מצאתי תקלה בMSAG של בזק Teledata והנושא בטיפול הנדסת בזק. פוגע במהירות מחול - רשתות ואינטרנט - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מצאתי תקלה בMSAG של בזק Teledata והנושא בטיפול הנדסת בזק. פוגע במהירות מחול


Class889

Recommended Posts

חלק או כל MSAG של Teledata B1000 יש לו בעיית מהירות לחול (חיבורים עם לייטנסי גבוה)

זה גורם לכך שבחיבור בודד מחול הורדה בסשן יחיד מוריד רק על 5Mbit.

רקע (בקצרה, כן זה בקצרה).

המרחק שלי מה MSAG הוא 270 מטר, והנתוני סנכרון שלי הוא מקסימום של 103 DS ו43 US.

מלפני שנה בערך שעברתי לחבילה של 100 מגה שמתי לב לבעיית מהירות מחול.

בארץ הייתי מקבל 93 מגה בבדיקת מהירות אצל 014.

אבל לחול לא הייתי מצליח לעבור את ה5 מגה בסשן בודד, ותמיד האשמתי את הספקית.

בזמן שאנשים אחרים לא היה להם את הבעייה עם אותו ספק להוריד מחול, גם עם היוזר שלי.

בסופו של דבר דפקתי את היד על השולחן ואמרתי, עד כאן! אני רוצה לדעת מה הולך כאן.

התחלתי בשלל בדיקות, דיברתי עם הספק וניסינו המון יוזרים גם גיימר גם בלי גיימר גם יוזרים של 15 מגה, אך ללא הועיל.

אז חשבתי אולי יש בעייה בקישורית בין הרדבק של בזק לרדבק של 014, אז התחברתי לספקיות אחרות.

ניסיתי את 013, הוטנט, CCC, 018 , 012 ועוד יוזרים של 014.

עם כל ספקית הגעתי לאותה בעייה מחול , מוריד רק על 5 מגה.

אז התקשרתי לבזק ואמרתי להם שאני לא מקבל מהירות תקינה לחול, אז שאלו אותי כמה אני מקבל בארץ , אמרתי 93 מגה אז כל פעם קיבלתי דחייה והפנו אותי לספק בטענה שבארץ אני מוריד תקין.

אז התחלתי לחשוב שזה נובע מהמחשב שלי, ואחרי המון בדיקות ושינויים ואחרי התעסקות מאוד מעמיקה עם Wireshark זה החזיר אותי לזה שמשהו בתשתית לא תקין.

התחברתי להוט ורציתי לוודא שאני מקבל מהירות תקינה, ואכן עם הוט לא היה לי שום בעייה של מהירות לחול , וכמובן דאגתי שיהיה לי ציוד OVERKILL על מנת לשלול צוואר בקבוק אצלי.

לאחר שעשיתי עוד בדיקות פניתי לחלונות הגבוהים של בזק בטענה שיש בעייה נקודתית אצלי ושאני מבקש שיסדרו אותה, בליווי כל הבדיקות והממצאים שלי.

אחרי מספר ימים פנה אליי איש מההנדסה של בזק והסברתי לו את הדברים לעומק, והתחלנו לעשות בדיקות.

הראתי לו בעצם את הבעייה והוא לא הצליח להבין ממה זה נובע.

אז למחרת נקבע שיגיעו אליי לבית מההנדסה של בזק, והם ניסו שבטלפון הם ישיגו את הNetworking של 014.

למחרת הגיעו אליי 2 אנשים מהנדסה כל אחד אחראי בתחום אחר בבזק.

הם הגיעו עם לפטופ על מנת לבדוק זאת אצלהם, והראתי להם את הבעייה הקיימת.

בסופו של דבר היו אצלי 2 אנשים מההנדסה , ועל הקו טלפון היו אנשי הNetworking של 014, וגם בחור מהנדסה ורשת של בזק, וגם איש תכנון של בזק (נחשב מאוד ברמה), כולם בוועידה.

הם עשו המון בדיקות והמון ניסיונות לסדר את הבעייה.

בבזק הגדירו אותי באינפאנט בלי הגבלה ככה שקיבלתי 40 מגה שליחה.

אפילו העבירו רק אותי לרדבק משני על מנת שאני אגיע לרדבק אחר ב014, אך גם זה לא עזר.

כל דבר שהם ניסו פשוט לא עזר.

אני התעקשתי שנבדוק מהירות בMSAG (למרות שהאיש תכנון אמר שזה מיותר), אז הלכנו עם המודם והלפטופ וחיברנו אותו ישירות לMSAG וגם שם אותה בעייה של מקסימום 5 מגה מחול.

אז אמרתי להם שיש עוד MSAG נוסף בצד השני של הרחוב.

הMSAG ששם הוא שונה, הוא של נוקיה סימנס. התחברנו שם ובדקנו מהירות לחול, ומה הפלא שם זה תקין.

בסופו של דבר הצלחנו למצוא את הבעייה בשרשרת, ואני שמח שהתעקשתי שנבדוק מהירות בMSAG.

כרגע בתור פתרון מיידי/זמני ניתבו אותי לMSAG של נוקיה , מה שגרם לכך שהמרחק שלי יעלה ב200 מטר, ועכשיו המרחק שלי הוא 470 מטר, והמהירות סנכרון שלי היא כבר לא 99.9 אלא 70.

אבל מחו"ל אני סוף סוף מוריד תקין בלי שום מגבלה. (מזל טוב).

אני אסכם:

אני מצאתי עם אנשי ההנדסה שהבעייה היא ספציפית בMSAG של TELEDATA , ובזק בודקים האם זה קיים בכל TELEDATA או רק בחלק מהם.

זה קורה גם בADSL וגם בVDSL.

-בזק מקימים בחול מערך בדיקה, כאשר הם בוחנים ציוד חדש הם יבדקו גם מהירות לחול (קרי לייטנסי גבוה יותר) בגלל המקרה שלי.

ואני חייב לציין לטובה את התגובה של בזק, שהם חזרו אליי באופן מסודר, וכל אחד היה כל כך נחמד לאורך כל הדרך.

והם דיברו איתי תכלס ובגובה העיניים ולא הסתירו ממני פרטים.

אני ממש שמחתי לראות שהם העמידו על הרגלים את כולם (גם אנשי הנדסה מבזק וnetworking של 014) על מנת לנסות להבין מהיכן הבעייה נובעת. והם ניסו הכל על מנת למצוא את הבעייה ביחד איתי.

וגם הם אמרו לי שהם ממש שמחו לעבוד על תקלה מאוד מאתגרת סוף סוף, ושהם ממש נדהמו מכך שלקוח הצליח למצוא תקלה שכזאת מבלי שיש בידו גישה למערכות של בזק או של הספק.

יצא שגם לימדתי אותם מספר דברים גם את אנשי 014 וגם את בזק, והם גם לימדו אותי הרבה דברים.

עכשיו שהם יודעים שהבעייה נובעת מהTELEDATA הם מנסים לבדוק האם זה בכל הMSAGים של TELEDATA ולאחר שיהיה להם פתרון לתקלה הם אמורים לחבר אותי לMSAG של Teledata.

הבעייה נגרמת מכך שהMSAG מעקב את הפאקטות ולכן המצב מגיע שבTCP המהירות הורדה מחול היא על הפנים בזמן שבUDP אין שום הגבלה.

אז אתם בטח שואלים את עצמכם איך אתם יודעים אם הבעייה היא גם אצלכם.

דבר ראשון לנסות להוריד מחול. במידה ואתם עוברים את ה5 מגה באחד מההורדות, אז אצלכם אין את הבעייה שנובעת מהMSAG.

אני יש לי כמה שרתים בחול אז בדקתי עם בזק כל הזמן עם לינקים מאותה חווה מהשרת בדיקות של אותן חוות.

את כל הבדיקות ביצענו עם wget.

http://users.ugent.be/~bpuype/wget/wget.exe

צרפת:

http://proof.ovh.net/files/10Gio.dat

http://testdebit.info/fichiers/1000Mo.dat

גרמניה:

http://mirror.de.leaseweb.net/speedtest/10000mb.bin

http://speed-frk.bezeqint.net/big500.zip

במידה ואתם בRate Adaptive ניתן לדעת האם אתם עם נוקיה-סימנס או עם Teledata.

בנוקיה המקסימום סנכרון בUPLOAD מוגבל ל9999. בזמן שבTeledata הוא לא מוגבל.

אני מאוד מאוד רוצה שכל אחד ישתתף בדיון הזה לדווח, ככל שיותר אנשים יהיו מעורבים יפתרו את הבעייה הזאת ביותר מהירות.

כל מי שעל Rate Adaptive שיראה בUPLOAD האם הוא על 9999 או אין אצלו הגבלה.

במידה ואין אצלו הגבלה , זאת אומרת שהוא בTeledata, שיבדוק מהירות לחול עם WGET או עם כרום או IE (לא עם FF!!!) במידה והוא מוריד על יותר מ550KB שיציין זאת, במידה ולא, שיציין שהוא לא מוגבל.

אני בדקתי עם חבר אחר ומצאתי שגם אצלו יש את אותה בעייה.

ככל שאנשים יתנו תוצאות מאצלהם ככה זה יעזור יותר לכולם, כי לא יקלו ראש עם כל התוצאות שאני נותן להם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצאתי עם אנשי ההנדסה שהבעייה היא ספציפית בMSAG של TELEDATA , ובזק בודקים האם זה קיים בכל TELEDATA או רק בחלק מהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין פה אנשים עם RATE ADAPTIVE שמסונכרים בהעלאה על יותר מ9995? (שהם בTELEDATA)

אני צריך תגובות לגביי הנושא הזה האם זה מוריד לכם מחול תקין או לא. (יותר מ500KB)

תודה.

ואכן לפי הסנכרון שלך רואים שאתה בMSAG של ולא אמורה להיות אצלך בעייה, לפחות לא של הMSAG.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...