עבור לתוכן

התנערות מאחריות בחנות Comp24seven - המוצר הגיע פגוע.

Featured Replies

פורסם

אם יש לך משהו להוסיף לדיון, by all means. אם כל מה שיש לך לתרום זה לבטל את דבריהם של כל מי שהגיב פה לפניך, אתה פשוט טרול.

  • תגובות 77
  • צפיות 10.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם
  • מחבר

לא הייתי בונה על הסיכויים להצליח בתביעה. הטענות (כפי שהצלחתי להבין ממהלך הדיון) נשמעות בערך ככה:

"התקשרתי לחנות והם אמרו שאני יכול לבטל עסקה, אבל חשבתי שאני לא יכול אז לא ביטלתי. אחר כך נודע לי שהייתי יכול לבטל אבל חשבתי שעבר יותר מדי זמן אז אני לא יכול. אחר כך החלטתי שאני בכל זאת אמור להיות יכול לבטל עסקה, אבל לא התקשרתי לחנות כי לא היה לי זמן. במקום זה שלחתי להם מכתב איום בתביעה"...

מצד שני, הטענות על הניסוח (או הסבלנות) של בעל החנות לא רלוונטיות, כל עוד הוא נתן ללקוח את האפשרות לקבל את כספו בחזרה, כלומר עמד בתנאי החוק.

הוא הפסיד כמובן. מן הסתם יעניין אותך לקרוא את החלק הרלוונטי בדיון או את פסק הדין כפי שקושר מתוך אותו דיון.

ומה דעתך על זה שחיכיתי לתשובת החנות בקשר לבירור שלהם מול הדואר, מה דעתך על זה שהם ביקשו שאני אשלח אליהם תמונות?

אז כן הם יידעו אותי שניתן לבטל, אבל מצד שני הם הודיעו לי שיטפלו בבעיה.

(ולא חזרו אלי - משכו זמן? הטעו?) - שהיו אומרים ישר שאני לא מעוניין לטפל בך, תבטל משלוח וזהו. הייתי מבין וזה היה נגמר בתקווה שם.

אז כן שלחתי להם מכתב, אולי נשמע לא הכי פוליטיקלי קורקט, אבל אני לא אמור להיות נחמד ולשלוח פרחים למישהו שהרוויח עלי ולא קיבלתי שום תמורה בעלת ערך למה ששילמתי עליו.

לוח אם שבור - לא שווה כלום. קאפיש?

איך תסביר את זה שהלוח נארז בשקית ניילון פשוטה ללא כל הגנה בסיסית (פצפצים למשל) במיוחד כששולחים באמצעות דואר רשום?

כנראה שאתה בעל עניין.

פורסם

הוא הפסיד כמובן. מן הסתם יעניין אותך לקרוא את החלק הרלוונטי בדיון או את פסק הדין כפי שקושר מתוך אותו דיון.

מוזר שפספסתי זאת אז. אכן מדובר בפסק דין חריג מאוד יחסית למה שאני מכיר מתביעות קטנות. אפילו שייתכן שהתובע לא התנהל בצורה נכונה, ההכרעה היא קיצונית לרעתו. הייתי מהמר שככל הנראה בשל חוסר ההבנה של הרשמת שניהלה את הדיון באלקטרוניקה וחוסר הניסיון שלה בתיקים דומים.

ברור לי איפוא למה אנשים ייתרעו מלפנות לבית המשפט עקב פסקי דין מסוג זה, אם כי בשלב זה אני עדיין מרגיש שהם היוצא מן הכלל ולא הכלל, ולא הייתי רוצה שירפו את ידי התובעים המשוכנעים כי הצדק עימם.

פורסם

הרבה פעמים מצב כזה מאוד רגיש.

מה שיכל להיפתר בקלות יחסית ומהר, יכול להפוך ל"אתה יודע מה? דווקא!!" אם מרגיזים את החנות.

רוב האנשים בעמדת כוח הפכפכים עם נטיה לתוקפנות.

כשהגישה הראשונית חיובית, צריך להיזהר לא לקלקל.

ואפילו כשהיא שלילית, אפשר לפעמים לשנות אותה כל עוד הגישה עניינית, ללא אנטגוניזם או פטליזם, והאמונה בצדקתך חזקה.

מזכיר לי(משום מה) את הפעם שניסיתי להתמקח אחרי שקיבלתי מחיר מעולה(שידעתי שהוא מעולה) על מוצר נדיר, שניתן לי מתוך כוונות טובות באמת ולא נסיון להרוויח עלי.

המוכר התעצבן כי לכלכתי, וסרב למכור לי.

בסוף יצא ששילמתי הרבה יותר, ביזבזתי המון זמן(לחפש וליסוע למקום אחר), וקיבלתי מוצר פחות טוב.

פורסם

לדעתי צריך להזהיר מפני שליחת לוחות אם בדואר רשום

ממש לא סביר לפעול כך.

פורסם

אם יש לך משהו להוסיף לדיון, by all means. אם כל מה שיש לך לתרום זה לבטל את דבריהם של כל מי שהגיב פה לפניך, אתה פשוט טרול.

היה לי זמן פנוי אז קראתי את כל השרשור

בגלל העצות הרעות שהוא קיבל כאן הסיפור הסתבך

מלכתחילה היה צריך לפנות לדואר ולהכין דו"ח נזק עכשיו זה אבוד

פורסם

כנראה שאתה בעל עניין.

אכן, אני "בעל עניין". וה"עניין" שלי, הוא שחבר פורום לא ירוץ לתבוע (ולהסתכן בהפסד עוד כסף כהוצאות משפט, כמו במקרה שקישרתי אליו) בלי שאפילו ניסה לסדר את העניין בצורה יפה.

תתקשר לחנות, תדבר בצורה נימוסית ורגועה ותסביר שטעית וחשבת אתה לא יכול לבטל ועכשיו התברר לך שכן, ותבקש החזר. אם הם עדיין ידחו אותך יש מה לדבר על תביעה.

באשר לבירור עם הדואר - אולי הוא בירר ולא היתה לו דרך ליצור איתך קשר? (גם אם נתת לו את הטלפון שלך, ייתכן שאיבד אותו). גם אם הוא לא עשה כלום בנושא (קורה - אנשים עסוקים, שוכחים, בס"ה בני אדם), מצד שני גם אתה - בעל האינטרס - "נעלמת" לפרק זמן יחסית ארוך ולא ניסית לקדם את הנושא, ובסוף אתה שולח מכתב תלונה בלי לנסות אפילו לברר מה בעצם קרה.

והנושא של בעלי עניין הפך להיות כמעט מצחיק. כל פעם שמישהו מתלונן על חנות, ותגובה של מישהו אחר נראית לו כאילו היא 'נגדו' (גם כשהיא לא, ואפילו שכמדובר במנהל פורום) אוטומטית תגיע ההאשמה ש"אתה בעל עניין". לא שאכפת לי, אתה יכול גם לקלל אותי אם זה עושה לך טוב, אבל בבקשה תנסה לקחת בחשבון את מה שכתבתי.

פורסם

היה לי זמן פנוי אז קראתי את כל השרשור

בגלל העצות הרעות שהוא קיבל כאן הסיפור הסתבך

מלכתחילה היה צריך לפנות לדואר ולהכין דו"ח נזק עכשיו זה אבוד

שים לב רק שההודעה הראשונה בדיון פורסמה חודש אחרי המקרה.

אם המצב אבוד, הוא היה אבוד עוד לפני פרסום המקרה, אין שום קשר לעצות שניתנו כאן.

פורסם

דעתי שונה

בגלל שהוא שלח לחנות מכתב ובגלל התוכן

לא רוצה לדרוך לאף אחד על היבלות אז אני לא אתערב

ש לי בעיה עקרונית עם פורום הצרכנות הזה אבל בוא לא ניגרר לדיון הזה על הגב של מישהו ספציפי

אגב לא אמרתי שהמקרה אבוד. בנסיבות שנוצרו אני אשאיר את הייעוץ למי שהתחילו בו

פורסם
  • מחבר

דעתי שונה

בגלל שהוא שלח לחנות מכתב ובגלל התוכן

לא רוצה לדרוך לאף אחד על היבלות אז אני לא אתערב

ש לי בעיה עקרונית עם פורום הצרכנות הזה אבל בוא לא ניגרר לדיון הזה על הגב של מישהו ספציפי

אגב לא אמרתי שהמקרה אבוד. בנסיבות שנוצרו אני אשאיר את הייעוץ למי שהתחילו בו

אשמח אם תחלוק איתנו את הידע שלך בנושא, על סמך מה המכתב לא היה בסדר?

ברגע שאתה עונה משהו ענייני גם אם זה "נגדי" זה הופך את זה לבעל משמעות כדי להבין איפה טעיתי.

אם ה 350 ש"ח האלה אבודים, לפחות אני אלמד הרבה מאוד מהמקרה במיוחד בהתנהלות שלי.

תודה

אכן, אני "בעל עניין". וה"עניין" שלי, הוא שחבר פורום לא ירוץ לתבוע (ולהסתכן בהפסד עוד כסף כהוצאות משפט, כמו במקרה שקישרתי אליו) בלי שאפילו ניסה לסדר את העניין בצורה יפה.

תתקשר לחנות, תדבר בצורה נימוסית ורגועה ותסביר שטעית וחשבת אתה לא יכול לבטל ועכשיו התברר לך שכן, ותבקש החזר. אם הם עדיין ידחו אותך יש מה לדבר על תביעה.

באשר לבירור עם הדואר - אולי הוא בירר ולא היתה לו דרך ליצור איתך קשר? (גם אם נתת לו את הטלפון שלך, ייתכן שאיבד אותו). גם אם הוא לא עשה כלום בנושא (קורה - אנשים עסוקים, שוכחים, בס"ה בני אדם), מצד שני גם אתה - בעל האינטרס - "נעלמת" לפרק זמן יחסית ארוך ולא ניסית לקדם את הנושא, ובסוף אתה שולח מכתב תלונה בלי לנסות אפילו לברר מה בעצם קרה.

והנושא של בעלי עניין הפך להיות כמעט מצחיק. כל פעם שמישהו מתלונן על חנות, ותגובה של מישהו אחר נראית לו כאילו היא 'נגדו' (גם כשהיא לא, ואפילו שכמדובר במנהל פורום) אוטומטית תגיע ההאשמה ש"אתה בעל עניין". לא שאכפת לי, אתה יכול גם לקלל אותי אם זה עושה לך טוב, אבל בבקשה תנסה לקחת בחשבון את מה שכתבתי.

תשמע, קודם כל עם כל הכבוד למנהלי הפורומים, הם לא בהכרח צד נייטרלי. (לא מכיר אותו ולא יודע במה הוא עוסק, אולי הוא חבר של בעל החנות?)

מה אם יש לו עסק והוא לא רוצה ש"עלוקות" כמוני לא ייטפלו אליו בבתי המשפט?

שנית, אכן יש משהו בדבריך בנושא, אך אני רוצה לציין שכבר בשיחת הטלפון השניה שלי איתו הוא רק רצה שאעזוב אותו כבר ואתן לו ללכת לדואר ושמבחינתי אני יכול לבטל.

ברגע שקוראת תקלה כל שהיא אני לא מהחוצפנים שמגיעים ישר בדרישות של "לא מעניין אותי אתה חייב לי וזהו", תזכור שאפילו הצעתי לו פתרון אפשרי (בתור לקוח) שבו אמרתי שבזמן שהוא בודק את הדברים עם הדואר אולי אני יכול לשלוח לו את הלוח ולקבל אחר במקומו, ואז הבן אדם בקו השני התעצבן עלי ורק רצה שאעזוב אותו.

אני רוצה לציין מקרה נוסף המתקשר לכל הסיפור של הלוח אם: בגלל שהזמנתי לא רק לוח אם אלא חלקים נוספים (הזמנתי כרטיס מסך מאיביי ומעבד מחנות אחרת בארץ)

הייתה לי בעיה עם המשלוח של המעבד (מעניין דווקא בארץ שדברים האלה קורים, שים לב למקריות)

המשלוח לא הגיע. התקשרתי לחנות לברר ושאלו אותי "מה לא חזרו אליך??"

"תשמע אנכנו מתנצלים המעבד מהדגם הזה לא היה אצלנו במלאי ומישהו היה צריך לחזור אליך אני מופתע שלא חזרו אליך".

ציינו בפני שלא חייבו אותי ושאני מצידי יכול לבדוק בחשבון בנק שלי. (אכן לא חייבו)

לאחר שהבנתי שיש לי עסק עם אנשים כנים שמוכנים לעזור ובסה"כ הייתה טעות שהם מקבלים עליה את מלוא האחריות, שאלתי את הנציג האם יש משהו דומה שאני יכול להזמין,

לבסוף שינינו את ההזמנה והיא הגיעה בזמן והכל טוב ויפה בינתיים. (לא יכול לבדוק אם המוצר עובד, אין לי סוקט 1155 שעובד..)

נשאר לי רק לקוות שהוא תקין.

אם תרצו אשמח לציין את החנות מחשבים שבה הזמנתי את המעבד, בידי יש קבלה שמאמתת את ההזמנה, למקרה שמישהו יתעקש, אשמח לשלוח לו לפרטי.

אין לי השכלה "עורך דינית" וזה המקרה הראשון שלי שמסתבך בצורה הזו (מקווה שגם האחרון).

כן, ייתכן והמכתב היה פזיז הכעיס עוד יותר את בעל החנות מהמקרה המקורי, ייתכן והוא שכח את הטלפון שלי (למרות שייתכן מאוד שהאתר ביקש ממני לרשום אותו בהזמנה), ייתכן שהוא שכח מהמקרה בכלל.

ובמידה והוא לא שכח ממני, הרי שלחתי לו את התמונות, במינימום היה פונה אלי חזרה בדוא"ל, נכון?

לא רוצה לגדף אף אחד, אני רוצה לקבל דיון ענייני שאוכל ללמוד ולהפיק לקחים גם אם לא אוכל לתבוע החזר כספי לפחות על המוצר ועל ההוצאות. וזה "אבוד" אני רוצה לדעת למה ואיפה הטעות. (אני רוצה לקבל את כספי חזרה וזהו. לא מחפש להתעשר על חשבון של אחרים.) - אסכים גם לקבל מוצר תקין וזהה לדגם שלי במקום. (ורצוי חדש עם אחריות)

אנא הימנעו מתגובות "קראתי את המקרה, זה אבוד" - תסבירו את עצמכם בבקשה, אל תהיו טרולים. תודה.

--->

דעתי שונה

בגלל שהוא שלח לחנות מכתב ובגלל התוכן

לא רוצה לדרוך לאף אחד על היבלות אז אני לא אתערב

ש לי בעיה עקרונית עם פורום הצרכנות הזה אבל בוא לא ניגרר לדיון הזה על הגב של מישהו ספציפי

אגב לא אמרתי שהמקרה אבוד. בנסיבות שנוצרו אני אשאיר את הייעוץ למי שהתחילו בו

ולגבי

היה לי זמן פנוי אז קראתי את כל השרשור

בגלל העצות הרעות שהוא קיבל כאן הסיפור הסתבך

מלכתחילה היה צריך לפנות לדואר ולהכין דו"ח נזק עכשיו זה אבוד

נציג החנות הודיע לי שהוא יטפל בזה מול הדואר.

פורסם

1. ניתן היה לסיים את הסיפור הזה מיד באופן הזה:

(א) היית פונה לדואר מיד לאחר קבלת החבילה ומכין דו"ח נזק

(ב) פונה במקביל לחנות בכתב, בהמשך לשיחה הטלפונית, ומודיע להם שקיבלת מוצר פגום ושאתה רוצה לתאם איתם משלוח חזרה וקבלת החזר כספי.

2. כשאתה כותב למישהו שאם הוא לא ייענה לדרישותיך תיאלץ לנקוט בהליכים משפטיים נגדו, כדאי מאוד שתהיה באמת מוכן לנקוט בהם.

3. כמו שכתבתי נראה לי שהיום כבר לא תוכל להכין דו"ח נזק בסניף הדואר, לכן זה אבוד.

4. כמובן שאתה יכול לנקוט בכל הליך חוקי ולרבות משלוח של מכתבי דרישה שונים ומשונים לחברה ולציין בהם בין היתר שהסתמכת על הטיפול שלהם מול הדואר לאור תשובתם, ולדרוש לקבל מהם מסמכים שייתכן ולא קיבלת והיה עליהם למסור לך בטרם יתחיל מירוץ הזמן של 14 ימים.

5. כמובן שאתה גם יכול מנגד לקבל את הייעוץ המשפטי המיומר של vic07 שבחלק מהנקודות הוא מוטעה לחלוטין.

6. מכיוון שאמרתי שאני לא מתכוון להתערב, ואני משיב לך רק לאור פנייתך הנרגשת והתואר הלבבי שנתת ואחרים נתנו להודעותיי, לא אוסיף על כך.

7. כבר עתה אני צופה את ההודעות הנזעמת הצפויות ולכן אבהיר שדבריי לא מכוונים באופן ספציפי לאדם כזה או אחר. לדעתי צריך לסגור את הפורום הזה לחלוטין בכל הנוגע ל"ייעוץ". צריך ליצור במקומו עמוד של שאלות ותשובות נפוצות בנושא צרכנות בתחום המחשבים אותו שיבוסס על תשובותיהם של מי שמוסמכים על פי דין לתת ייעוץ משפטי.

8. בברכה.

פורסם

כמובן שאתה גם יכול מנגד לקבל את הייעוץ המשפטי המיומר של vic07 שבחלק מהנקודות הוא מוטעה לחלוטין.

או שתפרט כבר, או שתעזוב את הדיון לנפשו. הכי קל להגיד "אתה מדבר שטויות, אבל אין לי כוח להסביר למה".

לדעתי צריך לסגור את הפורום הזה לחלוטין בכל הנוגע ל"ייעוץ". צריך ליצור במקומו עמוד של שאלות ותשובות נפוצות בנושא צרכנות בתחום המחשבים אותו שיבוסס על תשובותיהם של מי שמוסמכים על פי דין לתת ייעוץ משפטי.

אני מבין שאתה מחזיק מעצמך מישהו שמוסמך לתת יעוץ כנ"ל? אם אינך עורך-דין, אני בספק שהמידע שברשותך "מוסמך" יותר משלי. אם אתה במקרה כן עורך דין, אתה אמור לדעת שאין שום פסול מבחינת שום חוק במתן עצות צרכניות, כולל בסוגיות משפטיות, על ידי אדם שאינו עורך דין כל עוד הוא לא מציג את עצמו ככזה ולא גובה כסף. שוב אני אומר - אם אתה מכיר משהו בנוגע לחוק או התנהלות בתי המשפט לתביעות קטנות שאנחנו לא מכירים, אנא פרט. גם אני אשמח להחכים.

בלי קשר לאמור לעיל, למיטב ידיעתי (ותקן אותי בטובך, hero, אם אני טועה) כאשר ישנה בעיה במשלוח מחנות ללקוח, הגורם שאמור לטפל בכך הוא החנות ולא הלקוח, בפרט כשמדובר בנזק פיזי לחבילה כך שהדואר יכול לטעון, וייתכן שבצדק, שהנזק נגרם עוד לפני שהחבילה הובאה לסניף הדואר.

פורסם
  • מחבר

1. ניתן היה לסיים את הסיפור הזה מיד באופן הזה:

(א) היית פונה לדואר מיד לאחר קבלת החבילה ומכין דו"ח נזק

(ב) פונה במקביל לחנות בכתב, בהמשך לשיחה הטלפונית, ומודיע להם שקיבלת מוצר פגום ושאתה רוצה לתאם איתם משלוח חזרה וקבלת החזר כספי.

2. כשאתה כותב למישהו שאם הוא לא ייענה לדרישותיך תיאלץ לנקוט בהליכים משפטיים נגדו, כדאי מאוד שתהיה באמת מוכן לנקוט בהם.

3. כמו שכתבתי נראה לי שהיום כבר לא תוכל להכין דו"ח נזק בסניף הדואר, לכן זה אבוד.

4. כמובן שאתה יכול לנקוט בכל הליך חוקי ולרבות משלוח של מכתבי דרישה שונים ומשונים לחברה ולציין בהם בין היתר שהסתמכת על הטיפול שלהם מול הדואר לאור תשובתם, ולדרוש לקבל מהם מסמכים שייתכן ולא קיבלת והיה עליהם למסור לך בטרם יתחיל מירוץ הזמן של 14 ימים.

5. כמובן שאתה גם יכול מנגד לקבל את הייעוץ המשפטי המיומר של vic07 שבחלק מהנקודות הוא מוטעה לחלוטין.

6. מכיוון שאמרתי שאני לא מתכוון להתערב, ואני משיב לך רק לאור פנייתך הנרגשת והתואר הלבבי שנתת ואחרים נתנו להודעותיי, לא אוסיף על כך.

7. כבר עתה אני צופה את ההודעות הנזעמת הצפויות ולכן אבהיר שדבריי לא מכוונים באופן ספציפי לאדם כזה או אחר. לדעתי צריך לסגור את הפורום הזה לחלוטין בכל הנוגע ל"ייעוץ". צריך ליצור במקומו עמוד של שאלות ותשובות נפוצות בנושא צרכנות בתחום המחשבים אותו שיבוסס על תשובותיהם של מי שמוסמכים על פי דין לתת ייעוץ משפטי.

8. בברכה.

תודה Hero, אכן העלית פה נקודות שלא חשבתי עליהן מלכתחילה, דווקא נקודות חזקות.

ברגע שלא פעלתי באופן כזה תוך גיבוי הפניה בכתב ולא הכנתי דו"ח נזק בדואר, בעצם קברתי את עצמי.

ככל הנראה הייתי צריך לפנות לעו"ד מיד עם הופעת הבעיה, והוא היה מבהיר לי מה לעשות בדרך הנכונה.

ככל הנראה בסוף אני לא אסתכן בניסיון הצגת ראיות וכו' שייתכן והשופט יקבל וייתכן ולא, ברגע שלא עשיתי את זה בדרך המקובלת זה סוג של רשלנות מצידי.

הדבר היחיד שאני יכול להגיד לבסוף הוא, שאני לקוח לא מרוצה ומוטעה ע"י החנות. ושעשיתי טעויות לאורך כל הדרך באופן טיפול הבעיה.

בפעם הבאה אשאיר סוגיות משפטיות לעורכי דין, ואגבה את כל השיחות שלי באמצעות מכתבים ודיווחי נזק לחברת השליחויות.

אני לא בא בגישה של להתנגח באף אחד, אני בסה"כ מבקש תגובות ענייניות כמו זאת למעלה, בעד ונגד.

ושוב תודה לכל מי שניסה לייעץ ולעזור, למדתי הרבה. :xyxthumbs:

ולגבי הכסף, לא נורא. כסף בא והולך, ידע נישאר.

פורסם

1. vic07 - אני חושב שעדיף שלא תתיימר לתת ייעוץ אם אתה לא יודע על מה אתה מדבר.

2. אני לא אטרח עכשיו ואבזבז חצי שעה מזמני כדי לטהר את ההודעה שלך מהשטויות שכתבת. דומני שאתה ואחרים יכולים לבדוק בעצמם מה תקופת ההתיישנות בתביעות ביטוח לפני שאתם כותבים.

3.לא אמרתי שיש בעיה חוקית בעצות שלך. אכן יש בעיה עניינית כי הייעוץ שלך מוטעה בחלקו.

4. עזבתי את הדיון לנפשו. המשך יום נעים.

Guardian Spirit -

שוב - לא אמרתי שזה אבוד וחבל שאתה לוקח את הדברים לקיצוניות.

בהחלט אפשר לעשות הרבה דברים. אולי עדיין תוכל לדבר עם החנות ולפתור את זה. המכתבים יכולים להתכתב במישור אחר כשבשיחה טלפונית הדברים יתנהלו באופן שונה לחלוטין.

פורסם

אין איזה חוק כאן בפורום נגד טרולים?

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים