רשמים לגבי טיב שירותיה של "סאני תקשורת" עבור הטלפונים שהיא מייבאת - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

רשמים לגבי טיב שירותיה של "סאני תקשורת" עבור הטלפונים שהיא מייבאת


Ido.G

Recommended Posts

היי

מה הוביל אל המקרה?

  • לפני מספר חודשים קניתי Samsung ATIV S (מכשיר WP8).
  • היתה אפשרות (שעודנה קיימת) לקנות אותו במחיר מאוד אטרקטיבי עבור מכשיר דרך "יבואן רשמי" ולא איזה יבוא עצמי מחול.
  • המכשיר הוא מכשיר שיובא ע"י סאני תקשורת/סקיילקס.
  • החלטתי שבשביל לקבל מכשיר עם אחריות ששווה משהו (כך חשבתי) - אני אקח את ההימור ללכת על WP8.
  • המכשיר הוא Unbranded - מכשיר נקי לחלוטין, "רגיל", זהה למכשיר שקנה מישהו בפינלנד, איטליה או ערב הסעודית.

לגבי המכשיר:

  • המכשיר מצויין מבחינה חומרתית.
  • מבחינת WP8 - אני מאוד מחבב את המערכת, אם כי יש הרבה דברים שעדיין "לא אפויים".
  • במשך הזמן מיקרוסופט הוציאה את עדכון GDR2 ולאחרונה גם את GDR3. העדכונים פותרים הרבה בעיות.
  • אחת העיקריות היא הוספת תמיכה בפרוטוקול CalDav. ללא תמיכה בפרוטוקול זה (המצב הנוכחי, ללא עדכון) - הסנכרון עם שירותי גוגל יפסיק ב 31/12/2013.

למי שלא מכיר, תהליך הפצת העדכונים ב WP הוא כזה:

  1. מיקרוסופט משחררת את הגירסה.
  2. יצרניות מבצעות התאמות כלשהן למכשירים. במקרה של נוקיה, הם אורזים את זה בעדכון כולל, יחד עם אפליקציות שלהם. במקרה של סמסונג ו - העדכון הוא פחות או יותר As is. המערכת נקיה כמעט לחלוטין.
  3. במקרה בו המכשיר משווק דרך מפעילה סלולרית (כדוגמת AT&T) - ישנו שלב של מעבר הגירסה אצל המפעילה. בארץ זה, כמובן, לא רלוונטי.

ראיתי שכבר הרבה אנשים בעולם החלו לקבל את GDR2 (ממזמן) וחלק אף קיבלו את GDR3 (שיצא לפני שבוע). לצורך העניין, יש גם הרבה אנשים בעולם שלא קיבלו. לאחר שהתעצבנתי על מיקרוסופט והתלוננתי להם בחשבון הטוויטר שלהם ובפורומים שלהם, הבנתי שהבעיה היא כנראה אצל סמסונג. לראיה - הרי חלק מהאנשים כן קיבלו את העדכון. הרי כבר יצא אפילו GDR3...

החלטתי לפנות לסאני. פניתי אליהם כבר כמה פעמים במייל. פניתי אליהם גם בעמוד הפייסבוק שלהם (פעמיים).

עיקרי התכתובת שלי עם הנציג שלהם היום:

* אני: מבקש לדעת מתי יצא עדכון כי הטלפון בקרוב יהפוך ללא-שמיש ושילמתי עליו ממיטב כספי. אתם יבואן רשמי וצריכה להיות תשובה.

* נציג: העדכון לא באחריות שלנו בכלל, גוגל ומיקרוסופט אחראיות על עדכון מכשירי ו WP.

*אני: אתה או טועה או משקר. זה לא נכון ואתה מוזמן לבדוק את זה. אני מצפה לתשובה רצינית.

* נציג: מצטער שטעיתי קודם. העדכון צריך לעבור התאמה למדינה שבה הוא מופץ. "ברגע שהעדכון יהיה זמין להורדה בארץ, תקבל הודעה על כך".

*אני: אין שום התאמה למדינה. WP מגיעה עם עברית ותמיכה ב RTL. אני עדיין מצפה לתשובה רצינית.

עיקרי ההודעות בפייסבוק:

*אני: מה קורה עם העדכון ל GDR2?

*הם: "שלום עידו, נחזור אלייך עם תשובה בהקדם האפשרי."

*אין תשובה....

המוטיבים החוזרים והמעליבים הם:

* "זה לא באחריותנו" (זה כן - אתם נציגים של . אז זה באחריות של סבתא שלי?)

* "כשזה יצא אתה תדע" (וואלה)

* "צריך לעשות התאמות" (אמממ... לא)

* "אין מידע לגבי זה" (תשיגו אותו)

שמתי לב שאלו גם התשובות שלהם אל אנשים ששואלים לגבי העדכון של ה I9500 ל 4.3.

בקיצר, שכל אחד ישפוט בעצמו מה הם שווים. ההתרשמות שלי - אין שום ערך מוסף בקניה דרכם על פני יבואן צד-שלישי או יבוא עצמי. מוזמנים גם לראות את כל התלונות עליהם בדף הפייסבוק שלהם.

כרגיל, יחס מעליב לצרכן הישראלי. ברגע ששילמת, נגמר התפקיד שלך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לזה מובילים.

קודם כל ע"י דחיפה של גרסה מקוסטמת שלהם עם תוכנות מיותרות.

אחר כך ע"י מניעה מהמשתמשים לקבל עדכונים שלא מגיעים מסמסונג.

על זה הם מוסיפים את גישת החלוקה לאיזורים ושליטה בשיווק והפצה.

הצורך לתרגם והוציא גרסאות מיותרות לשפות המקומיות, והעברת האחריות לכך למשווק/"נציג" מקומי.

חסימות שמקשות על יבוא המוצר ממדינות אחרות, ומקשות על פתיחתו לשימוש חופשי ברשתות אחרות.

סמסונג יוצרים מציאות מגעילה!!!! לצרכני הסמארטפונים שלה במקומות שונים בעולם.

ומערכת השיקולים שלהם לא רואה את הלקוח ממטר, רק סטטיסטיקות ומספרים.

עד שהם לא יקבלו בעיטה בביצי האם אימא של המכירות/הכנסות שלהם כתוצאה ממעשיהם, הם ימשיכו באותו הקו ויפגעו בהמון לקוחות.

אתה מוזמן להאשים בכך את סאני שרוצה להרוויח כמה שיותר ולהוציא כמה שפחות.

אתה מוזמן להאשים בכך את שרוצים להפריד ולשלוט בכל האיזורים מול ראשי כנופיות מקומיות מצד אחד, ושאינם עומדים בציפיות מהם לעדכן ולתמוך בצרכנים במידה מספקת מצד שני.

במילים אחרות גם וגם סאני הם חבורת נצלנים בני נצלנים, שלוקחים מוצר של אחרים, מכניסים אותו לחבילה שלהם, ומוכרים אותו במינימום השקעה ומחויבות ללקוחות הסופיים.

והגיע הזמן שנשים את הקלפים על השולחן ונכיר באמת.

חטיבת הסלולר של הם EVIL.

סאני הם EVIL.

לא לקנות מסאני.

לא לקנות מסמסונג.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבהיר שני דברים:

1. כשאני מדבר על "סאני" - הם מבחינתי סמסונג. הם קוראים לעצמם "יבואן רשמי" ולכן מבחינתי הם מייצגים את היצרן. (במיוחד כשאין לי דרך לפנות ישירות אל היצרן)

2. ב WP אין כמעט קסטומיזציה (ממש אפס) ואין לוקליזציה (אפס).

לגבי המסקנה שלך - אני מסכים. כעת, גם אני למדתי את זה. הבעיה היא שסמסונג היא היצרנית היחידה שדואגת להוציא מכשירי דגל עם כרטיס SD. הפעם הבאה אני חושש שלא יהיה מנוס מלעבור למכשירים של .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סמסונג, היבואנים הגדולים שלהם, ורוב חברות הסלולר המקומיות הוותיקות, עדיין תקועים במנטליות הישנה של פעם(או שואפים להמשיך/ליצור/לקיים אותה).

אותה מנטליות מלפני שהמציאו את הסימקארד.

אותה מנטליות מלפני שהמציאו דגמי דגל גלובלים אחידים.

אותה מנטליות מלפני שהמציאו את האנדרויד.

החברות תמיד חיפשו איך להפריד ולמשול בשווקים כאילו מדובר במכלאות בקר של צרכנים שבויים.

הלקוח שייך לחברות, הטלפון עצמו שייך לחברות.

והלקוחות מתענים ללא סוף במסע מפרך לנסות להתשחרר מאותם לפיתות ונעיצות ציפורנים חדות של מהנדסי עוגמות נפש.

החזון של סמסונג הוא רע לצרכנים באותה המידה שהחזון של הוא רע לצרכנים.

החזון של סאני הוא רע לצרכנים באותה מידה שהחזון של מגה בעיר הוא רע לצרכנים.

לגוגל יש מוטו DONT BE EVIL שבאה כתגובה לביקורות על התנהגותם של חברות ענק אחרות בתחומי התוכנה ושירותי .

עם האנדרויד הביאה תקווה גדולה לתחום הסמארטפונים.

בין הזמן שלקח לאנדרויד להבשיל ועד שהאנדרויד הפך להיות המערכת הנפוצה ביותר בפער גדול, אנשים התחילו להבין שהבשורה עדיין לא כאן.

chart32-640x429.jpg

ולא בגלל שגוגל לא עמדו בהבטחותיהם, אלה בגלל שהיצרנים שעשו שימוש באנדרויד לא ראו את טובת הלקוח מולם באותה המידה שגוגל והצרכנים ראו.

מערכות ההפעלה והמכשירים הם כמו THE FORCE בSTARWARS.

היצרנים יכולים לבחור להיות בDARK SIDE או בLIGHT SIDE.

חבל שכל כך הרבה חברות בוחרות להיות בDARK SIDE מתוך פחד שלהיות טוב לצרכנים זה להרוויח פחות.

הגיע הזמן שחברות יתחילו להבין שלהיות רע לצרכנים זה להרוויח פחות.

ואם אנחנו לא מסוגלים לעשות זאת, ואין שום תקווה, אז מה אנחנו אם לא עם של עבדים(גלובלי)?

לכל היותר עם של נוודים המחפשים מים במדבר.

גם אם חלקנו המועט ידע וימצא את נתיבי המים במדבר, זה רק עניין של זמן עד שנווה המדבר יהפוך לפאטה מורגנה או יתייבש מהשמש הקופחת ומסופות החול.

הדרך היחידה להבטיח יציבות ועקביות היא ליצור מערכות אקולוגיות מאוזנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם 32GB זה עדיין מגביל. בסופו של דבר - צריכה להיות האפשרות לתקוע כרטיס SD של כמה שבא לך. מה גם שגירסת ה 32GB לא הולכת להיות זולה וזה מוציא את כל הקטע ממכשיר .

ART, השאלה היא מה הפתרון.

אפל עם ה"גן הסגור" שלה - שמחליטה בשבילך בדיוק איזה מכשיר אתה רוצה.

גוגל מוציאה מכשירים בינוניים, בלי חריץ הרחבה, בשביל לכלוא אותך בשירותי הענן שלה.

סמסונג עם השטויות שלה.

LG - זה LG

HTC - גם מכשירים בלי חריץ הרחבה.

שוב... זה מותיר חברות סיניות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה לבחור במצב הקיים לא יכול לומר.

בעיקר כי אין לי הרבה מושג לגבי המכשירים שיש כיום בשוק.

מאז שיש לי את הSGS1 ומצאתי אותו מספיק לצרכי, העניין שלי בסמארטפונים ירד למינימום.

אבל אם תשאל אותי מה אני רוצה למכשיר הבא אני יוכל לומר לך ללא היסוס.

אני רוצה מכשיר עם חומרה טובה יחסית לדורות החדשים.

עם חריץ הרחבה בעל תמיכה גם בMICROSDHC וגם בMICROSDXC.

עם אפשרות החלפה בטריה מהירה ופשוטה.

עם עדכונים שוטפים מהיצרן ו/או אפשרות לקבל עדכונים ישירות מגוגל(או לעדכן בקלות לרום נקי של גוגל או רום צד שלילי).

אם היצרן רוצה להוסיף תוכנות משלו שצריכות תרגום בכל גרסת עדכון, שלא יפיל את העניין על היבואנים/"נציגים" מקומיים שאינם עומדים בסטנדרטים, מונעים את הגרסאות מבעלי מכשירים ביבוא מקביל, ומנהלים מלחמות משפטיות נגד כל מי שמנסה ליצור אלטרנטיבות.

ושבכל מקרה יתנו אופציה לגרסה בה אין חבילת תוכנות של היצרן בשפה מקומית(או בכלל) כדי שהלקוחות לא יצטרכו להיות תלויים בגורמים מעקבים.

דגם אחיד גלובלי ללא הבדלים, ללא חסימות/נעילות/הגבלות.

עם מערכת RECOVERY ידידותית ובטוחה שמונעת לגמרי את האפשרות לגרום לBRICKS.

(בסגנון DUAL BIOS אולי, שתמיד יחזור למקורי[שאינו ניתן לשכתוב בשום אופן] במקרה הצורך)

אני רוצה מכשיר שאני יכול לקנות מכל מקום, להפעיל בכל מקום, לעדכן בקלות ובאופן שוטף ללא תלות בגורמים מיותרים בדרך.

אני רוצה מכשיר שהוא שלי, עם החופש לעשות בו כל מה שאני רוצה, בדיוק כמו PC.

אבל בעיקר מה שאני רוצה זה שינוי בגישה של היצרנים.

שיתחילו לחשוב מה הצרכנים רוצים.

מה עושה להם טוב.

מה עושה להם רע.

מתי שהוא יבוא יצרן, יאמץ את הגישה, ויוציא מוצר שכזה.

וברגע שהרשעים יראו את ההצלחה המהירה גם הם יציעו מכשירים דומים.

לא בגלל שאיכפת להם מהלקוחות חס וחלילה.

רק בגלל שהם מבינים שאם הם לא יעשו זאת הם עלולים לא רק לרדת במכירות, אלה גם לאפשר ליצרן מתחרה לפתח מותג מצליח שיכול לגדול תוך כמה שנים ולהשתרש חזק בשוק באופן קבוע כמו שסדרת הGALAXY S עשתה.

בדיוק כמו שקרה עם חברות הסלולר.

בדיוק כמו שקורה עם קופיקס.

וכל מה שצריך כדי לגרום לשינוי זה הד תקשורתי גדול שנוגע בלב העניין.

כשחם הנוזלים מתאדים, נוצרים עננים.

כשהתנאים מאפשרים זאת יש התגרענות שמובילה לעננים מורידי גשם.

מתי ירד גשם? מתי?

http://www.youtube.com/watch?v=Th7spLbFgzI

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

"יבואן רשמי" זה בלוף. במרבית המקרים אין שום דבר שהופך אותו לרשמי חוץ מההגדרה שלו עצמו ולפעמים מחזור העסקים שלו. בוקר טוב שלא ידעת את זה.

עם זאת...

סאני גרועה מהרוב, כי היא באמת מכנה עצמה "סמסונג ישראל" וכך רומזת כאילו היא באמת שלוחה של החברה, בעוד שהיא סתם צינור שיווק.

לכן אפשר להבין למה חשבת בטעות כאילו "סאני היא סמסונג".

לא ברור לי התהליך שבו השתכנעת בסופו של דבר שהבעיה היא דווקא בסמסונג ולא במיקרוסופט, אבל נניח.

לא ברור לי למה אתה חושב שאתה לא יכול לפנות לסמסונג ישירות. אני פניתי לתמיכה הטכנית שלהם בעבר וקיבלתי תשובות. אמנם תשובות שוות לת*ת, אבל זה כי גם המקצועיות של אנשי התמיכה שלהם שווה לאפס.

כל זה לא משנה את העובדה שלפי תיאור התקשורת שלך עם סאני, התנהגת כמו שמוק מצוי מההתחלה ועד הסוף.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Art, מסכים עם כל מה שאמרת. אין כזה מכשיר כרגע. בעייתי ביותר.

QttP,

מצאתי לנכון להדגיש עד כמה זה בלוף ועד כמה ההבנה הזו התגברה אצלי. לכן יש פורום, לחלוק מידע.

התהליך היה:

1. הצקתי ל Support בטוויטר וזה מה שהם אמרו (אני סומך על התשובה שלהם יותר מאשר על התשובה של "אביב" מסאני כי הוא כל הזמן רק מחרטט).

2. תשובות שקיבלתי בפורומים שלהם. (כנל)

3. דברים שקראתי בפורומים של wpcentral.

4. עצם העובדה שאם פורצים את הטלפון ומחליפים איזו מחרוזת ב reg ל "at&t", מקבלים פתאום את העדכון. זה מגביר את ההבנה שזה לא ממש תקוע אצל . היא לא חברה מושלמת או משהו, אבל אני חושב שדי איכפת להם מהצרכנים שלהם, לעומת , ועדכון לא יהיה תקוע אצלם.

איך מצאת לאן לפנות (סמסונג)?

לגבי היותי "שמוק":

1. לא שמתי את התכתובות המלאות. השתדלתי לדבר בנימוס. כפי שגם אמרתי לנציג שלהם - הם ממש לא מותירים שום ברירה אלא לדבר בתקיפות. הם עונים תשובות לא נכונות ומתחמקות. כאשר מעימידים אותם על הטעות, הם מתחמקים שוב או לא עונים.

