שאלות בנוגע להתקנה של לינוקס על lenovo e520 לסטודנט - לינוקס, Mac ומערכות הפעלה אחרות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

שאלות בנוגע להתקנה של לינוקס על lenovo e520 לסטודנט


ramivei

Recommended Posts

שלום לכולם,

אני שוקל להתקין לינוקס בנוסף לוינדוס על הלפטופ שלי לטובת לימודים. הגעתי לזה מתוך התעסקות עם LyX שהוא מעין מעבד תמלילים מבוסס LaTeX ונראה שהרבה דברים נתמכים טוב יותר על לינוקס. בנוסף, בימים האחרונים למדתי קצת על הפעולות הבסיסיות ב-CLI שעניין אותי ועכשיו לפחות אני יודע מה זה sudo. אבל למרות זאת יש לי מספר שאלות:

ראשית, על הלפטופ שלי Lenovo edge e520 יש שני כרטיסי מסך ATI 6630m + Intel 3000 on board graphics. חיפשתי ברשת ומצאתי הסבר להתקנת ubuntu על מחשב דל דומה http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1930450. העניין הוא שההתקנה דיי מסובכת וזה מרתיע אותי בתור משתמש מתחיל. חשבתי האם ניתן בתור התחלה להפעיל את המערכת רק על הכרטיס מסך של אינטל (בסה"כ בATI אני משתמש רק במשחקים על וינדוס). כמו כן, האם ההתקנה הזו תעבוד? חבל לי להשקיע שעות בקינפוג כל העסק אם זה לא ממש יעבוד.

שנית, חשבתי להתקין את המערכת על הארדיסק נייד שיחובר דרך USB מ-2 סיבות : 1-אין לי יותר מדיי מקום פנוי על הארדיסק. 2- ככה תהיה הפרדה ואני לא אהרוס בטעות את הוינדוס. רציתי לשאול האם ניתן להתקין לינוקס על הארדיסק נייד.

שלישית, אומרים שאין וירוסים בלינוקס. האם זה נכון? האם צריך אנטיוירוס?

רביעית ואחרון חביב: האם יש לכם עוד ערך מוסף ללינוקס בעבור המשתמש המתחיל? האם יש מדריכים נוספים בעברית? ומאיפה כדאי להתחיל.

כמו כן זהו המפרט שלי:

lenovo edge e520

i5-2410m 2.3ghz

8gb ram

ATI 6630m&Intel on board HD3000 graphics.

תודה רבה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה יעבוד, זה קיים מספיק זמן כדיי שיהיה לאנשים נסיון אם זה - למשל אם יש לך בעיה, יהיה חומר שתוכל למצוא בגוגל מאחרים שהבעיה קרתה להם לפניך

ניתן להתקין על דיסק חיצוני - תלוי במערכת הלינוקס, יש כאלה שיעבדו בכיף גם על מחשבים אחרים ואז יהיה לך יתרון נוסף - תוכל להפעיל את הדיסק החיצוני מכל מחשב ולא רק מהנייד הזה

מה שכן אני ממליץ שתוציא את הדיסק הקשיח הפנימי לפניי שאתה מתקין על החיצוני - למקרה שהמערכת מתקינה את ה boot loader בלי לשאול, שלא תנסה להתקין לדיסק הקשיח הפנימי (ותמחוק את ה boot loader של וינדוס)

קיימים וירוסים ללינוקס

מה שעושה את ההבדל הקריטי הוא הפעולות שנדרשות מהמשתמש כדי להדביק את המחשב. אם בוינדוס מספיק להכניס USB אם autorun או להקליק על קובץ נגוע, בלינוקס (במידה והוא לא מוגדר ל "נוחות שימוש" במידה קיצונית) תצתרך לעשות יותר פעולות כדי לגרם לקובץ נגוע לרוץ - כך שכדי להדביק את המחשב אתה צריך לעשות את זה במודע ובכוונה

אבל כשאתה עושה משהוא במודע ובכוונה אתה יכול להדביק את הלינוקס. למשל אם אתה מוריד תוכנה נגועה בוירוס ומתקין אותה (במקום להשתמש במאגרים הרשמיים של המערכת שלך), אתה מתקין גם את הוירוס על הדרך

הפתרון לזה (גם על וינדוס) הוא לא אנטיוירוס, אלא לחשוב מה אתה מתקין, למה אתה מתקין את זה, מאיפה זה הגיע ואם המקור אמין

שאלה אינדיוידואלית כל אחד - בשביל מי שמחליט להשתמש בוינדוס/לינוקס/מאק/כל מערכת אחרת, זה מה שקובע בשבילו איזה מערכת לבחור

אני למשל מש/תמש ב arch , הערך מוסף שלה לדעתי הוא שהיא פשוטה ולא מתחכמת (שלא כמו לינוקס למשל) + שהיא קלה ומהירה על מחשבים לא חדשים (היא עובדת אצלי על פנטיום 4 יותר מהר ממחשבים של אחרים שראיתי שמריצים וינדוס על dual core)

דוגמה שקצת ממחישה את ההבדל בחשיבה בין משתמש power user על לינוקס vs משתמש וינדוס : (מאוד בכללי)

יש תיקיה של קבצי שונים שאתה רוצה להמיר את כולם ל MP4

משתמש וינדוס : יוריד תוכנה להמרת קודקים לכל הקבצים

משתמש : יפתח קונסול ויכתוב שם לולאת for שתעבור על הקבצים בתיקיה, ותמיר אותם על ידי שימוש בקודקים הקיימים שכבר מותקנים במחשב - בלי להתקין כלום

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 2 שבועות מאוחר יותר...

בשביל LyX אתה לא חייב לינוקס. זה עובד יופי גם על (מנסיון).

בקשר לתאימות עם שני כרטיסי מסך, מקסימום תסגור אותו בBIOS כשאתה לא משתמש במשחקים. זה קצת מסורבל, אבל זה יעבוד. חוצמזה אני לא רואה סיבה שזה לא יעבוד. חלק גדול מהלפטופים שנמכרו לאחרונה בעלי שני כרטיסי מסך - אתה לא היחיד.

אפשר להתקין לינוקס על מה שבא לך. מנסיון, התקנות של לינוקס על דיסק און קי רגיל (flash drive) עובדות אבל ממש לאט מסיבה לא ברורה. לא יודע עד כמה זה זהה להתקנה על נייד.

לגבי למידה - חפש באינטרנט "linux shell tutorial". זה אמור להיות מספיק טוב.

יש גם את האפשרות של להתקין על Virtual Machine. ככה תוכל להתקין כמה לינוקסים שבא לך (ubuntu, fedora, opensuse, whatever) ולבדוק את כולם וללמוד להכיר את זה בלי לשנות כלום במחשב שלך. אם זה מעניין, אתה מוזמן לשאול.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...