מתלוננים על דואר ישראל? דבר אופייני היום - עמוד 2 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מתלוננים על דואר ישראל? דבר אופייני היום


Boris_yo

Recommended Posts

נכון. כל מה שטענתי הוא שבסה"כ הרוב לא באמת שמים כזה זין גדול כפי שאתם מתארים. אולי לא מתאמצים באופן חריג - אבל עושים את התפקיד שלהם.

אני חושב שהבעייתיות היא ממבנה לא טוב מספיק של הארגון ופחות בגלל העובדים. אולי שיטות החלוקה לא מספיק טובות, אולי אין מספיק מיכון, לא יודע.

עובדי הדואר פתחו לא מזמן בעיצומים על כך שאין מספיק כוח אדם בסניפים ולכן יש תורים עצומים ואי אפשר לתפקד. אולי הם כן צודקים ולא הכל באשמתם?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה הקשר לעומס בסניפים? בסניף החדש שלי אין עומס בכלל (בניגוד לסניף הישן, אליו הייתי מגיע עם שק"ש ומנות קרב) והעובדים נחמדים, אבל עדיין יש בעיות איומות עם חבילות לגמרי לא באשמתם - הדוורית מקבלת את הפתק על הגעת חבילה ושמה לי אותו בתיבה, אבל החבילה עצמה פשוט לא מגיעה לסניף. נעלמו לי שלוש חבילות בצורה הזו בשמונת החודשים האחרונים.

מה מתברר? אין שום קשר בין ההודעה על הגעת החבילה להגעת החבילה בפועל! זו הסיבה שעל הפתקית כתוב שהחבילה תהיה זמינה למחרת, כי בד"כ הפתקיות מגיעות בבוקר והחבילות בצהריים. איפה ההיגיון? שלא לדבר על אותו מקרה בו על הפתקית עם השם והכתובת שלי היה ברקוד של חבילה עם השם והכתובת של מישהו אחר. איך זה יכול לקרות בכלל?

הבעיה היא שאי אפשר לעשות שום שינוי בתנאי העבודה של עובדי מדינה, אם מישהו מהם נפגע מזה. לפעמים אפילו מעבר מבניין אחד לאחר מעבר לכביש יכול להוביל לעיצומים. סתם דוגמה מפוארת אחת מימים עברו: בטלוויזיה הישראלית (כשעוד היה רק ערוץ אחד) היו שולחים לשטח ניידת עם כתב, צלם וטכנאי קול. בשנות השמונים רכשו שם מצלמות דיגיטליות חדשות שבהן כבר לא היה צריך טכנאי קול - המצלמה היתה מקליטה את הקול. אז במשך די הרבה זמן, הוועדים אסרו על העובדים לצאת לשטח עם המצלמות החדשות כדי שחס וחלילה טכנאי הקול לא יפגעו עד שבסוף הגיעו לפשרה: יצאו לשטח עם המצלמות החדישות אבל עדיין בצוות שכולל כתב, צלם וטכנאי קול, שיקבל משכורת תמורת גרבו"ץ.

ובדיוק נזכרתי בעוד דוגמה, הרבה יותר אקטואלית וגם מרשות השידור: מתברר שברשות השידור משלמים שעות נוספות ושעות כוננות באופן גלובאלי ולפי הדרג (עם תוספות לעובדים שממש צריכים עוד כסף). כלומר אנשים מקבלים תשלום על שעות נוספות ועל שעות כוננות שהם בכלל לא עושים וסביר להניח שבכלל לא נחוצות. זה בכלל לא חוקי, אבל למי אכפת? הרי זה לא הכסף שלהם. זה התברר כשעובדת ברשות הגישה תביעת שכר לבית הדין לעבודה: היא קיבלה שכר על 8.5 שעות עבודה, 4 שעות נוספות ועוד שעתיים כוננות כל יום אבל טענה שלפי הדרג שלה, היא צריכה לקבל שלוש שעות כוננות ביום. כלומר שילמו לה של 14.5 שעות עבודה ביום! בפועל היא עבדה 8.5 שעות, אולי פחות. וזה עוד דרג נמוך, בדרג סמנכ"ל כבר משלמים על חמש שעות כוננות ביום...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין ספק שזה מעוות. ואני אומר את זה בתור סוציאליסט למדי שחושב שמתייחסים לעובדים במדינה הזאת כמו לעבדים (אני עובד במגזר העסקי כמובן). אני גם לא תומך בהפרטה של הדברים הללו. אין לי בעיה שהדואר יהיה ברשות המדינה. אם הוא לא יעיל, שידאגו איכשהו לזה שיהיה יעיל. לא מקבל את הטענות שזה לא אפשרי. וכמובן שכולנו יודעים שאפשר שלא יהיו את עיוותי השכר הללו, שלא צריכים להיות ואין להם שום קשר להגנה על העובדים, פשוט לא מספיק רוצים.

אתה יודע עוד יותר מעוות?

שלמרות שיש פה ממשלה בראשותה אדם מאוד קפיטליסט כבר לא מעט זמן, הדברים האלה לא משתנים. הפכו את הדואר מ"רשות" ל"חברה" - וואו. לימין הכלכלי אין ביצים לשנות את זה, לשמאל הכלכלי אין כוח פוליטי ולא בטוח שרצון.

