לאן הגענו? תלמידים מפגינים נגד פיטורי מורה שטען בפני תלמידיו ש"ישראל שייכת לפלסטינים" - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

לאן הגענו? תלמידים מפגינים נגד פיטורי מורה שטען בפני תלמידיו ש"ישראל שייכת לפלסטינים"


vic07

Recommended Posts

  • תגובות 205
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אני לא חושב שהוא היה צריך להגיד את האמירות האומללות האלו

אבל מצד שני

כמה מורים עפו מביה"ס בגלל שאמרו:

1. שהשטחים הם שלנו

2. שיש אלוהים בכל מקום

3. שתורת האבולוציה היא שטות

וכיוב'

ביום שאחנו מתחילים לרדוף אנשים בגלל דעותיהם - שיהיו דעות כאלו או אחרות זהו יום רע

מורים יכולים להביע את דעתם לגבי נושא מסויים אם נשאלו לגבי עמדתם - הם לא צריכים לשקר לגבי מה שהם מאמינים בו - וזה לא עושה אותם מורים פחות\יותר טובים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל מצד שני

כמה מורים עפו מביה"ס בגלל שאמרו:

1. שהשטחים הם שלנו

אם התכוונת להבעת דעה בעניין שחורגת מעבר להתייחסות עובדתית לשאלה מי מחזיק באותם שטחים בפועל - לא יודע וגם לא אדע. התקשורת הנפלאה שלנו בד"כ לא ממהרת לספר על מקרים שבהם אנשי ימין נפגעו בגלל דעותיהם, בין אם בצדק ובין אם לאו.

2. שיש אלוהים בכל מקום

אם מורה בבית ספר חילוני היה אומר דבר כזה, הייתי מצפה שיעיפו אותו - אך בדיוק באותה המידה הייתי מצפה שיעיפו מורה המלמד בבי"ס דתי שמסביר לתלמידיו שאלוהים אינו קיים.

3. שתורת האבולוציה היא שטות

ראה סעיף קודם, אלא אם המורה אמור ללמד מדעים כלשהם.

ואגב, אם במהלך דיון בכיתה (הרלוונטי לשיעור הנלמד) נוגעים בנושאים טעונים, תפקידו של המורה הוא להכריח כל צד בדיון להגן על עמדותיו, אבל בטח שלא לנקוט עמדה.

אבל אפילו יותר מזה, אני חושב שאתה טועה טעות יסודית כאשר אתה משווה בין אמירות כמו אלו של המורה הזה לאמירות של מורה ימני בסגנון אמירה (1) שלך. מורה שאומר לתלמידיו שכלל ארץ שייכת ליהודים אינו שקול למורה שמטיח בתלמידיו שאין להם זכות קיום כאן. יש כאן אדם אחד שתומך בארץ (גם אם בצורה שאינה מקובלת עליך) ואדם שני ששולל את זכות קיומה. לו שני המורים היו מלמדים בבית ספר בארה"ב, הייתי בהחלט אומר שהדעות "שקולות" (אם כי מקום שתיהן אינו בכיתה), אבל בישראל האמירות לחלוטין אינן סימטריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

באופן אירוני אני מסכים עם ויק...

מורה בבית ספר לא יכול להגיד לתלמידיו מה שהוא רוצה. יש לו מרות כלפיהם ומכאן שאת דבריו להם הוא צריך לשקול. בסופו של דבר, לפי טענת מנהל אורט המורה אישר כי אכן אמר את הדברים. הפיטורים צריכים להגיע בתגובה מיידית. היה קשה לי להאמין בתחילה שמורה אכן אמר דבר כזה, במיוחד עם ההתנהלות הנצית מה של אותה תלמידה, אך משזה אישר כי אכן אמר את הדברים, הרי יש פה הודעה בעבירה.

מורה בישראל יכול להיות שותף בכל פעילות פוליטית שהיא, אבל אם אותו מורה לא יודע להשאיר את הדעות הפוליטיות בביתו, צריך לפטר אותו לאלתר.

אני גם חושב שצריך לפטר מורה שקורה לעשות מעזה חניון חדש, או לחלופין לבנות התנחלויות חדשות. זה לא נושא שמורה צריך להביע בו את דעתו, הוא כן צריך לדעת להכווין אותו לכיוונים תקינים ושל דיון לגיטימי, אך בכל אופן שלא להביע את דעותיו. (וכן זה אפשרי, אומנם קשה אבל אפשרי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברגע שאתה כמורה מעביר לתלמידים דעות שלא רק שאינן נכונות עובדתית, הם גם דעות המוחזקות ומופצות ע"י אנשים שללא צל של ספק רוצים להשמיד את חייהם מדינתם וביתם של אותם תלמידים, אתה חתיכת מנוול רשע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אדגיש - אני חושב שהאמירה של המורה הזה היא אומללה מרגיזה ומקוממת

אבל בין כך לבין להעיף מורה בגלל דיעותיו המרחק הוא גדול

ואני חושב שדעות שונות זה דבר מבורך - ועם מורה נשאל לגבי דעתו הוא יכול להגיד ולסייג שזוהי דעתו.

להבדיל - הבן שלי (בן 5) שאל אותי האם הערבים הם רעים ואנחנו הטובים - ושאני הולך למילואים אני הורג את הרעים - הסברתי לו שזה לא בדיוק ככה - ולמרות שאני מאמין שזכותם המלאה של שכנינו הפלסטינאים למדינה משלהם ולחיות בכבוד - כל עוד שהם מנסים לפגע בנו זכותנו המלאה להגן על עצמנו. זה שהם הורגים בנו לא הופך אותם לרעים - ואתנו לטובים.

ואגב מה שהכי מרגיז אותי בכל הסכסוך המטופש הזה - שלרב (גם מהצד שלנו וגם מהצד שלהם) ידוע פחות או יותר מה יהיה בסופו של דבר - רק שלאף אחד מהמנהיגים אין אינטרס\ביצים לעשות את זה.

ואגב מספר 2 - אנחנו ממש לא צריכים שהפלסטינאים יכירו בנו כמדינה יהודית - אם כבר אנחנו אלה שצריכים להכיר בהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

** עדכון ** רוב הטענות מיחסות למורה אמירות שכלל לא אמר. הפרסומים היו שקריים. התגובה הזאת נכתבה לאחר קריאת הכתבה ב-YNET.. לאחר שמיעת השימוע שנערך למורה באדיבות עיתון הארץ, אני עדיין עומד מאחורי מה שרשמתי פה, אבל אין לזה שום קשר למורה הספציפי הזה.

חד משמעית אין לאדם כזה מקום בבית ספר ישראלי, שמתוקצב ע"י משרד החינוך ומבוקר על ידו.

בלי להכנס לויכוח אם דעותיו נכונות או לא נכונות (הם שטויות במיץ, ולא נתמכות בשום טיעון עובדתי)

מורה שחורג בצורה כזאת מרוח בית הספר ומשרד החינוך לא צריך ללמד שם.

הוא מוזמן ללמד בבתי ספר של הרשות הפלסטינאית, שם יש חופש דיבור ודמוקרטיה והוא יוכל להגיד שם מה שהוא רוצה, על שלטון החמאס, רצח הנוצרים בעזה, וכל נושא שיעלה על רוחו.

לא שמורים צריכים להלל את הצבא, ואת נחברי הציבור, אבל בודאי לא לעודד סרבנות ואי גיוס לצהל.

(נכון גם לרבנים ראשיים דרך אגב, הדין הוא אותו דין)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גבריאל, היית מברך על מורה שמביע (באופן עקבי) בכיתה דעה לפיה טוב עשה יגאל עמיר, כמובן עם הסתייגות שזו דעתו בלבד?

היית מברך על מורה שמביע (באופן עקבי) בכיתה דעה לפיה ג'ינגים הם אנשים נחותים שיש להגלות מהחברה, כמובן עם הסתייגות שזו דעתו בלבד?

היית מברך על מורה שמביע (באופן עקבי) בכיתה דעה לפיה אין שום פסול בצריכה של אלכוהול וסמים קשים, כמובן עם הסתייגות שזו דעתו בלבד?

- - - תגובה אוחדה: - - -

זה שהם הורגים בנו לא הופך אותם לרעים - ואתנו לטובים.

אם צודקים אלו החוזים שישראל עתידה להעלם לטובת "פלסטין" או כל שקר ערבי אחר, זה יהיה רק בגלל אנשים כמוך. עושה רושם שהילד שלך בן ה5 נוקט בקו מחשבה הרבה יותר מועיל להשרדות מזה שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה חוקר מאוד נחמד שהגיע לישראל כדי לעשות דוקטורט בנושא החוקיות והמעמד ההיסטורי של מדינת השטחים וירושלים, ועשה זאת במשך 20 שנה בסבלנות וקפדנות ואיכות מחקר נדירה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה - התחלנו עם ההשמצות - מענייין פעם אחת לראות אותך מנהל דיון אחד בלי זה.

תהיה סמוך ובטוח שהמתכון הבטוח לחורבן הבית השלישי זה המשך ההיאחזות בשטחים הכבושים. עוד שניה ואנחנו מוצאים את עצמנו מבודדים ממשפחת העמים

עוד שניה והסובסדיות מהדוד סאם יפסקו - ואז נראה מה יקרה כאן.

ורק כדרך אגב עוד הרבה לפני זה הפערים החברתיים הכלכליים יהרסו אותנו מבפנים

ואני עוד ביום אופטימי במיוחד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מעיפים מורה בגלל דעותיו, מעיפים אותו כי הוא אמר אותם לתלמידים. צריך להבדיל בין שני הדברים. היה לי מורה שכולם ידעו שהוא שמאלני קיצוני (נראה לי אפילו מהמורה המדובר), אבל הוא מעולם לא אמר את דעתו בכיתה. גם כששאלנו אותו כתלמידים, הוא תמיד ידע לעצור ולהגיד, שאסור לו לדבר על כך.

איך ידענו אתה שואל? טוב למדתי בית ספר קיבוצי שם כולם מכירים את כולם, אבא שלך כנראה התעלל בו כשהם היו ילדים, או שהוא השכן שלך או משהו אחר שאנחנו מכירים שלא דרך הבית הספר...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הנה - התחלנו עם ההשמצות - מענייין פעם אחת לראות אותך מנהל דיון אחד בלי זה.

אם אתה מתעקש על זכותך להביע את דעתך, אני שומר לעצמי את הזכות לומר בדיוק מה אני חושב על הדעה הזו ועל האדם המביע אותה. לצערי הרב, זו התגובה החוקית היחידה המותרת לי.

כמובן שברחת מהשאלה ששאלתי. אני שואל שוב - היית מגן על זכותו של מורה להביע בכיתה את הדעות שציינתי, ועוד חושב שזה לטובה?

אפשר להפוך את השאלה הזו להרבה יותר אישית: מה היית עושה אם היית מגלה שהגננת בגן של הבן שלך אמרה לילדים שאלו שאינם חובשים כיפה הולכים לגהנום, כמובן בגדר "דעה אישית"?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רק לוודא שאני מבין - אמרת לבן אדם עכשיו בפרצוף שאתה עצוב כי החוק לא מאפשר לך לפגוע בו פיזית (או חמור מכך) - וזה מבוסס על פסקה וחצי שהוא כתב באינטרנט? אתה באמת עומד מאחורי זה?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עבור VIC

אני ארשה לעצמי לצטט מתהילים - "ובמושב לצים לא ישב"

כאשר הדיון משתמש בביטויים כאלה אני מעדיף שלא להשתתף בו

זה שאתה אדם נמוך שלא מסוגל לכבד דעה של מישהו אחר זה כבר עניין שאתה צריך לבדוק עם עצמך

הדעה שלי גובשה ומגובשת היטב - אני לא יודע כמה ימים אתה בילית בשירות בשטחים - בכמה מעצרים ופשיטות השתתפת - כדי שתגיד שההישארות שלנו בשטחים היא מותרת.

יש הבדל בין דעה לבין הסתה - מה שאתה ציינת (בדוגמאות) זה לא דעה זה הסתה. וגם הצורה שהצגת את זה היתה בהתרסה.

אני הראשון שיגן בגופו על משפחתו כלפי צר ואויב - אבל עם כל הכבוד לזה - ההישארות שלנו בשטחים היא נגע רע. שעדיף לנו בלעדיהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...