HD חיצוני "מן המוכן" או הרכבה עצמית של HD ומארז - יתרונות וחסרונות ? - אמצעי אחסון - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

HD חיצוני "מן המוכן" או הרכבה עצמית של HD ומארז - יתרונות וחסרונות ?


Oriki

Recommended Posts

שלום רב,

אני חדש פה, ומוכרח לציין שנראה מאד מעניין ותוסס, נראה שיש הרבה מה ללמוד. Hope I could keep up :)

ובכן, אני ניצב בפני התלבטות בין רכישת HD חיצוני (עדיפות ל"2.5, ניידות זה תמיד עדיף) לבין רכישת HD רגיל והרכבתו בתוך מארז מותאם עם איוורור וכדומה. אני מעוניין בגודל של בין 1-2TB. זה גם נשמע נחמד ומעניין להרכיב לבד, השאלה כמה זה קשה...

מהם היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות? בשבילי מה שהכי חשוב באמת זה אורך חיים ואמינות. אני מוכן להשקיע עוד כסף ועוד זמן ולהרכיב בעצמי או בסיוע של איש מקצוע, העיקר שהמוצר לא יתפגר אחרי חצי שנה-שנה. כמו שHD פנימי של מחשב לא מתקלקל לאורך שנים, הייתי רוצה גם אחד כזה חיצוני.

רב-תודות ושבוע נחמד!

אורי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 37
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

היתרון בכונן חיצוני הכולל מארז הוא קודם כל במחיר, אחר כך בפונקציות שמגיעות איתו(גיבוי בלחיצת כפתור לדוגמה, או הצפנה[דבר שיכול להיות גם חיסרון גדול]).

החיסרון הוא שאתה לא תמיד יכול לדעת איזה כונן יש בפנים בדיוק ומה הביצועים שלו.

בדרך כלל הכוננים המצורפים למארזים חיצוניים בעלי ביצועים איטיים עד בינוניים.

חיסרון נוסף הוא שאי אפשר לפתוח את המארז ללא איבוד האחריות, מה שמונע את שימושו כהרדיסק פנימי במקרה הצורך, והתקנת כונן אחר(או שידרוג) במארז החיצוני.

היתרון בקניית כונן פנימי והרכבתו במארז חיצוני יעודי הוא בחופש לבחור בדיוק את הדגם(והביצועים) של הכונן, וביכולת להוצאת/החלפת הכונן במארז החיצוני ללא איבוד האחריות על הכונן.

קח בחשבון שאין הרבה מארזים חיצוניים שווים.

מארז חיצוני טוב הוא כזה שמביא איתו לכל הפחות יציאת ESATA שאינה מגבילה מהירות, ו/או USB 3 במידת הצורך.

מעבר לכך יש לכל מארז חיצוני הגבלת נפח המובנית בבקר הפנימי של המארז דרכו הכונן חייב לעבור כדי לספק המרה לUSB.

הדבר נכון גם למארזי חבילה של כוננים חיצוניים, וגם למארזים יעודיים הנמכרים בנפרד.

תמיד צריך לוודא את הגבלת הנפח כשקונים.

לא נחמד לקנות ולגלות שלא תוכל לשים כונן גדול יותר מ2TB כשכבר עכשיו 3TB הם הכונן המשתלם ביותר לנפח, ו4TB מתחיל להראות סימנים של ירידה לטווח ההשתלמות.

אחרי כל ההסברים האלו שים לב למחיר הסופי, ואם אין לך צורך במניפולציות לוגיסטיות, כנראה שעדיף לך לקנות חיצוני מהדור החדש להם יש ביצועים טובים גם בחיצוניים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה :)

תדע לך שכבר קנית אותי עם השם - ארט טייטום הוא אחד מהדגולים בג'אז לדעתי, פסנתרן ג'אז אמיתי אסלי.

לענייננו - קודם כל אני אתחיל שאני מעדיף לא לקנות ולא WD בשל הבעיות הרבות שמופיעות בכוננים החיצוניים שלהם (התרשמתי מביקורות באינטרנט). הבנתי שAsus עכשיו משווקים חיצוניים, מכיר משהו, יודע?

בכל אופן, אני אתקדם למה שבאמת חשוב בעיניי - ככל הנראה כל הכוננים החיצוניים שבאים מן המוכן הם בעייתים מבחינת אורך חיים, אבל כוננים "פנימיים" רגילים תמיד שורדים שנים - איך זה יכול להיות, ואיך אני גורם / בונה כונן חיצוני בעצמי שישרוד כך? או שזה לא נכון?

הקטע שלי הוא שרידות הכונן, אתה מבין.

עוד דבר קטן - מה זה בכלל USB3? זה מתאים גם ליציאת הUSB הרגילה? אני יודע שזה מהיר פי כמה אבל יש לי במחשב רק רגיל, השאלה אם הוא יתאים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ומה תגיד על זה

I actually recommend to everyone that they buy a separate enclosure and hard drive and make their own external HDDs. The ready made, in-the-box external hard drives you can buy in stores tend to fail at rates much higher than those of internal hard drives. This is largely due to the fact that their enclosures are passively cooled, i.e. they have no fan to keep the drives cool, instead relying on conduction of heat through the case itself. This means that the drives run much hotter than they do in desktop PCs, where there is a large volume of air inside the case and a fan to exhaust hot air, or in laptops where the cooling fan activates once the temperature rises. Heat is the number one killer of hard drives, besides dropping them on hard surfaces.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כונן חיצוני שממוקם היטב(זרימת אוויר סבירה, ומוגן משמש) לא צריך יותר מקירור פסיבי כדי לשמור על טמפרטורה תקינה.

כך שבדרך כלל זו לא אמורה להיות הבעיה.

לגבי כשלי כונן, בגלל שטווח התרחישים לנזקים בכוננים חיצוניים גדול משמעותית מכוננים פנימיים, הגיוני שיהיו יותר כוננים חיצוניים תקולים מפנימיים.

אך זה לא בהכרח אמור להשתקף במציאות שלך אם תשמור על הכונן היטב.

מעבר לכך בגלל שרוב הכוננים הנמכרים בעולם הם וWD, לא מפתיע שרוב התלונות לגבי כוננים תקולים מתייחסים לכוננים שלהם.

גם לא מפתיע שכוננים אחרים של חברות מדבקה יקבלו פחות חשיפה באינטרנט לתקלות כוננים.

אלה אם כן יש בעיה סדרתית ידועה, אין סיבה ממשית להימנע מחברה כזאת או אחרת מבחינת אמינות.

לגבי ביצועים לחלק מהכוננים כן יש תוצאות בדיקה שאפשר למצוא באינטרנט, וכל עוד מדובר על אותה סדרה, והיצרן לא מחליף כוננים פנימיים כל יומיים, סביר להניח שאלו הביצועים שתקבל אם תקנה את אותו הדגם בדיוק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...