השפעה מעשית של מחסור בזיכרון כ.מסך - כרטיסי מסך - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

השפעה מעשית של מחסור בזיכרון כ.מסך


omertgm

Recommended Posts

אני רואה הרבה התלבטויות על סוג כ. מסך ע"פ כמות הזיכרון שלו.

מעניין אותי לדעת כי לא ראיתי התייחסות כמותית (תכלס ירידה ב FPS) לזה בסקירות.

כמה באמת משפיע מחסור בזיכרון ובאילו תנאים?

האם יכול להיות שכל העניין מנופח הרבה מעבר לחשיבות שלו ורלוונטי רק במקרים ספציפיים מאוד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עד לא מזמן 2GB היה מספיק לכל הדעות , אבל לאט לאט משחקים חדשים הראו במבחנים שימוש גבוה יותר , את השימוש הזה רואים כאשר ממקסמים את ההגדרות של המשחקים האלה או שמשחקים על רזו' גבוהות (1440P ומעלה) , עכשיו לא כל הזמן המשחקים האלה צורכים כמות כזו של גראפי אלא במקרים מסויימים בהם יש הרבה פרטים או טקסטורות כבדות , באותו רגע שאין מספיק גראפי אז אמורים להיות נפילות FPS או גמגומים או כל דבר אחר שהורס את החוויה.

העניין הזה רלוונטי רק למי ששואף למקסם את ההגדרות של המשחקים האלה כבר ב 1200P (במקרים מסויימים אפילו 1080P) או למי שמעוניין לשחק ברזולוציות גבוהות אפילו בלי להשתגע עם ההגדרות.

זה די בגדול ודי מכליל את הדברים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמעט תמיד העניין מנופח ולא רלוונטי.

כשאתה קונה כרטיס מסך בכל דור ודור הזיכרון שעליו כמעט תמיד משקף את כמה שהוא צריך כדי לספק את הביצועים שהוא מיועד לספק.

בכרטיס מסך ישן כמו שלי שעליו 1GB בכל מקרה הוא לא מסוגל להתמודד עם הגדרות וביצועים הדורשים 2GB.

גם אם היו עליו 2GB זה לא ממש היה משנה.

פשוט תקנה את הכרטיס המשתלם בשבילך בכל רגע נתון על פי ביצועים/העדפות אישיות וזהו.

אם יש לך מסך עם רזולוציה 2K+ אתה מכל מקרה צריך כרטיס חזק ויקר, ואלו בכל מקרה יגיעו עם הרבה .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מישהו מכיר קישור שאפשר לראות השפעות של מחסור בזיכרון?

אם נניח יש לי 1 והמשחק צריך 1.1, 10% יותר, כמה תפגע "חווית המשחק" שלי? ואם המשחק צריך 1.5? (אני מדבר על יחסים, לא מעניין אותי אם זה MB, GB או TB של זיכרון)

האם מדובר רק על גמגומים מהירים וספורדים של נפילת FPS או שממש אפשר לראות ירידה של X פריימים לשנייה לאורך זמן?

ובעיקר, כמה משמעותי וחשוב גורם הזיכרון לדעתכם בבחירת כ. מסך?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמעט תמיד העניין מנופח ולא רלוונטי.

כשאתה קונה כרטיס מסך בכל דור ודור הזיכרון שעליו כמעט תמיד משקף את כמה שהוא צריך כדי לספק את הביצועים שהוא מיועד לספק.

בכרטיס מסך ישן כמו שלי שעליו 1GB בכל מקרה הוא לא מסוגל להתמודד עם הגדרות וביצועים הדורשים 2GB.

גם אם היו עליו 2GB זה לא ממש היה משנה.

לא נכון, הכרטיס שלי כבר ב-BF3 הוגבל על ידי הזיכרון, כאשר בלי בעיה הוא יכול להביא חווית משחק מצוינת על הגדרות גבוהות, אבל הזיכרון יכול להגיע ליותר מ-1.5GB, כאשר לכרטיס שלי יש רק 1.25GB .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם ב-BF4 הזיכרון חונק אותי... מעבר להגדרות MEDIUM הוא נחנק כאשר ה-HD6970 שמקביל אליו (לפעמים חזק לפעמים חלש) וכולל 2GB שורד על HIGH בצורה יפה.

לא חסרים עוד דוגמאות... בקיצור, התאוריה שלך לא עוברת את מבחן המציאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

דווקא פה לא רואים שום יתרון ל - HD6970 על ה - GTX 480 (די שקול ל - GTX 570) ב - BF4.

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page3.html

ופה יש גם את ה - GTX 570:

http://www.guru3d.com/articles_pages/battlefield_4_vga_graphics_performance_benchmark,7.html

http://gamegpu.ru/action-/-fps-/-tps/battlefield-4-test-gpu.html

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ זה נכון, הוא מחזיק יפה, אבל מרגישים את המחסר בזיכרון והוא לא מתבטא בצורה של נפילות פריימים אלא כבדות נוראית וחוסר משחקיות חלקה, תמיד מרגיש שהוא מגמגם (אבל בקטנה).

עם ה-HD6970 המשחק מרגיש חלק יותר בצורה משמעותית (ללא קשר לפריימים).

את זה אני אומר מניסיון עם שני הכרטיסים, ללא קשר לבנצ'ים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מנסה לומר שאין הבדל בביצועים עם כרטיסים בעלי נפחי שונים במשחקים הטוענים חבילות טקסטורה גדולות.

אני מנסה לומר שהתופעה קוראת רק מול כרטיסים מדורות קודמים שנמכרו עם פחות .

ומבחינת קניית כרטיס בכל רגע נתון, אין טעם להשקיע במחיר כדי לקנות גרסה עם מוגדל רק כדי לנסות לצפות בעתיד מצבים שכאלו.

כל כרטיס יש לו תקופת חיוניות.

הכרטיס שלך, בדיוק כמו הכרטיס שלי(560TI) נמצא בתהליכי הפיכתו לכרטיס בינוני.

ואם תוכל או לא תוכל להפעיל כמה משחקים מסוימים על הגדרות גבוהות רק בגלל כמות הזיכרון על הכרטיס(ולא בגלל ביצועי הליבה שהיא הגורם הראשי של הידרדרות החיוניות מול משחקים), אפשר לראות את זה כחלק מתהליך השקיעה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אוקי קיבלתי.

משהו קורה עם הטקסטורות במשחקים.

השאלה אם זה עניין נקודתי, או מגמה ממשית.

ואולי זה בכלל עניין של חוסר יעילות תוכנתית, ולאו דווקא הכרחי בשביל להשיג את איכות מסוימת באותו המנוע.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...