תקן ה BTX ומארזי ATX - ציוד הקפי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

תקן ה BTX ומארזי ATX


SOLIDUS SNAKE

Recommended Posts

לפי מה שקראתי עד כה מהכתבות באינטרנט על התקן BTX זה נראה שלוחות BTX לא יתאימו למארזי ה-ATX מאחר ויש שינוי בסדר המיקום של הרכיבים השונים.

למשל, לפי התמונות וההסברים המעבד ימקום באמצעו של החלק הקדמי של הלוח בניגוד למיקומו באמצעו של החלק העליון של הלוח, ממש מול המעבד בחלקו הקדמי של המארז ימוקם מאוורר בניגוד למיקומם של המאווררים בחלק התחתון במארזי ה-ATX של היום, כמו-כן יהיה צורך באפשרות להתקין את תעלת האוורור שמטרתה להשגיח שתחילה רוב האוויר מהמאוורר הנכנס יעבור מעל המעבד ורק אח"כ לגשר הצפוני שממוקם מאחורי המעבד (שוב, שינוי מיקום קל של הגשר הצפוני).

כך בעצם, שגם אם הברקים יישארו ממוקמים באותו המקום כמו במארזי ATX הרי שהמארז עצמו לא יתאים כל כך מבחינת מבנה האוורור וזה עוד כמובן בלי לדבר על מיקום הסלוטים להרחבה מסוג PCI EXPRESS שאולי גם הוא שונה ביחס לחריצים שיש במארזי ATX של היום.

מסקנה, נראה לי שזה עוד מוקדם להעלות השערות וספקולציות מסוג זה כי אפילו לא ראינו איך נראה לוח אם כזה במציאות, כל מה שמצאתי עד כה זה האיורים ש- שחררה לפני כמה חודשים באתר שלה וכעת מתרוצצים ברוב הכתבות. עדיף לחכות לפחות כמה חודשים, להכרזה הרשמית על תקן BTX. וגם אז לא בטוח שנראה לוחות מבוססים על תקן BTX כי לפי מה שקראתי יש לחברות שמייצרות את לוחות האם את חופש הבחירה לייצר תחילה את הצ'יפסטים החדשים (לפחות אלה של אינטל) בתצורת ATX ולעבור ל-BTX כשהם ירגישו שהשוק מוכן לזה.

בקיצור, בלגן שלם. כמו תמיד בשוק המחשבים :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקריאה קצת יותר מעמיקה בכמה כתבות וביקורות מתברר שאכן אף מארז ATX לא יתאים וכן לפעמים יש צורך להחליף ספק שקן למרות שהחיבורים תואמים הספקים שונים בצורתם ובתקנים

תודה americium :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...