עבור לתוכן

Pixel Fillrate מה זה ? ואיך זה משפיע על איכות תמונה

Featured Replies

פורסם

Pixel Fillrate מה זה ? ואיך זה משפיע על איכות תמונה ?

דבר נוסף למה הוא לא משתפר בהרבה בכל דור ?

אין שוני בהרבה בין 7850 ל- 7970 בתחום הזה 27.52 GP/s

מול 33.6

גם לא מובן מה זה

?

Computing Performance SP

Computing Performance DP

http://hwzone.co.il/hardware/news/139327

פורסם

בבקשה, רכז את השאלות שלך בדיון אחד.

pixel fillrate לא קשור לאיכות התמונה, מדובר בקצב מילוי פיקסלים, דבר אשר קשור גם הוא בדברים רבים אחרים. וכך גם חישוב נקודה צפה בודד או מרובה.

אתה לא צריך להתעסק בפרטים טכניים, זה סתם ישגע אותך, הדבר החשוב ביותר שצריך לדעת הוא ביצועי כרטיסי המסך בפועל. גש לביקורות כרטיסי מסך ותיווכח בהבדלים, אין טעם לבחוש במפרטים טכניים.

פורסם
  • מחבר

אני חושב שאני כן צריך להבין ולדעת פרטים טכניים

במיוחד שאני משקיע כסף רב

זה כרטיס של 2600 ש"ח , זה לא צחוק וחשוב לי להבין על מה אני משלם

לצערי הרב אתם לא מעדכנים הרבה זמן מונחים ומהם

http://hwzone.co.il/community/index.php?topic=199250.0

קצב מילוי פיקסלים נשמע מעניין ולצערי הרב אין מידע למה ,איך ומדוע .

כאשר פורום שמתמחה בכרטיס מסך לא מוכנים לענות

אז לאן הגענו ?אם התשובה תהיה ברורה כמו כתיבת המונחים משנת 2006 זה מאוד יעזור

ושוב הגיע הזמן לעדכן את המונחים משנת 2006

כמו DX 11.1 ועוד

כך שאנשים יוכלו לקרוא ולהבין

ולא להרגיש שמפריעים למשהו ששואלים שאלה בפורום שמיועד לכך

פורסם

אבל שוב, כרטיס מסך לא בוחרים על פי מפרט טכני אלא על פי דברים כמו ביצועים בשטח. מה שאתה צריך לדעת הוא באיזה משחקים כרטיס המסך חזק, באיזה פחות ומה ההפרש לכרטיסי מסך אחרים. שום דבר מהמידע הטכני לא פרקטי לך ולמעשה מיותר לחלוטין לדעת. גרוע מכך, מידע טכני מטעה לחשוב שחומרה מסויימת טובה או גרועה מאחרת בניגוד לתוצאות אמיתיות בשטח.

לכן, במידה ואתה מעוניין בכרטיס מסך ורוצה לדעת באמת איך הוא יבצע בשלל משחקים, הבט בביקורות ותיווכח.

פורסם
  • מחבר

מי אמר למשחקים בכלל ?

ואני מחליט עפ"י גם מפרט טכני ,מה הבעיה בזה ?

המידע היחידי הוא רק על מספר פריימים בכל הבדיקות בלי קשר לאיכויות נוספות

פורסם

על אילו איכויות אחרות מדובר?

ובלי קשר, כמו שאמרתי, אין מפרט טכני מעיד על חוזק כרטיס המסך בפעולה כזאת או אחרת. הכל מתחיל ונגמר במבנה ארכיטקטוני וביצועים בשטח בשימוש דרייבר ספציפי.

הנה אתר ממש נוראי, הלוקח נתונים טכניים יבשים בין שני כרטיסי מסך ומבצע כביכול השוואת ביצועים על סמך הבדלים במפרטים הטכניים

http://www.hwcompare.com/13362/geforce-9800-gx2-vs-geforce-gtx-660/

שים לב, בהשוואה זו ישנם שני כרטיסי מסך מדורות רחוקים, כאשר בשטח הביצועים במשחקים של GTX660 גבוהים בצורה עצומה ובלתי ניתנת להשוואה אך בהשוואה של מפרטים טכניים יש רושם כאילו הם צמודים בביצועים.

כל שאר הפרטים שנותנים שם על הבדלים הם גיבוב אוטומאטי של שטויות על סמך הבדלים מספריים בין שני כרטיסי מסך. לכן, אני ממליץ לעזוב מספרים ומשוואות, לזנוח קצבי העברה תיאורתיים ומילוי פיקסלים ולהביט בהשוואות גרידא, ראש בראש במבחני עולם אמיתי של כרטיסי מסך.

פורסם
  • מחבר
הכל מתחיל ונגמר במבנה ארכיטקטוני וביצועים בשטח בשימוש דרייבר ספציפי.

נכון ,אבל לכל משחק יש דבר אחר שמתאים יותר

כך גם תוכנות שלא משחקים

כל מה שאתרים בודקים סה"כ כמה פריימים לשנייה שזה לי אומר רק פריימים לשנייה

וחוץ מזה כלום

אין לי מושג מה הכוונה לקישור באתר שהבאת איך זה מסייע לי ?

איך ניתן להשוות איכות בין שניהם

שני כרטיסי מסך מדורות רחוקים, כאשר בשטח הביצועים במשחקים של GTX660 גבוהים בצורה עצומה ובלתי ניתנת להשוואה אך בהשוואה של מפרטים טכניים יש רושם כאילו הם צמודים בביצועים.

ממש לא , אם היית קורא טוב מפרט הטכני מדובר בדורות שונים ונתונים טכניים שונים

איך אתה משווה 28 NM ל- 65NM

בודקים דור לדור

אני חסיד הביקורת שלי ואוסף נתונים שחשובים לי בכל דור של כרטיסים

ואני מאוד מחכה לראות מה יביא 8970

פורסם

כל מה שאתרים בודקים סה"כ כמה פריימים לשנייה שזה לי אומר רק פריימים לשנייה

וחוץ מזה כלום

זה הדבר היחידי שאתה צריך לדעת. אין עוד נתון אחר שבעזרתו תוכל להשוות בין כרטיסים.

פורסם

אין לי מושג מה הכוונה לקישור באתר שהבאת איך זה מסייע לי ?

איך ניתן להשוות איכות בין שניהם

ממש לא , אם היית קורא טוב מפרט הטכני מדובר בדורות שונים ונתונים טכניים שונים

איך אתה משווה 28 NM ל- 65NM

ההשוואה הזאת בדיוק באה להמחיש את הנקודה שלי כשמדברים על פרטים טכניים, יש שם השוואה של רוחבי תעבורה ומילוי פיקסלים שהם קרובים אחד לשני, אך בגלל שמדובר בארכיטקטורות שונות אין זה כלל משנה. אתה גם מדבר על איכויות, על איזה "איכויות" בדיוק מדובר? אין ביצועים וביצועי "קסם".

פורסם
  • מחבר

זה הדבר היחידי שאתה צריך לדעת. אין עוד נתון אחר שבעזרתו תוכל להשוות בין כרטיסים.

ממש לא

תקרא כמה דברים י ש על הכרטיס מסך שאתם לא יודעים בכלל לפתוח או לגעת או להבין , כל סעיף שרשום ניתן לבדוק

http://www.amd.com/US/PRODUCTS/DESKTOP/GRAPHICS/7000/7850/Pages/radeon-7850.aspx#3

אם היית לומד וחוקר כל אלמנט היית רואה כמה כרטיס מסך הוא גם מעבד שלוקח עבודה מ- CPU

איפה בדיקת יצוב תמונה בסרטים וסרטים דרך אינטרנט

איפה מקודדים חדשים בסדרה 7

ועוד הרבה דברים

יש הרבה בדיקות שלא עושים כי לא יודעים לבדוק ,או עולה הרבה כסף לבדוק

איפה בדיקות על מסכים באמת גדולים שרואים כל בעיה של עיבוד ?

איפה איכות קונטרס ששום אתר לא מציין או בודק ,שחור אבסלוטי

Tessellation architecture

פילטרים מוצלחים הלכה למעשה

ויש ים של דברים נוספים שלא בודקים הכל חפיף מאוד

App Acceleration

AMD HD3D technology

AMD CrossFire איפה בדיקות ורמת ה- Micro Stuttering ברזולוציות שונות ומשחקים שונם ?

זה שאתרים לוקחים כרטיס ועושים לו בדיקות ביתיות עם תוכנות חינמיות לכמה דברים לא אומרים לי כלום

שלא לדבר כמה פשלות היו להם

dj-electricלקרוא את כתובייך לפני 4-5 שנים שהיית נמרץ , פעלתן , מסבירן והיום זה פשוט מדהים

אתה היום הצל של עצמך לפני 5 שנים

עייפות החומר ניכרת בך , אתה מבלבל דברים ולא מרוכז ,אני כבר לא רוצה להראות לך את השגיעות מרחמים

אני חייב לומר לך אני מאבד אותך בהסברייך ,לא ברור , לא חד

לראות איך אחד שנילחם על ידע התעייף טוטאלי , ממש כואב .

זה שהחזקת כאן כל כך הרבה שנים מדהים לכשעצמו :yelclap:

אבל הגיע הזמן שתציל את עצמך

פורסם
איפה בדיקת יצוב תמונה בסרטים וסרטים דרך אינטרנט

זה דבר שתלוי נטו במקודדים תוכנתיים שפועלים עם החומרה, חומרה שמסוגלת לעשות זאת כבר 6 דורות

איפה מקודדים חדשים בסדרה 7

אין מקודדים חדשים בסדרה 7, יש רק חידוש של כאלה שקיימים כבר כמעת 8 שנים, UVD.

יש הרבה בדיקות שלא עושים כי לא יודעים לבדוק ,או עולה הרבה כסף לבדוק

אין שום בדיקה שעולה כסף, או הרבה כסף לבדוק.

איפה איכות קונטרס ששום אתר לא מציין או בודק ,שחור אבסלוטי

זהה לכל כרטיסי המסך, זה דבר שאתה צריך לבדוק במסך שלך ובהגדרות התצוגה בתוכנה.

ויש ים של דברים נוספים שלא בודקים הכל חפיף מאוד

App Acceleration

AMD HD3D technology

האצה תוכנתית זה סתם לזרוק זיקוק לאוויר. מדובר בהאצה שמקבלות תוכנות מסויימות תחת תנאים מסויימים. היום גם כרטיסי המסך הבסיסיים ביותר נותנים את אותן ההאצות המספקות, ממש ממש אין צורך בכרטיס מסך לגיימינג.

AMD CrossFire איפה בדיקות ורמת ה- Micro Stuttering ברזולוציות שונות ומשחקים שונם ?

יש לך 1001 ביקורות CrossfireX ומספיק ביקורות מיקרוסטאטרינג, רק צריך לחפש ותמצא מלא.

אל תתן לשמות מפוצצים לעשות לך סלט בראש. יש לי הרגשה שמסתחרר לך הראש מסקרנות מכל מיני שמות כאלה ואחרים של טכנולוגיות, כל מני ביטויים טכניים וכו'. הדבר החשוב ביותר שאתה צריך להתעסק בו הוא תמיכות גרידא, האצות שכן באות ליידי ביטוי (אתה מוזמן לשאול, אף אחד לא נושך :)), ביצועי עולם-אמיתי (בשביל מה אני משיק ביקורת כרטיס מסך כל שבועיים? :) )

פורסם

כמו שאמרו לך אתה מחפש דבר שלא קיים, או יותר נכון שלא צריך לעניין אותך.

פורסם

Pixel Fillrate מה זה ? ואיך זה משפיע על איכות תמונה ?

דבר נוסף למה הוא לא משתפר בהרבה בכל דור ?

אין שוני בהרבה בין 7850 ל- 7970 בתחום הזה 27.52 GP/s

מול 33.6

גם לא מובן מה זה

?

Computing Performance SP

Computing Performance DP

http://hwzone.co.il/hardware/news/139327

נסיון לענות לשאלותיך מראשית השרשור:

Pixel Fill Rate הינו המדד התאורטי המקסימלי של יחידת הרנדור = ROP כאשר הנתון הוא בפיקסלים לשניה.

התוצאה הינה מכפלה של כמות מעבדי הרנדור כפול תדר העבודה, היות ולסדרת 7800 של AMD וסדרת 7900 יש אותה

כמות ROPs = 32, אזי הנתון התאורטי בין שניהם כמעט זהה.

בפועל, לכרטיס החזק והוא HD7970, אמנם נתון תאורטי של מעל 30MP אך בפועל מספק רק 13.3MP

בשעה שה- HD7870 מספר רק 8MP.

ההבדל בין הנתון התאורטי להספק בפועל נוצר בשל לא מעט חסמים נוספים, אחד עיקרי הינו רוחב פס הזכרון.

לסדרת 7900 יש פי 1.6 רוחב פס זכרון ולכן ניתן להבין את הפער 13.3 לעומת 8.

לפיכך מה שיותר מעניין אותנו הוא ההספק המעשי שנמדד בתוכנת bench יעודית לנושא זה, ופחות הנתון התאורטי המקסימלי המחושב.

Computing performance הינו המדד (שוב המקסימלי התאורטי המחושב) של כמה פעולות חישוב FPU המאיץ הגראפי מסוגל

לבצע בשניה. ההבדל בין SP = Single point ל- DP= Double point הינו רוחב המילה:

SP הינה מילה ברוחב 32 סיביות, ו- DP הינה מילה ברוחב 64 סיביות.

כרטיסי מסך שמיועדים יותר למשחקים וסימולטורים מחזיקים עפ"י רוב יחס כח חישובי של SP ל- DP

סביבות 1 ל- 16 (עיין ערך סדרת 7800 של AMD)

בעוד שמאיצים חזקים (שמיועדים גם לשוק המקצועי עיין ערך סדרת quadro של nvidia)

מחזיקים יחס סביבות 1 ל- 4 (למשל סדרת 7900 של AMD).

למשחקים/סימולטורים הנושא הזה פחות רלוונטי אם בכלל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים