עבור לתוכן

התבוללות , מדינת היהודים .....

Featured Replies

פורסם

צודק, אבל עדיין לא נראה לי שהרמב"ם אמר דברי תועבה כאלו.

ניסיתי לחפש סימוכין לדבריי ולא מצאתי, ראה אותם כבטלים.

מה שכן, לא חסר רבנים בהיסטוריה היהודית שכן התבטאו בצורה הזאת,

רק לא מזמן יצא הספר "תורת המלך" שהוא ספר הלכות ופרשנויות עם ציוויים

להריגת גויים שמתריסים כנגד הדת היהודית.

אני לפי הספר הזה, חייב במיתה, כי אני גוי ואני אתאסיט(כך, שמן הסתם קורה לי לדון כנגד דתות בכלל

והדת היהודית בפרט).

  • תגובות 176
  • צפיות 21.4k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

^

אתה ככה בכל דבר? כשאתה קונה מחשב עושה זאת בלי בדיקה וחשיבה לפני. אפשר לשאול אבל איך יתכן לכתוב עובדה אם מעולם לא בדקת אותה.

הספר מדבר בעיקר בזמן מלחמה וכן גם בדברים תיאורטיים.ואף פעם אין היתר להרוג גוי סתם כך ,גם לא על פי אותו ספר .

מרבית הרבנים ( הגדולים הרב אלישיב והרב עובדיה )יצאו כנגד הספר ובעיקר כי זה לא שימושי כיום ורק עושה גירוי בגוים.

אז אתה אכן לא יהודי,ידעתי. בעבר ציינת שאתה יהודי. למה להתבייש.

http://www.mako.co.il/news-israel/local/Article-ab10dd0996cd031004.htm

.....

Shaderלדעתי בלבד אעשה איך שבא לי.בא לי לנסוע בשבת ,בא לי לאכול חזיר וכו'..

http://www.kipa.co.il/ask/show/63288-%D7%A4%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%97-%D7%A0%D7%A4%D7%A9-%D7%A9%D7%9C-%D7%92%D7%95%D7%99-%D7%91%D7%A9%D7%91%D7%AA

פורסם

עצוב שיש אנשים שבכלל צריכים לשאול דברים כאלה.

לא ברור לו שאדם כלשהו בצרה, ראוי להצילו ולא להתחיל לחשוב: האם הוא יהודי או לא?

פורסם

עצם זה שאינך יודע כבר לא משנה אם הוא יהודי או גוי.

עובדה בשטח כל ארגוני ההצלה החרדים בארץ מצילים גויים בשבת בלי שאלות. יש הלכות נוספות הקשורות בהצלת גוי בשבת. אחת מן ההלכות הללו קובעת שבמקרה סכנה לא עושים חשבונות לבדוק מי יהודי ומי לא - אלא קודם כל מצילים, והלכה נוספת קובעת שעל היהודים להציל גויים משום דרכי שלום. כי היהדות נועדה להביא שלום בעולם ולא שנאה. ולכן בפועל חרדים בכל הארץ מצילים גויים בשבת, כי חרדים כידוע עוסקים רבות בהצלה וחסד בישראל.

כל החילוק בין יהודי ללא יהודי -נובעת מהסיבה הפשוטה שאינך מבין את החומרה של חילול שבת לפי היהדות. יהודי שמדליק אש בשבת או עושה מלאכה כלשהי בשבת (בפרהסיה ..) - נהרג על כך בסקילה. אך גוי שמדליק חשמל בשבת - לא נהרג על כך. וזה יוצר הגיון מאוד פשוט: מי שיכול למות בגלל השבת - מצילים אותו ממוות בשבת.

כל הסוגיה מדברת על שבת שזה חובה של יהודי לכן ע לגוי למדים במקורות אחרים להצלתו.

ההלכה חופפת כל נושא . בקטע כאן פשוט רוצים ללמוד מהמקורות היכן למדים שפיקוח נפש דוחה שבת ליהודי ולגוי. לכל אדם יש מוסר שונה לך נראה שברור ולאחר באפריקה נראה שלא ברור.

