טבעונות\צמחונות - האם יש אמת בדבר? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

טבעונות\צמחונות - האם יש אמת בדבר?


Kurt

Recommended Posts

קודם כל, ההיבט האידאולוגי מעניין לי את הביצה. אני רוצה לבחון את העניין הבריאותי בלבד.

בתור טורף בשר מושבע שעוקב אחר הנושא כבר כמה זמן, קשה לי להתכחש לכל ההשפעות הרפואיות השליליות

שיש לבשר מעובד על הגוף, גם ממחקרים רפואיים שנצברו לאורך השנים וגם מתחושות אישיות שאני חווה לעיתים לאחר אכילת בשר.

רציתי לדעת אם יש כאן כאלה שעברו את התהליך לתזונה מן הצומח ויכולים להעיד ממקור ראשון על הנושא

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 35
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
אם אוכל מסוים עושה לך טוב (פיזית), תאכל.

אם הוא עושה לך רע, אל תאכל.

וזהו.

אין צורך לעשות מהעניין יותר ממה שהוא.

מבריק. לא הצלחת לחשוב על תגובה יותר מטומטמת?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע גם "לא קורה לי כלום", זאת לא המטרה. אני מעוניין לשפר את אורח החיים באופן כללי ולהפטר מלא מעט רעות שנלוות לתזונה המודרנית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע גם "לא קורה לי כלום", זאת לא המטרה. אני מעוניין לשפר את אורח החיים באופן כללי ולהפטר מלא מעט רעות שנלוות לתזונה המודרנית

דבר ראשון אם אתה באמת רוצה לדאוג לעתיד שלך,להמנע מסרטן,חסימות עורקים,איבוד סידן,אוסטאופוריזיס- דילול עצמות וכמובן לא להכניס לגופיך הורמוני גדילה ופול חומרים מסרטנים

תפסיקו לשתות חלב מפרה על כל סוגיו וכולל מוצרי הגבינה שלו!!

הנה סרטון קצר שמסביר את התופעה, ולא רק זה גם ארגון הבריאות העולמי כבר לא ממליץ על חלב מפרות:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מעוניין לשפר את אורח החיים באופן כללי ולהפטר מלא מעט רעות שנלוות לתזונה המודרנית
מתגובתך זו עולה הרושם שאתה לא באת להתייעץ, אלא שכבר גיבשת דעה על הנושא, ואתה מחפש חיזוקים.

למרבה הצער, אחד הדברים שמתקבלים מדיונים כמו זה הוא כל מיני תגובות של הזויים כמו הבחור בתגובה מעליי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם הייתי מחפש חיזוקים הייתי רושם את זה בפורום של טבעונים מתחסדים. הגישה של לאכול הכל במידה ידועה לי, באתי לחוות דעות של אנשים

מהצד השני של המתרס.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הזוי זה אחד שמתכחש לסביבה שלו

1) מדינות: כמו רוסיה ואוסטרליה הוציא חלב פרות בתור מוצר לגוף, ולא רק זה באוסטרליה כבר התחילו בתהליך להחליף את כל הפרות שלהם לפרות שמפיקות חלב בריא יותר(יש המון הסברים באינטרנט A1 A2)

2)ארגון הבריאות העולמי הסיר את תמיכתו המוחלטת בחלב פרה בטענה שמחקרים מעמיקים וארוכים ודיי מקיפים שנעשו במשך עשרות שנים עם עשרות מדענים(ועם טיפה אבל ממש טיפה יותר הבנה בכימיה מאשר האדון הנכבד למעלה שהגיב לי)

3) חצי מהרופאים בארץ מודעים לעניין של החלב, ואם תשים לב ישנה המלצה כללית לחולי סרטן להקטין את צריכת החלב...מעניין למה...

4) רופאים בכל מדינה ומדינה מפרסמים המון מחקרים על חלב פרות ועל נזקיו, כולל המון מחקרים שבוצעו בארץ,יש את גוגל

5)עובדה מדעית- חלב מביא סידן לגוף בכמויות,סידן מונע את מחלת אוסטאופוריזיס- דילול עצמות,עם כל שנה ושנה כמויות החלב שנצרכות בעולם רק עולות ועולות לאדם... אבל מה? דילול העצמות לא רק שנעלם, זאת תופעה שרק הולכת וגודלת בקצב ישיר לגידול כמות צריכת החלב

ואם אתה עדיין טוען שאני הזוי, תוכיח

*אני לא נגד חלב או בשר ואני מת על זה ואני לא יוותר על קפה עם חבל פעם בשבוע או סטייק טוב מדי פעם, אבל אני יודע גם להגביל את עצמי ולשאול את עצמי מאיפה המקור של הדבר שאני הולך לאכול והאם יש אופציה לצרוך את אותו המזון אבל בצורה בריאה יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נו, קיבלת בינתיים אחת (מהבחור של החלב). איך היא נראית לך? :)

עכשיו, משום שיש כאן אנשים קשיי תפיסה במקצת, נראה שאצטרך להסביר את תגובתי הראשונה.

באופן כללי כשזה נוגע למזון ולתגובות השונות של הגוף למזון, לא כל האנשים אותו דבר וזה טיפשי לחשוב שיש גישה אחת מוצלחת.

על כל תאוריה בנושא תזונה, תוכל למצוא כאלה שיטענו שזה עובד (ואולי זה באמת עובד עליהם), וכאלה שזה לא עובד.

יש שיאמרו לך שבשר זה רע לגוף, יש שיאמרו שחלב זה רע לגוף (ראה לעיל). יש שיאמרו שצריך להימנע משומנים בכל מחיר, ויש שיגידו שאין בעיה, והבעיה דווקא בסוכרים. יש שיגידו שטבעונות היא הדרך לבריאות ויש שיטענו שזו הדרך המהירה לפתח מיני מחלות שונות. ועל כל תאוריה כזו אפשר למצוא דוגמאות שיתמכו ודוגמאות שיפריכו. לכן זה פשוט לירות חץ ולצייר מטרה מסביבו.

יש אנשים שאוכלים בשר כל החיים שלהם והם מאוד בריאים. יש אנשים שבשר גורם להם להקיא - הגוף שלהם פשוט לא מוכן לקבל את זה. אז מה - מישהו מהם "צודק"?

אותו דבר לגבי חלב - יש כאלה שרגישים ללקטוז בצורה מטורפת וגם הם לא מסוגלים לגעת בשום מוצרי חלב. אז זה אומר שאתה צריך להיות כמוהם?

ומסיבה זו אני אומר - תקשיב לגוף שלך ושלך בלבד. אם אתה רואה שסוגים מסוימים של אוכל גורמים לך להרגיש רע בעקביות - תימנע מהם ותבדוק מה קורה.

מאכלים עתירי שומן רווי וכולסטרול עושים לך טוב? שים לב שאמרתי "פיזית". אם אתה אוכל אותם במידה ולא סובל מתופעות שליליות כמו משקל עודף או הרגשה רעה, אם בדיקות הדם שלך תקינות - אז מה הבעיה? זה שמישהו אומר שזה רע?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נקודה נחמדה למחשבה זה הסינים במנזרי השאולין תחשוב שכול התזונה שלהם מורכבת מאוכל צמחוני ותיראה כמה הגוף שלהם מסוגל להיתחזק ולהתפתח וברור שהם מקדישים את החיים שלהם לאימונים אבל הנקודה זה שאתה ממש לא חייב לאכול טונה אחרי אימון או לטחון בשר או גבינה כדי לתת לגוף שלך את מה שהוא צריך כדי להיתחזק ולגדול

ולגבי העניין של מה עדיף לדעתי עדיף טבעונות אבל זה כבר לבחור אורח חיים שהוא יותר קשה לביצוע לפחות בהתחלה אחרי שאתה כבר רגיל לכול האוכל שגדלת עליו(ןלפעמים גם יקר יותר אם אתה רוצה לקנות טופו "תחליפי בשר")

ושוב כול אחד ודעתו ואורח החיים שלו אז בסופו של דבר תבחר מה שניראה לך נוח וקל להתמיד בו :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לפי מיטב הבנתי, לא צריך להמנע מבשר לחלוטין, אלא רק לצמצם את הצריכה שלו. לפי מחקרים עדכניים, התדירות שבה מומלץ לאכול בשר לבן היא כפעמיים בשבוע ובשר אדום כבפעם בשבוע-שבועיים. מומלץ לצרוך בשר דגים פעמיים בשבוע לערך, או לספק את תצרוכת האומגה 3 באמצעים אחרים (אצות, נניח). בתזונה המודרנית, יש אי איזון בין אומגה 3 לבין אומגה 6 (אנחנו צורכים בערך פי 5 אומגה 6) - והמצב המיטבי הוא צריכה זהה של שניהם. בשר בפרט, וחלבונים מן החי באופן כללי, מעוררים תהליכים מסרטנים בגוף. זה לא אומר שאם תאכל בשר אוטומטית יהיה לך סרטן וזה לא אומר שצריך להמנע מזה לגמרי. זה אומר שצריך לצרוך בשר בצורה מבוקרת.

כמו כן, לצורת ההכנה של הבשר השפעה חשובה. בשר מבושל עדיף בהרבה על צורות ההכנה ששורפות את הבשר. זה נכון לכל אוכל. אני לא זוכר את ההסבר המדויק, אך אביא בסוף את המקור שלי.

Qttp, מה שאתה טוען הוא נכון, אבל חלקית. ברור שאוכל "ישפיע" באופן שונה על אנשים שונים. יש שונות גנטית ביננו ויתכן שלאנשים מסויימים יש מוטציות שנוצרו במצבים מסויימים במהלך הזמן ומאפשרים להם להתמודד טוב יותר עם בשר/חלב/פול/וכו'. באותה מידה יש מוטציות גנטיות שמאפשרות להתמודד עם קרינת שמש חזקה (כושים), עם קרינת שמש חלשה (נורדים), יש אנשים שיש להם גן שמוריד את הסיכויים לאלצהיימר אך מעלה את הסיכוי להחלשות משמעותית של השרירים וכן הלאה. צריך להקשיב לגוף במידה כלשהי.

אבל המידה הזו היא לא מוחלטת. יש לנו גנים שגורמים לנו לאהוב סוכר ויש לנו גנים שגורמים לנו לאהוב שומן - כי פעם הדברים הללו היו במחסור. כפי שאומר ריי קורצוייל - "התוכנה שלנו לא מעודכנת". היום הדברים הללו לא במחסור, אך "התוכנה" שלנו עדיין לא התעדכנה. אנחנו צורכים מזה יותר מדי וזה גורם לדברים רעים. אני חושב שיש הרבה מאוד אנשים שאחרי המבורגר + צ'יפס + קולה באגאדיר מרגישים טוב מאוד. אני אחד מהם. אבל בריא - זה לא. באופן מוחלט.

Kurt, הכללים הבסיסיים הם כמובן להמעיט באוכל מעובד ולהרבות בצריכה של אוכל מבושל, ירקות ופירות.

שני מקורות מעולים לנושא, לדעתי, הם:

http://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/

ספרו של ריי קורצוויל, TRANSCEND. אין לי כוח להסביר על הספר, תחפש באינטרנט. אני בערך ב 2/3 ובעוד שאני לא מתכוון ליישם כל מה שכתוב בו, למדתי משם הרבה דברים על תהליכים שמתחוללים בגוף וגורמים לנו להזדקן ולחלות. מומלץ ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...