הזמנתי א', קיבלתי ב' - מה אומר החוק? - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הזמנתי א', קיבלתי ב' - מה אומר החוק?


Judas Iscariot

Recommended Posts

בקצרה: הזמנתי מוצר כלשהו באינטרנט מחנות פה בארץ(שילמתי דרך פייפל) וקיבלתי במקומו מוצר דומה, אך אחר.

לפי מה שאני יודע, המוצר "נחות" יותר אך החנות מתעקשת שהוא אף טוב יותר. נראה שהם התחילו לסנן את המיילים שלי בנושא(שבו הבהרתי שגם אם מבחינתם המוצר שקיבלתי טוב יותר, אני מעוניין במה שהזמנתי) - אז אני סקרן לדעת מה אומר החוק או/ו מה אפשר לעשות בנושא בעזרת פייפל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

החוק הישראלי לא רלוונטי במקרה זה. השאלה מה החוק במדינה של השולח אומר... אבל זה לא רלוונטי, כי כנראה אתה לא הולך לתבוע אותו שם.

תפתח dispute מול פייפל

https://www.paypal.com/il/webapps/mpp/security/buy-protection

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אתה זכאי לקבל את מה שהזמנת, אם לא הסכמת מראש לקבל חלופה. שים לב שלעתים "הסכמת מראש" מוחבא בתקנון האתר.

בכל מקרה, לדעתי, אם המוצר עדין באריזה המקורית, ואתה באמת לא רוצה אותו, תתעקש על החלפתו ללא עלות (כולל לא "דמי הביטול" שהחוק מתיר) וכולל החזר דמי משלוח חזרה אליהם.

ונשמח כמובן אם תפרסם כאן את שם החנות, מה הזמנת, ומה קבלת. אולי באמת קבלת מוצר עדיף ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

המוצר עדיין באריזתו המקורית ולא נפתח כמובן - הדבר היחיד שנפתח זו אריזת המשלוח.

המשלוח היה חינמי, וזו אחת הסיבות שאני שואל כאן - כי נדמה לי שבפייפל המשלוח חזרה צריך להיות על חשבוני, ואני לא חושב שיש שום סיבה לכך.

אני לא רוצה לומר את שם החנות טרם הסדרתי את רוב העניין וביררתי אופציות.

הקישורים הם לחנויות אחרות - המוצר שהזמנתי הוא:

http://www.pompa.co.il/Product.asp?Pid=recyko&Cat2Cat1ID=113&Cat2ID=547&aff=Zap〈=HE

המוצר שקיבלתי הוא:

http://www.mydigitals.co.il/Product.asp?productid=590

יש לציין שהוא עלה לי 99 ש"ח כולל משלוח.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מדובר בטעות של המוכר, ששלח מוצר שגוי - עליו לזכות אותך בצורה מלאה, כולל עלות המשלוח חזרה - פייפאל או לא.

השאלה היא האם באמת מדובר במוצר אחר או שפשוט שינו עיצוב. אם יש ביניהם הבדלים מהותיים, ואתה יכול להוכיח זאת, לא צריכה להיות לך בעיה לקבל את כספך חזרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

פתח דיספיוט. בדר"כ מוכרים הם נבלות, הם אומרים לך "טוב תחזיר ותקבל". מתוך ידיעה שקרוב לוודאי שלא תעשה את זה כי זה טרחה, זמן וכסף. לעיתים קרובות, דיספיוט עוזר ללמד אותם לקח למה אז הם נשארים בלי כסף ובלי מוצר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם מדובר בטעות של המוכר, ששלח מוצר שגוי - עליו לזכות אותך בצורה מלאה, כולל עלות המשלוח חזרה - פייפאל או לא.

השאלה היא האם באמת מדובר במוצר אחר או שפשוט שינו עיצוב. אם יש ביניהם הבדלים מהותיים, ואתה יכול להוכיח זאת, לא צריכה להיות לך בעיה לקבל את כספך חזרה.

אני יכול רק להראות שבזאפ ודומיהם המוצר שהזמנתי(או שחשבתי שהזמנתי עקב התמונה) עולה 130 ש"ח וצפונה, והמוצר שאותו קיבלתי עולה 99 ש"ח.

כאשר ראיתי את המוצר ב99 ש"ח, מיהרתי להזמין עקב המחיר הטוב.

לגבי פייפל - הבנתי שאם אני פותח דיספיוט דרכם אני צריך להחזיר את המוצר למוכר על חשבוני, לא?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכון. זו המדיניות שלהם - עדיף להימנע אם העסקה בוצעה בארץ.

שים לב למקרה זהה שקרה לי (ונפתר): hwzone.co.il/community/index.php?topic=544934

יש לי את ההתכתבות (כולל הפניה לסעיפים רלונטיים) אם אתה מעוניין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראיתי שאפשר לפתוח דיספיוט עד 20 יום אחרי(מסתבר שזה 45, וה20 יום זה ל"החמרה") אז נלחצתי ובדיוק פתחתי דיספיוט... בעעע.

בכל מקרה - אני מכיר את הדיון שלך(והאמת היא שבגללו פתחתי את הדיון הזה ולא ישר פתחתי דיספיוט), אתה יכול להפנות אותי לסעיפים הרלוונטיים בחוק להגנת הצרכן? האם מה שעשית זה פשוט לשלוח להם מייל על "ביטול עסקה", ציטטת את הסעיפים הרלוונטים בחוק וזהו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

judas, יש כאן כשל תמורה. לא קיבלת את מה ששילמת עבורו, אז ממילא העסקה לא בוצעה וסתם גבו לך כסף.

דרוש הספקה מיידית של המוצר ששילמת עבורו, או את כל כספך בחזרה. לגבי המוצר שכן אצלך, שהם ישלחו שליח לאוספו.

בית המשפט הוא ב 100% איתך. אתה יכול לחפש בגוגל פסקי דין.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...