כך או כך, אתה כן מחזק את מה שאני אומר. יש בעיה בצורה שבה הדואר הזה בנוי. הוא בנוי לשנות ה 80, אולי 90. לא לשנת 2013, בה כמעט כל מי שאני מכיר קונה אחוז ניכר ממוצרי הצריכה שלו (פרט לאוכל וכדומה כמובן) מאתרים בחול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מספיק לראות איך חלוקת הדואר הרשום מתבצעת כשאנחנו כמעט בשנת 2014 ! רשימות ידניות בתוך קלסר והבחורה בדואר מעבירה עוד דף ועוד דף ועוד דף, וחוזרת אחורה כי אולי היא פספסה את השם שלי ואז צריכה לאתר את החבילה על המדף שעמוס בערימות של חבילות ומעטפות. כלום לא ממוחשב, כלום לא ממופה בצורה הגיונית כלשהי (יש סידור כללי לפי תאריכים וגם זה לא תמיד מעודכן). וככה מבזבזים זמן יקר במקום שמסירת דבר הדואר תהיה ממוחשבת, קלה ופשוטה (למה שלא תהיה מכונה אוטומטית שמנפיקה את החבילות לפי זיהוי ברקוד ומס' תעודת זהות או שיטת זיהוי חכמה כלשהי ?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא סוף העולם לא לפטר אנשים. אפילו אם זה לא ממקסם את יעילות הארגון הזה. (כן - אני "סמולני".)

הבעיה היא שהם זוכים לתנאים מטורפים שלא מגיעים להם, לא קשורים להגנה על חלשים, על נשים, על מיעוטים ועל לא יודע מה. סתם תנאים בשמיים. למה? ככה. (ואת זה אני אומר בתור מי, ששוב, חושב שתנאי ההעסקה המינימלים שמגיעים פה לעובד הם תנאי עבדות)

אפשר לשלב את העבודה הידנית שלהם עם בקרה ממוחשבת טובה שתפקח על הכל. זה לא רק בין אפס מחשוב לבין מיכון מלא לחלוטין.

בשביל להתמודד עם התנאים המפגרים האלה צריך גורם ממשלתי עם ביצים ומעט כוח. זה הכול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השאלה היא מה ההבדל בין תנאי ההעסקה בסניפי הדואר הרישמיים לסוכנויות הדואר שמופעלות על ידי זכיינים פרטיים (שהם בעצם הרוב בכל עיר גדולה) ? בסניף שאני מקבל בו את החבילות לא יפטרו אף אחד אם ימחשבו את חלוקת החבילות.. העובדות בסניף יחטפו פחות קללות ואיומים על הייבוש בתור הארוך (בכל זאת, שכונה במלעיל).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

א. למה אתה כזה בטוח שזה יעזור במשהו למחשב?

ב. כבר דיברנו על זה שהעובדות הללו הן לא הבעיה, אלא הצורה המעוותת שבה המערכת הזו עובדת. אם מערכת ממוכנת תעשה בדיוק מה שהעובדת הזו עושה, הדברים ישארו בדיוק אותו הדבר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך כנראה בעיה בהבנת הנקרא.

ברור שזה עולה יותר כסף להחזיק אנשים שיעשו עבודה מיושנת. אבל אף אחד לא יכול לפטר אותם.

אפילו לא דיברתי על זה, דיברתי על אירגון ומיחשוב.

למה למשל אני לא יכול לתת פרטים מזהים ולאתר חבילה ללא הפתק האדום?

כי זה עולה כסף להתמחשב?

באמת?

בכל סופרמארקט יש סורקי ברקוד וקופאיות שעוברות על המוצרים.

למה הם לא עובדים בשיטות ישנות?

הרי זה עולה כסף להתמחשב ולהתייעל.

לא!!! זה עולה כסף לא להתמחשב ולהתייעל.

אפשר לקצר זמני משלוח.

אפשר להוזיל עלויות משלוח.

אפשר לשפר מעקב וזיהוי.

אפשר למנוע גניבות חבילות.

אפשר לצמצם ולמנוע נזקים שנגרמים לחבילות במהלך המיון/משלוח.

אפשר לשפר שירות ללקוחות.

אפשר גם לומר את כל הדברים האלו בגאווה ולשים אותם בראש סדר העדיפויות של כל המנהלים בדואר .

עכשיו נשאלת השאלה.

1) למה זה לא נעשה?

2) מה נמצא בראש סדר העדיפויות של המנהלים?

3) ואיך אפשר לגרום להם לשנות סדרי עדיפויות ולבצע את תפקידם כראוי?

אני לא יודע את התשובות בדיוק אבל אני יכול לנחש.

1) כי המנהלים רק מוצצים את דם הציבור ודואגים לתחת שלהם ושל מקורביהם שקיבלו שם עבודות.

2) בורקס גבינה.

3) לבעוט להם בתחת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דואר היא חברה ממשלתית. היא חלק מהממשלה הנפלאה שלנו שדואגת לזיין אותנו בת** ואחר כך גם לסובב.

מה שהולך שם לא שונה משום דבר אחר במדינה הזאת: הזנחה טוטלית, לאף אחד לא איכפת מהדברים הקטנים, אף אחד לא שם זין על דברים שגרתיים מחיי היום-יום של אזרח "רגיל".

לא המנהלים בדואר אשמים בזה, אלא חלקה של הרשות המבצעת שנבחרה (בעקיפין, אבל לא משנה) על ידי העם והעומד בראשה - אלו שצריכים לדאוג להביא למנהלים האלה בראש ולהחליף אותם אם צריך. הוא לא דואג לדואר, הוא לא דואג למים, הוא לא דואג לגלידה, הוא לא דואג לכלום. הבן אדם חי כמו קיסר - למה שישים זין על דברים מחיי היום יום של אנשים רגילים ועלובים שכמונו? הבן אדם הזה בחיים שלו לא ידע מה זה להיות אזרח פשוט, אנשים לא מצליחים להבין שרק בן אדם כזה יכול לדאוג לאנשים כאלה כמו שצריך.

נכון, מה שכתבתי מאוד פופוליסטי. זה לא הופך את זה ללא כל כך נכון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...