נכנס לעולם הרמקולים לראשונה. רסיבר, מגבר, קדם מגבר...? - אודיו וקולנוע ביתי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

נכנס לעולם הרמקולים לראשונה. רסיבר, מגבר, קדם מגבר...?


RayZ

Recommended Posts

אני בעיקרון לא חדש, אני אודיופיל כבר שנים אבל אני בא מעולם האוזניות עם כמעט אפס הבנה בכל הקשור בעולם הרמקולים...

בעיקרון אני בדרך כלל מגגל ויוצא למסע של חקירות, וזה מה שעשיתי, אבל יש כל כך הרבה מושגים, כל כך הרבה הסברים שונים ובלבוליאדה אחת גדולה - אני בטוח שאנשים עם נסיון של שנים יכולים לסכם לי הכל במשפט אחד או שניים ולחסוך לי שעות של חיפוש והפנמה. :)

אז ככה. נניח והייתי רוצה להעמיד מערכת רמקולים איכותית שמורכבת מזוג רצפתיים, זוג מדפיים, סנטר וסאב וופר, והם הולכים להתחבר לטלוויזיה, שהשימוש בה הוא קודם כל בממיר כמובן, במחשב כ- וגיימינג (ובעיקר גם כנגן מוסיקה, דרך יציאה דיגיטלית להגברה בכרטיס קול איכותי) ובקונסולת משחק.

הבלבול מגיע בין מה שמקשר בין הרמקולים לכל אלו - רסיברים, מגבר וקדם-מגבר, שמסתבר שאלו 3 דברים שונים ואני מתקשה להבין את ההבדל בינהם ובמיוחד מה אני באמת צריך בסופו של דבר.

מה הצלחתי להבין, ואני עדיין מבולבל ולא בטוח- מגבר עושה נטו הגברה. קדם מגבר הוא סוג של תוספת למגבר ויש לו יכולות של עיבוד הסאונד כמו שיש ברסיבר, ורסיבר הוא מגבר אבל עם יכולות עיבוד כמו דולבי וכדומה - והבנתי שהוא סוג של פתרון "זול יותר" ופחות מועדף על ידי אודיופילים (למה? יש לו יכולת הגברה וגם עיבוד יחד איתה).

אני לא מבין עדיין איך כל זה מתחבר, ואיך זה מתקשר יחד עם קדם-מגבר. לא בטוח שהבנתי איך כל זה מתחבר- אבל קדם מגבר מכיל את האופציות עיבוד של הסאונד שמצויות ברסיבר? ורסיבר משלב קדם מגבר ומגבר וזה למה יש לו יכולות עיבוד גם כן? (מן כמו קופסא אחת שיש לה הכל)

אני אשמח מאוד לסיכום מתומצת וברור... זה יעזור לי מאוד. תודה! :)

עריכה- קראתי עוד טיפה, אני עדיין לא לגמרי מבין את ההבדלים בפועל, אבל הבנתי שלמוסיקה עדיף קדם-מגבר עם מגבר, ולמערכת ביתית רסיבר. מה עם אלו שרוצים את המיטב מ-2 העולמות? כלומר איכות אודיופילית לחלוטין במוסיקה, אבל גם סראונד איכותי ורב אפשרויות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 62
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

סיפור קצת ארוך. אבל הנה חלוקה בסיסית:

קדם מגבר (אנלוגי) - מקבל את הסיגנל מהמקור אחרי פיענוח (כלומר חשמל ולא אותות), ומבצע הגברה ראשונית. כמו כן, יש לו מספר כניסות והיכולת למתג ביניהן וכן חוגת ווליום. אינו מתחבר לרמקולים, אלא נועד לשרשור אל מגבר כוח (ראה מטה).

קדם מגבר דיגיטלי - אותו כנ"ל בתוספת DAC. אפשר להזין אותו באות לא מפוענח, קרי חיבור אופטי/קואקס/USB.

מגבר כוח - קופסה עם שנאי וטרנזיסטורי הגברה. יכול להיות חד ערוצי (מונובלוק), דו ערוצי (סטריאו) או רב ערוצי. אין לו מתגים חוץ מ On/Off. מקבל את הסיגנל מהקדם אחרי ההגברה הראשונית, מגביר עוד ומעביר לרמקולים. אין לו גם בקרת ווליום, לכן חייב חיבור לקדם מגבר.