2. גם אם התנהגתי כמו שמוק, עדיין זכותי כצרכן לקבל תשובה מהגורם שאחראי למכשיר שלי לגבי עדכון די קריטי. הבעיה עם התשובות שלהם היא שהם מתחמקות, שקריות ומטעות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היבואנים בארץ כבר שנים שמנסים לחנך אותנו וללמד אותנו שהם יבואנים רשמיים אבל לא נציגות רשמית. למשל לא קנית מהם לא תקבל שירות ובנוסף כפי שנאמר כאן, הם רק צינור ולא באמת יכולים לתת תשובות כאלה שרק היצרן יכול לתת. למשל סאני לא באמת יכולה לתת תשובה אמיתית שהיית מקבל אם היה מדובר בסמסונג עצמה. מצד שני סאני מתגאה שחלק מפיתוח מכשירי קורה בארץ (לא יודע עד כמה זה נכון).

אני מזדהה איתך לגבי התשובות שמקבלים מהם אכן יכולות להוציא מישהו שמבין עניין מהכלים (תשובות שבד"כ ינפנפו את הלקוח ההדיוט), אבל אין הרבה שאתה יכול לעשות, זה להילחם בתחנות רוח. אם הייתה מתאגדת קבוצה גדולה אז הדברים היו כבר שונים (לכן החרדים נחשבים לצרכנים הכי טובים בארץ).

אגב,

LG עכשיו בנסיקה והופכת להיות אלטרנטיבה ראויה לסמסונג, שווה לעקוב אחריה. המכשירים הסיניים עדיין לא שם מניסיון, אבל בהחלט מצמצמים את הפער.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מיטב הבנתי, המכשירים של ZTE, ו- ברמה לא רעה. ברור שאם מחפשים "מכשיר על" - זה לא שם.

אני חושב שגם "יבואן" צריך לתת תשובות מסויימות לגבי המכשירים שהוא מייבא. יבואן אחראי על המכשירים שהוא מייבא ולפי מיטב הבנתי זה גם די קבוע בחוק. היבואן הוא הישות המשפטית ה"עליונה" ביותר שיש פה - ומולו ההתמודדות. גם כשיש ריקול ברכבים, לדוגמה, היבואן דואג לזה - למרות שהוא לא "פולקסוואגן ישראל", לדוגמה.

חשוב להדגיש שסאני עצמם מתהדרים באתר שלהם בכמה שהמכשירים שלהם מקבלים עדכונים מהר. השקר הזה מטריף אותי.

דרך אגב, כאשר נכנסים, נניח, ל .co.il ומבקשים תמיכה - בסופו של דבר מגיעים ליורוקום. ויורוקום עדיין התחמקה מאחריותה לספק תשובות כאשר הייתי בעלים של מכשיר נוקיה/סימביאן.

אני לא יודע לגבי .com\il מאחר והם אפילו לא טרחו לשים שם את ה ATIV S (או כל טלפון חדש אחר) ואי אפשר לפתוח עליו קריאת שירות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מבין לליבך.

השירות של לטלפונים מזעזע בלי קשר ליבואן כזה או אחר (כאמור גם לי יצא לפנות לתמיכה הטכנית דרך האתר). אחרי שאתה מצליח איכשהו לשלוח את הטופס הזה (שחלק מהמכשירים לא מופיעים שם או מופיעים בצורה מוזרה / עקומה), חוזר אליך איזה פוץ שבאמת אין לו מושג חוץ מלומר לך "תוריד את התוכנה שלנו למחשב והכל יסתדר".

ואני עוד שאלתי שאלה טכנית פשוטה על מפרט של טלפון פשוט. במקרה שלך כשמדובר במשהו שהוא ככל הנראה באג שמתרחש לפעמים, במערכת מסובכת עשרות מונים, למה אפשר לצפות?

אני מבין את הכעס על סאני/סקיילקס, כי הם כן מופיעים כנציגות באתר . אבל בלי קשר לשאלה של האם הם נציגות או יבואן, ומה הם בכלל חייבים לך, צריך להבין שלמרות מה שאתה חושב (או טוען), הם לא משקרים לך, הם לא מרמים אותך והם לא דופקים אותך בכוונה. אם הם נותנים לך תשובות מתחמקות או שגויות, זה כי אין להם מושג. ומאין יהיה להם כשסמסונג עצמה נראית כמו שהיא נראית?

כשהback-end על הפנים, הfront-end לא ממש יכול לפצות על כך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...