הסבר להדיוטות - מה זה רום, רוט וכד' ובשביל מה זה טוב? - גאדג'טים ומובייל - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

הסבר להדיוטות - מה זה רום, רוט וכד' ובשביל מה זה טוב?


ophir555

Recommended Posts

ניסיתי להבין ממה שנכתב בשאלות שונות ובחיפוש, אבל לא ממש הצלחתי.

חוץ מזה מדוע מכשירים הנמכרים בארץ מצריכים כל כך הרבה שינויים והתעסקות על מנת שניתן יהיה לעבוד איתם כמו שצריך? הייתי מצפה ממכשירים כל כך מתקדמים שישרתו אותי בלי הצורך לעשות דוקטורט ושינויים על מנת להפיק מהם את המיטב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

רום:

רום הוא בעצם מערכת ההפעלה.

אבל בניגוד למחשבי PC או מכשירי iOS, באנדראואיד יש יותר מסתם גרסאות למערכת ההפעלה ישירות מהיצרנית. באנדרואיד לכל מכשיר יש מערכת הפעלה טיפה שונה: גרסת מערכת ראשית שונה (iOS 6 או 5 בהקבלה לאייפון), תוספות של יצרנית המכשיר (דרייוורים, ממשק מיוחד), וגם תת גרסאות קטנות.

אז אם לחדד את ההגדרה הראשונית- רום הוא גרסת מערכת ההפעלה.

יש כמה סוגים של רומים:

1. הרום הבסיסי מגוגל, נקי בלי כלום, שנשלח ישירות למכשירי הנקסוס או מופץ בעזרת פרויקטים צד שלישי למכשירים שאינם נקסוס.

2. רום מהיצרנית של המכשיר- כל יצרנית (סמסונג, , מוטורולה, סוני...) לוקחת את הקוד מגוגל (שהוא אגב קוד פתוח), ומתאימה אותו למכשירים שלה. מכניסה דריוורים, התאמות וממשקים משלה (TouchWiz לסמסונג, Sense ל- וכו').

3. רומים מהמפעילות הסלולריות- חברת פלאפון לדוגמה יכולה לקחת את הקוד של היצרניות ולמלא אותו באפליקציות של פלאפון ובלוגו שלהם בכל חור. והם עושות את זה.

4. רום עצמאי- מפתח (אדם פרטי) לוקח את אחד הרומים הנ"ל, ומתאים אותו למכשיר כלשהו. הוא מוסיף, משנה ומוריד דברים.

5. רום עצמאי מפרוייקט- כמו שיש מפתחים עצמאיים, כך גם יש קבוצות גדולות של מפתחים שמפתחות למכשירים רבים. הדוגמאות הבולטות הן AKOP ו-CyaogenMod.

רוט:

רוט זהו מושג באנדרואיד (וגם בלינוקס, עליה מבוססת אנדרואיד) שמשמעותו היא "מתן הרשאות מנהל (אדמיניסטרטור)". עושים את הפעולה הזו כדי לאפשר שליטה מתקדמת יותר במכשיר. כך לדוגמה גישה לתיקיות המערכת (המוסתרות) דורשת הרשאות רוט.

כללי:

מי אמר שהמכשירים הנמכרים בארץ מצריכים "כל כך הרבה התעסקות"? זה לא ממש מדויק.

בראש ובראשונה, החלפת רום ברוב המקרים היא ממש לא חובה, אלא רק מאפשרת להוציא יותר מהמכשיר. בהחלט אפשר בלי, אבל ישפר הרבה דברים עם. במיוחד במכשירים החלשים יותר, שמראש לא מצטיינים בביצועים.. הרום של לדוגמה למכשיר X יכול להיות איום ונורא ולקרטע כמו קשישה עם הליכון שבור, אבל עם רום CM הוא יכול לתפקד לדהור כמו רכבת (לא רכבת בארץ כמובן).

בנוסף, במקרים נקודתיים נדרשים כמה כיוונונים כדי לתמוך בצורה טובה בעברית, אבל כבר שנים שגם ללא שום שינוי העברית תעבוד בצורה טובה דיה, מלבד כמה בעיות קטנות שלא אמורות לשנות לאף אחד.

גם הליך התקנת הרום/רוט לא מצריך דוקטורט. נהפוך הוא. כן, זה מבלבל, אבל ברגע שמתחילים להתעסק קצת הכל הופך למובן פחות או יותר. צריבת רום יכולה לקחת גם 5 דקות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תשובה מצויינת ומפורטת, לדעתי מקומה בסטיקי. תוספת קטנה - הS3 שקניתי בKSP היה עם מודם פולני שפשוט לא קלט טוב. כשצרבתי מודם ישראלי איכות השמע עלתה פלאים ומהירות הגלישה הוכפלה. זה לדעתי הדבר היחיד שממש מכריח "התעסקות" עם המכשיר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ראשית, תודה על התשובה המפורטת, החכמתי קצת

עניינית, זה רק מחזק את דעתי , ראה התיחסותו של AG43 . הוא קונה מכשיר חדש וצריך לשנות לו רום כדי לקלוט ולגלוש יותר טוב? נראה סביר? וכפי שציינתם לא אחת ביצוע הרום או התעסקות עם הרוט תגרום לביטול האחריות. הדבר משול לקניית והחלפת מספר חלקים במנוע על מנת שהרכב יתפקד באופן מיטבי. הרי אם זה היה קורה היבואן היה פושט רגל. מדוע זה לא זהה בסמרטפונים?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ברוב המקרים זה לא ככה, ז"א שהחלפת רום נכנסת לקטגוריה של שיפור ביצועים (ביחס אם כבר משווים לרכב), וגם בלי זה המכשיר עובד כמו שצריך. ובפועל 95% מהאנשים לא מתעסקים בזה

בנוסף- אם אתה מעדכן לרום "רשמי" כמו שAG43 עשה, אז אין פגיעה באחריות

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כי היבואן מיבא עוד המון מוצרים אחרים (אם מדובר בסמסונג), וכי הוא זה שמוכר למפעילות הסלולריות.

המחיר אצל היבואן הרשמי יקר יותר, אך הוא מעניק תמיכה נרחבת בהרבה.

אן קונים מיבואן לא רשמי, אין מה להתפלא שמקבלים גרסה פולנית (שאוהבת לסבול) שלא מתאימה לארץ.

אני בטוח שסבירות די גבוהה שקנייה מסאני תגיע עם התוכנה האופטימלית לשימוש בארץ.

וכן, אגב זה נראה סביר. אם קנית X, זה לא אומר שאתה לא יכול לשדרג אותו כדי לקבל יותר. האין זה סביר לשדרג דברים? (בארץ זה אמנם לא חוקי, אבל ניחא).

ובעניין האחריות, היא לא שווה כלום. 90% מהתקלות (שגם ככה נדירות) בסמארטפונים (ובטאבלטים) יתגלו או בשבוע הראשון של השימוש, או בגמר תקופת האחריות (שנה). זאת ועוד, האחריות לא מכסה כמעט כלום. ונוסף על כך, התקנת רום מבטל את האחריות רק באופן פורמלי. בפועל, הרבה פעמים יקבלו בכל מקרה, ואפשר גם לטשטש את עקבות ההתקנות. זאת לא באמת בעיה.

** התקנת רום כלשהו, שמי או לא, מורידה את האחריות. הסיבה היא המשתמש הפשוט עשוי לדפוק כל מיני דבראים במכשיר בזמן הצריבה, לא משנה של איזה רום.

בימינו אפשר גם לשלוח למעבדה סתם, ולתקן את רוב התקלות בפשטות ובקלילות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 1 חודש מאוחר יותר...

תודה רבה גם כן החכמתי מאוד, אך שאלה קטנה בתכל'ס אם קניתי 7 בסין מה עלי לעשות כדי לשדרג את מערכת ההפעלה והממשק לעיברית עם רום ישראלי (או שלא צריך) אז אם ככה איך ממירים אותו כן לעיברית

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כרגע מסיבות כאלו ואחרות אין סטיקי, ואת הדיון במלואו אני לא אנעץ.

כאשר יהיה סטיקי, תוכן ההודעה פה יעבור פחות או יותר כמו שהוא לשם.

כרגע הדיון מתפקד כסטיקי במובן שאני מקשר אליו בכל מקום רלוונטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...