הרחבת זיכרון Lenovo G510 - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הרחבת זיכרון Lenovo G510


David_K

Recommended Posts

שלום לכולם ,לפני מספר שבועות אבי קנה Lenovo G510 מבוסס על i5 4200m עם 4GB של זיכרון ,הוא החליט לשדרג את הזיכרון ל8 , וקנה סטיק של 4GB במהירות של PC3-12800 של Kingston לצרף לסטיק של 4GB שכבר קיים במחשב, בדקתי באיזה מהירות הזיכרונות ואמרתי לו שהוא צריך לקנות זיכרון PC3 12800 (1600MHZ( ,הוא חזר עם הזכרונות ,פתחתי את המחשב ואני רואה שהזיכרון הקיים של סמסונג הוא PC3L 12800S ז"א DDR3L במתח של 1.35V ולא 1.5V כמו הDDR3 הרגיל שהוא קנה. כמובן שלא שמתי מיד את הזיכרונות ,אחרי קצת חיפושים באינטרנט מצאתי באתר של סמסונג מידע מפורט על הזכרון הקיים , ושם מצויין שהוא יכול לעבוד גם ב1.35V וגם ב1.5V , אז הרכבתי את הזיכרון ,הדלקתי את המחשב וWindows מזהה 8GB וגם הביוס, הדלקתי את CPU-Z וראיתי שהם גם עובדים בDual Channel ,אבל מה - הסטיק של עובד ב1.5V והסטיק של עובד ב1.35 , דבר שעד כמה שאני זוכר לא אפשרי כי בקר הזיכרון שולט על הזיכרונות ביחד מבחינת תדרים/תזמונים ומתחים ולא כל אחד בנפרד, במיוחד כאשר הזיכרון של במפורש צריך לתמוך ב1.5V .

עזרה תתקבל בברכה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא קיים כזה דבר שהלוח אם מספק מתחי עבודה שונים לסטיקים שונים !

מה שאתה רואה ב- CPU-Z זה כנראה כרטיסיה SPD שזה נתונים ששמורים על הכרטיסי והתוכנה קוראת אותם ולא הגדרות בפועל שבהם עובדים הזיכרונות.

בגדול אם אתה מפעיל שמיועד ל- 1.35 וולט במתח של 1.5 וולט הוא לא ישרף אבל זה לא בריא וזה יקצר את אורך החיים שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

האמת ,שחשדרתי שCPU-Z באמת מראה רק את הנתנונים שצריכים להיות ולא מה שבאמת בפועל עובד , בקשר למתח , לא הייתי שם אם לא היו כותבים את זה במפרט של הזכרונות,מה שאומר שהם לא אמורים לעשות בעיות גם בעבודה ב1.5V , סתם שCPU-Z גרם לדברים להראות מוזרים, זה ידוע לי לא טוב מאוד שזכרונות לא יכולים לעבוד בו זמנית במתחים שונים,אלה רק במתח אחד .. הבעיה שפשוט לא היה לי אופציה אחרת לבדוק למעט CPU-Z , שכן הביוס במחשבים האלו זה בדיחה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...