עקיפת קודן לא תקין ברכב. - אלקטרוניקה ומודינג - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

עקיפת קודן לא תקין ברכב.


roeesnir

Recommended Posts

אני מקווה שהשאלה הזו בסדר, אני יודע שזה נשמע קצת "חשוד" אבל אני לא באדווי. :smile1:

יש לי קודן ברכב, פשוט, כוכבית וספרות מ-1 עד 5.

הקודן לא כ"כ מגיב ללחיצות וניסיתי אלף פעם לפרק אותו ולנקות את המגעים של הלחצנים.

זה עוזר ממש קצת, וכל פעם כשנכנסים לרכב, לוקח 5 דקות בערך ל"הצליח" להזין את הקוד.

אני יכול לחיות עם זה איכשהו אבל לאישתי ממש נמאס.

הלכתי למוסך ורוצים על ביטול הקודן 150 ש"ח.

לפי מה שקראתי בכל מיני פורומים, הקודן הזה פשוט ביותר, וכדי להתקין אותו פשוט מנתקים איזה חוט ומחברים את שני הצדדים שלו לקודן, ורק כשמכניסים את הקוד נסגר המעגל.

העניין הוא שכל מתקין עושה את זה במיקום אחר, איפה שבא לו.

גם הבנתי שלגנבי לוקח פחות מ20 שניות לעקוף את הקודן המטופש הזה, כך שהוא לא ממש מגן על הרכב.

זה קצת בעייתי ללכת אחרי הצמה של הקודן ולראות איפה המתקין חיבר את זה, ולנתק את הקודן, כי אני צריך לפרק חלקים ברכב וממש אין לי כח להתעסק עם זה.

חשבתי על קומבינה אחרת:

בצמה של הקודן יש 4 גידים. (שחור, אדום, ירוק ואפור.)

אני מניח שהשחור והאדום מספקים מתח לקודן.

האם נכון להניח שאם פשוט אקצר בין הירוק והאפור יתבטל הצורך להזין את הקוד, כי המעגל יהיה סגור ממילא?

אם אני טועה, יכול להגרם נזק?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בדרך כלל הייתי חושב שלעשות את זה לבד זה סביר, אבל כאן יש לך סיכוי שתדפוק משהו רציני באוטו ויקרה מצב שהוא לא יניע לך בכלל.

חשבת אולי להחליף את המקשים במשהו דומה?

לא תהיה לך בעיה של ביטוח?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תעקוב אחריי החוטים שלו לאיפה הוא הולך - אם חותכים חוט כדיי לחבר אותו אז כנראה שהחוטים שלו יהיו +12V, אדמה, ו 2 חוטים אחרים - תבדוק אם הם מתחברים ל 2 הקצוות של חוט חתוך כלשהוא... (ושהם לא הולכים שתיהם למחשב בתור כניסות למשל)

חוצמזה ניתן לקנות ב פאנל לחצנים ולהלחים את החוטים מהלחצנים שלו על גבי המגעים של הלחצנים של הקודן הקיים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לכל קודנית המאפיינים שלה

אתה צריך לדעת כמה ניתוקים יש לה, לי לדוגמא יצא לנתק קודנית עם ניתוק הצתה או משהו, ולקח לי חצי יום להבין שיש ניתוק גם למשאבת דלק.

תנסה להשיג את המדריך של הקודנית, זה יעזור לך להבין מול מה אתה מתמודד ואם אתה רוצה להכנס לזה.

קח בחשבון, שאם יש לך דרישה לקודנית, מהביטוח, ללא הקודנית הביטוח לא יתפוס

הייתי שוקל החלפה של פאנל המקשים בעלות מאוד זניחה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תודה.

חיפשתי בeBay קודן כזה ולא מצאתי.

מדובר על סובארו DL. לא נראה לי שזה משהו מתוחכם...

אין דרישה מהביטוח כי אין לי ביטוח כמובן. רק חובה וצד ג'.

יותר מאוחר אעלה תמונה של הקודן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוקר טוב, כמו שהכרתי את הקודן שלי(ניתקתי לבד)יש 2 יחידות לקודן.

האחת היא עם הכפתורים ועליהם המספרים שאיתם אתה "פותח" את האוטו.

והשנייה שהיא מוחבאת לרוב היא יחידת המוח.

השלט מעביר נתונים לראש מוח ע"י 4 חוטים, ככה שלא משנה איזה שילוב תעשה, שום דבר לא יפתח את האוטו ויעשה מעקף.

מה שאתה צריך למצוא זה את היחידת מוח שהיא היחידה הראשית, שהיא מוזנת מכבל מתח ישיר, כבל מתח לאחר סוויץ' ועוד 2 כבלים שמגשרים בין החיבור למשאבת דלק, ובכמה קודניות יש גם חיבורים למחשב של הרכב וכדומה..

כמו שאמרו, תצלם את הקודן ואוכל לעזור לך יותר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב, האמת שצילמתי אבל לא היה לי זמן אפילו להעלות אותן.

מרוב משחק עם הלחצנים, היום, הכבל של הלחצנים נקרע מה PCB.

פה כבר לא הייתה לי ברירה, וזה מסתבר כדבר טוב...

הלכתי עם הכבל עד לקופסא של הקודן, (פירקתי את כל העסק מתחת להגה ואת קופסת הפיוזים)

יש שם סמבטוחה רצינית של חוטים על איזולירבנד...

ניתקתי את כל היחידה, ועכשיו נשאר לי להבין מה צריך להתחבר לאיפה.

(אין לי שום רקע בחשמל רכב)

אז הסתכלתי טוב, עשרים דקות בערך, (תמיד כשאני מסתכל הרבה אני מתחיל להבין דברים...)

הבנתי מה זה החוט של הסוייטש, וחיברתי אותו. עכשיו ניסיתי לסובב את המפתח ו-הופ! האוטו מתחיל להניע. (בכוונה אני אומר מתחיל)

סגרתי הכל, ניסיתי להניע והוא תקוע. הוא כאילו מנסה להניע אבל לא "נתפס" :kopfpatsch:

פתחתי שוב הכל, ניסיתי לחבר כמה חוטים לכמה חוטים, ואז נשרף לי פיוז של 5A.

החלפתי אותו ב15A (זה מה שהיה לי) ורכב מניע !! :jump: :jump: :jump:

לקח לי 40 דקות כל הסיפור.

:yelclap:

אם אצטרך לעשות דבר כזה שוב, זה יקח לי 5 דקות. :hat:

תודה על העזרה והנכונות. :xyxthumbs:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 שנה מאוחר יותר...

שלום רב,

אני מנצל את השרשור הזה לשאלה בנושא.

גם אני רוצה לפרק את הקודן שלי (כבר אין בו צורך בביטוח, בדקתי עם הסוכן)

בפירוק מצאתי את המוח ובו 8 חיבורים פעילים, 4 מגיעים מהמקלדת ו 4 ממשיכים הלאה.

יש לי רב מודד, מה לחפש במוח כדי לחבר ביניהם? נאי מצרף כאן ואשמח לעזרה.

תודה ושנה טובה, רונן.

attachment.php?attachmentid=6916&stc=1attachment.php?attachmentid=6917&stc=1

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אין שם ממש מה לחפש אם מולטימטר

תעקוב אחרי החוטים מיחידת הראש :

ניתוקים :

חוט מקורי של הרכב שחתוך ומ 2 הקצוות החתוכים שלו הולכים חוטים ליחידת הראש (כך שהוא מנותק ויחידת הראש מחברת אותו רק כשהיא רוצה לאפשר התנעה) - נתק את שתיהם ותחבר בחזרה את החוט המקורי. בדרך כלל יהיו 1 או 2 מקומות כאלה

הניתוק בדרך כלל מתבצע על ידיי ממסר - במעגל שלך כנראה הקוביה שכתוב עליה HFKC, כך שתעקוב במיוחד אחריי החוטים שהולכים ממנה

סתם חוטי מתח/בקרה :

חוט מקורי של הרכב שרק מתפצל ממנו חוט יחיד ליחידת הראש (כך שיחידת הראש מקבלת ממנו מתח + מידע אם הרכב בנסיעה וכו, במקביל לתפקיד המקורי של החוט) - נתק את החוט היחיד

תחבר מחדש את כל החוטים המקוריים כראוי - טרמינלים אירופאיים / חיבורי לחיצה / בהלחמה. תבודד טוב את החיבורים שלך וכן איפה שחתכו את הבידוד המקורי שלא יקצר

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...