פורסם 2013 באוקטובר 2312 שנים אני לומד תכנות במסגרת לימודי הנדסה שנה א', זה חובה. אני לומד בשפת C , תכנות כנראה זה לא הצד החזק שלי או שאני לא מבין את מי שמלמד (לא למדתי תכנות בבית הספר וכו')יש לי 2 בקשות ואני אשמח אם תוכלו לעזור לי1- אני אשמח אם תפנו אותי לאתר טוב (בעברית ) ואם אין אתר כזה אז ספר שמלמד טוב שפת C , אני אמור ללמוד תכנות בסיסי ולא להכנס כנראה לעומק של השפה, אבל מספיק טוב כדי לדעת להשתמש בה.2- יש לי עבודה שאני חייב להגיש אחרת הציון לא יחשב לי, אני יושב כבר שעות ולא מבין מה בדיוק אני אמור לעשות, לכם כנראה זה יהיה בסיסי מאוד, אני כבר שובר על זה את הראש כמה שעות. כיוון שאני צריך להגיש את זה, וחשבתי שאני אצליח לבד, אני אשמח אם תעזרו לי ותכוונו אותי. אלו רק 2 שאלות.השאלות הם:א--- בתרגיל זה נממש כלי שממיר מספר הקסדצימאלי (כלומר, בבסיס 16) דו-ספרתי למספר דצימאלי (כלומר, בבסיס עשרוני). התוכנית תקלוט מהמשתמש מספר הקסדצימאלי דו-ספרתי (כרצף של 2 תווים) ותדפיס את המספר הדצימאלי שמיוצג על ידי תווים אלו. לאחר הדפסת המספר הדצימאלי, התכנית תסתיים.הערה: ניתן להניח שהקלט תקין וכל התווים מהמשתמש הן ספרות או האותיות A,B,C,D,E,Fדוגמאות הרצה (תוכנית, משתמש):Please enter a 2-digit hexadecimal number:10The decimal value is 16Please enter a 2-digit hexadecimal number:05The decimal value is 5Please enter a 2-digit hexadecimal number:E2The decimal value is 226ב--- כתבו תוכנית הקולטת מהמשתמש מספר שלם בן 4 ספרות ומדפיסה למסך את סכום הריבועים של הספרות המופיעות במספר. לאחר הדפסת הסכום, התכנית תסתיים.למשל, סכום הספרות של המספר 1234 הוא 30 כי: 30 = 12+22+32+42.הערה: ניתן להניח כי הקלט הינו מספר דצימאלי אי-שלילי בן 4 ספרות בדיוק.דוגמאות הרצה (תוכנית, משתמש):Please enter a number: 1234The sum of squares is:30Please enter a number:1001The sum of squares is:2אני למשל עשיתי דבר כזה לשאלה 2 ( כמובן שזה לא טוב כי זה לא יוצא ):#include <stdio.h>int main(){int a, b, c, d , sum ;printf("Enter an integer\n"); scanf("%d", &a);printf("Enter an integer\n"); scanf("%d", &b);printf("Enter an integer\n"); scanf("%d", &c);printf("Enter an integer\n"); scanf("%d", &d); sum=a*a+b*b+c*c+d*dprintf("Answer: %d+%d+d+d = %d\n", a, b,c,d sum);}return 0;}אני ממש אשמח לעזרה.ותודה
פורסם 2013 באוקטובר 2312 שנים 1. לא מכיר.2. יש מספר דרכים לפתור את השאלה הזו. כדי לכוון אותך כדאי לדעת אילו נושאים למדת קודם.לדוגמא, אתה יכול להתייחס להתייחס לקלט כאל מחרוזת וכל פעם לגשת למיקום שונה. או לחלק ב 10/16 ולהתייחס לספרת האחדות.בכל מקרה, המתרגל שלך בטח ביקש שתזין את המספר בפעם אחת ולא בחלקים. (אחרת אין כמעט מה לעשות..) כלומר, 1234 ולא 1, 2, 3, 4.דבר נוסף, כשאתה מצרף קוד תשתמש בתגית 'קוד' - אייקון של סולמית. כך זה יראה את הקוד בצורה מיטבית.
פורסם 2013 באוקטובר 2412 שנים מחבר אני רק בשיעור השני, אבל אני לא הכי מתחבר כנראה למרצה או לשיטת הלימוד כי אני לא מבין אותו.לדוגמא: יש פונקציות כגון scanf , double ולכול אחד מהם (או שלא) סימונים אחרים כמו %d g% , if% וכו', אני לא מבין מתי אני אני אמור להשתמש במה ואיך בכלל, והאם לכל פונקציה כזאת אני אמור להתאים סימן אחר וכו'."אתה יודע איך להמיר מספרים בין ייצוגים שונים? " - לא כלכך, אם יש לך קישור או הסבר אני אשמח.נגיד במה שהעלתי כבייכול לתשובה 2 מה לא בסדר? איך אני אמור לשנות את זה? (גם את זה עשיתי כבייכול ע"י תבנית שהוא הביא כדוגמא, אך זה לא בסדר בכל מקרה) נערך 2013 באוקטובר 2412 שנים על-ידי MOOMOY
פורסם 2013 באוקטובר 2412 שנים בלבלת פה דברים לא קשורים. scanf זה פונקציה שקוראת קלט מהמשתמש, double זה בכלל טיפוס של משתנה.איך אתה אמור לדעת מתי להשתמש במה? את הדברים הבסיסיים לומדים מהמדריכים השונים, ואחרי שאתה מתרגל ומכיר את השפה אתה לומד איך לחפש תיעוד ברשת ואז אתה יודע לחפש את התיעוד של הפונקציה scanf ושם כתוב בדיוק מה המשמעות של הסימונים האלה ומתי להשתמש בכל אחד מה.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.