מגבר "משולב" או "אינטגדרייטד" - קדם + מגבר כוח בקופסה אחת, לרוב דו ערוצי. ידוע בד"כ פשוט כ"מגבר סטריאו".

רסיבר ביתי - DAC רב ערוצי + קדם רב ערוצי + מגבר כוח רב ערוצי, הכל בקופסה אחת.

למוזיקה בד"כ עדיף מגבר סטריאו ("אינטגרייטד"), או קדם + מגבר כוח.

אפשר גם עם רסיבר ק"ב, אבל בד"כ תוצאה טובה תתקבל רק ברסיברים יקרים. אפשרות טובה להנות מכל העולמות היא רסיבר ק"ב, המחובר למגבר כוח דו ערוצי המפעיל את הרמקולי הקדמיים, כך שהרסיבר אחראי לעיבוד, לאחוריים, לסאב ולסנטר.

אבל מה שלא יהיה, רצוי להתחיל ברמקולים (אל תינעל על רצפתיים, אלא אם אתה מתכוון לפתוח את הארנק מאוד לרווחה), ולהתאים להם מגבר- והכל בהתאם לתקציב. אישית, על אותו כסף, אני מאמין שעדיף לקנות מערכת סטריאו שישמעו בה מעולה (גם בסרטים) במקום מערכת ק"ב רב ערוצית שתישמע בינוני מינוס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה על ההסבר! אני חושב שהבנתי טיפה יותר, אם כי זה עדיין מעט מעורפל. אני אנסה להסביר איפה אני מתקשה:

נניח שיש את המחשב, שהוא המקור (דרכו אני מנגן מוסיקה). דרך כרטיס קול יעודי (פנימי) איכותי אני מתחבר דרך יציאה דיגיטלית לכל העסק של ההגברה.

איזה מסלול בעצם הוא עובר עם קדם מגבר ומגבר בהשוואה לרסיבר?

צריך משהו שיפענח את האותות מהכרטיס קול הרי, ואם לא קדם מגבר ולא מגבר (רגילים) לא מכילים DAC - מה בעצם מפענח פה?

לעומת רסיבר שזה עובר דרך DAC מובנה, אחר כך לקדם הגברה ואז הגברה.

ותודה על הפתרון. אני מניח שזה מה שאעשה - הגברה לערוצים הקדמיים ורסיבר לאחוריים. השאלה היא אם זה באמת פתרון שמשאיר איכות בלתי מתפשרת בסטריאו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שמפענח הוא DAC חיצוני, בהנחה שאין רכיב המרה שכזה בקדם המגבר. קדם המגבר ברמות הנמוכות מתחיל לקבל DAC מובנה, שהיה בעבר נחלת הקומפקט דיסק בלבד. מאחר והמקור בימינו הפך להיות אלקטרוני ולא מכאני, רכיב ה-DAC יכול לעמוד כמכשיר בפני עצמו במקרה שיש לך הממון או כחלק מקדם המגבר כאמור.

בוא נעשה את זה יותר פשוט. כמה כסף יש לך להשקיע? זה פחות או יותר יפתור בעצם את ההתלבטות בין האופציות. כמו כן, מידע על סוגי מוסיקה וסרטים, גודל חדר, כמה איכות חשובה על חשבון פונקציונליות וכן חלוקת השימוש בין למוסיקה יעזור לנו לעזור לך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זאת אומרת שאלו שמוותרים על רסיבר קונים גם DAC, גם קדם מגבר וגם מגבר?

בעיקרון זהו בירור מאוד ראשוני לצורך הבנה של הדברים. אבל אני אזרום עם זה כי אולי כבר אפשר לפתח את זה להתייעצות לפני קניה (אם כי היא עדיין מעט רחוקה ב3-4 חודשים לפחות).

תכננתי להמשיך לחסוך לכיוון ה-30K גג בשביל להעמיד מערכת מאוד אודיופילית.

בעיקרון היא תשומש כמערכת קולנוע ביתית בסלון אל מול (שגם מחשב מחובר אליה), אבל אני בונה מאוד על איכות הסטריאו שלה, לכן פתרון של מגבר ורסיבר ביחד חייב להכלל. חשוב לי איכות מפורטת, חיה ומאוזנת מאוד, והמוסיקה שאני מאזין לה היא רב ז'אנרית בלי אחד מועדף, אז צריך משהו נטרלי.

איך הגעתי ל-30K?

בהתחלה רציתי להעמיד זוג B&W 683 אחרי קריאה מעמיקה על הדגם, ובהמשך הגעתי למסקנה שאני גם רוצה לחכות, לחסוך עוד ולהרחיב את זה למערכת קולנוע ביתית שמורכבת מעוד זוג מדפיים של B&W 685, סנטר HTM61 וסאבוופר ASW610. כמו שאפשר להבין זה סט מאוד מאוד לא זול אבל אני מוכן לשלם את המחיר בשבילו (אודיופיל...).

מכיוון שאצטרך פה גם רסיבר ק"ב טוב (לסראונד) וגם מגבר סטריאו איכותי, עשיתי חיפוש נרחב ברשת והגעתי למסקנה שרסיבר שהולך טוב עם הרמקולים הללו הוא בדר"כ ההרמן קרדון (וגם רסיבר של רוטל, אבל זה כבר יקר לי מדי). חשבתי לכיוון ההרמן AVR3700 החדש שהוא היחיד ברמה שלו שמכיל יציאות Pre-Out. בתוך מגבר כוח לסטריאו חשבתי ללכת על פתרון של רוטל, ה-Rotel RB1552 (שוב, מעל לזה יקר לי מדי ואני גם לא צריך נתונים טכניים גבוהים יותר).

אפשר להבין מפה שאיכות הסאונד נורא חשובה לי, בין אם במוסיקה ובין אם בסרטים, לכן אני חייב לעשות בחירה יקרה וחכמה מאוד באזור ההגברה והמקור, לכן חשוב לי מאוד לברר עד הסוף מה זה כל דבר. אז השאלה היא אם הפתרון הזה של מגבר ורסיבר יחד באמת יוליד איכותי במוסיקה, כי אני מסתמך פה בין היתר על הקדם הגברה ועל ה-DAC של הרסיבר והם משולבים. אם ארצה יותר בהמשך בשביל הסטריאו, אצטרך לקנות גם DAC חיצוני וקדם מגבר ל-2 הרמקולים הקדמיים? (זה אפשרי בכלל יחד עם שילוב של רסיבר?)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש לך תקציב מאד מכובד ועם זאת, אתה מחליט על סמך קריאות באינטרנט על איזה רכיב תלך.. זה no no גדול. אני יכול לספר לך מנסיוני, שהרכיבים שמצאו את עצמם אצלי בבית היו לגמרי שונים מאלו שחשבתי על סמך קריאה באינטרנט.

עם תקציב כמו שלך, חבל על ה"קשקשת ברשת". אתה צריך להפקיר את האוזן שלך לסוגי ציוד. רצוי שתלך ותאזין כבר עכשיו, אפילו שהקניה היא במרחק חודשים ממך. ככל שתחווה יותר ציוד ותצורות מבניות (רסיבר לעומת מגבר+קדם+DAC) כך תגדיל את הסיכויים לערוך רכישה נבונה ומשביעת רצון שתאפשר לך להינות מהפירות שלה לאורך זמן רב.

בתקציב כמו שלך, הייתי הולך על רסיבר ומשרשר לו מגבר כוח בתנאי שיש לו קדם איכותי. אחרת, הייתי משקיע במגבר משולב, שיש לו Power In על מנת לשרשר אליו רסיבר ומצד שני יש לו קדם מגבר איכותי. בכל מקרה, תצטרך גם DAC איכותי, חיצוני (או כזה שהוא חלק מהמגבר המשולב).

למרות שסכום של 30K הוא נאה ביותר(!), הרי שמאחר ואתה מתכוון להשקיע באיכות כל הערוצים ויש לך גם רסיבר לקנות, הייתי מסתפק בגזרת המגברים המשולבים ולא "מתפזר" על קדם מגבר ומגבר, שבתקציב שישאר לך עשויים להתגלות כנחותים מבחינת VFM לעומת פתרון משולב (פתרון שכזה גם חוסך ממך התאמה של קדם למגבר, התאמה שמצריכה מיומנות מסוימת על מנת שתהא מוצלחת).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמובן, ה-B&W זו הכוונה ראשונית. כמובן שאלך לשמוע אותם וחלופות נוספות (אם כבר - יצא לך לשמוע אותם? מה דעתך עליהם והאם יש לך מושג איפה אני יכול להאזין להם?)

אני חושב שהבנתי בסופו של דבר את כל העיקרון של שלושת המרכיבים. השאלה היא פה אם באמת עדיף לי מגבר משולב עם רסיבר או רסיבר ומגבר רגיל - מה אתה ממליץ בהסתמך על הרסיבר של הרמן-קרדון שציינתי? הרסיבר ק"ב הנ"ל הוא מוצר הדגל של החברה בקטגוריה לפי מה שאני רואה.

כמו כן ניסיתי לבדוק מגבר משולב של רוטר והעסק הזה לא זול בכלל בשביל כמות Watt מספקת (ה-B&W לדוגמה דורשים טווח של 20~100 וואט וברשת מציינים שאפילו מומלץ יותר). מה שכן יש להם שם כמה מגברים משולבים שכוללים גם DAC וזה נחמד.

כמו כן, חשוב לציין שהמערכת הזו לא הולכת להקנות בבת-אחת בגלל שמדובר בסכום מאוד גדול. הרצפתיים והסאב יקנו קודם (השאלה היא עם מה. הרסיבר? מגבר משולב?)

עריכה- Alt, לצערי יד שניה היא לא אופציה (אני לא סומך). גודל הסלון הוא סטנדרטי. מרחק ישיבה של 3~3.5 מטר בערך ומרחק בינהם של 3 מטר +- גם כן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

איפה אתה גר ? אני גם עשיתי "מחקרים" על גבי מחקרים ובסוף ביקור של כמה שעות בחנות בגבעתיים וכל התמנה השתנתה. אין כמו לחבר כמה מגברים לרמקולים שאתה רוצה ולהבין מיד מי מוציא את הסאונד שאתה מחפש (ואפשר לעשות את אותו דבר עם , רק שבד"כ המיקום שלהם בחנות גם משפיע, ואתה צריך מוכר שלא יתעצל להזיז אותם לאותה נקודה כדי להשוות....)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאור מה שאתה חוזר ואומר, אני ממליץ לך בחום לעשות צעד אחד אחורה. חבל שהכסף שלך ייזרק באופן לא אופטימלי. אהיה קצר וענייני:

*לא שמעתי אותם אבל אני לא אוהב את הצליל של החברה. עם זאת, דעתי לא משנה כלל - אלא אך ורק זו שלך. אתה ח-י-י-ב להאזין ולבצע רכישה אך ורק על סמך הטעם שלך. בדוק מול טופ אודיו, היבואנית כמדומני, היכן ניתן לשמוע את הדגם.

*עזוב מוצרי דגל. יצא לי הרבה פעמים לשמוע מוצר כניסה של חברה שפשוט דרס מוצר מיד-ריינג' של חברה אחרת. אני שוב חוזר ואומר אפוא: אתה ח-י-י-ב להאזין ולבצע רכישה אך ורק על סמך הטעם שלך.

*עזוב נתונים. ברצינות, פשוט עזוב - הם מטעים בטווח הקצר וגרוע מכך, מתעים בטווח הארוך. אני נשמע כמו תקליט שבור, אבל אתה תודה לי על זה אח"כ: אתה ח-י-י-ב להאזין ולבצע רכישה אך ורק על סמך הטעם שלך.

תשאף לקנות את השלד של המערכת. נניח, זוג קדמיים ורסיבר. רצוי גם את ההגברה לסטריאו ו-DAC באותה הזדמנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני אשמע מן הסתם את הרמקולים ועוד אלטרנטיבות, מה שכן אני בספק שאני אוכל לשחק עם מגברים ורסיברים למינהם (בטח שלא להשוות בין סטאפים למינהם של רסיבר אל מול מגבר-קדמגבר-DAC)...

אני בספק שעל ההתחלה אני אוכל לקנות גם רסיבר וגם מגבר סטריאו. אני צריך לדעת מה אני רוצה לבנות עם הזמן.

נניח שאקנה רסיבר על ההתחלה, וכשיהיה לי יותר תקציב עם הזמן אני ארצה להוסיף מגבר, קדם מגבר ו-DAC חיצוניים לעסק, בשביל טהרת הסטריאו- זה יסתדר ויהיה אפשרי עם הרסיבר (הוא נשאר בשביל הקולנוע ביתי)? או שבמצב כזה כבר עדיף סט-אפ אחר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שכן אני בספק שאני אוכל לשחק עם מגברים ורסיברים למינהם (בטח שלא להשוות בין סטאפים למינהם של רסיבר אל מול מגבר-קדמגבר-DAC)...

אתה טועה.

בחנויות עם תצוגות יש להם מערכות ניהול חכמות שמאפשרות בלחיצת כפתור לבחור באיה setup שאתה רוצה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...