בני אדם יכולים לעשות לעצמם מוסר, הבעיה היא שהשכל האנושי לא יכול לקבוע גבולות מדוייקים למוסר, ולכן התוצאה היא שהאדם באופן כללי מכבד את ערכי המוסר, אבל אינו יודע בדיוק מתי הוא חייב לציית להם ומתי לא. ראה כאן: http://akadamya.fav.co.il/27238934_א_האם_התורה_מוסרית%3F

פורסם

התורה יכולה להיות מוסרית או לא, היא לא קובעת את הכול. גם אצל הדתיים ביותר, וגם בדתות אחרות ולא רק ביהדות

קודם כל יש את הגורם האנושי, שבגללו אסור להכליל קבוצות. יש משמעות לסטטיסטיקה, או לכך שלקבוצה מוכללת מסויימת יש השפעה בגלל הנהגה ומערכת כוחות פנימית, אבל אם מדברים ישירות על קבוצות של אוכלוסיה אנחנו בעצמם משקרים על הרבה אנשים ממנה. וזה נכון כשמדברים על חרדים, "כיפות סרוגות", חילונים, אתאיסטים, ערבים, ובעצם כל קבוצה מוכללת

אני מניח, שאם "תורת המלך" (ספר הלכתי של נוהל הריגת גויים) היה יוצא לפניי 2000 שנה, הוא היה מוצא את עצמו כשווה בין כל יתר כתבי ההלכה - ובעצם היה מתקבל בצורה ההפוכה ביותר מכפי שהוא התקבל במדינת ישראל העכשוית. נניח שהוא אכן היה יוצא אז, ונכנס לכתבי ההלכה. האם היום, על הדתיים המכבדים את ההלכה, להתנהג בצורה הכתובה בו ? כנראה שלא (ויש מי שיטענו שכן, אלה אותם אנשים שעומדים מאחורי הספר "תורת המלך" כפי שהוא יצא במציאות). זה דוגמה קיצונית שממחישה שגם אם משהוא אכן כתוב "בדת", לא תמיד זה הדבר הנכון לעשות

את זה מפספסים חלק מהדתיים עצמם, וחלק ממי שנותן עליהם ביקורת

פורסם

היהדות לא תעלם.

יש היום הכל על מדיה דיגיטלית.

ספרים.

סרטים.

שירים.

מה שבטוח לא חייבים לאכול גפילטעפיש אם לא רוצים, גם אם מדובר במסורת משפחתית מאז ימי מתושלח.

ועם כל הכבוד לרוחות בני המשפחה בהיסטוריה שכתבו את המתכונים לדגים, בבקשה לא להטריד אותנו החיים.

אנחנו נבשל מכל מה שנבחר במגוון העצום שיש היום ולא היה אז.

ואם בחלה נפשנו במרכיב כזה או אחר המעלה בנו תחושת דחיה, נשאיר אותו על הדוכן בשוק.

ולבני המשפחה החיים שחושבים שספרי הבישול של סבא של סבתא הם הוראות בישול חובה לכל הארוחות של כל הדורות שיבואו.

אף פעם לא הייתם החדים שבמשפחה.

והקטנוניות שלכם משאירה טעם רע בפה לאלו מאיתנו שלא שרפו את פקעיות הלשון.

פורסם

11010010110

השאלה איזו קבוצה הכי מכלילם . את החרדים הכי הרבה.

בקשר 'לתורת המלך'

כל העניין שהמשטרה פעלה =כיוון שלטענתם הספר יכול לצאת גם בפועל על ידי תלמיד שילמד בו (אל אף שאין הספר עושה זאת ) .

ראה את תגובתם: כל הרעיון הוא בזמן מלחמה ויש סכנה ליהודים =חיילים.

http://tbk.mako.co.il/article/2113098

אם ניקח את מוסר התורה בזמנה כל שאר האומות היו רחוקות כשנות אור כולל חוסר הבנה של מסוריות זו.

מוסר התורה הנו אלוקי. אני מבין שאתה לא מקבל זאת (בכלל כיום אל ) לשם כך זה דיון שונה ולא שייך לפה.

כמה דוגמאות.

ואהבת לרעך כמוך:

1) שמות (פרק כ, ב): "כבד את אביך ואת אמך... לא תרצח... לא תנאף... לא תגנוב... לא תענה ברעך עד שקר... לא תחמוד..."

2) בראשית (פרק ט): "שופך דם האדם - באדם דמו ישפך, כי בצלם א-לוהים עשה את האדם" (-איסור רצח).

3) שמות (פרק כא, טז): "וגונב איש ומכרו ונמצא בידו, מות יומת" (-איסור חטיפת אדם).

4) ויקרא (פרק יט): "לא תיקום ולא תיטור את בני עמך, ואהבת לרעך כמוך, אני ה'"

5) ויקרא (פרק כ): "לא תעמוד על דם רעך, אני ה'".

6) דברים (פרק כב, א): "לא תראה את שור אחיך או שיו נדחים והעלמת מהם. השב תשיבם לאחיך. ואם לא קרוב אחיך אליך, ולא ידעתו - ואספתו אל תוך ביתך, והיה עימך עד דרוש אחיך אותו, והשבותו לו. וכן תעשה לחמורו, וכן תעשה לשימלתו, וכן תעשה לכל אבדת אחיך אשר תאבד ממנו ומצאתה. לא תוכל להתעלם"

שמות (פרק כג, ה): כי תראה חמור שונאך רובץ תחת משאו וחדלת מעזוב לו - עזוב תעזוב עמו" (-חובה לעזור לו).

7) שמות (פרק כ): "לא תחמוד בית רעך, לא תחמוד אשת רעך, ועבדו, ואמתו, ושורו, וחמורו וכל אשר לרעך".

ויקרא (פרק כ): "לא תלך רכיל בעמך" (-איסור רכילות ולשון הרע). ועוד נאמר במשלי (פרק טז, ה): "תועבת ה' כל גבה לב".

היחס לגויים ולזרים בארץ:

1) ויקרא (פרק יט): "כי יגור איתך גר בארצכם - לא תונו אותו. כאזרח מכם יהיה לכם הגר אתכם ואהבת לו כמוך כי גרים הייתם בארץ מצרים".

2) שמות (פרק כב): "וגר לא תונה ולא תלחצנו, כי גרים הייתם בארץ מצרים".

3) שמות (פרק כג): "וגר לא תילחץ, ואתם ידעתם את נפש הגר - כי גרים הייתם בארץ מצרים".

4) דברים (פרק כג): לא תתעב אדומי כי אחיך הוא, לא תתעב מצרי כי גר היית בארצו".

והפסוקים על כך חוזרים שוב ושוב.

איסור שקר ומרמה:

1) שמות (פרק כ): "לא תענה ברעך עד שקר".

2) ויקרא (פרק יט, יא): "לא תגנבו, ולא תכחשו, ולא תשקרו איש בעמיתו".

3) ויקרא (פרק כ): "לא תעשו עול במשפט, לא תשא פני דל ולא תהדר פני גדול, בצדק תשפט עמיתך"

4) ויקרא (שם): "לא תעשו עול, במשפט במדה במשקל ובמשורה. מאזני צדק אבני צדק איפת צדק והין צדק יהיה לכם".

5) ויקרא (פרק כה): "ולא תונו איש את עמיתו, ויראת מאלוהיך" ("תונו" פירושו מרמה).

6) שמות (פרק כג): "מִדבר שקר תירחק... ושוחד לא תיקח".

7) ויקרא (פרק יט, יד): "לא תקלל חרש, ולפני עיוור לא תיתן מכשול, ויראת מאלוהיך - אני ה'". כתב על כך הרמח"ל (מסילת ישרים, פרק יא, בפרטי מידת הנקיות): "אך זאת היא חובת האדם הישר, כאשר יבוא איש להתיעץ בו, ייעצהו העצה שהיה הוא נוטל לעצמו ממש, מבלי שישקיף בה אלא לטובתו של המתיעץ, לא לשום תכלית אחר, קרוב או רחוק שיהיה". וכך לימדו אותנו חז"ל.

עזרה לעניים, יתומים ואלמנות:

1) שמות (פרק כב): "כל אלמנה ויתום לא תענון, אם ענה תענה אותו, כי אם צעוק יצעק אלי, שמוע אשמע צעקתו..."

2) דברים (פרק טו, ז): "כי יהיה בך אביון מאחד אחיך, באחד שעריך בארצך אשר ה' אלוהיך נותן לך, לא תאמץ את לבבך ולא תקפוץ את ידך מאחיך האביון. כי פתוח תפתח את ידך לו, והעבט תעביטנו די מחסורו אשר יחסר לו. הישמר לך פן יהיה דבר עם לבבך, בליעיל לאמור, קרבה שנת השבע שנת השמיטה ורעה עינך באחיך האביון ולא תיתן לו, וקרא עליך אל ה' והיה בך חטא. נתון תיתן לו ולא ירע לבבך בתיתך לו, כי בגלל הדבר הזה יברכך ה' אלוהיך בכל מעשך ובכל משלח ידך, כי לא יחדל אביון מקרב הארץ, על כן אנוכי מצוך לאמור, פתוח תפתח את ידך לאחיך, לענייך ולאביונך בארצך"

3) ויקרא (פרק יט, ט): "ובקצרכם את קציר ארצכם, לא תכלה פאת שדך לקצר. ולקט קצירך, לא תלקט. וכרמך לא תעולל, ופרט כרמך לא תלקט: לעני ולגר תעזוב אותם, אני ה' אלוהיכם" (כל בעל שדה וכרם חייב לתרום נתח ממנה לעניים והגרים בארץ).

