התנערות מאחריות בחנות Comp24seven - המוצר הגיע פגוע. - עמוד 4 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

התנערות מאחריות בחנות Comp24seven - המוצר הגיע פגוע.


Guardian Spirit

Recommended Posts

  • תגובות 77
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

כאן אולי המקום להזהירך שגם אם אתה צודק לחלוטין, תוצאת המשפט רחוקה מלהיות מובטחת. לבעלי העסק יש הרבה יותר משאבים ממך, כולל משאבים לייעוץ משפטי, וייתכן שאף נסיון במשפטים מול לקוחות עשוקים - והם לא יהססו להתפס במשפט לכל פרט קטן בהתנהלותך (לרבות דברים שכתבת כאן בפורום, אם הם נתקלו בדיון הזה) אם הם יחשבו שהפרט הזה יעזור לקעקע את עדותך. השופטים, מצידם, אינם בהכרך אנשים שמחפשים צדק, ואתה עלול ליפול על שופט שמחפש תירוץ לסגור את התיק וללכת הביתה, או יתרה מכך, שיתעצבן על האזרח הפשוט ש"מעז לבזבז את זמנו של בית המשפט" על תביעה של מאות בודדות של שקלים - וישמח לקבל כל בדל ראייה שבעל העסק מעלה נגדך כתירוץ לפסול את התביעה (וייתכן שגם להטיל עליך הוצאות משפט).

אין זה אומר, כמובן, שצריך להמנע מהגשת תביעה בכל מקרה שהוא - אני רק אומר שצריך לשקול זאת בכובד ראש. מערכת המשפט אינה מקום של צדק, ואם אתה לא דובר רהוט במיוחד (הן במשפט והן בהתנהלותך מול העסק) שידע להסביר את עדותו וטענותיו, סיכוייך אינם טובים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא נותר הרבה אלא להסכים עם דבריך.

אני תוהה האם יש לי בכלל טענה מספיק מוצקה כדי להחזיק במשפט.

והאם אכן הטרחה של הנסיעות וההוצאות משפט שוות את המהלך.

מה שמוביל אותי למסקנה שברשת יש סיכון גדול ברכישה ברשת. ופראיירים באמת מתחלפים.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

גם במידה והמוצר יחסית זול?

יש דברים שניתן להטפל אלי וישר יעיפו אותי עם קנס נוסף על הוצאות של בעל העסק ואיבוד יום עבודה.

דיבור אמת לא יספיק פה, והיא כנראה לא תספק את השופט.

:s07:

אני תוהה אם האנשים ששמו את הנושא במעקב פשוט מחפשים קצת אקשן..בלי להעליב מחלקם לא שמעתי מילה בנושא.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מקרים כאלה קורים להרבה אנשים במשך שנים, ובדרך כלל הרקע הוא כמו שויק אומר - החנויות בעלות ניסיון ב "לדפוק" והמשתמשים ללא ניסיון, לכן המשתמשים הם אלה שצריכים את הגנת החוק ובית המשפט במקרה הזה. מכיוון שלא מדובר במקרה הראשון, החוק והתקדימים _אמורים_ להיות מותאמים להגנה על המשתמש ולא על החנות

את התקדימים דרך אגב לך תבדוק אם אתה מעוניין, יש מספיק אתרים שמנהלים ארכיון של פסקי דין שונים, אתה יכול לחפש כל שילוב אפשרי של "פסק דין" "לוח אם שבור" ואפילו שם של חנות או חברה בגוגל ולהגיע לאתרים האלה. מה שכן, שים לב שבהרבה מקרים הם לא יהיו כל כך רלוונטיים כי יתכן שהמקרה שם שונה משמעותית

מכיוון שכך, your best bet הוא לבנות על זה שהמערכת תעבוד כמו שהיא אמורה לעבוד ותחת ההנחה הזאת לנסות להשיג את מה שאתה יכול. כי אם המערכת לא לטובתך זה יהיה דיי מצב אבוד, ואז לא משנה מה תנסה. אז היי, תנסה את מה שאתה יכול בהנחה שמה שלא תלוי בך לא יפריע......

לדעתי אם אתה תהיה שקוף ופשוט במה שקשור לסיפור הזה, פשוט לא תעלה לדיון מקומות שבהם עשית שטויות, ולא תכתוב סכומי תביעה מצחיקים (וכאן צריך ייעוץ מחברי הפורום האחרים כי אין לי שמץ כמה כסף ניתן לכתוב בסכום התביעה, במיוחד תחת הסעיף של עוגמת נפש.. איך בכלל מודדים עוגמת נפש ? בקילוואט ? ...מה התעריף?......), את שלך עשית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תראה המצב הוא עדין, אין הוכחות מוצקות לאף אחד מהצדדים.

החנות מבחינתה יכולה לדחות את הטענות בדבר הפגיעה.

אולי הדבר היחיד שיכול לאושש זה זה שהאריזה נארזה ללא שום אמצעי הגנה (פצפצים) ונשלח ה אריזת מוצר מקורית עטופה בניילון. על אף שמדובר במוצר רגיש.

אני מבחינתי יכול רק להחזיק בטענה שהחנות אכן זלזלה בי ולא טיפלה בפנייתי למרות הודעתה לעשות כן ולא הסכימה להחזיר את כספי. ושוב אנכנו חוזרים ללופ של מי אשם בגין הנזק.

די ישלחו אותי לעזזאל..

בההוכחה היחידה לנזק הוא שיש נזק גם על הקרטון וגם על העטיפה של הלוח אם והנזק בלוח אם בדיוק באותו המקום. זה יספיק? חוששני שלא מספיק מוצק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אמרו שיש לי את האפשרות לבטל, ובו זמנית אמרו לי שיבדקו את הנושא מול דואר ויחזירו לי תשובה. הרי לפני כן הם דרשו ממני לשלוח תמונות המוצר הפגוע בנימוק שצריך להציגם כהוכחה לדואר .

אני מבחינתי לא רציתי להיות מנייק ולבטל אז ביקשתי ממנו שיבדוק ויחזיר לי תשובה סופית שאדע מה לעשות. הוא לא חזר ובינתיים עבר 14 יום. היום החנות מסרבת לבטל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השופטים, מצידם, אינם בהכרך אנשים שמחפשים צדק, ואתה עלול ליפול על שופט שמחפש תירוץ לסגור את התיק וללכת הביתה, או יתרה מכך, שיתעצבן על האזרח הפשוט ש"מעז לבזבז את זמנו של בית המשפט" על תביעה של מאות בודדות של שקלים - וישמח לקבל כל בדל ראייה שבעל העסק מעלה נגדך כתירוץ לפסול את התביעה (וייתכן שגם להטיל עליך הוצאות משפט).

האם אתה מדבר מניסיון כלשהו? תבעת/נתבעת פעם בבית-משפט לתביעות קטנות או שאתה מכיר סיפורים ספציפיים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

חשוב לא לשקר, כמובן, אך חשוב לא פחות לא להגיד שום דבר שניתן להציג כשקר (או "שיפוץ האמת") גם אם מדובר באמת או בכשל לשון בתום לב. למשל, אם אתה טוען שהמוצר הגיע כשהקופסה כבר היתה מעוכה במקצת, במילים האלה, בעל העסק יוכל לשאול אותך מדוע פתחת את הקופסה ולא ניסית להחזיר את המוצר כבר אז. אם תענה לשאלה זו ששמת לב שהקופסה מעוכה רק אחרי פתיחתה והתבוננות בלוח האם, בעל החנות יציג את תשובתך כשינוי גרסה ויטען שאתה שקרן.

להערכתי, על מנת שיהיה לך סיכוי סביר לנצח, אתה חייב את הדברים הבאים:

1. הוכחה כלשהי לכך שפנית לחנות זמן קצר אחרי קבלת המוצר.

2. הוכחה לכך שבתגובתו הראשונית של נציג החנות לא נטען שאתה הוא הגורם לנזק, אלא שמקובל שכנראה הנזק נגרם במשלוח.

3. ליתר בטחון, תמונות המראות את הנזק כל עוד ניתן לראות בהן שלא מדובר בנזק שעשוי להגרם מנפילת האריזה מהידיים לרצפה, למשל.

4. הוכחה לכך שנציג החנות לא הציע לך לבטל את העסקה ללא תמורה כלשהי מצידך (קרי, להשיב את כל כספך לרבות המשלוח) או להחליף את המוצר, בתשובתו לפנייתך.

5. אם רלוונטי, הוכחה לנסיון הטעיה כלשהו מצד נציג החנות בתשובתו אליך בנוגע לתנאי ביטול העסקה, למשל טענה לפיה אתה עדיין תצטרך לשלם דמי ביטל\משלוח (בניגוד לאמור בחוק). עם זאת, קח בחשבון שגם אם הראת הטעיה שכזו מצד נציג החנות, פגעת אמנם באמינותו כלפי בית המשפט אבל זה עדיין לא מקנה לך אוטומטית זכויות כלשהן שלא ניצלת במועדן בהסתמך על דברי אותו נציג.

6. באם הסעיף הקודם אינו מספיק, תשובה הגיונית לשאלה "למה לא קיבלת את הצעת נציג החנות לבטל את העסקה בתשובה לפנייתך הראשונית?" - ובינתיים, אגב, גם אנחנו כאן בדיון הזה לא שמענו תשובה לשאלה הזו. בינתיים ענית.

7. הסבר ברור, אמיתי ומגובה בראיות עד כמה שאפשר של הפתרון שכן הוצע לך מצד החנות (הכוונה לפתרון האחרון שהוצע לפני הגשת התביעה), לצד הסבר מוכן לסיבה שבגינה דחית הצעה זו. עליך גם להיות מוכן לטענות מצד בעל העסק בגין פתרונות קבילים אחרים שכביכול הוצעו לך, גם אם הדבר לא היה ולא נברא. אם הוצע לך פתרון שדרש ממך ויתור על זכויותיך המלאות (למשל, פתרון שדרש ממך לשלם סכומים נוספים כלשהם), תהיה מוכן גם לשאלה המטומטמת מאוד לכשעצמה כשהיא באה מצד השופט, "מדוע לא קיבלת פתרון זה, שהרי הוא דרש ממך ויתור קטן בלבד", שכן שופטי אינם בהכרח מבינים שזכותו של הלקוח שלא לוותר על אף פיסה מזכויותיו על פי חוק, ואם בעל העסק מתעקש על ויתור שכזה הרי שהוא זה שמבזבז את זמנו של בית המשפט על זוטות ולא הלקוח.

8. באם החנות לא מציעה פתרון כלשהו, ולו חלקי, תדאג שיהיה ברשותך ההסבר, רצוי עם אסמכתא, שניתן לך מצד נציג החנות כנימוק לדחיית פנייתך. אם נציג החנות שינה גרסאות, כלומר בתחילה טען שהמוצר ניזוק במשלוח ויש לעשות בירור מול הדואר ולאחר מכן טען שהמוצר לא ניזוק כלל ואילו זמנך לבטל את העסקה עבר (אפילו שזמו זה אינו רלוונטי למוצרים שהגיעו פגומים), ללא ספק הדבר יפעל לטובתך במשפט.

9. תזכור שטענות מסוג "לא דרשתי X כי לא ידעתי שזכותי לדרוש זאת" יעזרו אולי לשכנע שפעלת בתום לב, אך לא מבססות אשמה כלשהי מצד בעל העסק. בעוד שהטעייתך תחשב כהתנהלות שלא בתום לב מצידו, כאמור, תזכור שמבחינת החוק אין הוא כבעל עסק חייב להסביר לך כלקוח את זכויותיך הצרכניות, מלבד חריגים הקבועים בחוק.

10. להדגמת היושרה שיש לצפות לה הן מבעלי\נציגי עסקים והן מבתי המשפט בישראל, אזכיר מקרה בו אדם פנה לחברת הביטוח בה היה מבוטח בדרישה לקבל את כספי הביטוח בעקבות מחלה או תאונה שקרתה לו. חברת הביטוח לא דחתה את דרישתו, אבל אמרה שעליה לבדוק כמה דברים בנוגע לפוליסה ושיחזרו אליו עם הפרטים. כך מרחה לה חברת הביטוח את הזמן במשך כשנה, ואז פתאום פנתה ללקוח ואמרה לו שאין בכוונתה לשלם את כספי הביטוח (לא זוכר אם את הכל או רק באופן חלקי). הלקוח פנה לבית המשפט - לא לתביעות קטנות, עקב סכום התביעה, אלא לערכאה הבאה. מה אתה חושב שקרה? השופט בחר לדחות את תביעתו על הסף, שכן עברה כבר תקופת ההתיישנות על התביעה (העומדת על שנה בלבד בתחום הביטוח), ולא עניינה אותו בכלל העובדה שהסיבה היחידה לכך שחלפה שנה מקרות מקרה הביטוח ועד לתביעה (לחברה עצמה הלקוח פנה חיש מהר) היא הטעיה, כנראה מכוונת, מצד חברת הביטוח...

בנוסף, יעזור אם תסביר את הדברים בגינם אתה חושב שניתן להטפל אליך. אם אינך רוצה לפרט דברים אלו על גבי הפורום מתוך חשש שבעל העסק יעשה שימוש במידע זה, אתה מוזמן לשלוח לי הודעה פרטית.

הערה קטנה לסיום - לוחות אם אף פעם לא מגיעים ארוזים בפצפצים בתוך אריזתם, למיטב ידיעתי. תמיד הם יגיעו בקופסת קרטון, ובה עוד תבנית קרטון פנימית, ובה לוח האם מונך בתוך שקית אנטי-סטטית. אם לוח האם נשלח באריתו המקורית, בצורה זו, ללא הגנה חיצונית נוספת, הדבר בהחלט מציג רשלנות מצד החנות.

האם אתה מדבר מניסיון כלשהו? תבעת/נתבעת פעם בבית-משפט לתביעות קטנות או שאתה מכיר סיפורים ספציפיים?

יצא לי לקרוא כמה וכמה סיפורים - כולל ההוא כאן בפורום שדן במשפט מול KSP, גם כן בגין פגום... ההכרות הישירה היחידה שיש לי (וגם היא דרך חברים קרובים ולא מגוף ראשון) היא עם בתי הדין לתעבורה, לא לתביעות קטנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

להערכתי, על מנת שיהיה לך סיכוי סביר לנצח, אתה חייב את הדברים הבאים:

למרות שאני מסכים עם חלק מהדברים, להערכתי אתה מגזים במקצת. בית-משפט תביעות קטנות שונה מבית משפט "רגיל" בהיותו הרבה פחות פורמלי ו"זורם" (כאשר השופט לרוב דוחק בצדדים להגיע לפשרה ויכול לשמש כבורר). אין פה מסכת עדים, ראיות וחקירות משטרה לגבי שינויי גרסאות ודברים אחרים.

להערכתי בשביל סיכוי סביר מספיקות ההתכתבויות שלו עם החנות, התמונות והנחת תום הלב שלו (כלומר סעיפים 1-3 במה שרשמת). כמובן חשוב לדעת להתנסח ולשכנע באמינותך.

למרות שנסיוני האישי עם תביעות קטנות היה בתיק יחיד שהסתיים בפשרה ללא דיון, קראתי מספר פרוטוקולים ופסקי-דין (בין היתר בשביל להתכונן למשפט שלי), והרושם שהתקבל אצלי הוא שבתביעות קטנות, השופטים ממש לא נוטים להתעצבן על אנשים ש"מזבזים את זמן בית המשפט", כי בדיוק לשם תביעות קטנות על סכומים קטנים נועד בית משפט זה. הם הרבה יותר נוטים להחמיר עם בעלי עסק מתחכמים.

ייתכן ששופט לא יקבל תביעה אם ישתכנע כי אין לה בסיס, למרות שהמקרה כאן נראה לי מובהק לטובת הלקוח - למיטב הבנתי מוסכם על הכל כי הנזק לא נגרם באשמתו, והטיפול של בית העסק לוקה בחסר בבירור ("אין לי כוח להתעסק עם זה"? WTF).

כדי ששופט בתביעות קטנות יפסוק לרעת התובע ועוד יטיל עליו הוצאות משפט - התובע צריך להציג חוסר אמינות קיצוני או שהתביעה צריכה להיות קנטרנית בצורה מובהקת או להסריח מניסיון התעשרות פסול. נראה לי רחוק שנות אור מהמקרה כאן.

מצד שני - גם כשמקבלים את התביעה, לרוב אין פיצויים מעבר למה שממילא מגיע לתובע (שוב, אלא אם התנהגות הנתבע הייתה פסולה באופן קיצוני, או במקרים מסוימים של עוגמת נפש כמו חופשות שנהרסו). לא נראה לי שהמקרה כאן מתאים.

יצא לי לקרוא כמה וכמה סיפורים - כולל ההוא כאן בפורום שדן במשפט מול KSP, גם כן בגין פגום...
זכור לי משהו כזה. מה נסגר בסוף?

ההכרות הישירה היחידה שיש לי (וגם היא דרך חברים קרובים ולא מגוף ראשון) היא עם בתי הדין לתעבורה, לא לתביעות קטנות.

שוב, גם אני ללא היכרות מגוף ראשון (ומקווה להישאר כך), אך מכל מה שקראתי/שמעתי, קל לי להאמין שבתי דין לתעבורה מתנהלים בצורה שונה מהותית מאשר תביעות קטנות, פשוט כי אופי התיק הממוצע והאדם הממוצע שונה. מי שמופיע בבית-דין לתעבורה הם לרוב עברייני תנועה שמנסים לעשות להטוטים כדי למרוח לעצמם את העונש, או אנשים שמנסים להתעשר מתביעות ביטוח. אחוז האנשים הישרים שנגררים לשטות הזו על לא עוול בכפם קטן יחסית.

לעומת זאת בתביעות קטנות (במיוחד כשזה אדם התובע בית עסק), מי שתובע לרוב עושה זאת כי הוא משוכנע שנעשה לו עוול, ובמערכת יחסים בין אדם לעסק (כשכל אמצעי הגבייה ומתן השירות נמצאים בצד של העסק), אין לאדם הקטן שום אמצעי מלבד אותו בית-משפט לקבל את מה שהוא חושב שמגיע לו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לא הייתי בונה על הסיכויים להצליח בתביעה. הטענות (כפי שהצלחתי להבין ממהלך הדיון) נשמעות בערך ככה:

"התקשרתי לחנות והם אמרו שאני יכול לבטל עסקה, אבל חשבתי שאני לא יכול אז לא ביטלתי. אחר כך נודע לי שהייתי יכול לבטל אבל חשבתי שעבר יותר מדי זמן אז אני לא יכול. אחר כך החלטתי שאני בכל זאת אמור להיות יכול לבטל עסקה, אבל לא התקשרתי לחנות כי לא היה לי זמן. במקום זה שלחתי להם מכתב איום בתביעה"...

מצד שני, הטענות על הניסוח (או הסבלנות) של בעל החנות לא רלוונטיות, כל עוד הוא נתן ללקוח את האפשרות לקבל את כספו בחזרה, כלומר עמד בתנאי החוק.

זכור לי משהו כזה. מה נסגר בסוף?

הוא הפסיד כמובן. מן הסתם יעניין אותך לקרוא את החלק הרלוונטי בדיון או את פסק הדין כפי שקושר מתוך אותו דיון.
קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

Guardian Spirit -

1. תתעלם מכל מה שאמרו לך פה בפורום.

2. תסכם בבקשה את הסיפור המלא או תפנה אותי להודעה שממצה את כל הסיפור ותקבל תשובה.

אבוד. הנזק נעשה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...