בעיה בלוח אם H77-D3H - מעבדים, לוחות-אם וזכרונות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

בעיה בלוח אם H77-D3H


David_K

Recommended Posts

שלום, לפני כמה ימים התחדשתי בi5 3470 בשילוב עם לוח אם H77-D3H Rev1.0 וזיכרונות Vengeance® Low Profile 8GB (2X4GB) 1600MHz blue edition, ויש תופעה מאוד מוזרה של "Cold Boot loop" מה שקורה הוא שאם לדוג' כיביתי הרגע את המחשב ואני מדליק אותו אחרי שתי דקות הוא מתחיל להדלק,נכבה,נדלק שוב מראה POST ומסך כחול וריק של הUEFI ומשם מתכבה ונדלק שוב ומגיע לווינדוס ,לפעמים כשאני מדליק אותו מה שקורה הוא שהוא נדלק אחרי שתי שניות מתכבה ונדלק שוב והווינדוס עולה ולא נראה שיש בעיות , מה שמעניין הוא גם ששמתי שאם כיביתי את המחשב בלילה והפעלתי בבוקר הוא נדלק "כרגיל" ממה ששמתי לב .. כדי לנסות לבודד את הבעיה ניסיתי לעשות את הדבר הזה :

להוציא את הזכרונות (כדי לנסות לשלול שהם הגורם של הבעיה) להדליק את המחשב ולראות איך הוא נדלק ומודיע על המחסור בזיכורנות ..

אז מה שקרה הוא שהדלקתי את המחשב והוא באמת עלה בלי בעיה וציפצף בגלל שאין זיכרון ,אז כיביתי את המחשב והדלקתי אותו שוב (עדיין בלי הזכרונות) כדי לראות אם הוא עדיין עובד כרגיל ,והפעם .. מה שקרה הוא שהמחשב נדלק ,נכבה ורק אחרי שנדלק שוב הוא התחיל להרתיע על כך שאין זכרונות וככה ניסיתי עוד כמה פעמים והתופעה חזרה,ככה מכאן לדעתי שהזכרונות הם לא מקור הבעיה .

נוסף על כך הזכיכרונות מוגדרים על פרופיל XMP ,אבל ממה שבדקתי בCPUID של AIDA64 וBenchmark שבתכונה הזכרונות לא תמיד עובדים ב1600 ,אלה לדוג' זה יכול לעבוד כמה שניות ב1580MHZ וכו'..

חשוב לציין ששידרגתי כבר את הBIOS של לוח האם לגרסה האחרונה שזמינה באתר של - גרסה F11 כי כבר קראתי המון תגובות על לוח אם של שהיתה להם את הבעיה הזאת והיא נפתרה על ידי עידכון קושחה של .

דבר נוסף הוא שניסיתי להפעיל את המחשב כאשר לא היה מחובר שום מכשיר אחר חוץ מהReciver של העכבר והמקלדת ואפילו ניסיתי לנתק את חיבורי הFront Panel של המארז מלוח האם כדי לבדוק אולי הם מקור הבעיה ,וגם ניסיתי לעשות את אותו הדבר עם חדיסקים הקשיחים השונים המחוברים ללוח האם בSATA וגם זה לא עשה שום שינוי ...

גם ניסיתי לפרק ולהרכיב מחדש את המחשב למקרה שהמעבד לא היה מונח בצורה מושלמת במקום וכו' ,אבל זה לא עזר .. סתם בזבזוז זמן ובזבוז משחה טרמית על הקירור..

בסך הכל אני מאמין שזאת לא בעיה במעבד שכן בסך הכל כשהמחשב כבר נדלק הוא עובד וכו' , אשמח אם יש כאן מישהו שיוכל לעזור לי בפתרון הבעיה לפני שמדברים על החלפת הלוח האם .

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הספק הזה בן שנתיים בערך רק ,והוא עבד בלי בעיה עם EP45-DS3 וE8400 ואותו כ.המסך ,וגם בלי כ.המסך התופעה חוזרת מה שאני זוכר כשבדקתי את המחשב אתמול .. חשבתי על שני מצבים שבאחד מהם הBIOS הזה דפוק פשוט והם עובדים על תיקון בשבילו שעדיין לא יצא (חשבתי על לשלוח להם מכתב לבקש מהם איזה BETA אם יש לתקן את התופעה ההזויה הזאת) או שבגלל איזה באג בBIOS באחד הפיצ'רים שבגללו רכיב אחר לא מקבל מספיק מתח ולכן לפעמים פשוט לא נותן למחשב לעלות כמו שצריך ..

בכל מקרה, אני ינסה לצרוב את F6 מחדש.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בוודאות לא בעיה של ביוס לוח האם

אחרי שהעברתי את לוח האם למארז חדש עם ספק מעולה שגדול עליו בכמה מספרים עדכנתי ביוס חדש

גיגה בייט הפתיעו אותי עם ביוס חדש אחרי שנתיים (תמיכה משופרת ל-SSD)

הבעיה המשיכה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

הסיבה שחשבתי שהביוס אשם היא שבחיפושים שלי לפתרון על גבי הרשת מצאתי שרשורים שדיברו על לוחות Z68 רבים של עם בעיה דומה כמו אצלי ,ככה חשבתי שמי יודע והם עשו שוב את אותן הטעויות ..

בכל מקרה ,התקנתי את הBIOS בגרסת F8 מביוס הגיבי על לוח האם וזה לא פתר את הבעיה ,עדיין בדיוק אותו הדבר.. מה שגם שלעמים באותו המסך הכחול (גם בF11 וגם בF8 ) עולה הודעה על כך שהיתה תקלה בעלייה של המחשב והוא נותן אופציה לאפס את הביוס וכו'.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר...

עבר "קצת" זמן , אבל בסופו של דבר כמה ימים אחרי ב16(יום ראשון) אני חושב פירקתי את הלוח אם והבאתי להם אותו .. לא ציפיתי שיבדקו כל כך מהר אבל כבר בצהריים התקשר הטכנאי ואמר שהוא בדק את הלוח והכל בסדר ושאני יבוא לראות שהוא עובד - זה היה ערב חג של ראש השנה ככה שהלוח עמד אצלם כמה ימים,באותו שבוע ביום רביעי כבר חזרתי לחנות כשאני מביא איתי את הזכרונות והמעבד שיבדוק הכל ביחד ,הוא חיבר הכל וביקשתי שידליק את הלוח ויכבה אותו 5 פעמים כדי לראות שבאמת אין בעיה .. בקיצור זה הלך ככה:

פעם ראשונה: נדלק בלי בעיה

פעם שנייה : נדלק בלי בעיה

פעם שלישית הלוח נדלק נכבה ואחר כך נדלק כמו שצריך .

פעם רביעית - נכנס כבר לBOOT LOOP אין סופי וכו'..

בקיצור ,הוא ראה שבאמת יש בעיה בלוח האם ושבוע אחרי ביום רביעי האחרון כבל הלכתי ויקבלתי חדש, והבעיה נפתרה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...