4) שמות (פרק כב): "אם כסף תלוה את עמי את העני עמך, לא תהיה לו כנושה. לא תשימון עליו נשך. אם חבול תחבול שלמת (שמלת) רעך - עד בא השמש תשיבנו לו. כי הוא כסותה לבדה, הוא שמלתו לעורו, במה ישכב - והיה כי יצעק אלי ושמעתי כי חנון אני" (אין לתבוע חוב מעניים שלא יכולים לפרוע, ויש להשיב משכון לעני הזקוק לו).

5) דברים (פרק כד, יט): "כי תקצר קצירך בשדך ושכחת עומר בשדה, לא תשוב לקחתו - לגר ליתום ולאלמנה, יהיה: למען יברכך ה' אלוהיך בכל מעשה ידיך. כי תחבט זיתך, לא תפאר אחריך: לגר ליתום ולאלמנה יהיה. כי תבצר כרמך, לא תעולל אחריך: לגר ליתום ולאלמנה יהיה. וזכרת כי עבד היית בארץ מצרים; על-כן אנכי מצוך לעשות את הדבר הזה" (חובה להשאיר תבואה לעניים בכל הזדמנות).

6) שמות (פרק כג): "ושש שנים תזרע את ארצך ואספת תבואתה, והשביעית תשמטנה ונטשתה, ואכלו אביוני עמך ויתרם, תאכל חית השדה. כן תעשה לכרמך, לזיתך..." (כל שבע שנים, יהיו כל השדות והכרמים לעניים).

צער בעלי חיים:

1) דברים (פרק כב): "לא תחרוש בשור ובחמור יחדיו" (-כי הם לא שווים בכוחם, ולכן אחד יתאמץ יותר מן האחר).

2) שמות (פרק כ): "ויום השביעי שבת לה' אלוהיך, לא תעשה כל מלאכה, אתה ובנך ובתך עבדך ואמתך ובהמתך וגרך אשר בשעריך" (-גם הבהמות זוכות למנוחה ביום השבת, ואסור להעביד אותן).

3) ויקרא (פרק כה): "כי תבואו אל הארץ אשר אני נותן לכם - ושבתה הארץ שבת לה'. שש שנים תזרע שדך, ושש שנים תזמור כרמך, ואספת את תבואתה, ובשנה השביעית שבת שבתון יהיה לארץ - שבת לה': שדך לא תזרע, וכרמך לא תזמור. את ספיח קצירך לא תקצור, ואת עינבי נזיריך לא תבצור: שנת שבתון יהיה לארץ. והייתה שבת הארץ לכם, לאוכלה - לך, ולעבדך ולאמתך, ולשכירך, ולתושבך, הגרים עימך. לבהמתך - ולחיה אשר בארצך - תהיה כל תבואתה לאכול" (מידי שנה שביעית, במשך שנה שלימה ינתנו כל השדות והכרמים לעניים, וגם לכל החיות, הבהמות ובעלי החיים).

פורסם

התורה נכתבה לפניי כמה אלפיי שנים (על ידי אנשים, על ידי אלוהים, לא משנה). והיא לא מכסה את כל מה שיש היום. דוגמה הכי פשוטה, האם הדלקת חשמל בשבת היא עבודה ? איך זה בכלל יכול להיות עבודה ? - התורה הגדירה עבודה לפי הדברים שהיו רלוונטיים בזמן שבו היא יצאה

את ההשלכות של התורה היום (למי שמאמין ורוצה לנהוג לפי התורה) לא ניתן לקרוא מהתורה ישירות כמו שניתן היה אז. יש צורך לפרש אותה כדיי להבין מה היא אומרת במונחים של היום

ברגע שיש פקטור נוסף - פרשנות, דברים שיש היום שלא היו אז - יש הרבה מאוד מקום למשחק אם מה שכתוב (ומה שלא כתוב) בתורה עצמה. קח את אותם הדברים עצמם שהבאת. האם לדעתך אנשים מהקבוצות הדתיות הקיצוניות ביותר (שחושבים שהם הכי אדוקים) לא עושים דברים מקוממים ? האם _לדעתם_ הם עושים משהוא בניגוד לתורה ? האם חסר אנשים מאמינים שנוגדים בצורה כזאת או אחרת חלק מהנושאים שיש בתורה ? (למשל : "טריקים" חוקיים אבל לא טובים במסחר, התעללות בבעלי חיים כחלק מניסויי מעבדה, הסיפור האחרון אם הסודנים, וכן הלאה)

אבל חכה, זה לא רק ביהדות....

האם הקוראן עצמו אומר להרוג יהודים ? אני דיי בטוח שלא, בכל מקרה אני מניח ש "רמת האלימות" שבספר הכתוב שונה בהרבה מהתורה - ועם ישראל כיסח את הצורה לאמורי, לחיתי, לפריזי, ולהרבה אחרים שהיו בארץ ישראל.... האם חסר מוסלמים קיצוניים (מידיעה והחלטה אישית, או כי זה מה שהטיפו להם והפ בחיים לא קראו את הקוראן עצמו) שרוצים למחוק את כולנו מהמפה ? והאם בו זמנית חסר מוסלמים שכל מה שהם רוצים זה לחיות בשקט ובשלום ?

