הרכיב שמייצר 200W חום, משנה רק ההספק 200W וטמפ' היעד נניח למשל בסביבות 60C). מים טוב יכול להתמודד אם 200W. לוח שיש לו ממירים טובים יכול להגיע לסביבות ה 150+. השאלה היחידה היא האם i5 יכול להגיע ל 200W באוברקלוק כמו שנעשה ולא איך לקרר אותו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעבד משלושת הדורות האחרונים - אין i5 כלשהו שישרוד 200 וואט במאמץ תחת קירור אוויר או מים. פשוט לא קיימת חיה כזאת. קשה מספיק להשתלט עליהם ב-110 וואט שכן אפשר לסחוט מהם תחת פריים95.

עוד דור אחד אחורה - היו i5 כפולים ומרובעי ליבה. הכפולים צרכו בשיא מבחן המאמץ כ-55 וואט, המרובעים כ-80 וואט. תחת מירבית על אוויר או מים היה ניתן לסחוט מהמרובעים 140 וואט. מפה ועד לפותח הדיון, שמים וארץ.

כך או כך, בהחלט ניתן להשתמש ב-S12G-450. אם מתוכנן שדרוג עתידי של רכיבים, ה-S12G-550 הוא בהחלט אופציה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי חישוב גס:

כרטיס מסך במשחק 60 וואט.

6 קשיחים סביבות 7 וואט בממוצע לכל אחד זה 42 וואט ביחד.

מעבד תחת בהגזמה 120 וואט.

צורב סביבות 27 וואט.

מאווררים עוד נגיד 10 וואט.

סביבות 260-270 וואט לכלל המערכת במאמץ תחת .

מקדם בטחון מינימלי: 1.25X265W

331 וואט.

מקדם ביטחון מומלץ: 1.4X265W

371 וואט.

ספק כמו S12G 450 וואט יהיה מעל ומעבר, אם אתה רוצה ספק חזק יותר שיחזיק לך בעתיד מערכת חזקה יותר, תוכל לשקול את ה-S12G 550W שהוצע.

למרות שכבר ידוע שהדור הבא של כרטיסי המסך יהיה בעל צריכה נמוכה מאוד של חשמל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

-אני לא יודע או בטוח כי הספק נשרף, כאשר הוא מחובר לחשמל במצב כבוי אז דולק לי לד בלוח האם (Asuse P7P55D) להראות כי המערכת ממותחת אך לחיצה על כפתור ההדלקה לא מפעילה אותו. תופעה דומה כבר קרתה לי בעבר, לאחר כיבוי הוא לא תמיד היה נדלק בפעם הראשונה אלא לאחר הרבה לחיצות וחיבור/ניתוק כבל החשמל.

-המעבד שלי מגיע כמעט ל 70 מעלות בעומס מלא בקירור אוויר וזה לאחר ליטוש, מארז מרובה מאווררים (Anteck P182) ושימוש בגוף גדול מאוד (אני יכול לחפש את הדייונים שלי בפורום הבהרה מלפני כשנתיים).

-כאשר הלוח ו/או המעבד שלי יתקלקלו בשנה הקרובה (שום מערכת לא החזיקה לי יותר משלוש שנים) אני אעבור שוב ללוח פרמיום ואאיץ את המעבד, לא הייתי רוצה לקנות ספק חדש במקרה זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מעניין למה אף מערכת לא החזיקה אצלך יותר מ 3 שנים. מה כבר אתה עושה עליהן ?

חוצמזה כשנשרפת חומרה צריך לחשוב למה. למשל אם נשרף לוח ואתה הולך ומחליף את הלוח, יכול להיות שהלוח הבא גם כן יישרף כי הספק לא תקין / כי הקירור של המעבד לוחץ על הסוקט חזק מידי ושובר אותו (ואז אתה מרכיב אותו באותו כוח בדיוק על הלוח הבא למשל). עליך להמשיך לבדוק עד שתמצא את הסיבה ההתחלתית לבעיות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שמגביל לי את ההמהרה הוא טמפרטורת המעבד, בלוחות איכותיים ישנם מעט מאוד מגבלות אחרות.

אחרי שלוש שנים מתחילות כל מיני בעיות, החל מאי זיהוי חומרות מותקנות עד מסכים כחולים. המחשב עובד 24/7 ולעיתים בעומס מלא. חוצמזה, אפילו מחשב ברמה בינונית-גבוהה (תחשוב על ה i5 המואץ שלי לפני כשלוש שנים) מזדקן ואין הרבה טעם להחזיק אותו (יש לי 840PRO אך אין לי SATA3) וקשה/לא משתלם לתחזק אותו (כרטיס SATA3 חיצוני יעלה לי המון כסף ואין שמתאים למעבד הישן שלי עם SATA3).

אני מקווה כי אני לא טעויות גסות בהרכבה/שימוש במחשב. אני משתדל לרכוש חלקים איכותיים ורוב החלקים מתחלפים לאיטם כך שגם חלק בעייתי יצא משימוש מתיישהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...