עבור לתוכן

ATI VS NVIDIA - המלצות לפי הניסיון שלכם

Featured Replies

פורסם

אני קניתי 7950 לפני שלוש חודשים בערך.

תאמת שדי מאוכזב.

הביצועים לדעתי לא עולי מספיק על הביצועים של 660ti.

בהרבה משחקים רואים טקסטורות מרצדות.

אפילו אחרי שtms החליפו לי את הכרטיס, ובדקו את המערכת כמה פעמים.

amd התחילו לנסות להוציא דריברים יותר טובים.

אבל זכורות לי בעיות כאלה כבר מ2 מחשבים ישנים עם הכרטיסים 4850 ו2600pro.

בכל מקרה אם אתה לא עושה אוברקלוק הייתי ממליץ לך ללכת עם nvidia.

ואל תשכח שיש לך גם עוד בונוסים נחמדים כמו פיזיקס, וכ"ו.

סה"כ רוב הכרטיסים מהדור החדש יריצו לך על הגדורות גבוהות את המשחקים של היום.

אבל החוויה יותר טובה ונעימה עם nvidia.

  • תגובות 39
  • צפיות 3.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

לא מסכים איתך שרוב הכרטיסים החדשים יריצו את המשחקים של היום על שיא ההגדרות.

המשחקים רק הולכים ונהיים כבדים יותר, fc3, היטמן, קרייסיס 3 וכו׳.

לכן הייתי לוקח למשל 7970 במחיר של קבוצתית וסוחט ממנו עוד עם oc סולידי.

כמו שאמרתי הדרייברים של amd במגמה חיובית של השתפרות.

פורסם
  • מחבר

סה"כ רוב הכרטיסים מהדור החדש יריצו לך על הגדורות גבוהות את המשחקים של היום.

אבל החוויה יותר טובה ונעימה עם nvidia.

שכחת גם יותר יקרה...

וזה הקטע, שזה לא "לשלם קצת יותר"

זה הרבה יותר.

זה 300 שקל יותר בשביל 660TI לעומת 7870XT שעל הנייר נותנים אותם ביצועים

אז 300 שקל בשביל PhysX ? בשביל בעיות דרייברים שגם ככה כנראה יתקנו בקרוב? (שוב, בתקווה רבה, נראה הגיוני)

לא יודע כמה זה שווה... זו כבר מתחילה להיות חוויה יקרה

אני לא חושב שכל המשחקים תומכים PhysX... לכן זה בא לידי ביטוי רק במשחקים שכן..

אבל השאלה שלי כזאת, מה יקרה אם אני משחק במשחק שכן יתמוך בPhysX לדוגמא: METRO: LAST LIGHT , ואני אשחק בו עם ה7870XT ? אני לא אוכל בשום דרך להפעיל את זה? אאבד חווית משחק שלמה בגלל זה?

ומה לגבי הCUDA ?

פורסם

לא תוכל לאפשר אפקטים של physx בלי חומרה התומכת בכך (כרטיסי NVIDIA ובזמנו גם אלו של AGIA). אם זה ידפוק לך "חוויית משחק שלמה"?... אם אתה לא מאלו שהורדת רמת הפירוט ל MEDIUM או LOW דופקת להם את החוויה, גם חוסר תמיכה ב physx לא ממש אמור לשנות משהו.

פורסם
  • מחבר

אחרי חיפוש קטן מצאתי שאפשר להפעיל Physx גם עם כרטיס ATI במחשב

לינק לדוגמא:

http://www.gamefaqs.com/boards/638786-/64074997

WELL, THAT'S A RELIEF

פורסם

ניסיתי טריקים דומים עוד עם ה 5870 שהיה לי בזמנו, זה ממש לא מתפקד/נראה אותו הדבר.

פורסם
  • מחבר

זה תלוי אך ורק במעבד, זה לא נכון מה שאמרו כאן שרק כרטיסי נוידיה תומכים בphysx. וזה נראה אותו דבר. זה לא איזה פטנט של נוידיה, זה אלגוריתם בפני עצמו. בנוידיה פשוט החישובים של זה עובדים על הכרטיס מסך ולא על המעבד, אפשר להפעיל אותם על המעבד עם כרטיסי ATI בלי שום בעיה, כמובן שרצוי מעבד חזק כדי שלא יקח משאבים מהמשחק בשביל הPhysx ואז ירד לך משמעותית הFPS. (בעיקר כשהרבה אוייבים נמצאים על המסך.)

פורסם

בעוד שלפעמים אפשרי להפעיל physx (במקרה שיועד לרוץ על GPU) על ה-CPU, אם המפתחת מאפשרת או שניתן לעקוף חסימה, צפה לנפילת ביצועים משמעותית גם עם מעבד חזק. אולי לא יפריע כשאתה יורה על הרצפה ועפים כמה אבנים, אבל בקרבות עמוסים (שלא נדבר על multiplay) זה לא שחיק (וגם אם נסבל, עדיין לא שווה את זה).

ראה 2 באנצ'ים אחרונים:

http://physxinfo.com/news/9425/borderlands-2-is-cpu-capable-of-handling-the-physx-effects/

פורסם

התשובה לשאלה הזאת היא כמו התשובה לשאלה האם עדיף גיר ידני או אוטומאטי

זה נטו תלוי במשתמש. יש משתמשים עם AMD (למען השם, המותג ATI מת ב-2010 ולא תמצאו אותו על מוצר אחד מאז) שאין להם תלונות ויש כאלה שיש, בדיוק כמו במחנה הירוק.

אני משתמש בשניהם באופן קבוע כבר לא מעט זמן, היות ואני פשוט מחזיק כמעת בסדרות שלמות על בסיס קבוע מתוקף תפקידי באתר.

אני בחרתי להשתמש בצמד 680 על פני צמד 7970 לחסות של המחשב שלי במחשבה בעיקר על צריכת חשמל ומיקרוסטאטרינג.

אם אתה שואל לגבי דרייברים בלבד אני יכול להגיד לך שמשני הצדדים אין שום דבר שמושך אותי כל כך, על אף שכן אתן ל-NVIDIA את היתרון בזה שהם מציגים כלים קצת לא שגרתיים כמו רזולוציות וקצבי רענון ידניים ולא צריך להשתמש בכלים צד שלישי.

PhysX - שוב, לדעתי תלוי נטו במשתמש. לי למשל יש לזה אפס חשיבות, ממש לא מעניינים אותי כותרי ה-C שמשתמשים בזה ולא הלהיב אותי האפקט בבורדרלנדס 2

מבחינת אוברקלוק - נטו נטו תלוי בכרטיס המסך, יש כאלה שהם בעלי פוטנציאל מאוד מוגבל ויש כאלה שבפשטות יעשו מורפוזה לכרטיסי מסך שחזקים מהם ב-30%

פורסם

מנסיון שלי כרטיסי NVIDIA יותר מוצלחים.

בין השאר בגלל מחלקת הדריוורים של NVIDIA ושיתוף הפעולה הנרחב שלהם עם מפתחי המשחקים.

וגם PHYSIX מוסיף ערך לכרטיס.

מה לעשות שזוהי המציאות, אם אין לך NVIDIA אתה לא תוכל להינות מאפקטים משופרים במשחקים מסוימים.

האם זה הגיוני שכך יהיה? לא. אפשר היה לעשות תקן אוניברסלי שיאפשר למפתחי משחקים להשתמש בפיסיקה שתיתמך באופן זהה ע"י שני היצרנים.

אפשר היה, אבל לא נעשה בגלל זכויות יוצרים וקידום חזק של הPHYSIX ע"י NVIDIA.

קחו בחשבון שכל כרטיס שמגיע OC מהמפעל עלול לעשות לכם צרות.

גם של NVIDIA וגם של ATI.

כרטיסי OC רגישים יותר לשינוים בגרסאות דריוורים(מבוסס על הגיון).

וככל שהOC גבוה יותר יחסית לכרטיס, כך הסיכוי לצרות עולה.

לי יש דעה, אם תרצו אפשר לקרוא לזה אמונה, שע"י כרטיס בעל קירור משופר, ללא OC (מהמפעל או ידני), אפשר להימנע מרוב הבעיות במרחב הסטטיסטי.

ואכן, עם כרטיס שכזה(שמיוצר ע"י ASUS הידועה כיצרנית איכותית), נראה שאני מחוסן מפני כל הצרות שבעלי כרטיסים אחרים מדווחים עליהם.

החשבון שלי הוא שעדיף 10% פחות פריימים, בתמורה למאות אחוזים יותר ביטחון ואמינות ביציבות ועבודתו התקינה של הכרטיס הגראפי.

למרות זאת בOC למעבדים, בהם ניתן לעשות OC של 30-50% ביציבות גבוהה ואורך חיים, אני מחזיק בדעה שOC כן משתלם וכדאי.

הסיבה היא שמעבדים הם מוצר פשוט יותר, אמין יותר, בעל אורך חיים גבוה יותר, צריכת חשמל קטנה יותר.

וכרטיסים גראפיים HIGH END מיוצרים במחשבה תחילה כמוצר שיוחלף אחרי 3 שנים.

ההיסטוריה מוכיחה שיש נטיה גבוהה לכרטיסי HIGH END להתקלקל אחרי 3 שנים, גג 4.

פורסם
מה לעשות שזוהי המציאות, אם אין לך NVIDIA אתה לא תוכל להינות מאפקטים משופרים במשחקים מסוימים.

האם זה הגיוני שכך יהיה? לא. אפשר היה לעשות תקן אוניברסלי שיאפשר למפתחי משחקים להשתמש בפיסיקה שתיתמך באופן זהה ע"י שני היצרנים.

אפשר היה, אבל לא נעשה בגלל זכויות יוצרים וקידום חזק של הPHYSIX ע"י NVIDIA.

מה אם הייתי אומר לך, שיש קוד כזה והוא נקרא OPENCL, ובלי שאתה שם לב אתה משתמש בו ב-3DMark 11? בשני הכרטיסים?

PhysX = שפת CUDA

קחו בחשבון שכל כרטיס שמגיע OC מהמפעל עלול לעשות לכם צרות.

גם של NVIDIA וגם של ATI.

כרטיסי OC רגישים יותר לשינוים בגרסאות דריוורים(מבוסס על הגיון).

וככל שהOC גבוה יותר יחסית לכרטיס, כך הסיכוי לצרות עולה.

מתוך שנתיים של עבודה רציפה עם כרטיסי מסך, מתו לי סטטיסטית כרטיסים בלי אוברקלוק ברמה דומה לאלה שעם

כרטיסי OC מגיעים עם ליבות בדרך כלל יותר איכותיות (מבוסס על נסיון).

מבחינתי אין דבר כזה OC (אוברקלוק במפעל זו איזושהי פיקציה). יש תדר פעולה, ליבה איכותית = יכולה לעבוד בתדר פעולה גבוה יותר.

לגבי אוברקלוק לכרטיס מסך והסיכוי לצרות. כן, הגיוני שעם אוברקלוק גבוה יגיעו התקלות, למרות שזה מאוד מאוד תלוי בליבה, בארכיטקטורה ובלוח המעגל המודפס.

פורסם

אגב, שאלה ששאלתי את עצמי לא פעם ואין תשובה:

מדוע כרטיסי מסך הם עדיין כרטיסים? מדועהם לא בתושבות משלהם בלוח, כמו מעבדים?

אמנם זה קצת פחות נוח שצריך גם כרטיסי זיכרון ספציפיים לGPU, ואם יבוצע גרוע אז גם יפגע ביכולות של הליבה, אבל הסיכוי שהסיפור ימות יקטן פלאים...

אני גם חושב שלנוידיה וא.מ.ד. זה די כלכלי (תושבות מתחלפות זה תמיד כלכלי לחברה). יצרניות הכרטיסים הטילו וטו?

פורסם

^^

ה AGP פחות או יותר עונה על התהיה שלך. שום דבר אחר לא ישב בו מלבד כרטיסי מסך. לדעתי אפשר היה להסתדר עם AGP x2 (טוב נו, x8) עד היום, אך מכיוון שישנם מהנדסים בעולם שזקוקים להצדקת הפרנסה שלהם, היום אנחנו עם PCI-Xpress.

פורסם

מה אם הייתי אומר לך, שיש קוד כזה והוא נקרא OPENCL, ובלי שאתה שם לב אתה משתמש בו ב-3DMark 11? בשני הכרטיסים?

PhysX = שפת CUDA

זה די ברור לי שאפשר לעשות בדיוק את אותם אפקטים גם לNVIDIA וגם לATI.

השאלה היא אם אין לי כרטיס NVIDIA, ויש משחק כמו BATMAN XYZ שנבנה להשתמש בPHYSIX, האם אני יוכל לקבל את אותם אפקטים באותם ביצועים יחסיים לחוזקו של הכרטיס?

אני מניח שהתשובה היא לא.

אולי אתה יודע משהו שאני לא. :nixweiss:

תואיל בטובך להאיר את עיניי.

מתוך שנתיים של עבודה רציפה עם כרטיסי מסך, מתו לי סטטיסטית כרטיסים בלי אוברקלוק ברמה דומה לאלה שעם

כרטיסי OC מגיעים עם ליבות בדרך כלל יותר איכותיות (מבוסס על נסיון).

מבחינתי אין דבר כזה OC (אוברקלוק במפעל זו איזושהי פיקציה). יש תדר פעולה, ליבה איכותית = יכולה לעבוד בתדר פעולה גבוה יותר.

לגבי אוברקלוק לכרטיס מסך והסיכוי לצרות. כן, הגיוני שעם אוברקלוק גבוה יגיעו התקלות, למרות שזה מאוד מאוד תלוי בליבה, בארכיטקטורה ובלוח המעגל המודפס.

עכשיו תאר לעצמך כרטיס שבא בתדר גבוה(מה שאני קורא OC) מהמפעל.

הוא נבדק ועובד יציב וטוב.

עכשיו יוצא דריוור חדש, שמייעל את העבודה עם הכרטיס ומאמץ אותו יותר ב10%.

אני מניח שלכרטיס בOC יש יותר סיכוי להיתקל בבעיות עם דריוורים, שכרטיס שאינו בOC לא יתקל.

אולי רק נדמה לי, ואולי זה באמת נכון.

שמתי לב שהרבה מהאנשים שמתלוננים על בעיות עם דריוורים(שאצלי עובדים יופי) הם בעלי כרטיסים בOC(ידנית או מהמפעל).

קשה לומר בוודאות, כי זה לא לגמרי מדעי.

אבל בין ההגיון הצרוף לליקוט העובדות מהשטח, עולה תמונה מסוימת שמצביעה על אפשרות שכזאת.

סביר להניח שכרטיסים שהוגדרו למצות חומרתית(מתחים ותדרים) את הפוטנציאל שלהם, יושפעו יותר משינויים קלים בדריוורים, או הרבה דברים אחרים שאולי משפיעים על כרטיס עם הזמן.

בעוד שכרטיסים שיועדו לOC(ליבה ורכיבים איכותיים) אך לא נעשה בהם OC(מהמפעל או ידנית), יהיו עמידים יותר להשפעות ושינויים.

פורסם

AGP הוא עדיין כרטיס אליו מולחם ה-GPU בBGA (כמה ראשי תיבות...). BGA לא אמין בטמפרטורות גבוהות יחסית לחדר, יעידו כל אופי כרטיסי המסך למיניהם. GPU בתושבת LGA או PGA היה מסדר את העניין.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים