מבקשת המלצה למחשב נייד עם תחנת עגינה - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מבקשת המלצה למחשב נייד עם תחנת עגינה


yamary

Recommended Posts

לחברי הפורום, שלום.

אני מעוניינת לרכוש מחשב נייד לשימוש ביתי עם דגש על שימוש משרדי. המחשב הזה יעמוד רוב הזמן על שולחן העבודה שלי בבית ולכן אני צריכה שתהיה לו תחנת עגינה שאוכל לחבר אליה את כל הציוד ההיקפי שיש לי עכשיו (המחשב הנייד שאני מחפשת אמור להחליף מחשב שולחני ולכן דרך תחנת העגינה אני אצטרך לחבר מסך (רצוי גם שתהיה אפשרות לחבר מסך שני בעתיד), מקלדת, עכבר, רמקולים, מודם, מדפסת, דיסק קשיח חיצוני, ושיישארו עוד יציאות זמינות, ומקווה שלא שכחתי כלום).

מה עוד חשוב לי? נראה לי שאניצריכה שכן יהיה לו כונן אופטי. נוסף לכך אני חושבת שעדיף שיהיה לו דיסק ואז אצטרך כנראה גם דיסק קשיח חיצוני לחבר אליו לכל מיני אחסונים, כך שה- הפנימי יהיה בעיקר למערכת ההפעלה. מעבר לזה אין לי דרישות מגובשות, או ברורות, ואני רק רוצה שהמחשב גם יהיה עדכני וישמש אותי למספר שנים קדימה. התקציב שלי סביב 5000 אני מניחה, פלוס מינוס אלף.

התחלתי להסתכל לכיוון של Latitude סדרת E מפני שעד כמה שאני מבינה יש תחנות עגינה מותאמות בשבילם. יחד עם זאת, אני רואה כי יש כל כך הרבה דגמים שאני לא מצליחה להתמצא בהם ולא יודעת בין אילו מהם כדאי לי לחפש.

אשמח לייעוץ והמלצות.

תודה מראש.

נ.ב. מתנצלת שלא ציינתי את התקציב בכותרת ואני לא מוצאת איך אפשר לערוך כותרת. :kopfpatsch:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תחנת עגינה עולה סביב ה-550 ש"ח (לדוגמא ל-DELL)

http://www.notebookclub.co.il/products/accessories1/docking_station/e-port-replicator.htm

החיבורים שיש שם מספיקים לך או שאת צריכה יותר מזה?

כונן , יעלה כ-600~ ש"ח בערך לנפח של 128GB

לגבי , אז אם את צריכה כונן אופטי זה אומר ש-13.3" לא יתאים, כלומר 14"ככה הוא גם יהיה לך יחסית נוח במשקל ויאפשר ניידות טובה במידה ותצטרכי לקחת את המחשב איתך.

http://www.nayadnayad.co.il/Product.aspx?ProductID=12224

- מעבד I5, לשימושים היחסית בסיסיים שציינת זה יתאים מאד

- מבחינת דיסק קשיח, אז הוא מגיע עם 500GB, אפשר להוציא אותו מהמחשב, לשים אותו בתוך מארז USB שאפשר להזמין באיביי ב-30 ש"ח כך שהוא יהיה בתור כונן חיצוני לגיבוי. את ה- שציינתי קודם להתקין במקומו.

- אפשר גם להוסיף סטיק זיכרון נוסף של 4GB, בעלות של 175 ש"ח http://ksp.co.il/?uin=15673

אם לסכם:

מחשב E5430 - מחיר 3,670 ש"ח

תחנת עגינה בסיסית - מחיר 550 ש"ח

כונן 128GB - מחיר 600~ ש"ח

זיכרון פנימי נוסף 4GB (סה"כ יהיה 8GB) - מחיר 175 ש"ח

סה"כ = 4,995 ש"ח

בול בתקציב :)

אה ויש את המארז לכונן הפנימי שקיים במחשב:

http://www.ebay.com/itm/Mini-6Gbps-USB-3-0-2-5-SATA-External-HDD-Hard-Drive-Disk-Case-Enclosure-Box-/261152628269?pt=US_Drive_Enclosures_Docks&hash=item3ccde8de2d

זה עולה 30 ש"ח, צבע לבחירתך, דרך חיבור 3.0 מהיר.

עצם השימוש בכונן הפנימי הקיים בתור "כונן חיצוני" לגיבוי, חוסך ממך רכישה נוספת של כונן כזה. אלא אם כן נפח של 500GB לא מספיק לך כמובן, זה כבר משהו אחר (לא פירטת אז אני לא יכול לדעת)

(הכונן צריך לעלות פחות מ-600 ש"ח, כך שבסה"כ הכולל זה ממש יוצא בדיוק בתקציב 5,000 ש"ח)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה. נניח אני אלך על Dell Latitude E5430. שאלה לגבי תחנות עגינה:

לגבי תחנת העגינה הזו:

http://www.notebookclub.co.il/products/accessories1/docking_station/e-port-replicator.htm

אין לי מושג האם החיבורים שלה מספיקים לי. כמו שאמרתי, אני צריכה לחבר מקלדת, עכבר, מסך (הייתי רוצה שתהיה אפשרות לחבר בעתיד מסך נוסף, אך זה לא ממש עקרוני), מדפסת, מודם, רמקולים, דיסק חיצוני, זאת אומרת כבר 6 חיבורי USB.

מה בדיוק ההבדל בין תחנת העגינה הזו לבין השנייה באותה החנות

http://www.notebookclub.co.il/products/accessories1/docking_station/e-port-latitude.htm

שהיא יקרה יותר, והאם דבר מה שעושה אותה יקרה יותר הוא רלוונטי בשבילי?

דרך אגב האם זה אותו דבר

https://waterbed.co.il/detail.tmpl?sku=DL-DOCK-E-AD〈=heb&cart=135805483356177616

רק עולה פחות, או יש פה איזה הבדל?

הסתכלתי גם באתר DELL הרשמי ועד כמה שאני מבינה, שני הדגמים של תחנות העגינה לעיל הם ישנים יחסית ועכשיו יש דגמים חדשים עם חיבורי USB3. לדוגמה:

http://accessories.us.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=us&l=en&s=dhs&cs=19&sku=331-6304

לא מצליחה למצוא האם מוכרים את זה בארץ. על כל פנים, האם חיבורי USB3 זה איזה דבר חשוב וקריטי במקרה שלי, כלומר האם יש או עשוי להיות בעתיד הקרוב איזה ציוד שדורש דווקא חיבורים אלה ותהיה לי בעיה אם אני אקנה דגם ישן יחסית שהוא עם חיבורי USB2 בלבד?

ולגבי תחנות עגינה אוניברסאליות, אני כן הסתכלתי על toshiba dyna dock ויש גם באתר של משהו חדש שמתאים לכל הדגמים של , אך מה שקצת מפחיד אותי זה ריבוי תגובות שליליות באינטרנט...

נ.ב. עוד שאלה. יש לנו בבית מחשב נייד HP EliteBook 2540p ולטעמי הוא מאוד מרעיש (עבודת מאוורר) ולא הייתי רוצה שהמחשב שאקנה ירעיש בצורה כזו. האם הרעש הזה זאת מחלה של מחשבים ניידים מסוימים או שזאת בעיה כללית? האם Latitude E5430 צפוי להרעיש גם כן?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגדול יותר יש: חיבור נוסף למסך (שניים ב-DVI ואחד ב-VGA), חיבורי Display Port ,חיבורים פרללים ישנים נוספים. זה עדיין עם 5 חיבורי USB.

לחיבורים האלה אם חסר לך תמיד תוכלי לחבר מפצל נניח...

אבל שימי לב- שבנוסף ל-5 חיבורי USB שיש ב-DOCK יש לך עוד 4 במחשב הנייד עצמו (כאשר יש בנייד 2 חיבורי USB 3.0 מהירים)

איך הגעת ל-6 חיבורים?

USB: מקלדת, עכבר, מדפסת, דיסק חיצוני = 4 (אם את משתמשת בסט אלחוטי, אז יש כיום מתאמי Nano USB קטנים מאד שמשאירים אותם מחוברים בנייד תמיד)

מודם: את מתכוונת של אינטרנט, כן? אז יש חיבור רשת ב-Dock.

רמקולים: יש יציאת סאונד ייעודית ב-Dock.

מסך: יציאת VGA ו-DVI, מה שמתאים לך ואת יכולה גם ביחד.

אני לא רואה צורך מאד מיוחד במשהו יקר יותר.

עם ה-USB 3.0 תצטרכי נניח לכונן גיבוי חיצוני שיתחבר למחשב ב-USB 3.0, מהירות העברת קבצים גבוהה יותר, אבל ביומיום לא תשימי לב.

לדעתי אולי לא שווה לקנות DOCK חדש, זה דיי יקר, אפשר למצוא אותם בכ-250 ש"ח ב-EBAY כולל ספק כח לעמדה.

http://www.ebay.com/itm/Dell-E-Port-Docking-Station-Replicator-E5400-E5410-E5420-E5430-PA-4E-AC-Adapter-/271245426765?pt=Laptop_Docking_Stations&hash=item3f277cc04d

=============

לגבי שאלתך השנייה, אז המחשב שברשותך כנראה זקוק לניקוי אבק באיזור המאוורר בפנים, הוא מתחמם ולכן המאוורר עובד שעות נוספות. בביקורות על המחשב לא צויינו בעיות מבחינת רעש (צויין כי הוא ירעיש במקרים חריגים של עומס אבל לא "ברגיל").

לגבי רעש של ה-DELL, את יכולה לקרוא פה:

http://www.notebookcheck.net/Review-Dell-Latitude-E5430-Notebook.81765.0.html

יש שם סעיף לגבי הרעש.

כאמור - בעבודה מאומצת (ואני לא רואה שרשמת שאת תאמצי את המחשב מעבר לשימוש משרדי של ואינטרנט, זה לא נחשב) הוא ירעיש אך יש גם אפשרות לתכניות אשר מוגדרות כך שהמאוורר יעבוד בצורה שקטה יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה רבה על תשובותיך.

עוד הייתי רוצה לדעת איך לחפש דיסק SSD, כלומר מה צריכים להיות הפרמטרים שלו שיתאים למחשב הזה ולצרכיי? נניח איך אדע שמתאים למחשב נייד ו/או דווקא למחשב הנייד מהדגם הספציפי Latitude E5430? אני רואה גם שיש פרמטרים של מהירות כתיבה/קריאה, עד כמה זה רלוונטי במקרה שלי? על מה עוד כדאי לשים לב? האם יש חברות/מותגים עדיפות/ים? עוד משהו?

ואם אקנה SSD בחנות אחת ואת המחשב בחנות אחרת, האם בחנות שבה אקנה את המחשב יסכימו להתקין לי את הדיסק? האם זה לא יפגע באחריות? עד כמה שאני זוכרת, כשקניתי מחשבים שולחניים לא הייתה בעייה לעשות דברים כאלה, אבל שם האחריות הייתה מטעם החנות.

ולגבי מספר יציאות ה-USB שאני צריכה, כן טעיתי וספרתי לא נכון, בגלל שספרתי גם את המודם והוא לא מחובר דרך USB. מתוך הקבועים יש לי מקלדת, עכבר (שניהם חוטיים), מדפסת, יש קבל USB בין מסך לבין המחשב, ז"א 4, ועוד יהיה דיסק חיצוני, ז"א 5, ולא 6.

וכן, תודה על העצה לחשוב על תחנת עגינה יד שנייה. אני רק מסתכלת, נניח, בזאת שבקישור ל- שנתת, יש חיבור חשמל עם תקע אמריקאי. אם אני פשוט אקח כבל מיקי-מאוס עם תקע ישראלי, זה יתאים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החלפת דיסק קשיח היא פעולה פשוטה כמעט כמו להחליף נורה.

יש פאנל בתחתית המחשב שצריך לפתוח עם מברג קטן, זה נותן לך גישה לדיסק קשיח, צריך להבריג החוצה אותו מהתושבת, להחליף בדיסק קשיח החדש, לשים בתושבת ולהבריג בחזרה.

את הדיסק קשיח שתוציאי תכניסי לתוך מארז חיצוני כפי שהסברתי בהודעה הראשונה והוא ישמש ככונן חיצוני נוסף לשימושך.

(לגבי עניין מע' ההפעלה - תראי מה רשמתי בהמשך)

באותה "נשימה" שאת מחליפה את הדיסק קשיח, תתקיני גם את הזיכרון הפנימי הנוסף במחשב (ראי את התגובה הראשונה לפרטים)

P9060958.jpg

אין פגיעה באחריות.

כונן מומלץ:

120GB - http://ksp.co.il/?uin=18001

250GB - http://ksp.co.il/?uin=18002 (לדעתי עדיף וזה גם נכנס בתקציב)

** כיוון שהמחשב מגיע עם מע' הפעלה מותקנת יהיה צורך אולי לבצע שכפול של התוכן של הדיסק קשיח הקיים (יחד עם מחיצת השחזור), כך שיהיה לך עדיין מע' הפעלה.

לגבי החיבור חשמל - נכון מאד, רק להחליף את הכבל חשמל הבסיסי. פשוט.

ד"א, אם את לא צריכה את הצורב או לדוגמא צריכה צורב רק בבית, אז אפשר להשאיר את הדיסק קשיח הקיים (500GB) במחשב, להחליף את הצורב בכונן ואז "להנות" משני העולמות במחשב. כך שיהיו לך במחשב פיסית 2 כוננים - אחד רגיל ואחד .

את יכולה נניח לקנות צורב חיצוני שמתחבר ב-USB שיהיה לך בבית (עולה 150 ש"ח) http://ksp.co.il/?uin=9313

כדי לשים במחשב כונן שני במקום הצורב יש לקנות את המתאם הבא:

http://www.ebay.com/itm/2nd-12-7mm-SATA-Hard-Drive-SSD-Caddy-Adapter-for-Dell-Latitude-E5430-E5510-E5530-/281109809310?pt=US_Drive_Bay_Caddies&hash=item417373489e

הוא עולה 35 ש"ח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...