מפרט מחשב, ללא ציוד הקפי - עד 7000 שקל, או לפטופ - ייעוץ לפני רכישת מחשב - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

מפרט מחשב, ללא ציוד הקפי - עד 7000 שקל, או לפטופ


מנחם

Recommended Posts

סיימתי את התואר השני (חוץ מעבודה אחת), הגיע הזמן לשדרג.

המחשב בא להחליף את המחשב הקיים שלי: E6600 עם OC ל 3Ghz, כרטיס מסך 4850, ו4 ג"ב . התקווה היא לראות שיפור ביצועים של בערך פי 8 (המחשב כבר בן 5..)

אלטרנטיבה אחרת היא לעבור ל ולוותר על משחקים כמעט לגמרי (בערך המצב הנוכחי). במקרה הזה, הדגם המועדף הוא zenbook ux32vd + כונן חיצוני של 1Tb, או דגם מקביל עם פרופיל ביצועים דומה או טוב יותר.

אלטרנטיבה נוספת היא לחכות לmacboor air עם retina display, ואז הקנייה תדחה לאוקטובר.

1. מה התקציב המקסימאלי? 7000 שקל

א) האם לנצל את כל התקציב או לנסות ולחסוך? מה שמשתפר את יחס העלות/ תועלת

ב) במידת הצורך- עד כמה ניתן לחרוג מהתקציב? עד 1500 שקל

2. מה שימושי המחשב (לדוגמא: משחקים, עריכה גרפית, עבודה משרדית, תכני HD וכדומה)? פיתוח, משחקים, האזנה למוזיקה (רמקולים - altec lansing fx6021, Alessandro ms1, וכזה).

א) במידה והמחשב מיועד לתוכנות עיקריות ספציפיות, יש לרשום אותן ואופן שימוש (מזדמן/תדיר/כבד/פרנסה).

שימוש עיקרי בויז'ואל סטודיו, מטלב, פייטון, ולפחות מכונה וירטואלית אחת עם לינוקס. עדיפות לחומרה תומכת לינוקס, צריך הרבה פנימי.

יכול להיות שבעתיד ל OpenCl או ל תהיה חשיבות.

ב) במידה והמחשב מיועד לגיימינג, יש לציין:

-אילו משחקים לדוגמא ישוחקו על המחשב. לא יודע, לא יכולתי לשחק כמעט בכלום בשנתיים האחרונות :) . היום אני משחק בעיקר ב team fortress 2 וב meat boy, שעובדים מאוד יפה עם החומרה הנוכחית. ובWii.

-מהי הרזולוציה הטבעית (מקסימאלית) של המסך שיחובר למחשב (ניתן לציין גם גודל מסך). שני מסכים: u2711 - 27", 2560x1440, ומסך נוסף, 22" גנרי עם רזולוציה של 1650x1050 במצב portrait. הייתי שמח להחליף את מסך ה 22" במסך בגודל כלשהו, עדיף זול.

-לאילו הגדרות גרפיות מיועד המחשב (נמוכות/בינוניות/גבוהות)? גבוהות

3. האם יש צורך בציוד הקפי (לדוגמא: מקלדת, עכבר, רמקולים ועוד)? אם כן, ניתן לרשום גם העדפות לדגמים. אין צורך בציוד הקפי, למעט אולי עכבר אלחוטי (כיום יש לי את ה laser mouse 7000, והגלגלת שלו התחילה להתקלף קצת).

4. האם יש רכיב שאין צורך לכלול במפרט? אם פונים לאלטרנטיבה של מחשב נייח, אין צורך בכוננים לאכסון - יש לי כונן פנימי של 1Tb ריק למחצה במחשב הנוכחי שניתן להעביר, ושרת אכסון (המחשב בסלון) שמכיל מספיק מקום לכמה שנים הקרובות. אין צורך בכוננים למדיה אופטית (לא נגעתי בזה שנים), ואין צורך בfloppy disks (אלא אם מישהו מוצא כונן של 5.25", יש לי את הדיסקטים המקוריים של אולטימה 7).

5. עד כמה חשוב השקט בסולם של 1 עד 10 (10=שקט קרטי)? 8.5+

6. האם מתוכנן אוברקלוק (OC)? אם כן איזה (קל, בינוני, כבד)? בינוני - לא כתחביב, אלא כדי למקסם יחס עלות/ תועלת. (היום - 25%).

7. האם האם יש צורך לכלול מערכת הפעלה/אופיס (אם כן רצוי לציין גרסה מועדפת) ו/או הרכבת מחשב בחנות? אין צורך בתוכנה. עדיף הרכבה בחנות.

8. האם ישנה העדפה לרכוש את המחשב מחנות ספציפית? אם לא אפשר גם לציין איזור מגורים. אין העדפה מיוחדת, אפשר גם להזמין מחו"ל. אם העלות זהה, אני גר ברמת-גן.

9. האם יש בקשות מיוחדות כלשהן? (לדוגמא תמיכה בהתקנים/חיבורים כגון FW/RAID/USB3/ESATA, דרישה לחומרה ספציפית וכדומה).

כונן של לפחות 200 ג"ב, יציאת אוזניות קדמית, כמות גדולה של חיבורי , אין צורך בחלונות/ תאורה / מראה כללי של אוטו של ערסים. אם אפשר גודל קטן יחסית (עד עלות נוספת של 200 ש"ח)

10. האם חשוב לשמור על אופק שדרוג המחשב? האם מתוכנן שדרוג מאסיבי של המחשב בעתיד? לא. אולי יותר . תמיד צריך יותר .

זהו. אשמח לספק מידע נוסף.

תודה!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...