פורסם 2012 ביולי 3013 שנים נקודה למחשבה, לשיטתכם, כל מוצר שנקנה מפנדה, יכול לבוא הלקוח, לטעון שהוא קנה אותו בדיוק יום לפני שפנדה נסגרה, ולכן היבואן (מי שלאיהיה) חייב לתת לו אחריות מיום הקנייה שלו ? כי הרי פנדה כבר לא קיימת, ולא ניתן להוכיח מתי המוצר נקנה , אז יכול לבוא כל אחד ולטעוןשהמוצר שכב על המדף X חודשים והוא קנה אותו יום לפני שפנדה נסגרה (בהגזמה מכוונת) או מספר חודשים ...
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים האם הטענה של הלקוח מבוססת על תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו-2006?תקופת האחריות לפי התקנות הללו היא שנה.http://www.nevo.co.il/law_html/law01/999_591.htm#Seif4
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים אם היצרן מאריך לתקופה נוספת ולא נותן הגבלות לגבי תקופת האחריות המורחבת מעבר לשנה, חלים עליה אותם כללים.ראה סעיף 15
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים דובר על כך.החוק קובע שכל הארכת אחריות מקבלת את אותם תנאים, אלא אם צוין אחרת בתעודת אחריות שנמסרה לצרכן.יצרן, שנטל על עצמו חיובים נוספים על אלה המפורטים בתקנות אלה, לרבות תקופת אחריות ארוכה יותר, יפרט אותם בתעודת האחריות; היו החיובים הנוספים מסויגים ביחס לאלה המפורטים בתקנות, יצוינו בתעודת האחריות בנפרד, ובאותיות בולטות לעין, תחת הכותרת "אחריות נוספת מוגבלת".
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים תודהאבל ללקוח אין שום התחייבות מהיבואן כלפיוהיבואן יכול לטעון כי נטל על עצמו התחייבות לשיפוי הקמעונאי.צריך לבדוק מה כתוב בתעודת האחריות של היצרן - הרי זה בלתי מתקבל על הדעת שהחנות תחייב את היצרן בתקופה יותר ארוכה ממה שהוא מעוניין.לגופו - לאור ההודאה שלהם בזה שמדובר בתקופה של 3 שנים והמחלוקת היא לגבי תחילת המועד - הם קצת כרו לעצמם בור.
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים בפועל היבואנים הם אלה שנותנים 3 שנות אחריות. לא החנויות.האחריות היא של היצרן/יבואן, החנות היא צינור.
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים זה גם מה שמוכר לי מהתחום אבל זה משתנה בין חנות לחנות.אם יעלה סריקה של תעודת האחריות אני אוכל להתייחס לזה לגופו.עדיין זה לא פותר את הבעיה העקרונית - החנות לא יכולה לחייב בתעודת אחריות שנוסחה על ידה צדדים שלישיים (יבואן או יצרן לצורך העניין).
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים החנות לא נותנת אחריותהיבואן נותןבכל מקרה, כל היבואנים נותנים 3 שנים על כרטיס מסך
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים החנות לא נותנת אחריותהיבואן נותןבחלק גדול מהחשבוניות שתקבל בחלק גדול מהחנויות יהיה כתוב "אחריות במעבדת X" (כאשר X - שם החנות). וממש לא רק במקרים שבהם החנות היה היבואן.לרוב האחריות של החנות מסתכמת בבדיקה והעברה ליבואן המתאים. לרוב הסיבה לכך היא שהיבואנים לא רוצים להתעסק עם לקוחות קצה. אך מבחינה תאורטית ניסוח כזה משאיר פתח לכל מיני פרשנויות וטענות כמו זו שאנו דנים בה כאן.
פורסם 2012 ביולי 3113 שנים לא הוא לא. גם אתה, QTTP, עצלן מכדי אשכרה לקרוא את לשון החוק? הנה, בשבילך:13. מסירת תעודת אחריות(א) עוסק המוכר טובין לצרכן חייב למסור לו תעודת אחריות מאת היצרןבמעמד מסירת הטובין וכן לציין על גבי התעודה את פרטיו ואת תאריךהרכישה.(ב) עוסק יאפשר לצרכן לעיין בתעודת האחריות עוד לפני השלמתהעסקה.14. תוכן תעודת האחריות(א) בתעודת האחריות יצוינו -(1) שם הטובין, תיאורם, מספרם הסידורי, אם קיים, שם הדגם ושנתהייצור;(2) תאריך רכישת הטובין ופרטי העוסק שמכר את הטובין לצרכן;(3) פרטיו המלאים של היצרן: שמו, כתובתו, מספר זהות/מספר תאגידשלו, שמו המסחרי, מספר טלפון ופקסימילה וכן כל פרט אחר המאפשרלצרכן לפנות ליצרן לשם קבלת שירות;(4) הכתובות ומספרי הטלפון של תחנות השירות האמורות בתקנה9(א).(ב) בתעודת אחריות יפורטו, כמו כן, חיובי היצרן והסייגים לחיוביו על פיפרק ב'.(ג) בתעודת אחריות לא יתנה יצרן על זכויות הצרכן לפי כל דין.ההדגשות שלי. שום ניסוח לא משאיר שום פתח לשום דבר. זכויותיו של הצרכן ברורות. אם החנות לא מסרה לידי הלקוח את פרטי היבואן או תעודת אחריות מטעמו, היא עברה על החוק. אם בתעודה מטעם החנות נכתב כי "האחריות תהיה במעבדת X", מדובר, למרות הנוסח העקלקל, בהתחייבות שהחנות לוקחת על עצמה לטפל בפניות הלקוחות ובשום אופן לא בהסכמה כלשהי מצד הלקוח לוותר על זכות כלשהי מזכויותיו. הכיתוב הזה הוא בסה"כ יישום סעיף (9) ב' לחוק, ולא שום דבר מעבר לכך:9. חובה לקיים תחנות שירות(א) יצרן חייב לקיים תחנת שירות אחת לפחות בכל אחת מן הערים: ירושלים, תל-אביב-יפו, חיפה ובאר שבע, או בסביבתן הקרובה; חיובכאמור לא יחול על עוסק שמכר טובין לצרכן ואינו יצרן.(ב) המקום שבו מכר העוסק את הטובין לצרכן (בתקנה זו ובתקנה 10 -נקודת המכירה) ישמש תחנת שירות, אלא אם כן קיימת בקרבת מקוםתחנת שירות לפי תקנת משנה (א); בתקנת משנה זו, "קרבת מקום" -מרחק שאינו עולה על 15 קילומטרים.
ארכיון
דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.