בהנחה שאין בעיית מזומנים - תמיד עדיף ספק חזק יותר? - ספקים ומארזים - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בהנחה שאין בעיית מזומנים - תמיד עדיף ספק חזק יותר?


EAD

Recommended Posts

ברור לי שאם אני הולך להשתמש לדוגמא ב 800W, אז אצטרך ספק שהוא לפחות 850W על מנת שישאר קצת "ספייר" ולא להעמיס על הספק כל הזמן 100%.

אבל

המקרה ההפוך

נניח ויש לי מחשב וצורך רק 100W

יהיה נורא אם אשים ספק של 1000W ?

(שוב זה רק בתאוריה, אבל הבנתם אותי אני מניח)

האם הספק נהרס מ"פחות מידי שימוש" או שיש בעייתיות בכך שבקושי משתמשים בצריכת W לומרות שהספק מסוגל לתת פי 10 ויותר?

או בקיצור, האם שבונים מחשב, ויש אפשרות לספק חזק יותר (וגם טוב יותר, לדוגמא קרוסייר איכותי או סייסוניק וכו'), האם בהכרח כדאי חזק יותר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תיאורטית הבחירה הטובה ביותר של ספק תהיה כזאת שתנוצל במרבית הזמן ב-50-70% מההספק שלה, כך שתהיה בטווח הנציל ביותר שלה.

אבל אם כסף זה לא פקטור, העיקר שהספק יספק יותר ממה שהמחשב יצרוך...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חוץ מעניין יעילות הניצולת, ספק שנמנע מלהגיע למאמץ יתר יחיה יותר זמן.

לכן אולי אין טעם בספק חזק משמעותית ממה שאתה צריך, אבל יש טעם בספק שהיכולת שלו גבוהה במקצת ממה שאתה צריך.

אבל עוצמת הספק לא בהכרח מעידה על איכות החלקים ועמידותם.

משל מרחק עצירה במכונית לצורך ביטחון.

עצירה מהירה יותר תגרום לשחיקה גדולה של צמיגים/ברקסים.

ושמירת מרחק ועצירה הדרגתית תבטיח גם מניעת התנגשות וגם הפחתה בשחיקה.

לכן תמיד טוב לשמור מרחק.

אבל שמירת מרחק אינה תחליף לצמיגים וברקסים טובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שהתכוונתי

שמבחינת נקרא לזה FUTURE SAFE, אם לדוגמא עכשו שם GTX770 או 780 עם OC וכו', לא עדיף לקחת הרבה ספייר אם רוצים בעתיד וכאלו?

חוץ מזה

לפי מה שהבנתי יש גם "שחיקה" של הספק עם הזמן

כלומר ספק שהיום נותן 1000W, עוד שנתיים יתן פחות, כי מה לעשות החלקים מתחילים להשחק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא מאמין בדבר כזה שנקרא שחיקה לספק ועוד אחרי שנתיים, אם אתה מתכנן בטווח השנה שאחרי קניית הכרטיס הראשון, אז תחשוב על ספק חזק עם מרווח בטחון גדול, אם אתה לא בטוח לגבי ה-, תמיד יהיה עדיף כמעט להחליף לכרטיס יחיד חזק יותר..

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה כמו לשאול... אין לי רישיון נהיגה אבל דודה שלי החליטה להוריש לי את אחת משתיי המכוניות שלה ושל בעלה.. לבעלה יש סוסיתא ולה יש מרצדס.. מה כדאי לי?

(אגב אני גם לא מתכנן להוציא רישיון או למכור אותם, אז אל תתחכמו).. מסקנה: תמיד עדיף משהו טוב יותר, אבל צריך לזכור שכמות ה וואט אינה ערובה לאיכות הספק, ולרכיבים שבתוכו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

idan, תופתע אבל אורך החיים של קבל אלקטרוליטי מוגדר על ידיי היצרן באלפי שעות בודדים בלבד (סדר גודל של פחות משנה של עבודה רציפה). ואז חל הכלל של הטמפרטורה - אם למשל הקבל הוא של 2000h 85C למשל, אז על כל 10C פחות הקבל יחזיק זמן כפול - 4000h 75C, 8000h 65C וכו. הקבל מתחמם כשהוא עובד (בצורה שתלויה ישירות בעומס שלו), מקרבה לצלע של המיישרים (שהחום שלה תלוי בעומס), וטמפ האוויר שיוצא מהמחשב לתוך הספק (מאוורר 120 של הספק מכניס לתוך הספק אוויר שהגיע מתוך המחשב). ככל שאלה קרובים יותר לטמפ' המקס' אורך החיים יורד בצורה אקספוננציאלית

לכן לא צרך להגזים 1000W למחשב שלוקח 100 אבל מקמים ביטחון סבירים יותר כמו 400 למחשב שלוקח 100 או 500 למחשב שלוקח 200 - נורמלי כשאתה רוצה מחשב שיחזיק הרבה שנים בלי שתצתרך לגעת בו

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש מחשבוני מתח באינטרנט בהם אפשר למדוד כמה המערכת תיקח בIDLE, בממוצע, ובמקסימום מאמץ עם OC.

חשב כמה המערכת המיועדת תצרוך במקסימום, ותוסיף לזה את מה שאולי תרצה לשדרג בעתיד, ובעיקרון אם הספק איכותי לא צריך יותר מזה.

אם אתה ממש רוצה להשקיע בתקווה שהספק יחזיק לך בקלות 5 שנים ומעלה, תוסיף לו עוד 20%.

https://www.google.com/search?hl=en&site=webhp&source=hp&q=psu+calculator&oq=PSU+calcu&gs_l=hp.3.0.0l10.73.3032.0.3752.13.11.1.1.1.0.161.1219.4j7.11.0...0.0...1c.1.17.hp.YBxsGuMoKZQ

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הם מפעילים כלל פשוט והוא שהצריכה עולה אם התדר בצורה ליניארית ואם המתח בריבוע. מספיק קרוב אם אתה לוקח מקדמי ביטחון טובים, גם להספק וגם לאוויר החם יותר שהולך לעבור דרך הספק. מי שנדפק ראשון מאוברקלוק זה בדרך כלל החומרה עצמה (במקרה של מעבד האוברקלוק יכול לדפוק גם את הלוח)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המחשבונים הללו לעיתים לא מדוייקים, מה גם שהם לא יכולים למדוד צריכה של ב-OC.

יש מחשבונים עם פחות אפשרויות, ויש עם יותר אפשרויות.

בטוח יש כמה שיכולים לחשב גם OC לכרטיס מסך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

OC לCPU ולוח בדוק שיש במחשבונים.

וOC לכרטיס מסך גם אם אין, תמיד אפשר להוסיף ע"י בחירת כרטיס חזק יותר, או הוספת רכיב דמה במשקל ההפרש.

מה גם שהמחשבונים האלו בדרך כלל מפריזים, כך שגם בלי לחשב את הOC לכרטיס הגראפי כנראה שהתוצאה תהיה גבוהה מהצריכה של המחשב המיועד במציאות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...