חיבור סאבוופר למערכת - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חיבור סאבוופר למערכת


ag43

Recommended Posts

המערכת שלי מורכבת מהPREAMP הזה:

http://www.amchome.com/content/amc-av81-series

ששולט על המגבר (ארבעה ערוצים) הזה:

http://www.amchome.com/content/amc-2...ifiers-45w-x-4

ואליו מחוברים הרמקולים האלו:

http://www.canton.de/de/archiv/produkt/ergo902dc.htm

הPREAMP מחובר אל המגבר עם כבלי Y שמפצלים כל ערוץ לשניים במגבר. כל רמקול מחובר למגבר ב2 זוגות כבלים לLOW ולHIGH בתצורת BIAMPING. המידים והטרבלים של המערכת מעולים אבל הבאס קצת לוקה בחסר. אני מעוניין להוסיף סאבוופר כדי לשפר זאת.

עד כמה שאני רואה אין לי יציאה לסאב מהקדם מגבר. ישנן יציאות "to surround process unit" ויציאת video (?) בודדת מתחת ליציאות הR/L למגבר כמו שרואים במפרט כאן.

בהנחה שאכן אין לקדם מגבר יציאה לסאב, האם כדאי לי לחבר את הרמקולים בתצורה רגילה (ל2 ערוצים בלבד) ולהשתמש בY CABLE כך שכל ערוץ מהקדם מגבר יחובר לרמקול אחד ולסאב. כלומר מצב "3 ערוצים" - הרמקולים (כל אחד) יחוברו לערוץ אחד והסאב לשניים. כך יווצר מצב שהסאב מקבל אות מימין ומשמאל ובנוסף יקבל 90W.

אשמח מאוד להמלצות מה הדרך הטובה ביותר לחבר את הסאב. לאחר שאחליט על דרך אתייעץ על סוג הסאב לקניה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

המגבר הוא ארבעה ערוצים, הקדם מוציא שניים. טת השניים של הקדם אני מפצל כך שכל ערוץ בקדם מחובר ל2 ערוצים במגבר. מהמגבר מחוברים כל בערוץ משלו והסאב לשני ערוצים המורכבים מימין + שמאל. הגיוני לעשות כזה דבר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש סאבים שיודעים לקחת אות שלא מיועד להם, לסנן מתוכו מה שכן ולהוציא החוצה את האות המקורי כאילו לא נגעו בו כלל, ככה שאיפשהו בשרשרת אתה תוכל "לדחוף" את הסאב גם אם אין לך יותר מזוג פרה-אאוט (שזה דבר נדיר למדי).

לדוגמא, אני יודע של-REL (יצרן מצוין ומעולה לשימושי מוסיקה) יש סאבים שמתיישבים על הכבלים עם האות המוגבר שמיועד לרמקולים ו"יונקים" משם מה שצריך להפעלתם - ואני לא מדבר על ההגברה אלא על התוכן (יש להם מגבר פנימי משלהם).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

AMC כזכור לי קשורה או הייתה קשורה ל-NAD ויש להם מוצרים עם תמורה מעולה לכסף. אז אתה בטוח שאין לך עוד פרה-אאוט? שים לב שיכול להיות שיש לך עוד פרה-אאוט שמופיע תחת חטיבת הוידאו. מן הסתם הוא פרה-אאוט לכל דבר ועניין, רק ייתכן שמטופל פחות טוב מזה שבאודיו. אם אכן יש יציאה נוספת, נפתרו בעיותיך וזו גם הדרך הטובה ביותר לחבר.

אם אין לך עוד יציאה, אז כפי שאמרתי לא הכל אבוד. יש סאבים שישבו על היציאה מהמגבר כך שתחבר את ההזנה לרמקולים אליהם ומתוכם תצא לרמקולים. מכיוון שאתה עושה בי-אמפינג, אתה כנראה תצטרך לבטל את זה (אולי אפשר לחבר ליציאה של התדרים הנמוכים אבל אז אתה מסתכן באיבוד מידע שהסאב לא נחשף אליו. זה תלוי על אלו תדרים הסאב "מסתכל"). אבל מצד שני, אם יש לך סאב, אולי בי-אמפינג לא יהיה כזה חשוב. תתמקד ב-REL, בסדרת ה-STRATA המשובחת. סדרת QUAKE היא יותר לקולנוע ביתי. כמובן שייתכנו יצרנים נוספים שמייצרים סאבים שיכולים להתחבר בדרך זו ושכדאי לקחת בחשבון, אבל רל היא הימור בטוח - גם מבחינת פונקציונליות וגם מבחינת התוצאה.

עריכה: בעצם כשאני חושב על זה, אין סיבה שסאב שמכבד את עצמו יסמוך על כך שלמשתמש יש יותר מיציאת פרה-אאוט אחת. אז אני מניח שהוא מספק בעצמו יציאת פרה-אאוט כך שאתה יכול להיכנס אליו ולצאת באופן שקוף, מה שאומר שלא תצטרך לשנות דבר בתצורת המערכת ("תכניס" את הסאב לפני פיצול ה-Y שאתה עושה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא כל כך נראה לי הרעיון לסמוך על המעבר בתוך הסאב שלא יוריד איכות. לא הצלחתי למצוא שמץ של פרטים על הREL STRATA בארץ. אשמח אם תוכל להסתכל בMANUAL של הקדם מגבר שצירפתי בקישור שם יש פירוט על כל היציאות. כמו שציינתי בנוסף לשמאל וימין יש גם יציאת "וידאו" באותה שורה שלא ברור לי מה תפקידה. יכול להיות שהיא קשורה איכשהו לסאב?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

סמוך על חברה כמו REL שמחויבת לאודיופיליות. עם כל הכבוד, הסטראטה הוא מוצר קצה, יותר מה-AMC המסוים שלך בוודאות כמעט מוחלטת. תגביל את למדינת וחפש אחר שמו של הסאב, בעברית וגם באנגלית. יש מידע.

בנוסף, אם החדר גדול, שקול את ה-REL STORM (אבלרק אם באמת הוא גדול. יש המלצות של רל לגבי גודל החדר האופטימלי לכל דגם). שים לב שאלו דגמים ששיווקם הופסק, אבל בגלל זה תוכל להשיגם ביד שניה בזול יחסית.

מעיון בקישור שסיפקת לפרה-אמפ, כניסות ויציאות הוידאו הן יעודיות לוידאו, כך נראה ולא כפי שחשבתי (אודיו רגיל ששייך למקורות וידאו).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...