פינוי דירה שכורה - תוך כמה זמן יכול המשכיר לחייב את השוכר להתפנות? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

פינוי דירה שכורה - תוך כמה זמן יכול המשכיר לחייב את השוכר להתפנות?


vic07

Recommended Posts

אני משכיר דירה. בימים אלו הסתיים חוזה השכירות. לפני תום החוזה, הבעתי נכונות בפני המשכיר להשאר בדירה, ואילו הוא הביע נכונות להמשיך להשכיר לי את הדירה בתנאים הקודמים. עתה המשכיר מציב בפני תנאים שאינני יכול לעמוד בהם (אני לא מעוניין לדון כאן בנסיבות), כך שכנראה אאלץ לחפש סידור מגורים אחר. שאלתי היא, האם החוק קובע תקופה מינימאלית שהמשכיר מחוייב לתת לי (בתנאים הקודמים) בטרם הפינוי שלי מהדירה? אני מדגיש שוב, כרגע אין לי חוזה כלל שכן החוזה הקודם הסתיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 88
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

"הביע נכונות" זה ניסוח בעייתי. הוא הסכים? אם כן, יש לכך תוקף משפטי. הבעיה היא שעל הטוען להסכם (אתה) להוכיח את זה (אתה יכול לנסות עכשיו להקליט אותו מודה בזה).

בכל מקרה כדאי להתייעץ עם עו"ד.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שכל עוד לא רשמתם את זה, זה כאילו כתוב על הקרח..

אבל זה רק מה שאני יודע מכמה וכמה דירות בשכירות שעברתי. למשל בחוזה בו אני נמצא כרגע ביקשתי ממנו(בעל הדירה) שיציין בחוזה שבתום תקופת השכירות אם אני רוצה להמשיך המחיר ישאר אותו הדבר לתקופה הבאה וחתמנו על זה שנינו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין תקופת זמן מוגדרת שבה אתה צריך לפנות את הדירה, בעקרון ברגע שנגמר החוזה אתה אמור לצאת מהדירה.

מאחר ולפי דברייך, היתה נכונות שתישאר בדירה והדברים השתנו, אתה צריך להיערך לצאת מהדירה כמה שיותר מהר.

כמובן שמהצד השני, בעל הדירה יכול להתחשב בנסיבות ולתת לך תקופת זמן להסדיר את העניינים.

הכי טוב שתיגש לדבר עם בעל הדירה ותנסו לסכם ביחד תוך כמה זמן תצטרך לפנות את הדירה.

שלא תבנה על 60 או 90 ימים או משהו בסגנון (אלא אם בעל הדירה הוא ממש בנאדם נחמד).

תנסה להגיע איתו להסכם שתוך חודש או תקופת זמן כזו אתה מפנה את הדירה- אולי קצת יותר בהתחשב שבתקופת החגים קצת יותר קשה למצוא דירה.

בכל מקרה אל תשכח שאתה מחוייב בתשלום שכ"ד ושאר החשבונות כל עוד אתה בדירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אולי כדאי בכל זאת שאני אסביר את כל הסיפור.

מדובר בדירת שותפים. נכנסתי לדירה לפני שנה וחצי. הכל היה בסדר. עתה, נגמר חוזה השכירות הן שלי והן של השותף שלי לדירה (אדם איתו אין לי הכרות קודמת). השותף שלי עזב, תוך הודעה מראש למשכיר ולי שהוא עוזב עם תום החוזה. למרות שאין שום סעיף בחוזה שמחייב אותי להתעסק בזה, חיפשתי שותף חלופי באמת ובתמים, אלא שעקב שילוב תכונותיה של הדירה והמחיר המבוקש, אין קופצים על המציאה. כעת, בעל הבית מציב בפני שתי אופציות - או למצוא שותף תוך שבוע, או לשכור את הדירה כולה (כלומר, לשלם שכירות כפולה מעתה והלאה). אם אין באפשרותי לעשות אחד משני הדברים, הוא יצטרך לפנותי שכן אין הוא מוכן להסתפק במחצית משכר הדירה שהוא התרגל לקבל על הדירה הזו (עד כאן, מקובל עלי).

אני כעקרון יכול להתפנות תוך חודש ואף פחות מזה, אבל כאן המשכיר החליט לעשות לי תרגיל: בחוזה השכירות עליו אני חתום (כמו גם השותף שלי לשעבר, כמו גם הדיירים לפנינו) ישנו סעיף לפיו עלי לצבוע את הדירה עם סיום השכירות. סעיף זה לא הופעל כבר עשור בערך (אני גר בדירה שנה וחצי בלבד) ויתרה מכך, בדירה ישנם עוד ליקויים שיש צורך לתקן לפני שיש טעם לצבוע אותה, כמו תיקוני טיח או חסימת חורים שפעם היו שקעים, ליקויים שהיו שם הרבה לפני (בעל הבית מודע לקיומם, ויש לי הוכחות מצולמות מיום כניסתי לדירה), ואני מקבל את הרושם שבעל הבית מנסה בכך "לפצות את עצמו" על חשבוני על התקופה הקצרה בה הדירה עומדת ועוד תעמוד עם "חצי שוכר" - הוא כנראה מצפה שלא רק שאצבע את הדירה (אחרי שכאמור גרתי בדירה שלא צבעו אותה עשור) אלא שאף אתקן את כל מה שקודם לכך על חשבוני.

אני מחפש דרך להראות לו שללכת ראש בקיר באופן הזה פשוט לא ישתלם לו כלכלית, שכן אז במקום שהוא יוכל להשכיר את הדירה כולה אחרי תקופה קצרה, הוא ייתקע עם "חצי שוכר" עד שלא יהיה לי מנוס חוקי מלהתפנות (כמובן שבתקופה זו החשבונות וכן שכר הדירה הרגיל שלי ישולמו כדין). יש לכם עצות מה לעשות? באמת שאין לי שום כוונה לשפץ את הדירה הזו על חשבוני.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

משפטית זה לא באמת משנה אם הסעיף של הצביעה הופעל או לא בעבר... אם בעל הדירה בעבר החליט שלא להפעיל את זה על שוכרים לא מונע ממנו להפעיל את זה עליך- אתה חתום על הסעיף באופן אישי... אתה כמובן יכול לטעון שהוא פועל בחוסר תום לב אבל:

א. אתה לא רוצה להגיע איתו למחלוקת משפטית.

ב. חובת ההוכחה היא עליך ומאחר ואתה רק שנה וחצי בדירה, תהיה לך בעיה להוכיח את זה.

אתה יכול לפנות אליו שוב ולדון איתו על הקטע של הצביעה ולשאול אותו למה הוא לא חייב את השותף האחר בצביעה כשזה הודיע שהוא עוזב- תנסה להבהיר לו שאתה לא מתכוון לעשות את זה לבד רק בגלל שאתה האחרון בדירה.

לגבי התיקונים שיש לבצע לפני הצביעה, לפי מה שאתה אומר, יש לך צילומים שהליקויים האלה היו עוד לפני שנכנסת לדירה, מכאן הוא לא יכול באמת לחייב אותך לתקן אותם.

אם הוא מתעקש על הצביעה, תגיד לו שעד שהוא לא מתקן את הליקויים אתה לא יכול לצבוע ובנוסף, אתה לא מתכוון לצבוע לבד, שיביא את השותף השני שגם יצבע, יכול להיות שזה יגרום לו לרדת מהעניין.

מעבר לזה, תפנה את הדירה כמה שיותר מהר...

למרות שעכשיו זה כבר לא חוכמה אבל לדירה הבאה שתשכיר, תנסה להשתמש בטיפים כמו בקישור הבא:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2913960,00.html

אלה דברים קטנים אבל יכולים להיות משמעותיים...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה שוכר את הדירה בת"א?

בעקרון אתה יכול להשאר שם ולדפוק אותו. הוא לא יכול לפנות אותך אחרי שנה שאתה גר שם. אין לי סימוכין (ואני לא עו"ד), אבל זה מה שאני יודע. אולי כדאי לגגל על זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא, הדירה בחיפה.

- - - תגובה אוחדה: - - -

אני אדגיש שוב - במקור באמת שרציתי למזער את נזקיו של המשכיר, כלומר למצוא שותף מהר, ובהעדר אפשרות לכך, לפנות את הדירה מהר. עתה, לאור עניין הצביעה, באמת שאין לי כוונה לכך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל למה שאני ארצה לפנות את הדירה כמה שיותר מהר ובכך בעצם לתת למשכיר פרס על הגישה שלו?

כי אם הוא חלאה, אתה לא רוצה להתעסק איתו יותר מידי...

אתה שוכר את הדירה בת"א?

בעקרון אתה יכול להשאר שם ולדפוק אותו. הוא לא יכול לפנות אותך אחרי שנה שאתה גר שם. אין לי סימוכין (ואני לא עו"ד), אבל זה מה שאני יודע. אולי כדאי לגגל על זה.

ממש לא נכון... הוא יכול להגיש תביעה נגדו ולדרוש בתביעה שהוא יפנה את הנכס- מה שהוא לא יכול לעשות זה לפנות אותו בעצמו "ובכוח"- הוא לא יכול לפנות למשטרה ולדרוש שיוציאו אותך מהדירה בטענה שאתה פולש אליה (עשיית דין עצמי בפולשים).

מאחר ונכנסת לדירה ברשותו והיה ביניכם חוזה, אתה לא יכול להיחשב לפולש אבל אתה חשוף לתביעה מצידו.

במצב כזה, אתה רק יכול להפסיד (עלויות משפט, פינוי הנכס ותשלום פיצוי וכו').

כמו שכתבתי קודם, תעשה מאמצים לעזוב את הדירה הזאת כמה שיותר מהר, עדיף לך לא להתעסק עם הבנאדם הזה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנדל"ן רק חוזה בכתב הוא חוזה מחייב.

אך גם כאן יש לפעול בתום לב. אם הסיכום היה שאתה נשאר בדירה ותחתמו על הארכת חוזה בקרוב, וברגע האחרון הוא חזר בו, אז הוא צריך לתת לך זמן סביר. כמה זמן זה סביר? מה מופיע בחוזה לגבי הארכת חוזה, מתי אתם צריכים להודיע אחד לשני על רצונכם להאריך או להפסיק? מתי לפני תום החוזה אתה אמור לתת לבעל הבית להראות את הדירה לדיירים אחרים? בדרך כלל מדובר בחודש. - אז זה הזמן הסביר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אבל איזי "פיצוי" יהיה עלי לשלם? לפי החוזה, הרי שאני שוכר חצי דירה.

- - - תגובה אוחדה: - - -

חוסר תום הלב כאן אינו נמצא באי הארכת החוזה (כאמור, שנינו היינו רוצים בכך אך הנסיבות מכתיבות אחרת) אלא בעניין צביעת הדירה במקרה שאני מחוייב לעזוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בנדל"ן רק חוזה בכתב הוא חוזה מחייב.

לא מדויק... רק עסקאות בנדל"ן (או שכירות מעל 5 שנים) יש דרישה בכתב, כאשר מדובר בשכירות קצרה אין חובה שיהיה את זה בכתב, עושים את זה מטעמי נוחות וכדי למנוע מצבים לא נעימים.

שכירות קצרה שאינה עולה על חמש שנים ס’ 79 לחוק המקרקעין.

שכירות לתקופה שאינה עולה על 5 שנים אינה דורשת רישום, ואינה טעונה מסמך בכתב, שכירות אינה זכות חוזית בלבד אלא יש לה פנים של זכות קניינית , יתכנו מקרים בהם מבקשים הצדדים לרשום את השכירות ולהבטיח את זכותם וזאת על מנת להמנע מהסתבכות עם צד ג’, כפי שקובע סעיף 79 (ג).

אבל איזי "פיצוי" יהיה עלי לשלם? לפי החוזה, הרי שאני שוכר חצי דירה.

אם השאלה הופנתה אלי, במידה ומגיעים לביהמ"ש, כפיצוי הוא יכול לדרוש את ההפרש בין מה שהוא משכיר כיום לדייר אחר כפול מספר החודשים בהם "הפרעת" לו להשכיר את החצי השני של הנכס....

מאבק משפטי כזה לא נגמר תוך כמה ימים.. עד שהוא יגיש תביעה, עד שידונו בזה, עד שתהיה החלטה וכו' וכו' וכו' יכול לקחת תקופת זמן.

לדעתי, אתה בכלל לא צריך ללכת בכיוון הזה, חבל על כל ההתעסקות הזאת... סכם איתו על מועד עזיבת הדירה וזהו... לגבי הצביעה, תנסה לעשות את מה שכתבתי קודם

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

^ טוב לדעת.

אם החוזה הוא רק מולך על "חצי" מהדירה, אז רק את החלק שלך כמובן.

לגבי צביעת הדירה... אכן. אני הייתי מתעלם מכך לחלוטין. אם הוא רוצה שיתבע אותי, ואז בית המשפט יחליט לאחר שישמע את הטענות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...