חויית שירות לא נעימה - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

חויית שירות לא נעימה


ORrrr

Recommended Posts

אז הסיפור שלי הוא כזה:

ביום חמישי החלטתי ללכת לקנות מכשיר טלפון חדש ומסקירה קצרצרה הבנתי שהחנות הנ"ל בעלת ביקורות טובות ולא רחוקה מידי, אז החלטתי לרכוש את המכשיר בה.

כשבאתי בפעם הראשונה זה היה בשביל לבחון את המכשיר שהתעניינתי בו (H1S), ובאתי בשעות הצהריים.

התרשמותי הראשונית הייתה טובה, מוכר אדיב ומקצועי וכמובן שלא הייתה שום בעיה לתת לי לבחון את המכשיר.

חזרתי הביתה קצת חשבתי קצת אספקתי מידע, באתי למחרת אחר הצהריים ומפה כבר הדברים מתחילים להתדרדר.

בתור דבר ראשון, והבנתי את זה גם מאנשים אחרים שהיו בתור, אחר הצהריים יש תור והמתנה ארוכים ומייגעים היות ויש רק מוכר אחד שמטפל בעשרות האנשים שבאים ועל כן זמן המתנה של חצי שעה זה בגדר הנורמלי בשעות אחר הצהריים.

ניחה, הגיע תורי.

היות וקצת בדקתי לפני הקניה מידע על המכשיר, הבנתי שמפאת חוסר בשבבי S4 בקוואלקום, החלה לשווק לשוק המזרחי והמזרח אירופאי מכשירים בעלי שבב ה S3 מומהר.

מקריאה מרובה הבנתי שלמרות הצהרותיה של שאין הבדל מהותי, ההבדל אכן קיים.

באם זה במבחנים הסינטטיים וגם בשימוש אמיתי לרבות זמן סוללה קצר יותר היות והמעבד הוא דור קודם אשר צורך יותר אנרגיה, מתחמם יותר ובעל תדר שעון גבוה יותר, מעבר לזה המכשיר זהה.

עכשיו, לפני הקניה שאלתי בפירוש את המוכר אם הדגם שהם מוכרים זהו בעל שבב ה S3 או S4 והוא ציין בפירוש שזה בעל השבב החדיש יותר(יש מקומות בעולם שהפרט הנ"ל מצויין בפירוש על גבי האריזה).

דבר נוסף שצויין לפני כששאלתי לגבי אחריות, זאת העובדה שכאשר עושים עדכון OTA, זאת אומרת כשהמכשיר מתריע שיש עדכון יצרן לתוכנה, אם אני עושה את זה לבד האחריות מתבטלת לי. WTF? אז נאמר שאני צריך לבוא אליו והוא יעשה לי את העדכון בשביל שלא תתבטל האחריות.

אמרתי, טוב כמה כבר עדכונים יצאו? אז כשזה יקרה אני אגיע לשם.

לא נוח, די טיפשי אבל ניחה.

רכשתי את המכשיר, הגעתי הביתה הורדתי קצת כדי שהסוללה תגמר ושמתי אותו לטעינה ארוכה עד למחרת בצהריים שחזרתי מהעבודה.

נזכרתי לגבי מה ששאלתי את המוכר והחטתי לבדוק בעצמי את סוג המעבד ולא לסמוך על המוכר ונחשתם נכון, קיבלתי מכשיר בעל השבב המיושן והנחות.

מאוד התעצבנתי בהתחלה אבל עבר יום ונרגעתי והחלטתי ללכת לשם ולשאול אותם לפשר העניין.

באתי לשם, היה מוכר אחר קר יותר ביחס שלו, ואמרתי לו את מה שנאמר לי בחנות ומה שקיבלתי בפועל והוא אמר שאין לו מה לעשות, במכשיר נעשה כבר שימוש ואין דרך להחליף או להביא זיכוי.

ברור שיעשה שימוש אין דרך לבדוק את סוג השבב בלי להוריד אפליקציה!

לאות "פיצוי" הוא נתן לי מגן מסך של חצי דולר מאיביי(שכבר הזמנתי ושאצלם עולה 40 שח) מתנה.

החלטתי, היות וזה מוכר אחר, לא להתווכח ואני אנסה להתקשר ולשאול את זה שמכר לי.

לקינוח, אמרתי לו שיש למכשיר שלי עדכון יצרן והאם הוא יכול לעשות לי.

תשובתו הייתה, אני צריך לשלוח את המכשיר למעבדה אני לא יכול לעשות את זה לבד.

בקיצור, אסור לי ללחוץ על כפתור ולאשר את העדכון האוטומטי של היצרן ואני צריך לשלוח אותו למעבדה להשאר בלי מכשיר ולהגיע לקחת אותו שוב מהחנות אחרי זמן לא ידוע של אפילו כמה ימים.

באמת שאין לי מילים לעניין הזה.

אז מה יש לי פה?

מכשיר שנקנה במחיר מופרז בארץ דווקא בגלל נושא האחריות, ולמרות מחירו המופרז קיבלתי את הגרסא הנחותה.

אם הייתי יודע מראש שאין להם את הדגם הנורמלי ואם הייתי יודע שהאחריות די שווה שקל וחצי, הייתי אומר לחבר שלי שטס בקרוב לחול לקנות לי ב600-700 שח פחות.

לסיכום, מי שיחשוב באיזה חנות כדאי לו לקנות מכשיר, הייתי ממליץ לחשוב פעמיים אם לקנות בחנות הנ"ל.

לסיכום כשקונים מחנות פרטית צריך להיות זהירים הרבה יותר.

עדכון בעמוד 2.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני יודע שזה לא באמת יעזור לך עכשיו, אבל פעם הבאה, וכל אחד אחר שאולי קורא את זה צריך לפעול ככה, דרוש הצהרה כתובה וחתומה לגבי מה שסוכם בע"פ.

כל דבר שלא ניתן לך בכתב הופך למילה שלך כנגד מילתו של המוכר, והרבה יותר קשה לעשות עם זה משהו.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

השירות של ELINE בזמן הקניה הוא דבש- מוכרים אדיבים וסבלניים,

אחרי שיצאת מהחנות ושילמת- אף אחד לא מכיר אותך בכלל..

במעמד הקניה הובטח לי תמיכה בעברית מלאה- בפועל קיבלתי עברית בלי RTL. אחרי ריבים ועצבים אל מול ה"שירות לקוחות" הבטיחו עדכון וקל לנחש איך זה נגמר.

היו לי כמה בעיות עם המכשיר ורציתי לממש אחריות. נתתי את המכשיר לחנות והמכשיר נשלח למעבדה. אחרי 7 ימי עסקים קיבלתי טלפון כי הבעיות נוצרו מנזק שנגרם ע"י (לא הגיוני בעליל, אבל זה סיפור אחר) ועלות התיקון היא 300 ש"ח.

באיפוק אין סופי אמרתי לא ובתשובה נאמר לי שהמכשיר יחזור לחנות תוך 14 ימי עסקים(!).

וכל זה כאשר החנות נמצאת בחיפה והמעבדה בחדרה (חצי שעה נסיעה גג).

ב"שירות לקוחות" טענו שאם אני רוצה אני יכול לבוא לאסוף את המכשיר מחדרה

בעייני זאת חוצפה שלא תיאמן שמנטרלים אדם לחודש שלם על מכשיר שאפילו לא תוקן. במיוחד כשיש אנשים שהעבודה וחצי חיים שלהם תלויים בסמארטפון.

חוץ מהשאננות המחרפנת של השירות לקוחות שכאילו עושים טובה שהם עוזרים לי ועונים כאילו אני זה שחייב להם משהו.

בחיים לא קונה מהמקום הזה שוב.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

בגלל שזאת לא רשת גדולה וזה כולה כמה חנויות ומהעובדה שהמוכר נראה לי אמין ביחס למוכרים בחברות גדולות מראות שלי איך הוא טיפל באנשים אחרים לא חשבתי שהוא יטעה אותי ואולי בכלל הוא בעצמו לא ידע ואם אני אדבר איתו התשובה תהיה שונה ואני אקבל פיצוי הולם.

בכל מקרה כן, בחנות הזאת אני לא קונה שוב ואני לא ממליץ עליה לאף אחד שאני מכיר וחבל שתודעת שירות בארץ זה עדיין מילה גסה למרות כל המחאות והרפורמות והמהפכות שקורות פה בזמן האחרון.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה דברים:

1. המחיר של מכשירים בארץ גבוה מאשר בחו"ל. ולא יעזור כלום, יש לנו מכס גבוה וישראלי שיכול לגזור לעצמו רווח תמיד יעשה את זה. במילים אחרות כל עוד ההפרש בין המחיר שמשלמים על מכשיר מיבואן רשמי ליבוא פרללי (שלא נאמר אפור) כל כך גבוה, היבוא הפרללי מאפשר להציג מחירים אטרקטיביים בהרבה.

2. חנויות בארץ לא יודעות לתת שירות. למעשה כאשר אתה קונה מכשיר בארץ, אתה מקבל את האחריות המינימלית ביותר, וגם זה בלא בהכרח ולכן אני כן ממליץ למי שקונה מכשיר SMARTPHONE בארץ לא לצאת מהחנות לפני שבדקת לפחות ש:

א. אין נקודות מתות במסך המגע.

ב. הרמקולים הפנימי וה"SPEAKER" עובדים כיאות.

ג. התמונה על המסך תקינה וללא עיוותים.

ד. שהמכשיר לא מרגיש רופף. (אם אתה מחזיק ומנער קלות, לא מתנדנד משהו בפנים).

חנויות בארץ נותנות שירות בזוי. כל דבר מבטל את האחריות, ולא שאם לא תעשה שום דבר מהדברים שאסור לעשות (לפי תקנון החנות), תקבל אחריות במקרה הצורך. המקרים היחידים שבהם נתקלתי בשירות שהיה הולם היה כאשר נתתי את הנוקיה הישן שלי לתיקון באורנג' שלא במסגרת אחריות ובמסגרת התיקון האוטומטי עד 100 ש"ח תיקנו את שקע הטעינה (הבעיה שבגללה שלחתי אותו לתיקון) וגם שני פאנלי פלסטיק שהיו סדוקים מעט הוחלפו וכל זאת תוך 3 ימי עסקים.

עוד דוגמא יפה, אם כי לא בדיוק מתאימה לצרכן הבייתי הרגיל, כי מדובר במכשיר במסלול עסקי. לקרוב משפחה שלי יש S (במסלול עסקי). הוא חייל קרבי וקרה מקרה והמכשיר נחבט קשות והמסך שלו נשבר. גבו השתתפות עצמית סבירה לחלוטין של כ150 ש"ח (אל תתפסו אותי על הסכום) והמכשיר תוקן תוך פחות משבוע חזרה למצב מושלם.

3. כל בעיה שיש במכשיר, נובעת כתוצאה משימוש לקוי של הלקוח, בין אם במתכוון ובין שבטעות. עדכנת תוכנה? אין אחריות גם אם הבעיה לא קשורה לזה בכלל. המסך הפסיק לעבוד אחרי 5 חודשים, פירושו של דבר שיש לך קורוזיה במכשיר שמעולם לא ראה מים. בקיצור, אתה רוצה לתקן? שלם.... והרבה!

4. חנויות יודעות שאין אלטרנטיבות זולות (לרוב העם והמכשירים) לתיקון המכשירים, ולכן לא מתביישות לגבות מחירים גבוהים להחריד על תיקונים שבהימצא מעבדה והידע הטכני הדרוש, ובהנתן שהחלפים אינם יקרים כמו שגורמים לנו להאמין, צריכים להיות זולים בהרבה. לדוגמא, החלפת DIGITIZER בIPHONE 3GS, הרכיב עצמו עולה בהזמנה מחו"ל 60-80 ש"ח. כמה עולה בחנות נורמאלית בארץ תיקון כזה? 250 ש"ח! ברור שחנות צריכה להתקיים, אבל לקחת עלות עבודה מעל לעלות הרכיב?! יותר משתלם להזמין מחו"ל כולל הכלים ולעשות את זה לבד.

5. כדאי לקחת בחשבון שהחנויות העצמאיות שאנחנו רואים בארץ, בדרך כלל לא קונות מיבואנים רשמיים את המכשירים, מכאן נגזרים שני דברים:

א. אין אחריות יבואן.

ב. המחיר זול יותר.

אז למה זה עובד אתם שואלים? אצל הישראלי הממוצע שיסע נסיעה של 45 דקות רק בשביל לרכוש את המכשיר ב35 ש"ח פחות למרות שהדלק עולה לו יותר, קשה להאמין שהאחריות או אפילו טיב המוצר ישחקו תפקיד.

6. זה לא רק בELINE, כאשר אתה בא לרכוש מכשיר סלולרי בישראל, מבטיחים לך מכל הבא ליד כדי שתקנה, בין אם זה בגרסאת המעבד ובין בם שבמקרה הצורך גם אם עדכנת תוכנה יתקנו לך את המכשיר באחריות. בפועל, ברגע שקיבלת את המכשיר, הכל הופך להיות בחזקת "זו בעיה שלך".

7. איש המכירות שמכר לך, סביר שעשה את העמלה שלו. איש מכירות אחר, שאתה מגיע אליו בשביל לקבל שירות, לא מרוויח ממך דבר, לכן קשה לצפות שיהיה אדיב ואכפתי כלפיך. עצוב אבל אמיתי.

מסקנות:

1. אם יש לך אפשרות להביא מכשיר מחו"ל בהנחה משמעותית, עשה זאת! בכל מקרה תקבל בדיוק את אותו סוג של אין אחריות.

2. יחד עם הרפורמה להקלה בתהליך אישור לייבוא של מכשירים חדשים, אנחנו עדיין נמצאים מרחק גדול מאד ממדינות זרות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כן את זה למדתי כנראה בדרך הקשה ועכשיו יש לי מכשיר(שאומנם הוא עדיין מעולה ותקין לחלוטין) אבל שילמתי עליו 500-600 שח יותר ממה שהייתי יכול.

בהתחלה זה היה לא לקנות מחברת כי המחיר כפול, עכשיו זה גם לא לקנות מחנות פרטית כי כולן שוות לעכוז.

בגדול אני מבין שאין אפשרות לקנות סביר בראש שקט ובמחיר הוגן בארץ ולכן אין אלא לעדיף קניה מוזלת בחול על פני האלטרנטיבות בארץ.

בכל מקרה עכשיו אני לא יודע מה לעשות, מצד אחד יש לי עדכון למכשיר שאני רוצה להתקין אבל אז אני מאבד את האחריות.

אבל אתה אומר שהאחריות גם ככה לא מכסה כלום בחנויות , אז מה לעשות?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לאחותי גם היה קטע מסריח איתם. שלחה לתיקון מכשיר ואמרה להם שהיא צריכה אותו דחוף לפני נסיעה לחו"ל ואמרו לה שזה יגיע חזרה תוך יומיים אם לא פחות ובסוף באלגן מטורף שבו החזירו את הטלפון אבל באיחור ועוד החליטו להתחמק מאחריות ולהרים עלינו צעקות בטלפון. לא נכנס לשם. גם החרטות שהם מוכרים שם, אפשר לקנות באיביי בשליש מחיר. מגן לאייפון ב 100 שקל עלאק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

טוב אני רק רוצה לעדכן, שהיום הודיעו לי אחרי שבאתי להחזיר את המכשיר שאין בעיה להחזיר אותו ואני אקבל את הכסף חזרה.

אישית אני רוצה דווקא לחזור בי, שכן בסופו של דבר דיבר איתי אחד בשם אילן והיה מאוד נחמד ולא עשו בעיות בקבלת המכשיר.

אני חושב שמה שעברתי היה יכול לקרות בכל חנות אחרת כאשר הנציג מכירות בעצמו לא הכי בקיא וזאת טעות וזה קורה.

אז לסיכומו של עניין, כשאתם קונים מכשיר, תבררו באמת כל מה שאתם יכולים על המכשיר ותוודאו בעיניים שלכם שאתם מקבלים את מה שאתם התכוונתם, כי להרבה מכשירים יש תת דגמים וכל מיני שינויים שכדאי להיות מודע אליהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אם אני מברר הכול בתוך החנות כולל להתקין לבדיקת המעבד והכול את הכול אני עושה בתוך החנות.

האם כשאני יגלה שמשהו נחות במכשיר כמו שקרה לפותח האשכול אני אוכל להחזיר אותו?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...