יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה - עמוד 6 - צרכנות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

יבואן לא מטפל בכ.מסך תקול - מבחינתו האחריות נגמרה


Riddler

Recommended Posts

זה שהחנויות נוהגת לא כחוק בכך שלא מוסרות תעודת אחריות - ידוע. אבל זה לא בדיוק עוזר ללקוח לקבל שירות מהיבואן כאשר החנות איננה.

אל תבין אותי לא נכון - אני מסכים איתך. השאלה היא רק כיצד יוכל הלקוח לקבל את המגיע לו בדרך הקצרה ביותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 107
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

הדרך הקצרה כבר נוסתה ללא הועיל. הדרך היחידה שנותרה היא הגשת תביעה בבית משפט לתביעות קטנות, תוך שליחת עותק מכתב התביעה (ורצוי גם את החלקים הרלוונטיים של החוק להגנת הצרכן) לאותו יבואן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לצערי נראה כי מנהלי האתר חוששים מהיבואנים שמא יפסיקו לפרסם באתר

כבר מזמן הועלו רעיונות ליצור פוסט של חנויות ויבואנים שאינם מכבדים אחריות

למעו ידעו חברי האתר ממי להיזהר ברכישה סה"כ האתר נועד לשרת את טובת חברי האתר יותר מאשר טובת הסוחרים

אולם לא נעשה דבר כל עניין פורום "צרכנות" נהפך לפארסה אחת גדולה

מנהלי האתר מעדיפים את הסוחרים על פני חברי האתר, עוד לא ראיתי פוסט אחד רציני ממנהלי האתר על סוחר שהפר תנאי אחריות כולם מסתובבים סביב סביב ללא נקיטת עמדה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד, אתה עושה צחוק?

מה שאתה אומר זו השמצה גסה.

לא פעם חברי הצוות או מנהלי האתר המליצו למישהו להגיש תביעה נגד חנות או יבואן, או הביעו תמיכה בעמדתו.

לא נמחקות הודעות אלא במקרים נדירים לחלוטין.

מה אתה חושב, שיש למנהלי האתר איזשהו שרביט קסם בעזרתו מנופפים ועושים לבעלי החנויות והיבואנים "נו נו נו" ומיד הכל מסתדר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטרף לשירשור הזה קצת באיחור, אבל אני רוצה להגיב על משהו שנכתב פה בדפים הקודמים:

כתבו פה כמה אנשים: ומה אם החנות הייתה קונה את המוצר מהיבואן ואז מחזיקה אותו אצלה 3 שנים ואז מוכרת אותו לצרכן ? גם אז היבואן היה צריך להתחיל את האחריות מרגע המכירה לצרכן ?

והתשובה היא: בוודאי !

הרי למה יצרנים נותנים אחריות ? מה עומד מאחורי האחריות הזאת ?

עומדת האמירה: אנחנו בטוחים כל כך באיכות ובעמידות של המוצר שלנו שאנחנו מוכנים להסתכן ולתקן על חשבוננו כל קילקול שיקרה ב-X השנים הראשונות לשימוש בו. ככל שהחברה נותנת אחריות ארוכה יותר כך היא בטוחה יותר שרוב הסיכויים שהמוצר לא יתקלקל בתקופת האחריות (חברה שנותנת אחריות ארוכה על מוצר גרוע תפשוט את הרגל מרוב תיקונים).

מוצר ששכב על המדף שנה או שנתיים (בתנאים טובים ולא בחוץ בגשם) אין סיבה שיתקלקל ובעצם לא נבחנת אמינותו כלל. מבחן האמינות שלו מתחיל ברגע שמתחילים להשתמש בו בפועל. ולכן הזמן שהמוצר שכב על המדף ללא שימוש לא צריך להיחשב במניין האחריות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

זה לא עובד בדיוק כך.

אתה לא יודע מה התנאים המסחריים בין היצרן ליבואן ובין היצרן לחנות.

אני יכול להעיד שבתחום התעשייתי, בו למוצרים אמינות שהיא בד"כ טובה יותר מאשר בתחום הצרכני, האחריות של היצרן נספרת מרגע עזיבתו את תנאי המפעל, ובכל מקרה נתונה למו"מ מול היצרן בכל מה שקשור לאורכה, ולמשמעות הכספית של הארכתה במקרה הצורך.

בכלאופן, גם למוצר שיושב על המדף ואינו בשימוש יש בלאי.

