נכנס לעולם הרמקולים לראשונה. רסיבר, מגבר, קדם מגבר...? - עמוד 2 - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נכנס לעולם הרמקולים לראשונה. רסיבר, מגבר, קדם מגבר...?


RayZ

Recommended Posts

תודה גיל.

נניח שאקנה רסיבר על ההתחלה, וכשיהיה לי יותר תקציב עם הזמן אני ארצה להוסיף מגבר, קדם מגבר ו-DAC חיצוניים לעסק, בשביל טהרת הסטריאו- זה יסתדר ויהיה אפשרי עם הרסיבר (הוא נשאר בשביל הקולנוע ביתי)? או שבמצב כזה כבר עדיף סט-אפ אחר?

חבר'ה, השאלה הזו חשובה לי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

יקירי, עם 30 אלף מרשרשים מגיע לך שיבואו עד אליך הבייתה וידגימו לך בסביבה בה המערכת עתידה לפעול. יש יבואנים שפועלים כך עם סכומים כאלו - לפחות בסטריאו. מסיבה זו הייתי מציע לך דווקא להתחיל עם סטריאו ולקנות רסיבר מאוחר יותר, יחד עם הערוצים האחרים. אתה אפילו אולי תופתע לגלות ששני ערוצים משובחים עדיפים על חמישה פחות משובחים. אם אתה לא יכול להוציא את כל הסכום גם יחד, אז הסבירות להדגמה יורדת. אל תשכח לשים קצת כסף בצד עבור חיווט, העמדה ועזרים אקוסטיים (הייתי אומר משהו כמו 5K מכל ה-30).

בין אם תבחר במסלול הרסיבר תחילה ובין אם ב-DAC+מגבר משולב תחילה, הכי חשוב זה שיהיה לך בסיס שאתה מרוצה מהביצועים שלו ושתוכל להיבנות עליו. התשובה לשאלה שלך היא חיובית - זה יסתדר. העניין הוא שיהיו לך רכיבים כפולים בשרשרת (ה-DAC של הרסיבר, הקדם מגבר של הרסיבר והמגבר שלו - כולם ייעשו לחסרי שימוש בסטריאו) וזה חבל. רצוי לצמצם כמה שיותר, מצד אחד (למה שתשלם על כפל רכיבים?) אבל מצד שני הדגשים בק"ב וסטריאו הם שונים וזה משפיע על התכנון ואיכות הרכיבים.

מסיבה זו אפשרות נוספת ואולי עדיפה היא לקנות רסיבר מחברה ששמה דגש על איכות הסטריאו ו"לגמור עם זה". יש לארקאם ולקיימברידג' אודיו כאלו בדיוק, לדוגמא. בגלל זה אני אומר לך - ואחרים כמוני כאן בשרשור - שאתה צריך להיכנס למים. התרגילים היבשים שאנחנו עושים כאן עשויים כולם להתגלות כלא רלוונטיים ברגע שתמצא את השילוב המתאים או אם תגלה שהצעה כזו או אחרת מאלו שהועלו כאן משאירה את כל האחרות מאחור, ביחס לשימושים ולמטרות שלך.

עריכה: עכשיו כשאני חושב על זה, מכיוון שאתה מחפש איכות גם עבור הערוצים האחוריים, רסיבר מחברה שלא איבדה את הטאצ' במוסיקה (למעשה, רצוי כזו שבעיקר פועלת בתחום הסטריאו) עשוי להתאים לך מאד.

כמו כן, דרוש הדגמה שלא באמצעות רכזת, שעשויה להשפיע לרעה על הצליל הסופי (זה קצת מעיד על חוסר מקצועיות מצד הסוחר, אם הוא מציע שימוש ברכזת עבור מוצרים שנכנסים בתקציב שלך).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אפשר לקנות רסיבר ולאחר מכן לחבר לו 14 מגברים, 10 ממירים כולל את הקדם ואת המיקרוגל.

העיקר שתיהיה בחנות, תתחיל ברמות כניסה בכל הרכיבים ותבקש מהמוכר בפירוש לא לציין את מחיר הרכיב הנבדק.

בשום אופן אל תתקבע על זה שאתה הולך להוציא 30K ויהיה מה, אתה תתפלא עד כמה ההבדל זניח ככל שמטפסים למעלה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זניח או לא זה עניין יחסי לגמרי. אני מתאר לעצמי שאין לך ב-500 ש"ח. מבחינת מי שקנה כאלו, הוא חושב שהתוספת שאתה שילמת (אלפי שקלים, נניח) היא עבור הבדל זניח. מה שאני מנסה לומר הוא, שאין כאן נקודת מקסימום שבה מקבלים הכי הרבה בעבור הכי מעט כסף. כל עסקה היא לגיטימית, גם ב-500K.

על כל פנים, מה שבטוח הוא שההבדלים נעשים פחות דרמטיים - *זה ביחס לזה* - ככל שעולים במחיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בטח שיש נקודת מקסימום, היא הנקודה שבה השיר נשמע אותו דבר אבל המחיר ממשיך לטפס.

לקנות נאוטילוס ב300K זה אולי לגיטימי, אבל זה טיפשי.

העניין הוא שרובם המוחלט של האודיופילים לא מוכן להתעמת עם השדים הפנימיים שלו ולעבור מבחן שמיעה עיוור,

כך נולדות קונספציות שקצרה היריעה מלפרטן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זו נקודת "מקסימום מקומי" (זה מתחיל להשימע כמו שיעור תיכון בחדו"א..), כלומר של אדם מסוים. הכוונה שלי היא שאין מקסימום מוחלט לגבי כולם - עסקה לא נושאת תו של טיפשיות, גם אם קשה לך לקבל זאת. להוציא 300K על נאוטילוס זה לא יותר טיפשי מלקנות מנה פלאפל ב-15 ש"ח (או שכל העסקאות טיפשיות או שאף אחת לא). בקיצור, עסקה היא כשרה כששני צדדים מגיעים להסכמה ותו לאו.

באשר לקונספציות: כתבתי על כך בעבר. כל כך הרבה ויכוחים נערכו בנידון, מבלי לקחת בחשבון את העובדה שאין לנו מושג איך מתבצעת האינטרפטציה החושית במוח. אין לנו תיאור פיסקלי-כימי-ביולוגי-פסיכולוגי רציף. אלו מדעים שמתאפיינים ברמות ארגון ומתודות עבודה שונות (לפחות חלקם, כך שזה "שובר את הרצף"). ייתכן שחוש אחד משפיע על האחר (בנקודת הצטלבות העיבוד הבין-חושי או לאחריה, כמובן), שלא לדבר על החוויה הרגשית שקמה בתגובה לגירוי החושי. כל אלו עלומים מבחינתנו (ויוותרו כך, אני מאמין. זה מחוץ להישג ידינו).

בשורה התחתונה, אני בעמדה שאם מישהו חושב שכבל עבה יותר נשמע לו טוב יותר - שיבושם לו. העובי משפיע על החוויה הרגשית שלו וזה מה שחשוב בעצם ולא התיאור של הפיסיקה המתמטית מאחורי זה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אי אפשר באמת לדעת סתם ככה, ואני מניח שיש כל כך הרבה גורמים פסיכולוגיים אחרים. הדרך היחידה לדעת היא לשמוע לדוגמה את ה-683 ואת הנאוטילוס מבלי לדעת מי מהם עולה יותר.

אני חושב שיש הבדלים מורגשים בין רצפתיים שעולים בארץ גג 9K לבין רצפתיים שעולים לבד 300K. השאלה היא אם הם שווים תוספת מחיר כזו שרק העשירון העליון (או המטורפים ביותר) יכולים להרשות לעצמם.

אני חושב, לפחות כרגע, שרמקולים ברמה של ה-683, או מה שאני לא אקח בסוף הם רמה גבוהה מספיק. מה שכן חשוב לי, שוב, זה הסט-אפ, שלרוב נשאר ועם הזמן אפשר להוסיף לו או להחליף לו אמצעי שמע.

תודה לכם על התשובות עד כה, הבנתי את העניין ואת ההבדלים.

אז ככה, כרגע כמו שזה נראה האופציה שלי היא או ללכת על שילוב של כמה מרכיבים עם רסיבר (מסורבל אבל איכותי) או רסיבר ק"ב איכותי.

רסיבר ק"ב מחברה שמתמחה בסטריאו - יש כמה אופציות של רוטל אבל הן די יקרות. חוץ מזה, עדיין מדובר ב "קופסא אחת שעושה הכל" - לא עדיף בכל זאת שאלך על סט-אפ שמורכב מרסיבר ק"ב רגיל ומגברים למינהם?

אגב DAC - אני לא לגמרי הבנתי איך DAC חיצוני מתבטא כמוצר בעולם הרמקולים (עם זה אחרת, זה בדר"כ משולב הגברה) - קומפקט דיסק זה בעצם DAC? אם כן - אני לא הולך לעשות שימוש בדיסקים פיזיים אז אצטרך אך ורק את ה-DAC, יש לו אפשרות לנגן מהמחשב? (דרך יציאה דיגיטלית מכרטיס קול יעודי ונקי)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רמה גבוהה מספיק = רמה גבוהה מספיק עבורי. לזה התכוונת בודאי... (כי אין כזה דבר רמה גבוהה עבור כולם, אובייקטיבית.)

בתשובה לשאלה מה עדיף - אשלח אותך שוב לחנויות. תשמע סטאפ כזה (רסיבר+מגבר משולב+DAC) וסטאפ כזה (רסיבר ק"ב איכותי מאד, בסכום של אותם הרכיבים גם יחד) על אותם ותיכווח בעצמך מה עדיף לך. שים לב שאופציית הרסיבר האיכותי חוסכת לך הרבה בלאגן (שלט אחד, בלי כאב ראש של לעבור ממסלול ק"ב לסטריאו ולהיפך).

קומפקט דיסק מכיל טרנספורט (המנגנון שקורא את הדיסק) ו-DAC, בגדול. אם אתהלא צריך את מנגנון קריאת הדיסקים, כדאי לך לקנות רק DAC ייעודי. ה-DAC לא יודע מאיפה מתקבל האות הדיגיטלי. כל עוד המחשב שלך יוכל לספק אות כזה, לפי התקן, ה-DAC יקבל אותו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני לא מוצא משום מה DAC יעודי בארץ - יש לזה שם עממי יותר פה או משהו?

וסתם לידע כללי - כמו השאלה של קודם, הקומפקט דיסק יכול לעשות טרנספורט מהמחשב במקום מהמנגנון קריאת דיסקים של עצמו? כלומר להשתמש רק ב-DAC שלו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ממליץ לך לא לקנות B&W.

אין לי שום דבר נגד המותג, אלא שבארץ הוא מתומחר בכפול ויותר מבחו"ל ע"י שודדים.

כל מוצר שאתה הולך לקנות, בדוק את התמחור שלו מול חו"ל, ויש הרבה שמתומחרים בצורה הוגנת מאוד.

אם לדוגמה אתה קונה זוג רמקולים ב- 10K ש"ח ממותג כזה, הרי שבעצם קנית זוג שצריך לעלות ש"ח ומתחרה נגד אחרים בנקודת ייחוס זו.

אני לא הייתי יכול לחיות עם הידיעה הזו, גם אם הרמקולים נשמעים מדהים ומעל ומעבר למחירם (מניסיון של עשרות רבות של סוגי , זה נדיר מאוד...).

אל תהיה פראייר. כאמור, לא חסרים מוצרים המתומחרים בסדר גמור. היבואן של B&W (ולא רק הוא) מתמחר כאילו לא המציאו את האינטרנט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יכון להגיד לך שכשקניתי את המערכת שלי השוותי בין רמקולים שעולים אלפי ועשרות אלפי שקלים. אפשר לשמוע שנשמע נפלא וכשמשמיעים לידו אחד טוב יותר וחוזרים לראשון אתה פשוט מרגיש ש"גונבים" לך צלילים מהשיר.

אגב, במחירים האלו כל חנות שמכבדת את עצמה תכלול חיווט איכותי בחינם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הקומפקט דיסק יכול לעשות טרנספורט מהמחשב במקום מהמנגנון קריאת דיסקים של עצמו? כלומר להשתמש רק ב-DAC שלו.

יש קומפקטים שיש להם כניסות דיגטליות ובכך הם מאפשרים לך להשתמש ב-DAC שלהם למטרות מגוונות, אבל הם במיעוט.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא צריך להיות ד"ר למדעי המוח בשביל לדעת שאנחנו משייכים "יקר יותר" בתור "טוב יותר". ברגע שנחשפנו לתג המחיר, המוח כבר

ידאג לכל התירוצים האקוסטיים שיגרמו לרמקול היקר להשמע טוב יותר, וזה קרב אבוד מראש. גם מי שמוכר את הרמקולים מכיר את העובדה הזאת. ברגע שתשמע סטאפ ב-30, בשום אופן לא תיהיה מוכן לרדת לסטאפ ב-20. המוח שלך כבר פסל את העניין מראש, וגם אם תתן צ'אנס תגלה "שגנבו לך צלילים" ועוד שלל תירוצים מפה ועד עפולה.

שמעתי נאוטילוס, למזלי עוד לפני שידעתי מה זה נאוטילוס וכמה זה עולה. היום אחרי קצת יותר ניסיון, השיווי האמיתי של הרמקול הזה הוא בקטגוריה של 60-70K מבחינת מתחרים.

אנשים שמים שני שבלולים בסלון של 70 מ"ר שבנוי כמו לש"בייה וחושבים שהם מקבלים את הסאונד מהאולימפוס. בתקציב של 30K, עדיף להשקיע 20K במערכת ו-10K בטיפול אקוסטי לחדר, שישפר את הסאונד הרבה יותר מלזרוק עוד כמה אלפים על רכיב כלשהו ולשכנע את עצמך ששידרגת לו את הרמה רק כי עלית מספר בסדרה של הדגם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...