עבור לתוכן

סלקום לא מוכנים לשחרר אותי ואת בעלי מההתחייבות של הקיבוץ

Featured Replies

פורסם

ההתחייבות היא דו כיוונית

אם חתמת על חוזה שאומר תשלום של 100 ש"ח לחודש על מכשיר, זיכוי של 80 ש"ח ו20 אגורות לדקה לשנה וחצי

גם אם מחירי הסלולר יעלו ל70 ש"ח לדקה, הם לא יוכלו להעלות לך את המחיר.

נניח שלקחתי משכנתא מהבנק בריבית קבועה של 5% כי זאת היתה הריבית במשק בתקופה למח"מ שבחרתי

מה יקרה שהיא תרד ל2%? האם עלי לצפות שהבנק יוריד לי את הריבית?

כמובן שלא, כמו שאני לא אצפה שהוא יעלה אותה אם הריבית תעלה ל7%

  • תגובות 58
  • צפיות 9.6k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

החברות נתנו אפשרות למסלול ללא התחייבות , אבל שעלה יותר.אם פתאום זה לא מתאים לכם ההסכם ,אז זאת הבעיה שלכם.

C'est la vie.

פורסם

עצם זה שאתה משווה משכנתא לשירותי תקשורת כבר אומר דרשני.

שירותי תקשורת זה לא משכנתא.

לא השקעה בבורסה.

לא חתונה קתולית.

לא מחנה ענישה.

סך הכל אתה קונה מכשיר ומשלם כל חודש על השימוש ברשת התקשורת לאותו החודש.

שילמת על המכשיר? יופי(למרות שלקחו עליו הרבה יותר ממה שהוא שווה).

שילמת את כל החשבונות החודשיים? יופי.

למה עכשיו אתה צריך לשלם 4000 שקל כדי שתוכל לעבור לחברה אחרת שאינה מתעללת?

ככה!

זה מה שכתוב בחוזה.

אם פדופיל ילך לגן ילדים ויציע סוכריה בתמורה להתעללות מינית, והילדים יגידו "כן".

לא תשמעו את סבלם כשיזעקו "לא"?

מה יגידו אז כל מדקדקי החוק והמשפט בנושא חוזים?

אני אגיד לכם מה יאמרו.

הם יאמרו שהחוזה נוגד את החוק שאוסר על אונס ילדים.

ואם לא היה כך הדבר, מבחינה חוקית המעשה היה תקין.

ובמקרה ההוא כאנשים שומרי חוק לא היתה להם בעיה עם התעללות בילדים בתמורה לסוכריה והסכמה מראש.

חוזים צריך לקיים.

חבל שצריך להתערב במשהו כל כך פשוט בכל פרט ופרט.

חבל שחברות הסלולר לא מסוגלות להעניק ללקוחות תנאים שאינם כובלים ומענישים.

כנראה שזאת השפה היחידה שהם מבינים.

ועד שלא יכבלו את ידיהם ויענישו אותם, הם לא יפסיקו לנצל להתעלל ולגנוב.

פורסם

שטויות במיץ, אם הקיבוץ ישלם - הוא בתור חבר קיבוץ ישלם לקיבוץ בין אם הוא רוצה או לא רוצה, מהמשכורות שלו ושל אשתו, או בצורה כזאת או אחרת, זה חלק מהזכויות והחובות של להיות חבר

קיבוץ, למי שלא יודע, היום עולה לא מעט כסף לגור בקיבוץ - לפעמים אפילו יותר מאשר בעיר ...

זה בהנחה שהוא אכן עדיין חבר קיבוץ, ודי הבנתי מההודעה הפותחת שזה כבר לא המצב.
פורסם

ארט, אלוף הדמגוגיה

שכחת גם להזכיר את השואה

זה בטח היה מחזק עוד קצת את התגובה המגוחכת להפליא שלך (אפילו יחסית לסטנדרטים שלך)

פורסם

לא מדובר בדמגוגיה.

בדיוק כמו שאתה הבאת דוגמה קיצונית כדי להציג עמדה מהבחינה בה אתה בוחר לראות את הנושא(משכנתאות וריביות), ככה אני הבאתי דוגמה קיצונית כדי להציג עמדה מהבחינה בה אני בוחר לראות את הנושא(ניצול והתעללות בלקוחות).

אנשים רוצים חשבון פשוט.

בלי התחייבויות.

בלי מסלולים מסובכים.

בלי קנסות ומוקשים.

חברות הסלולר יכולות להציע זאת, ואינן עושות זאת כי הם מעוניינות לקחת את תחום ניצול הלקוחות לשיא היכולת המדעית.

אחרי שנים של סבל ניצול ציני והתעללות הגובלת בסאדיזם, נציג הציבור בממשלה נלחם כדי לשנות את המציאות כך שתייצג את מה שהציבור רוצה.

ואתה עומד כאן ללא בושה ומצטט חוקי חוזים כאילו יש בזה להצדיק את מהות הדברים.

ומזכיר לנו שהחוק שבא לתקן את העוול שנעשה לציבור אינו חל על קבוצת ניצול ספציפית זו, ולכן זה "בסדר".

ואני אומר, לא זה לא "בסדר".

שחברת הסלולר תכסה את עלות המכשיר שמסרו ללקוחות.

ותגבה על השימוש ברשת התקשורת עד כה.

ותגיד:

תודה שהייתם איתנו עד כה.

אתם חופשיים ללכת כרצונכם.

אנו מקווים שתחזרו אלינו בעתיד.

פורסם

אני לא ציטטתי כלום

פשוט אמרתי שלחוזה יש שני צדדים.

קונספט שאתה משום מה לא מצליח לתפוס.

משכנתא זה דרמטי מדי בשבילך?

מה עם חוזה שכירות? חוזה קצר טווח שכמעט כולם עוברים לא מעט פעמים.

אותו הגיוני להפר חד צדדית בגלל שהשוק השתנה?

פורסם

מה עם לקנות לחמניה במכולת?

זה מספיק פשוט בשבילך?

אני אתן לך כמה שקלים, ואתה תתן לי כמה לחמניות, ונאחל אחד לשני יום טוב.

לא צריך לערב נדל"ן ומשכנתאות בעסקת חליפין זו.

פורסם

זה מזכיר לי משום מה את הסצנה הזאת:

הקטע הרלוונטי מתחיל ב-1:39.

פורסם

טוב, אתה מקרה אבוד.

פורסם

מספיק עם הסטיות מהנושא, אם אין לכם עצות לפותח הדיון תחזיקו את הדעות על מפעילות הסלולר בבטן.

מי שכן יודע לעזור או מכיר משהו שקשור לניתוק של לקוח עסקי מוזמן להגיב בנושא.

עובדי חברות הסלולר, תגובה בנושא תותר מרגע זה רק לצורך עזרה לפותח הדיון.

אני לא חושב שסוכן של פלאפון או אורנג' צריך להגן על חברה בגודל של סלקום ולא לעזור ללקוח מהשורה.

פורסם

גילוי נאות: עד לפני שלושה חודשים הייתי עובד אורנג'.

גם אצלנו היו אנשים במצב זהה לשלך, לקוחות שקיבלו קו טלפון מקיבוץ/תנועת נוער וכו'. אלה מצבים יוצאי דופן יחסית ללקוח פרטי או עסקי רגיל

אני מרגיש חופשי להבהיר כמה מושגים בגלל פערים שעלו בדיון:

לקוח פרטי: הלקוח הוא המשלם בטלפון ובד"כ המשתמש בטלפון. יש לו את כל הזכויות בקו.

לקוח עסקי: אדם אחד או חברה שהיא הבעלים של הקו ומשלמת עליו. לרוב המשתמש הוא אדם אחר אשר לא משלם על הקו ואין לו שום זכויות עליו.

לקוח וועד: וועדים כמו אל על, תעשיה אווירית וכו'. הלקוח הוא המשלם והמשתמש בקו, יש לו את כל הזכויות. מבחינת חברת הסלולר יש הבחנה בין כל הלקוחות ששיכים לועד מסוים, אבל ההבחנה רלוונטית רק לגבי מחירים ומבצעים. לוועד אין שום זכות על הקו, רק לבעלים שמשלמים עליו.

והמצב הרביעי, שהוא המצב הגרוע ביותר (זהו המצב של פותח הת'רד)- לקוח משותף: הלקוח הוא הקיבוץ/תנועת נוער, היא מספקת את המכשיר ואת הקו, היא יכולה לעשות שינויים בקו ולשנות אותו, אך המשלם והמשתמש הוא הבנאדם הפרטי. לעיתים נדירות מאוד הקיבוץ משלם ואז הלקוח דומה ללקוח עסקי, מהשוני היחיד שהקיבוץ בד"כ מחייב את המשתמש בכל העלויות..

זה מצב בעייתי מאוד שיוצר בעיות מבחינת השירות ללקוח (הוא לא תמיד יכול לקבל את השירות בגלל שהגוף שהוא חבר בו מוגדר כלקוח), אך הוא המשלם. זה הרגשה של חוסר אונים שאתה לא יכול לשלוט על החיובים שיורדים לך.

צריך לשים לב שעד לא מזמן זה לא היה מצב כל כך גרוע כמו היום. אמנם לא היית שולט בחשבון שלך אבל זה היה משתלם כי התוכניות היו טובות והיו מגיעות עם ביטוח ומכשירים בעלות מסובסדת.

ההמלצה שאני יכול לתת לפותח הת'רד היא אם המספר לא חשוב לך (יהיה קשה להעביר את המספר למקום אחר שכן לפעמים הקיבוץ/קבוצת נוער לוקחים עליו "בעלות" ולפעמים הוא מגיע מבלוק ששמור להם שאי אפשר מבחינה טכנית לניידו) אתה יכול לבקש להקפיא את הקו עד לסוף התחייבות או אם זה לא אפשרי להעביר את הקו לתוכנית המינימלית ביותר ופשוט לקנות קו אחר בחברה אחרת (או באותה חברה אם אתה ממש מזוכיסט...)

בכל מקרה, כשלקוח כזה היה מגיע אליי לעמדה, בתור נציג שתמיד אבל תמיד היה לטובת הלקוח ותמיד ניסיתי לעזור ללקוח (גם על חשבון נאמנות לחברה שבה עבדתי) לצערי הרב לא היה לי הרבה מה לעזור. הקו פשוט לא היה בבעלות המלאה של הלקוח וזה יוצר קושי לעזור/להחליף תוכניות/לנתק קווים, ובמיוחד ללא אישור מאיש הקשר של הגוף.

בהמשך לזה, יש לך אפשרות לנסות להשיג את הטלפון של איש הקשר שמטפל בענייני התקשורת בגוף שבו אתה עובד (ברוב המקרים אתה תוכל להשיג את זה מנציגי השירות בסלקום) ולנסות לדבר איתו, בהרבה פעמים הוא יוכל לעזור למרות שבהרבה מקרים הם גם מתחמקים בצורה מיוחדת מלהתייחס למשתמשים בטלפונים בגלל ששנים משגעים אותם בנושאים האלה ופשוט נמאס להם.

אם זה לא עובד בצורה נחמדה תנסה לדרוש שהוא יתקן את המצב, ואם הוא אומר שאין לו איך אז תבקש שידבר עם הצוותון שמתעסק בקיבוץ שלך בסלקום (אני לא יודע איך קוראים לה בסלקום אבל באורנג' זה צוותון...).

בהצלחה :xyxthumbs:

פורסם
  • מחבר

תודה רבה על התגובות חבר'ה

הסיפור קצת יותר מורכב, ההסכם המקורי שנתחם היה ע"י אחד מהחבר'ה "הוותיקים"שכמה שהיה נחמד בקושי הבין מה זה טלפון ולכן אני מניח האותיות הקטנות וההסכם באופן כללי היה בהתאם.

לא מזמן קיבלנו הודעה שכמה חבר'ה אחרים מהקיבוץ שכן מכירים את התחום לקחו אחריות על הנושא והם עכשיו דנים על הסכם חדש עם סלקום

(ממש התלהבנו ששמענו על החדשות האלה) לפני כשבועים וחצי קיבלנו הודעה שהגיעו להסכם חדש שיחתמו עליו בעוד כמה שאפשר לבחור בו אחד מהשתים:

1)מסלול חופשי ב 120 ש"ח עם אינטרנט

2) אם לא מעוניינים במסלול הראשון ניתן להתנתק מהמסלול ללא קנס

לא צריך לספר לכם שממש שמחנו...אפילו שהעסקה החדשה לא הייתה מציאה גדולה לפחות יכלנו לצאת

שבוע שעבר לפני שהקיבוץ היה צריך לחתום קיבלנו הודעה חדשה:

גם בסלקום נפלה שלהבת...

למנויים שלום,

לצערנו הרב נפלנו גם אנו קורבן למגלומניה של החברות הגדולות בשוק.

נציג סלקום מולו עבדנו ואיתו יצרנו את ההסכם החדש, נתן הבטחות אשר סלקום מתנערת מהן (אל דאגה, סלקום התנערה מהנציג...). הרבה בלגן, שיחות, דיונים וגם צעקות עברו עלינו (בעיקר על הראל) בניסיון להוציא מסלקום את מה שהובטח. צר לנו לדווח שנכשלנו.

ולכן – כל מה שנכתב על ידנו עד עתה בנושא סלקום – מבוטל!

לאחר התייעצויות רבות הוחלט שלא לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם סלקום ולהיכנס להתחייבות חדשה ל-3 שנים. בקיבוצים אחרים הגיעו למסקנה דומה...

אז מה בכל זאת יקרה?

כל המנויים של הקיבוץ ימשיכו עם ההסכם הישן עד לסיומו במרץ/אפריל 2014. לאחר מכן נגיע להחלטה מה לעשות, אך אז לפחות נהיה משוחררים מכל התחייבות וכל מנוי יוכל לעשות כרצונו עם המספר שלו.

בשורה טובה אחת לנו בכל זאת. סלקום הסכימו לאפשר לנו להכניס מסלול חדש (ללא תקופת התחייבות נוספת) למרבים בשימוש, בעלות של 129 ₪ בחודש (לא כולל המכשיר והמע"מ). במסלול תהיה גלישה חופשית, זמן אוויר חופשי ו-SMS חופשי (על הודעות מולטימדיה משלמים). המסלול הזה מתאים למי שגולש ומדבר הרבה או מנוי שמחליף מכשיר לדור 3 ומעלה (כל הסמארטפונים). גם למי שיעבור למסלול "129", מדובר רק עד מרץ/אפריל 2014. ניתן לפנות אלינו לברר האם כדאי לעבור למסלול זה.

כל שאר המנויים יישארו במסלולים הישנים כפי שיש להם היום (כולל כל ההחזרים והטבות אם יש לכם).

אפשרות יציאה:

שוב, לצערנו, סלקום ביטלה את ההבטחה שניתנה בדבר האפשרות לצאת ללא קנס. מנויים המעוניינים לנתק קשרים עם סלקום חייבים לפנות אלינו. יש 2 אפשרויות פעולה: האחת, לשלם את הקנס המלא ולצאת עם המספר שלכם (בראש כל חשבונית מופיעה הודעה על גובה הקנס). השנייה, להקפיא את המנוי בעלות של 5 ₪ לחודש ולפתוח קוו חדש בחברה אחרת. אך קחו בחשבון – המספר שלכם לא יוכל לעבור איתכם (תקבלו מספר חדש). רק בסיום ההסכם במרץ/אפריל 2014 יהיו המספרים שלנו חופשיים ומשוחררים

פורסם

הדיון הזה ננעל מהסיבה שהוא נעשה במה לטענות מול חברות הסלולר דבר שלא תורם לנושא הדיון, ויש פורום מיוחד לכך.

פותח הדיון קיבל את התשובה, גם אם היא לא חיובית במקרה הזה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים