ספקיות האינטרנט יפרסמו מהירות מינימום לגלישה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

ספקיות האינטרנט יפרסמו מהירות מינימום לגלישה


Kalen

Recommended Posts

ספקיות האינטרנט יפרסמו מהירות מינימום לגלישה

לראשונה בישראל, ספקיות האינטרנט וחברות התשתית יחויבו לפרסם מהירות מינימום לגלישה, וכן יחויבו לפרסם מהי מהירות המינימום להעלאת קבצים (UPLOAD). מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, יודיע על כך בזמן הקרוב לאחר שימוע ציבורי שערך לכל חברות התקשורת.

ל"גלובס" נודע כי אתמול (א') התקבלה ההחלטה במסגרת דיון שנערך במשרד התקשורת, ובו סוכמו כל העמדות של חברות התקשורת.

מיותר לציין כי כל התגובות לשימוע היו נגד המהלך, והמפעילים ביקשו למנוע אותו. הטענות היו רבות ומגוונות, והמרכזית שביניהן עסקה בכך שאף ספקית אינה יכולה להתחייב למהירות מסוימת, משום שרשת האינטרנט היא ציבורית שלא ניתן להבטיח בה מהירות, וחלק ניכר מהתוכן וממרכיבי הרשת לא נתון לפיקוחם ולשליטתם. למשל, לקוח שאיכות הרשת שלו בבית תהיה פגומה לא יוכל לקבל את אותה איכות שירות כמו לקוח שהרשת שלו חדשה.

בנוסף, עלו טיעונים על כך שהתוכן במקרים רבים יושב בחו"ל, ולכן אין שום יכולת לוודא את מהירותו, וכן טיעונים רבים אחרים שמדברים על כך שמדובר במהלך חסר תקדים שלא נוסה באף מקום בעולם ורק ישפיע לרעה על השוק.

במסגרת המדיניות שיפרסם המשרד, המפעילים יחויבו לפרסם את מהירות המינימום באותו גודל פונט שבו הם מפרסמים נתונים על מהירות הגלישה המוצעת.

המשרד מעריך כי בעקבות המהלך, המפעילים ייאלצו להבטיח ללקוחות מהירות מינימום בחבילות שהם מציעים - ולעמוד בהתחייבות. כך, הדבר צפוי לעודד תחרות בין המפעילים על איכות הרשת ולא רק על הבטחות כוללניות ולא אפקטיביות למהירות גלישה.

נחמד לנו הצרכנים.

אבל איך באמת הם יכולים להתחייב על מהירות מינימלית?

מינימלית מול מה ?

ואם השרת שמולו מנסים להוריד מוגבל ברוחב הפס? איך יהיה ניתן להוכיח מי צודק.

נשמע כמו חוק בלתי אפשרי לאכיפה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לדעתי דבר כזה יכול בדיעבד לפגוע בצרכנים - זה יחייב את הספקיות להשקיע יותר בשירות ומנגד לקזז במשהו אחר, כי אף אחד

לא ירצה לוותר על שקל מהרווחים שלו. אז המהירות תהיה מינימלית/סבירה, אבל ינסו לדפוק אותנו במשהו אחר. ככה זה בארץ :)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ועדיין עדיף מהירות מינימלית שעומדים בה מאשר מהירות מקסימלית גבוהה מאוד עם דעיכות מטורפות במהירות בזמני עומס.

או שננסח בצורה אחרת: אם שתי ספקית נותנות מהירות גלישה והעלאה ממוצעת זהה, עדיפה זו עם סטיית התקן הנמוכה יותר.

לגבי היכולת "להבטיח" מהירות כלשהי:

להבטיח מהירות מינימלית זוהי לא הבטחה עבור 100% מהזמן, גם 95% זה בסדר. כיום גם את זה אין.

כל הטענות שלהם נשמעות לי כמו שטות. ברור שיכול להיות אתר או יעד כלשהו שיושב על שרת איטי. מן הסתם, מדברים על המהירות מול שרתים שמאפשרים להשתמש במלוא המהירות שהספקית מאפשרת. תמיד יהיו שרתים כאלו.

אם ספקית מסויימת תגדיל את רוחב הפס שלה, אזי שהיא תוכל לספק מהירות מזערית ממוצעת* (ולא מוחלטת - לא על זה מדובר) גבוהה יותר בזמני עומס. זה עניין של סטטיסטיקה, זה עניין כמותי שניתן למדוד וכל ויכוח של הספקיות עליו הוא תירוץ מפגר.

כל הכבוד למשרד התקשורת.

לגבי התירוץ העלוב של "לא עושים את זה באף מקום אחר בעולם":

אז מה? גם את הדברים המועטים החיוביים שמתבצעים על ידי הממשל הישראלי אנחנו צריכים לפסול כי "לא עושים את זה במקומות אחרים"? גם באף מקום אחר אין נתינת אזרחות אוטומטית לכל יהודי, באף מקום אחר (לפחות מערבי) אין חוק גיוס חובה לשלוש שנים (יש לפחות שנים), באף מקום אחר יום המנוחה הוא לא יום שבת וכן הלאה. מדינת היא לא "כל מקום אחר" ולכן התירוץ הזה לא מעניין.

* סכום המהירויות המזערית של כל לקוח בודד חלקי מספר הלקוחות או לחלופין המהירות המזערית שלקוח בודד הגיע אליה בפרק זמן מסויים חלקי מספר פרקי הזמן הנמדדים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מרחם על התמיכה הטכנית של הספקיות.

תארו לכם את כל הבבונים שלא מבינים בשיט בתחום, חונקים את פס הרוחב שלהם עם טורנטים וכל מני ואז מתקשרים להתלונן למה המחשב שלהם לא מסוגל להוריד על "מהירות מינימאלית". באמת שחוק מטומטם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...