בשקט יחסי וכמעט ללא התנגדות עבר לו "חוק הרעש" - כמה זמן עד שהוא ינוצל לרעה לדעתכם? - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בשקט יחסי וכמעט ללא התנגדות עבר לו "חוק הרעש" - כמה זמן עד שהוא ינוצל לרעה לדעתכם?


vic07

Recommended Posts

למי שלא יודע על מה אני מדבר -

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4402519,00.html

החוק מאפשר לשוטרים להכנס לדירה ממנה בוקע רעש בלתי סביר לצורך הפסקתו, ללא צו. אני מאוד נגד מטרדי רעש (בבניין ממול גרים שכנים שמשמיעים מזרחית רועשת, וקשה לי לספור את הפעמים בהן רציתי לזרוק להם רימון לתוך החלון), אבל מטריד אותי שבחוק הזה אין הגדרה מספקת לעילה הנדרשת עבור השוטרים בשביל לפרוץ, הלכה למעשה, לתוך דירה ללא צו בית משפט. האם זה באמת כוח שצריך להפקיד בידי השוטרים שיכורי הכוח ממילא שלנו?

מוזר לי שאני מוצא עצמי לצד מר"צ וחד"ש בדיון שאינו קשור בשום צורה לדת.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 147
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

אכן חוק מבורך במהותו.

המידע בכתבה לוקה בחסר, מצויין כי "בסמכותו של שוטר להיכנס למקום שבו יש חשש סביר לכך שמתבצעת עבירה של גרימת רעש,

לצורך הפסקתו".

אני מציע לקרוא את החוק כמו שנכתב בספר החוקים ברגע שיפורסם ברשומות בכדי לדעת האם ההגדרה לכניסת שוטר לבית/דירה אכן רחבה או מתמקדת בתנאים ספציפיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מוזר שברגעים מסויימים פשיסט כמוך (כרגיל, אתה גזען עם ה"מזרחית") הופך ל"סמולני" ומצביע מר"צ כמוני הופך לאדם ברוטלי שצנעת הפרט איננה מפריעה לו.

אז כן, אני חושב שזה חוק מבורך. בבניין שמול הדירה שלי יש גיטריסט שמנגן בשלוש בלילה (כן - זה מפריע לי למרות שזה לא "מזרחית"). צעקתי לו מהחלון שיפסיק כמה פעמים, אבל הוא לא קולט. אז כן - אני לא חושב שזה דבר רע שיכנסו לו לדירה ויחרימו לו את המגבר. לאדם אין זכות להפר לפלוש למרחב האישי של אחרים - ואנשים שעושים הרבה רעש עושים בדיוק את זה.

אפשר לדבר כמה שרוצים על כמה רע אפשר לעשות עם זה, אבל בפועל, כרגע, המצב הוא רע מאוד. אנשים לא מסוגלים להתמודד עם מפגעי רעש שהורסים להם את החיים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הבעיה שלי אינה עם טיב המוזיקה אלא עם עוצמתה (יצא לי לשמוע גם שאינה מזרחית בווליום חריג, אבל לא בכזו תכיפות - ומה לעשות שהשכן הספציפי שהזכרתי שומע דווקא מזרחית?), והבעיה שלי עם החוק היא לא האפשרות ששוטרים יפעלו נגד מפגעי רעש, אלא שהחוק הזה ינוצל להתפרצות שוטרים לדירות ללא צווים מכל סיבה אחרת שהיא - מספיק שהם ירשמו בפרוטוקול שהתקבלה תלונה על רעש מהדירה. כשיש לנו שוטרים שלא מהססים לשבש ראיות על מנת להצדיק קנסות שווא (שלא לדבר על מעצרי שווא), אתם באמת חושבים שזה רעיון טוב?

לך לישון על האף, מר עידו.

נ.ב. אם החוק אכן ייושם כלשונו, תהיה בעד שיאכפו אותו גם על מסגדים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אלפא, רעש בלתי סביר הוא רעש שזולג לדירה של בן אדם מהסביבה.לא במידה שבה הוא שומע "רחש", אלא ממש שומע את גורם הרעש בבירור. אם הדירה היא מטר ליד, אז מטר ליד.

ויק, אני הולך לישון עם אטמים. זה לא עוזר. אין לי איזה רגישות מיוחדת לצורך העניין.

אני לא חושב שיש פה מספיק כוח שיטור בשביל שהם יתחילו להכנס לבתים באופן אקראי ואחר כך לתרץ את זה. על אותו הגיון, צריך לבטל את המשטרה לחלוטין.

אני בעד שיאכפו אותו על כל גורם שמפריע לאנשים אחרים. אם באופן מסויים זה מסגד, אז כן. למה שלא אהיה בעד זה? כי אני "שמאלני" ולכן "אוהב ערבים"?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רעש לא סביר זה בטח לפי מה שקבוע בחוק, 80 דציבל לא?

ועידו - תתקשר למשטרה. למה אתה צריך לחכות שהם יבואו בעצמם ויכנסו לו לדירה?

אתה סתם בכיין אם אתה רק "צועק לו מהחלון".

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי אין לי כוח לצאת מהמיטה עם פיג'מה באחד, שתיים, שלוש בלילה ולהתחיל ללכת ברחוב ולחפש מאיפה הרעש בוקע. אם הייתי יודע בדיוק מאיפה הוא בא, הייתי מזמין לשם משטרה. בפעם הבאה שבה הוא ירעיש בשעה שבה אני לא במיטה, אני אלך ואחפש מאיפה זה מגיע.

מה זה "סתם בכיין"? צעקתי לו מהחלון והוא בוודאות שמע את זה. כן, אני מצפה מבן אדם נורמלי שיפסיק להרעיש באמצע הלילה אחרי שבן אדם אחר ביקש ממנו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

עידו,

נתחיל בכך שבנאדם (בניגוד לחיה שבמקרה נולדה לאנשים) אינו מרעיש באמצע הלילה. נמשיך בכך שבנאדם גם אינו מרעיש במיוחד באמצע היום -במיוחד משמעו ברעש שזולג לגבולות זולתו, אלא אם זה הכרחי (למשל תיקונים בבית) וגם אז רצוי לא לעשות זאת בשעות העלולות להפריע יותר -למשל לא לפני שעות מסויימות בבוקר,לא מעבר לשעות מסויימות בערב ופעם אף היה נהוג לא בין שתיים לארבע (מישהו זוכר?).

אבל בארץ לא ממש מחנכים אנשים להיות בני אדם, אם כבר להיות ערסים ואלימים ואגואיסטים- אגב יש גם ערסים אשכנזים/ רוסים/ אתיופים..

את התוצאות של ה(אין) חינוך הזה אנו חווים בכביש, בחופים, בתורים, וכן גם בחוסר התחשבות בענייני רעש.

אם אתה מוצא עצמך צועק לשכן באמצע הלילה שינמיך את המוזיקה כנראה אין מדובר בבנאדם.

אגב,לטעמי לא מפריע אין משמעו בהכרח חיי בדממה. יש שיהנו מסרטים/מוזיקה/ מחשב בעוצמה שלא מפריעה, אחרים יצטיידו באוזניות ומי שלא מוזמן לאטום את ביתו לרעש כולל זיגוג כפול ואם הוא באמת רוצה להתפרע עם הרעש איטום כמו באולפן הקלטות.

וכן, אני יודעת שאני לא ממש מתאימה בנורמות לאיכסה הנהוג בארץ.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לגבי החוק, מעניין אותי לקרא אתו כפי שיפורסם ברשומות לפני שאני חווה עליו דיעה. על פניו יש פה נסיון לטפל בבעיה הפושה בארץ. השאלה הראשונה היא האם החוק נכתב כראוי. השניה, כיצד יאכפו אותו בפועל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לך תסביר את זה לתינוק שמחליט לבכות לילה שלם, כלב שמחליט לנבוח, ...... ועד לשוטרים שמתפרצים לדירה בגלל שצפו בה בסרט אימה (בווליום סביר ובשעות סבירות, אבל אם צרחות וצעקות....)

וזה _בהנחה_ שהניצול לרעה של החוק יסתכם בחיפוש אחר רעש כתירוץ להיכנס, ולא שהרעש יירשם רק לאחר מכן בשביל הפרוטוקול

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מסכים עם זה שצריך שאנשים יפסיקו להיות חיות אדם יויתחילו להיות קצת יותר בני אדם.

וכן יש ערסים מכל הגוונים - יש גם ערסים מחוייטים - אנשים שהם בהמות בהתנהגותם אבל לבושים יפה ומדברים בהידור. אבל זה ממש מפחית מהיותם חלאות

מצד שני - שמתם לב שיש יותר מדי חוקים?

נראה לכם באמת שמשטרת שבקושי מצליחה לשמור על הסדר ואכיפת החוק תצליח לאכוף את החוקים האלו?

הפתרון הוא לא בחוק או בקלגסים למיניהם אלא בחינוך - חינוך מתחיל בבית, ממשיך בבתי הספר ואפילו בצבא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...