כך שכל מה שאתה אומר אל התורה - יפה בשביל לפניי 5000 שנים, אבל לא אומר כלום אל מה שיש היום

פורסם

הדלקת חשמל בשבת משולה למשהו אחר שמשול למשהו אחר שהמשילו להמשיל משל לאמור, הרי זה הדבר משול לדבר האמיתי.

וחומרתו לא פחותה מחומרתה של עבירה חמורה מאין כמוה.

פורסם

ויש מי שלא מסכימים אל זה, תשאל רבנים רפורמים למשל

פורסם

כל המפחית מכבודה של עבירה משול לתולעים שחופרות בתולעים שאוכלות את הפגרים, וישרף באש הגיהנום לנצח נצחים, וזעמו של אלוהים יעשה עימם שפטים.

פורסם

התורה נכתבה לפניי כמה אלפיי שנים (על ידי אנשים, על ידי אלוהים, לא משנה). והיא לא מכסה את כל מה שיש היום. דוגמה הכי פשוטה, האם הדלקת חשמל בשבת היא עבודה ? איך זה בכלל יכול להיות עבודה ? - התורה הגדירה עבודה לפי הדברים שהיו רלוונטיים בזמן שבו היא יצאה

*נעשה את זה קצר ולעניין. אתה כבר לא מדייק בדבר הכי חושב ,התורה אינה אסרה עבודה (להרים ארגז מותר בשבת) אלא מלאכה .

התורה אינה צריכה לציין מכונית או כל פרט בעתיד ,מספיק יסוד.מלאכת מחשבת אסרה התורה , יצירה אסורה לא עבודה או מאמץ .

"ויום השביעי שבת לה' אלוהיך לא תעשה כל מלאכה"

ומלאכות האסורות נקבעו - בתורה ,ה' אמר למשה איך לבנות את המשכן ובבניה היו 39 מלאכות .. ובסוף אמר למשה שכל בניית המשכן אינה דוחה שבת ומכאן למדים שכל אותן 39 מלאכות אסורות בשבת .

אחת המלאכות האסורות במשכן- הנו 'מבעיר'

במכונית יש כמה איסורי שבת ואחת מהם זה הבערת הדלק .

וכן הלאה...

*בוודאי שיש בני אדם דתים שטועים,את הרופרמים למשל אין שיטה אחידה ומסויימת, הם לא רואים את התורה כמסמך מחייב אלא רק כמקור השראה,

ורובם לא מאמינים בתורה משמים, כך שהנחת היסוד שונה.

איני מכיר קבוצה או שיטה שמקבלים את הנחת היסוד של תורה משמים כמסמך מחייב וחמור, ואעפ"כ סוברים שמותר להדליק אש בשבת.

כך שלכל החוגים ספרדים ליטאים וכדו'.. .יש את אותן יסודות ומסורה .

תנ"ך כפשוטו ופרשנות אינם שני הפכים. פשט ודרש אלו מושגים שדורשים המון ליבון, וגם אותם אי אפשר לפרש באופן פשטני. שיקולים מסברא ושיקולים לשוניים מעורבים כדי ליצור את הפשט. לא נכונה ההנחה שהפשט הוא מילולי בלבד. אגב, זה נכון לכל טקסט.

דבר זה אומר שכל פרשנות מניחה הנחות יסוד ברקע, ואי אפשר להשתחרר מהן. גם פרשנות לא מסורתית מניחה המון הנחות ( לא פחות מזו המסורתית ) . כבר עמדו על כך בתורת הפרשנות הכללית (הרמנויטיקה ). לכן ההצגה הדיכוטומית בשאלותיך אינה נכונה. היא פשטנית מדי. בעיניי השאלה החשובה היא איזו פרשנות היא סבירה לפי סברא ושיקולים לשוניים גם יחד ואיזו לא. אנחנו לא בוחרים בין לשון לסברא.

מה שכן חשוב הוא ההבחנה בין פשט ודרש. הפשט מטרתו להבין את כוונת הכתוב ( משיקולים שונים ומגוונים ), והדרש מטרתו שונה, ולכן הכלים שלו הם אחרים. אין תחרות בין פשט ודרש, שכן התורה מתפרשת בכל הצורות גם יחד.

כל זה נכתב באופן טלגרפית, שכן נושאים אלו דורשים המון ליבון. הם נוגעים לא לידיעת תנ"ך אלא להרמנויטיקה.

הרבנים לא עושים פרשנות על דעת עצמם, אלא על פי מסורת וכללי התורה שעוברת מדור לדור. עם התורה שבכתב ניתנה גם תורה שבעל פה (משנה ) .

כך כתוב מפורש בתורה: "ועשית ככל אשר יורוך... השופט אשר יהיה בימים ההם... לא תסורו מהדבר אשר יאמרו לכם ימין ושמאל". ה' בעצמו מצווה לשמוע לחכמים שבכל דור ודור.

*כאן שוב אינך מדייק בקשר לעמי כנען.

בתנ"ך בני ישראל מעולם לא נהלו מלחמה הקשורה בדת.

כיוון שאותם עממי כנענן כבשו ארץ לא שלהם וסילקו את יושביה ( בני שם ).בני-ישראל פונים אליהם בשלום אפילו שלושה איגרות נשלחות אליהם ואף מי שרוצה להישאר או להיות בשלום יכול אך עליו לקבל דברים בסיסיים כמו לא לרצוח וכו'..

הם לא קיבלו זאת ורצו במלחמה -וזאת התוצאה.

"לא מצינו בשום ספרות מיתולוגית של הקדמונים מידה גדושה כל כך של שפיכות

דמים ופריצות מינית כמותה של הספרות הכנענית, והתמונה העולה מתוך

אסופותיו של פילון מגבל היא אפילו חריפה מזו שמצינו בספרות האפית", אנצ"מ (אנציקלופדיה מקראית .נכתבה על ידי טובי חוקרי המקרא הישראליים )

ערך כנען עמ' 201.

המצוה הזו אינה חלילה חוק גזעני, ואין היא קובעת חוקי גזע, וברור שאינה חלה אלא על ההוייה העמלקית, על הקבוצה הפירטית המושחתת הזו, ואילו עמלקי שפרש והצטרף לאומה אחרת, נטפל אליה ואין שום ענין להרגו (וגם בישראל מצינו גר עמלקי, ש"ב א' יג').

ישנו מחקר היסטורי של וליקובסקי (תקופות בתהו ) מלמד על : השחתת כל קדוש ויקר לבני אדם, קיצוץ איברים, התעללות, שוד, וניצול. קבוצה נוודת העוברת מאומה לאומה, משתלטת על משאביה, ומוצצת את דמה.

ברור שאיננו יכולים להניח אומה שלמה בכלא, או לקנוס אותה בממון, חברה המשתיתה את קיומה על השיטות האלו, דינה מוות, כפי החוק הקיים בכמה מדינות עד ימינו נגד פיראטים.

האיסלם הקיצוני מעוניין להרוג אותך רק בגלל שהנך יהודי ולא משנה המעשים .

כמובן שיש קבוצות איסלם שלא מושתת על פי האיסלם הקיצוני. .. יש תמיד אנשים רגישים למוסר ולרוח התקופה, ולעולם לא יגיעו לדרגת שפל המוסלמית הקיצונית של ציווי על התאבדות ורצח.אך האיסלם הקיצוני כל-כך גדול ועצום ויש גם כאלה מסביב שלא איכפת להם שאני ואתה לא ניהיה פה.

פורסם

מי אמר בכלל שהדלקת חשמל היא "מבעיר" ? אין כאן אש... במפסקים אלקטרוניים גם אין ניצוץ שנוצר בתוך המפסק... ובנורות LED אין בכלל פריקה חשמלית ואין חוט להט....

ומה אם הדלקת החשמל היא שלא לתאורה או לחימום ? למשל טלפון ? איך זה שונה משיחה ישירה בין 2 אנשים ?

האם שימוש בפלאטת שבת הוא חילול שבת ? אני מנחש שלא, למיטב הבנתי כי מדליקים אותה מראש לפניי השבת

כך שהאם התנעת הרכב לפניי שבת מאפשר להמשיך ליסוע בו (נניח בקו ישר) במהלך השבת ? (ונתעלם שניה מאלמנטים אחרים בנהיגה שאוליי מהווים חילול שבת). ניתן לחשוב שכן, וניתן לחשוב שלא - למשל, כי המנוע מכיל 4 בוכנות שבהן הדלק מוצת ונכבה כל הזמן ולא בוער קבוע

אבל היי, לפלטת שבת יש תרמוסטט כך שגם היא נדלקת ונכבית בצורה קבועה..... יותר מזה, דברים ששמים או מורידים מהפלאטה משפיעים בטמפרטורה שלהם על מצב התרמוסטט ובעצם בצורה עקיפה אנחנו כן גורמים לתרמוסטט להידלק או להיכבות על ידיי כך שאנחנו שמים או מורידים דברים מהפלאטה

והיי, נניח שמכונית היא חילול שבת, אבל מה אם רכבת שנוסעת על קיטור ? בה הדלק דווקא כן בוער קבוע וניתן להדליק אותו מראש...

המסקנה שלי היא אחת, והיא שלמקרים כאלה אין לתורה תשובה אלא רק על ידי פרשנות. ופרשנות היא פונקציה של מי שעושה אותה. ואין לו את מי לשאול במשנה, כי לא היה להם LED, טלפון, פלאטת שבת, מכונית, או רכבת. המפרש יכול להסתמך על התורה לפרשנות שלו, אבל כאן זה מסתיים

בקשר לעמי ישראל, דווקא היתה הרבה מאוד התייחסות אליהם כ "עובדי אלילים", כך שבהחלט היתה דת מעורבת בסיפור

בקשר למוסלמים, זה קצת יותר מסובך : הספר עצמו, ככל הנראה לא קורא להרוג יהודים או למחוק את מדינת ישראל (זה לא יכול להיות כתוב בו, כי מדינת ישראל כבר ועדיין לא היתה קיימת כשהוא נכתב)

אבל האיסלאם הקיצוני הוא קבוצה של אנשים שיש להם אינטרסים נוספים שהם לא חלק מהקוראן, אלא פונקציה של הפרשנות שלו, שלתוכה הם הוסיפו הרבה גורמים אחרים (כולל, כנראה גורמים אישיים). האינטרסים האלה הם למחוק את ישראל, לאסלם את כל העולם באלימות, וכן הלאה. ולכן יהיו לך גם מוסלמים מאמינים שלא מחפשים למחוק את ישראל או להרוג אותנו - הבדל של פרשנות ושל השפעה על ידי אנשים אחרים שהם רואים בהם authority / מערכת כוחות

פורסם

הקוראן מלא בהתיחסויות ליהודים.

כולן שליליות.

לכל היותר הקוראן מאפשר לתת ליהודים להתקיים תחת הגבלות, כיצורים נחותים שווי ערך לקופים וחזירים, בעלי תכונות שליליות, שמגיע להם להיענש בחומרה.

מה שמבטיח שכל פעם שהמוסלמים מתחממים, ועל כל פיפס קטן, היהודים יחטפו עליהום.

שזה בדיוק מה שהיה במהלך ההיסטוריה עם המוסלמים, חוץ מבתקופות מאוד ספציפיות בהן היה שלטון ארוך של מוסלמי בעל חיבה והערכה ליהודים(מסיבה כל שהיא).

וזה בדיוק מה שקורה עכשיו גם.

הקוראן בעצם מבטיח, שמאז ומעולם, ולתמיד ולעולם, המוסלמים יעשו ליהודים גיהנום עלי אדמות.

ואם האיסלם היה זונח את האלימות הקשה המובנית בו כנגד הכופרים כמו שעשו היהדות והנצרות(למרות שבהן יש בסיס חזק יותר לערכים של חמלה והרבה פחות חינוך לאלימות) אז אולי הם רק היו עושים לנו ה"כופרים" נזק נפשי כמו שהדתיים עושים לחילונים.

לצערינו האלימות המובנית בקוראן ובחברה המוסלמית כל כך חזקה ובסיסית, שזה לא קרה עד היום, וכנראה שלעולם לא יקרה.

המוסלמים פשוט אלימים בצורה קיצונית ומסוכנים לאחרים ואפילו לעצמם.

החרדים לעומתם, מתמקדים ומתמחים בלעשות לכופרים נזק נפשי, ומעוניינים רק באלו שנחשבים יהודים על פי ההלכה.

וגם זה סוג של אלימות ואונס והתעללות לאותם אנשים שרוצים את החופש על נפשם וגופם.

יכול מאוד להיות שאם היהדות היתה הופכת לאימפריה חובקת יבשות, גם היא היתה נעשית אלימה אגרסיבית ומסוכנת באופן קיצוני כמו האיסלם.

פורסם

11010010110

כל דבר חדש -הרבנים בודקים אותו יסודי .

חימום מתכת עד שתלהט ותפיץ אור מהווה על פי ההלכה מלאכה של מבעיר ( אנציקלופדיה תלמודית כרך יח, ערך חשמל, סעיף ג טור קנה)

בתחילת הדלקתה מתלהט חוט להט בתוך הסטרטר ועוד שני חוטי להט בקצוות הפלורסנט, וכן בפלטה חשמלית או מיחם חשמלי, רדיאטור, מפזר חום וכדו´ עובר משום מבעיר היות ובכולם יש גוף מתכת לוהט .

דוגמא מובהקת לכך מביא הרב פרופ' אברהם קושלבסקי זצ"ל, ששימש כפרופסור ומרצה במחלקה להנדסה גרעינית באוניברסיטת בן-גוריון, על הפסוק: וכך כתב: "האם איסור זה כולל רק את השימוש באנרגיה כימית ( חמצן ועץ ) לבישול וחימום, או גם הפעלת אנרגיה חשמלית לאותה מטרה? באו רבותינו האחרונים ופסקו על סמך מקורות שונים, שגם אש חשמלית הנוצרת כאשר זרמים עוברים דרך חוטי להט, נקראת בעירה, מכיוון שכאשר התורה ציינה הבערת אש כוונה לא הייתה דווקא לאש, אלא לכל פעולת שחרור אנרגיה המעלה את חום הגוף. גם מבחינה פיזיקאלית אנו מבינים היום ששחרור האנרגיה בפעולת הבעירה היא תוצאה של תנועות אלקטרוניות בין - מולקולאריות, ואין זה שונה מחימום הנוצר על ידי תנועת אלקטרונים שיוצר זרם החשמל". ( מפגשים בין יהדות מדע וטכנולוגיה, על יסוד י"ג העיקרים של הרמב"ם, עמ' 98 ).

כתוב במפורש שרק בשבת אסור אז למה שיהיה בעיה להדליק לפני כן? אין בעיה בפלטה בשבת או קומקום שבת כיוון שהדלקת לפני השבת ואחר-כך בשבת שמתכבה ונדלק/ת מעצמה-אין שום בעיה .

במכונית אתה צריך לנהוג גם בשבת עצמה ,זה כבר שונה- אתה בעצמך ממשיך להפעיל אותה בשבת .

"ושמרו בני-ישראל את-השבת לעשות את-השבת לדרתם ברית עולם : ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם כי-ששת ימים עשה יהוה את-השמים ואת-הארץ וביום השביעי שבת וינפש" שמות לא .דהיינו נשלמה יצירת חוקי הטבע, ומאז העולם ממשיך להתנהל על פי חוקי הטבע שנקבעו בתהליך הבריאה

ולכן כמו שה' יצר יצירה בששת ימי בראשית ושבת (הפסיק) מהיצירה בשבת בראשית, כך אנחנו יוצרים יצירה אנושית בששת ימי המעשה ושובתים ממנה בשבת.

בנוגע לפלטה נו מי שלומד הלכות שבת יודע- שלהרים סיר מהפלטה אסור אחר-כך להחזירו.

בהפעלת LED מהבחינה הפיסיקלית אין משום הבערה, חימום או כילוי.

אני יודע לדוגמה שיש בעיה נוספת בכל המוצרים האלקטרוניים כולל נורות לד - וזו בנייה של מעגל חשמלי בשבת, שזה איסור בונה (אחד מ39 המלאכות האסורות בשבת), בנוסף לאיסורים נוספים בשימוש בחשמל

וגם אם לא היה שום בעיה יש עניין גם שלאבד מעניין ההשבת דמיין לעצמך שאתה ממשיך לעבוד במשרד בשבת כי הכל לד.

לכן, למשל (שוב), הבערה אסורה גם אם היא קלה לביצוע כמו הדלקת נר מנר. שהרי לא הקושי במלאכה הוא האוסר אלא עצם היותה 'מלאכת יצירה'.

אני רק חושב שלפני שאתה כותב מסקנה אולי תלמד את הכללים והפרטים לפני,כך אני חושב ,אני טועה? האם היית עושה אותו דבר בנוגע לאיך בנוי מטוס בפרטי פרטים .

אני מציע לך את גוגל דברים כללים ניתן ללמוד בקלות

http://www.zomet.org.il/?CategoryID=199&ArticleID=58

לא היה שום מלחמה דתית אין קשר לעבודת אלילים,ציינתי את המאפיינים.

אני מאמין שגם בקוראן אינך בקיא (גם אני לא מאוד ) אבל ידוע לי על טקסט שלהרוג יהודים אפילו יסתתרו תחת עצים ואבנים (משהו כזה -ואין לי את הכוח לגוגל אחרי המסך הכחול שקיבלתי ועכשיו לשחזר) בכל אופן זה לא העניין פה. לדעתי הדת הזאת התקבצה בכל כך טיפשות ,אתה ידוע שמוחמד רצח את מי שלא קיבל את דתו,זה אף מצויין בקוראן. חז"ל למשל אף פעם לא ירדו לשפל של המוסלמים הקיצוניים.

אני ציינתי את זה ,אין ספק שיש מוסלמים הגונים ושלא רוצים לפגוע בנו ,אבל כמה כן רוצים? מספיק ירוצו לכאן רגלית עם סכנים והלך עלינו? ;) .

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים