עבור לתוכן

עקיפת קודן לא תקין ברכב.

Featured Replies

פורסם

אני מקווה שהשאלה הזו בסדר, אני יודע שזה נשמע קצת "חשוד" אבל אני לא באדווי. :smile1:

יש לי קודן ברכב, פשוט, כוכבית וספרות מ-1 עד 5.

הקודן לא כ"כ מגיב ללחיצות וניסיתי אלף פעם לפרק אותו ולנקות את המגעים של הלחצנים.

זה עוזר ממש קצת, וכל פעם כשנכנסים לרכב, לוקח 5 דקות בערך ל"הצליח" להזין את הקוד.

אני יכול לחיות עם זה איכשהו אבל לאישתי ממש נמאס.

הלכתי למוסך ורוצים על ביטול הקודן 150 ש"ח.

לפי מה שקראתי בכל מיני פורומים, הקודן הזה פשוט ביותר, וכדי להתקין אותו פשוט מנתקים איזה חוט ומחברים את שני הצדדים שלו לקודן, ורק כשמכניסים את הקוד נסגר המעגל.

העניין הוא שכל מתקין עושה את זה במיקום אחר, איפה שבא לו.

גם הבנתי שלגנבי רכב לוקח פחות מ20 שניות לעקוף את הקודן המטופש הזה, כך שהוא לא ממש מגן על הרכב.

זה קצת בעייתי ללכת אחרי הצמה של הקודן ולראות איפה המתקין חיבר את זה, ולנתק את הקודן, כי אני צריך לפרק חלקים ברכב וממש אין לי כח להתעסק עם זה.

חשבתי על קומבינה אחרת:

בצמה של הקודן יש 4 גידים. (שחור, אדום, ירוק ואפור.)

אני מניח שהשחור והאדום מספקים מתח לקודן.

האם נכון להניח שאם פשוט אקצר בין הירוק והאפור יתבטל הצורך להזין את הקוד, כי המעגל יהיה סגור ממילא?

אם אני טועה, יכול להגרם נזק?

פורסם

בדרך כלל הייתי חושב שלעשות את זה לבד זה סביר, אבל כאן יש לך סיכוי שתדפוק משהו רציני באוטו ויקרה מצב שהוא לא יניע לך בכלל.

חשבת אולי להחליף את המקשים במשהו דומה?

לא תהיה לך בעיה של ביטוח?

פורסם

איזה דגם הרכב? (C4?)

מי היצרן של הקודן? (ניחוש - קוברה)

תעלה תמונה של הקודן

פורסם

תעקוב אחריי החוטים שלו לאיפה הוא הולך - אם חותכים חוט כדיי לחבר אותו אז כנראה שהחוטים שלו יהיו +12V, אדמה, ו 2 חוטים אחרים - תבדוק אם הם מתחברים ל 2 הקצוות של חוט חתוך כלשהוא... (ושהם לא הולכים שתיהם למחשב בתור כניסות למשל)

חוצמזה ניתן לקנות ב EBAY פאנל לחצנים ולהלחים את החוטים מהלחצנים שלו על גבי המגעים של הלחצנים של הקודן הקיים

פורסם

לכל קודנית המאפיינים שלה

אתה צריך לדעת כמה ניתוקים יש לה, לי לדוגמא יצא לנתק קודנית עם ניתוק הצתה או משהו, ולקח לי חצי יום להבין שיש ניתוק גם למשאבת דלק.

תנסה להשיג את המדריך של הקודנית, זה יעזור לך להבין מול מה אתה מתמודד ואם אתה רוצה להכנס לזה.

קח בחשבון, שאם יש לך דרישה לקודנית, מהביטוח, ללא הקודנית הביטוח לא יתפוס

הייתי שוקל החלפה של פאנל המקשים בעלות מאוד זניחה

פורסם
  • מחבר

תודה.

חיפשתי בeBay קודן כזה ולא מצאתי.

מדובר על סובארו DL. לא נראה לי שזה משהו מתוחכם...

אין דרישה מהביטוח כי אין לי ביטוח כמובן. רק חובה וצד ג'.

יותר מאוחר אעלה תמונה של הקודן.

פורסם

בוקר טוב, כמו שהכרתי את הקודן שלי(ניתקתי לבד)יש 2 יחידות לקודן.

האחת היא עם הכפתורים ועליהם המספרים שאיתם אתה "פותח" את האוטו.

והשנייה שהיא מוחבאת לרוב היא יחידת המוח.

השלט מעביר נתונים לראש מוח ע"י 4 חוטים, ככה שלא משנה איזה שילוב תעשה, שום דבר לא יפתח את האוטו ויעשה מעקף.

מה שאתה צריך למצוא זה את היחידת מוח שהיא היחידה הראשית, שהיא מוזנת מכבל מתח ישיר, כבל מתח לאחר סוויץ' ועוד 2 כבלים שמגשרים בין החיבור למשאבת דלק, ובכמה קודניות יש גם חיבורים למחשב של הרכב וכדומה..

כמו שאמרו, תצלם את הקודן ואוכל לעזור לך יותר

פורסם
  • מחבר

טוב, האמת שצילמתי תמונות אבל לא היה לי זמן אפילו להעלות אותן.

מרוב משחק עם הלחצנים, היום, הכבל של הלחצנים נקרע מה PCB.

פה כבר לא הייתה לי ברירה, וזה מסתבר כדבר טוב...

הלכתי עם הכבל עד לקופסא של הקודן, (פירקתי את כל העסק מתחת להגה ואת קופסת הפיוזים)

יש שם סמבטוחה רצינית של חוטים על איזולירבנד...

ניתקתי את כל היחידה, ועכשיו נשאר לי להבין מה צריך להתחבר לאיפה.

(אין לי שום רקע בחשמל רכב)

אז הסתכלתי טוב, עשרים דקות בערך, (תמיד כשאני מסתכל הרבה אני מתחיל להבין דברים...)

הבנתי מה זה החוט של הסוייטש, וחיברתי אותו. עכשיו ניסיתי לסובב את המפתח ו-הופ! האוטו מתחיל להניע. (בכוונה אני אומר מתחיל)

סגרתי הכל, ניסיתי להניע והוא תקוע. הוא כאילו מנסה להניע אבל לא "נתפס" :kopfpatsch:

פתחתי שוב הכל, ניסיתי לחבר כמה חוטים לכמה חוטים, ואז נשרף לי פיוז של 5A.

החלפתי אותו ב15A (זה מה שהיה לי) ורכב מניע !! :jump: :jump: :jump:

לקח לי 40 דקות כל הסיפור.

:yelclap:

אם אצטרך לעשות דבר כזה שוב, זה יקח לי 5 דקות. :hat:

תודה על העזרה והנכונות. :xyxthumbs:

פורסם

אממ אתה לא השארת את החוטים ששרפו את הפיוז מחוברים נכון ?

פורסם
  • מחבר

אממ... אני מניח שכן. ;D

נראה לי שהוא נשרף במהלך נסיונות החיבור. גם יצא קצת עשן מהחיבור של הכל.

פורסם

אל תשאיר את החוט שקיצר מחובר - יכול להיות שיש לו זרם קצר של פחות מ 15A והפיוז לא נשרף כי שמת 15A

פורסם
  • מחבר

ברור.

חיברתי אותו למקום לא נכון ואז הוא קיצר ועלה עשן כשניסיתי להניע.

אח"כ מצאתי את המקום הנכון (כנראה, כי הרכב מניע והכל תקין כבר יומיים), וחיברתי.

פורסם

אוקי

  • 1 שנה מאוחר יותר...
פורסם

שלום רב,

אני מנצל את השרשור הזה לשאלה בנושא.

גם אני רוצה לפרק את הקודן שלי (כבר אין בו צורך בביטוח, בדקתי עם הסוכן)

בפירוק מצאתי את המוח ובו 8 חיבורים פעילים, 4 מגיעים מהמקלדת ו 4 ממשיכים הלאה.

יש לי רב מודד, מה לחפש במוח כדי לחבר ביניהם? נאי מצרף כאן תמונות ואשמח לעזרה.

תודה ושנה טובה, רונן.

attachment.php?attachmentid=6916&stc=1attachment.php?attachmentid=6917&stc=1

פורסם

אין שם ממש מה לחפש אם מולטימטר

תעקוב אחרי החוטים מיחידת הראש :

ניתוקים :

חוט מקורי של הרכב שחתוך ומ 2 הקצוות החתוכים שלו הולכים חוטים ליחידת הראש (כך שהוא מנותק ויחידת הראש מחברת אותו רק כשהיא רוצה לאפשר התנעה) - נתק את שתיהם ותחבר בחזרה את החוט המקורי. בדרך כלל יהיו 1 או 2 מקומות כאלה

הניתוק בדרך כלל מתבצע על ידיי ממסר - במעגל שלך כנראה הקוביה שכתוב עליה HFKC, כך שתעקוב במיוחד אחריי החוטים שהולכים ממנה

סתם חוטי מתח/בקרה :

חוט מקורי של הרכב שרק מתפצל ממנו חוט יחיד ליחידת הראש (כך שיחידת הראש מקבלת ממנו מתח + מידע אם הרכב בנסיעה וכו, במקביל לתפקיד המקורי של החוט) - נתק את החוט היחיד

תחבר מחדש את כל החוטים המקוריים כראוי - טרמינלים אירופאיים / חיבורי לחיצה / בהלחמה. תבודד טוב את החיבורים שלך וכן איפה שחתכו את הבידוד המקורי שלא יקצר

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים