קבלו את הגיבור החדש של מחאת הצדק החברתי! - עמוד 5 - אקטואליה ותרבות - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

קבלו את הגיבור החדש של מחאת הצדק החברתי!


radioactive

Recommended Posts

אתה מאשים את "הפוליטיקאים המסריחים" מהימין ש"הולכים" לגזור קופון, בעוד שכבר היום הפוליטיקאים המסריחים מהשמאל (בהם מארגני המחאות) גוזרים קופון בפועל?

למה אתה מכניס לי מילים לפה? רשמתי פוליטיקאים ואתה ישר מכניס את זה לנטיה פוליטית, זה נוולה וזה וטרפה, מצב הפוליטיקה בישראל הוא בקרשים ושום דבר לא הולך להשתנות כי כולם אותו הזבל, הזבל הזה לוקח קצת יותר ימינה וזה קצת יותר שמאלה וזה תמיד יהיה עם ש"ס שכל מה שאכפת להם זה הכסף לקהילה שלהם.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

  • תגובות 317
  • נוצר
  • תגובה אחרונה

זה כמו שתאמר שאין מחסור בדירות. יש מחסור בדירות היכן שצריך!

ואיפה התחבורה הציבורית שתאפשר לאנשים להתפזר מסביב למרכזי הערים, ועדיין להיות בטווח מבחינת נוחות/מהירות/עלות ?

אם היתה רכבת מהירה ויעילה שמחברת בין ערים, ותחבורה ציבורית פנימית יעילה בערים עצמן, לא היתה מצוקת דיור.

העיקר משקיעים כספים בסטארטאפ ממשלתי למס גודש, ומצלמות שמנפיקות דוחות לכל מי שלחץ על הדוושה טיפה יותר ממה שרשום על איזה שלט לא רלוונטי לתנאי הכביש בנסיון לגשר על פערי הזמן והמרחק.

תחבורה ציבורית:

rail.co.il

דן, אגד, קונקס, מטרופולין

מדרום לצפון: אשקלון - אשדוד - יבנה - רחובות - באר יעקב - לוד - כפר חב"ד - ת"א

מצפון לדרום: בנימינה - פרדס חנה - חדרה - בית יהושע - הרצליה - ת"א

וכן, אני מודע שרכבת בישראל זה לא רכבת ביפן. אז מה. עדיף לנסוע ארבעים דקות ברכבת על פני שעה וחצי לעמוד בפקקים.

אנשים לא רוצים לגור "בפריפריה" משלל סיבות (בעיקר פסיכולוגיות) אז שיאכלו חרא בגוש דן. הערים המרכזיות יקרות מאוד בכל העולם. לא חריגה. אף מחאה חברתית לא תצניח מגדלים במרכז ת"א עם דירות בחצי מיליון שקל.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מה שאני אוהב אצל "תומכי המחאה" בפרט ושמאלנים בכלל (וכן, אני יודע שאין חפיפה מלאה בין שתי הקבוצות - ואני לא מדבר כרגע ספציפית על מאהל הפראירים, רק על כל השאר) זו העקביות. כלומר, הם תמיד מוכנים להאשים את הממשלה הנוכחית בכל הצרות, לפעמים גם להביא נימוקים לטיעונם, אבל תמיד יתעלמו משתי נקודות מרכזיות:

1. נדירות הבעיות שיש להן גורם אחד ויחיד. בבעיות הקשורות להתנהלות שרירותית של עובדי מדינה אל מול האזרח הפשוט, למשל, לעיתים קרובות מעורבת ההסתדרות שמבטיחה שאותו עובד יהיה בעל קביעות וחסין מפני פיטורין - כלומר, למעשה יהיה "מעל לחוק" בתחום עיסוקו. אותם "מוחים" יאשימו, למשל, את שר התחבורה בכך שהרכבת מתנהלת באופן בזיוני ולא מספקת שירות ראוי לתושבים, ובו בזמן יהיו נגד כל צעד מצד המדינה שפוגע ב"עובדים החלשים".

2. נדירות הן הבעיות שצמחו מהיום למחר. האם לפני 10 שנים או 20 שנה ביטוח לאומי התנהל בצורה פחות כוחנית? האם בזמן ממשלת רבין, למשל, לא היתה התאבדות אחת ויחידה כתוצאה מחובות למוסדות המדינה? האם בתקופתו החרדים התגייסו? והעיקר, האם מישהו בשמאל (או בימין, לצורך העניין) דרש ממנו לקחת אחריות אישית על מחדלים אלו, קרי לפתור אותם מיידית או להתפטר?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

לב, זה לא נכון. יש לי חברים שגרים בפריפריה ונסיעה בתחבורה ציבורית זה פי 2 מהזמן ברכב אם לא יותר.

ליסוע מבני ברק לחוף בבת ים, לקח לי שעה וחצי ועוד היתי צריך ללכת ברגל 20 דקות. ברכב זה אולי חצי שעה - 20 דקות.

מה שכן נכון זה שאנשים רוצים לגור במרכז מסיבות פסיכולוגיות, ואפילו דיברתי עם אנשים שמעדיפים דירת חדר יקרה בשכירות באזור מסריח בת"א, ולא דירת קרקע עם חצר בצפון.לא מסוגל להבין את זה.

ובקשר למה שויק אומר, אני רק רוצה להוסיף שזאת הסיבה לדעתי למה המון דברים לא נפתרים בממשלה שלנו... למה שראש ממשלה ישב ויכין תוכניות ארוכות טווח לשיפור התחבורה הציבורית למשל, בזמן שאותו יקללו, ואחרי שהקדנציה שלו תיגמר וזה יצא לפועל במיתחרה שלו יאכל את כל הפירות. אני לא אומר שזה בסדר, אבל אני חושב שזאת אחת הסיבות למה כלום לא זז כאן.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני חושב שכל מה שעשה פה יכול להעיד שתחבורה ציבורית לוקחת בממוצע קצת פחות מכפול זמן מאשר וזה לא משנה אם בפריפריה או בערים המרכזיות.

אבל זה רק חצי רלוונטי כי זה רק סימפטום של האופי בישראל של "ארץ אוכלת יושביה" לא סופרים את האזרחים העבודים, העושים והמשלמים (ע"ע הפאריירים) ולא משנה מה

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כל הזמן. אשדוד - ת"א.

אז בוא תחזור לעולם האמיתי כי אשדוד מהבחינה הזאת היא ממש לא פריפריה. יש בה נמל מסחרי מה שגורם לה להיות מחוברת לת"א בצורה נהדרת ע"י אוטובוסים, מוניות שירות ורכבת.

אני אתן לך עכשיו אתגר קטן, בוא תגיד לי כמה זמן לוקח בתחבורה ציבורית להגיע מכרמיאל למגדל העמק או עפולה, אני אתן לך רמז בכביש פנוי, עם זה לוקח 25-30 דק.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני, בהבדל מלב, מסכים אתך שמצב התחבורה בפריפריה (ולא רק בה) הוא על הפנים. עכשיו תענה לי בבקשה על שתי שאלות פשוטות:

1. כמה זמן הבעיה קיימת? כלומר, מתי היתה כאן נאותה, כהחלה להווצר הבעיה?

2. באם ממחר הפוליטיקאים החביבים עליך בכנסת ינסו להעביר את כל ההחלטות הנכונות בעניין הזה (לטעמך), ובאופן דמוקרטי על כל חסרונותיו (למשל, שביתות מצד עובדי התחבורה בגין "הרעת תנאי עבודה" או בגלל שהוציאו מכרז תחזוקה לחברה חיצונית), כמה זמן יקח לדעתך אכן לחוקקן וליישמן באופן מלא? כלומר, כמה זמן לדעתך יקח לרשויות ולחברות התחבורה לעבור את כל ההליכים, לרכוש רכבים, לשדרג תשתיות, להכשיר נהגים, למצוא תקציבים לסבסוד וכו'?

אחרי שענית בהגינות על שתי השאלות, חשוב האם הגיוני לדרוש מהממשלה לספק פתרונות מידיים (קרא את תשובתך ל2), או "לקחת אחריות" ולהתפטר (קרא את תשובתך ל1).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אני, בהבדל מלב, מסכים אתך שמצב התחבורה בפריפריה (ולא רק בה) הוא על הפנים. עכשיו תענה לי בבקשה על שתי שאלות פשוטות:

1. כמה זמן הבעיה קיימת? כלומר, מתי היתה כאן תחבורה ציבורית נאותה, כהחלה להווצר הבעיה?

2. באם ממחר הפוליטיקאים החביבים עליך בכנסת ינסו להעביר את כל ההחלטות הנכונות בעניין הזה (לטעמך), ובאופן דמוקרטי על כל חסרונותיו (למשל, שביתות מצד עובדי התחבורה בגין "הרעת תנאי עבודה" או בגלל שהוציאו מכרז תחזוקה לחברה חיצונית), כמה זמן יקח לדעתך אכן לחוקקן וליישמן באופן מלא? כלומר, כמה זמן לדעתך יקח לרשויות ולחברות התחבורה לעבור את כל ההליכים, לרכוש רכבים, לשדרג תשתיות, להכשיר נהגים, למצוא תקציבים לסבסוד וכו'?

אחרי שענית בהגינות על שתי השאלות, חשוב האם הגיוני לדרוש מהממשלה לספק פתרונות מידיים (קרא את תשובתך ל2), או "לקחת אחריות" ולהתפטר (קרא את תשובתך ל1).

מסכים איתך, לא הייתה.. הקטע הוא שאנחנו לא בשנות ה70, העולם התקדם, התשתיות שלנו לא. ההבדל הוא שבשנות ה70 המדיה הייתה פחות חופשית והציבור היה אוכל את הלוקשים שבעלי האינטרסים היו מבשלים לו.

לגבי 2 רוצה תשובה ממש קלה איך לעשות את זה די זריז?

הפרטת חברות התחבורה לידיים פרטיות (לא מקורבים!!) תוך כדי עמידה בפיקוח ממשלתי וציבורי (תנאי במכרז) עם פיקוח אזורי/מרחבי שאינו ממומן ע"י חברת התחבורה, אינו יושב באותו מקום ובעל סמכות כנגד חברות התחבורה ועדיף שיהיה נגיש לציבור הרחב.

אה כן, ומערכת אחידה לתשלום בכל אמצעי התחבורה שאינם מוניות ספיישל (נגיד כמו רב קו, רק בלי האיסוף מידע הלא קשור לכלום ושאשכרה יעבוד), אולי גם להוסיף פיקוח על תעודות חוגר דרך המערכת הזאת.

אולי במקום למחות נגד הממשלה, צריך לתת לה יותר כח.

מסוכן, כח.. ממכר, בהיעדר מילה אחרת, בשילוב עם האופי הלאומי שלנו (כפרטים אולי אנחנו בסדר, כציבור, היא מדגרת קומבינות ו"יהיה בסדר אחי") אני רואה את זה מדרדר ממש מהר. בסופו של דבר כל אחד צריך פיקוח ולקבל בראש מפעם לפעם.. הקטע הוא שאנחנו מורגלים לחשוב לינארית.. זה עומד מעל זה וזה מעל זה והמכות בראש באות מלמלעה, בצורה כזאת יהיה תמיד מישהו יותר משפיע ופחות מוכה על הראש.. אולי הגיע הזמן לחשוב מעגלית.. הקלף החלש ביותר בערימה צריך להיות גם הקלף החזק ביותר בערימה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

אז בוא תחזור לעולם האמיתי כי אשדוד מהבחינה הזאת היא ממש לא פריפריה. יש בה נמל מסחרי מה שגורם לה להיות מחוברת לת"א בצורה נהדרת ע"י אוטובוסים, מוניות שירות ורכבת.

איזה שטות... מכל המקומות שהסתובבתי בהם (ועדיין מסתובב) במסגרת השירות הצבאי, אשדוד עומדת כאחת הערים עם אפשרויות ההגעה הכי גרועות (רחובות לאשדוד בשעתיים בשעות הבוקר)

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.


×
  • צור חדש...