לא בכדי לרוב היצרנים בתחום התעשייתי דרישות מחמירות בכל הקשור לגילם של הרכיבים בשימוש, ומשתדלים לא לקבל רכיבים ישנים מדי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגיד, אתה עושה צחוק?

מה שאתה אומר זו השמצה גסה.

לא פעם חברי הצוות או מנהלי האתר המליצו למישהו להגיש תביעה נגד חנות או יבואן, או הביעו תמיכה בעמדתו.

לא נמחקות הודעות אלא במקרים נדירים לחלוטין.

מה אתה חושב, שיש למנהלי האתר איזשהו שרביט קסם בעזרתו מנופפים ועושים לבעלי החנויות והיבואנים "נו נו נו" ומיד הכל מסתדר?

ממש לא עושה צחוק ותקרא שוב את הערתי בעניין

1זה שאתם לא מוחקים הודאות זה בגלל שחופש הביטוי חל גם על אתרי גם עם הם פרטיים כל עוד נשמר סגנון כתיבה נאות ללא גידופים וקללות

2 זה שאתם לא מוחקים הודאות או ממליצים לתבוע סוחר כזה או אחר עדיין לא מעמיד אתכם מאחורי הצרכן כי ההמלצות הללו לרוב

מגיעות מגולשי האתר ולא ממנהלי האתר

3 כדי להיות פרקטי ויעיל צריך ליצור פוסט שבו נעשת סטטיסטיקה על סוחרים שלא מקיימים את אמנת השרות הבסיסי לפי

כתב האחריות לו הן מחוייבות וזה האתר ממאן לעשות מעניין מדוע...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

1. יש לך טעות. האתר הוא פרטי, וחופש הדיבור לא חל בפורום. "מנהלי האתר" יכלו למחוק כל הודעה שלישית לו היה מתחשק להם, סתם כך.

2. מן הסתם יש הרבה יותר גולשים באתר מאשר מנהלים באתר, אז יהיו יותר המלצות מגולשים מאשר מנהלים ::) .

3. מטרת האתר היא לא להיות "מאחורי הצרכן", אלא להיות אוביקטיביים ככל הניתן. ולמרות הכל הרבה פעמים הפורום משמש כמעין "שוט" בידי המשתמשים כנגד הסוחרים כדי להשיג את מה שהם רוצים, גם אם לעיתים לא מגיע להם והצרכן הוא בעצם צרחן.

4. אין כל דרך לייצר פוסט ובו סטטיסטיקה אמינה על סוחרים שכן מקיימים או לא מקיימים אמנת שירות בסיסית, אלא לתת למשתמשים לחלוק את חוויותיהם עם משתמשים אחרים ולהתייעץ. גם פורומים ותיקים שמוקדשים לצרכנות לא מתיימרים ולא יכולים לייצר "פוסט כזה".

רמיזותיך כאילו יש איזה "קרטל של חנויות" שמשלם לאתר כדי שלא יהיה פוסט סטטיסטיקה על חנויות פשוט מגוכחות. :facepalm:

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

bronco, זה מאד בעייתי מה שאתה מציע.

הרי כל מי שכותב שקיבל שירות רע מחנות כלשהיא ועשו לו ככה וככה מסתכן בעצם בתביעת דיבה. נכון שאתה יכול ללכת עם החנות לבית המשפט ושם להוכיח שדיברת אמת אבל זה כאב ראש רציני.

עכשיו, כשגולש כלשהוא בא בטענות לחנות כלשהיא והחנות אומרת שהוא טועה/משקר אז לך תדע מי פה צודק ומי לא. שוב, היחיד שמוסמך באמת לפסוק זה בית משפט.

הנהלת האתר לא יכולה להיות שופטת ולהחליט מי צודק ומי לא במחלוקות האלו בכך שהיא תפרסם סטטיסטיקות המבוססות על דיווחי גולשים אנונימיים. זה גם לא מדוייק וגם חושף אותם לתביעות מצד החנויות.

המקסימום שניתן היה לעשות זה לפרסם אולי סטטיסטיקות מבתי המשפט לתביעות קטנות לגבי משפטים שהתנהלו בין חנויות לבין לקוחות והתוצאות של המשפטים האלו. אבל זה גם בעייתי כי 1) יש קושי להשיג את הסטטיסטיקות האלו, במיוחד בפילוח של חנויות מחשבים בלבד. 2) זה יציג לך רק את המקרים שאכן הגיעו לבית משפט, שזה אחוז קטן מכלל המחלוקות.

בקיצור, הרעיון שלך יפה אך לא פרקטי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נכנס פה קצת באיחור לדיון אבל זו התנערות מוחלטת של היבואן:

  • בהנחה והסבר היבואן הוא הנכון, זה אומר שחנות כמו פנדה העמידה את עצמה בעמדה של הפסדים כספיים פוטנציאלים לכל מוצר שהיא מכרה שהיה אצלה על המדף בין יום אחד ל X חודשים פחות תקופה האחריות. אין מצב שחנות (ועוד חנות מחשבים בארץ עם הרווח הזעום) מצליחה להחזיק את עצמה ככה.
  • עד לא מזמן, בכל מוצר אלקטרוני שקנינו היה טופס שהיה צריך למלא, להחתים את החנות ולשלוח ליבואן\יצרן. למה? כדי שהיבואן\יצרן ירשום אצלו את יום המכירה ותאריך תחילת\סוף האחריות.
  • האפשרות היחידה שחנות תספוג את עלות התיקון היא שהאחריות היא "תוספת" של החנות עצמה, כלומר שנה מהיבואן ועוד שנתיים נגיד מהחנות.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני מצטט חלק מהתגובה שלך -

"זה אומר שחנות כמו פנדה העמידה את עצמה בעמדה של הפסדים כספיים פוטנציאליים לכל מוצר שהיא מכרה ...."

אולי זה חלק מהסיבה שאין יותר היום פנדה מחשבים חוץ מכמה אזכורים שקשורים לתביעות משפטיות נגדה ונגד הבעלים ?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

bronco, זה מאד בעייתי מה שאתה מציע.

הרי כל מי שכותב שקיבל שירות רע מחנות כלשהיא ועשו לו ככה וככה מסתכן בעצם בתביעת דיבה. נכון שאתה יכול ללכת עם החנות לבית המשפט ושם להוכיח שדיברת אמת אבל זה כאב ראש רציני.

עכשיו, כשגולש כלשהוא בא בטענות לחנות כלשהיא והחנות אומרת שהוא טועה/משקר אז לך תדע מי פה צודק ומי לא. שוב, היחיד שמוסמך באמת לפסוק זה בית משפט.

הנהלת האתר לא יכולה להיות שופטת ולהחליט מי צודק ומי לא במחלוקות האלו בכך שהיא תפרסם סטטיסטיקות המבוססות על דיווחי גולשים אנונימיים. זה גם לא מדוייק וגם חושף אותם לתביעות מצד החנויות.

המקסימום שניתן היה לעשות זה לפרסם אולי סטטיסטיקות מבתי המשפט לתביעות קטנות לגבי משפטים שהתנהלו בין חנויות לבין לקוחות והתוצאות של המשפטים האלו. אבל זה גם בעייתי כי 1) יש קושי להשיג את הסטטיסטיקות האלו, במיוחד בפילוח של חנויות מחשבים בלבד. 2) זה יציג לך רק את המקרים שאכן הגיעו לבית משפט, שזה אחוז קטן מכלל המחלוקות.

בקיצור, הרעיון שלך יפה אך לא פרקטי.

לא מדויק

מי שקיבל שירות רע מסוחר רשאי לכתוב ככל העולה על רוחו את צרותיו ואין כאן עילה להוצעת דיבה ובטח

שלא אל האתר שסה"כ נותן במה ללקוחות מאוכזבים ןישנם לא מעט אתרים שעוסקים בצרכנות והדוגמע הטובה ביותר ז\ה אתר שכולו נועד להכיל לקוחות מאוכזבים של חברת .אין בעיה חוקית לפרסם סיפור על מקרים של שירות לקוי לא מדובר על הוצעת דיבה כלל וכלל

האתר אינו צריך להיות השופט או לנקוט עמדה הוא בסה"כ צריך לתת את הבמה הראויה למען גולשי האתר

בפוסט מיוחד

לעניין דברי Nemesis האתר אומנם פרטי אבל גם עליו חלים חוקים וחוקים נוקשים

אין לי רמיזות כלל על קרטל אלה רק על פחד של מנהלי האתר מתגובת חוסר פירסום מיצד סוחרים לכן מעדיפים להיות על הגדר ובעקיפין זה לטובת הסוחרים

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...