אז מה צריך לדעת כאשר שוכרים דירה לבד, ואיפה כדי במרכז? - כללי - HWzone פורומים
עבור לתוכן
  • צור חשבון

אז מה צריך לדעת כאשר שוכרים דירה לבד, ואיפה כדי במרכז?


MasterDK

Recommended Posts

היי,

כן אני יודע ש 5 נושאים למעטה יש נושא דומה, אך הוא מדבר על לגור עם שותפים ולא נותן תשובות לשאלות שלי.

אז ככה, הגעתי עם עצמי להחלטה (לפחות כך נראה לי) שאני רוצה לגור לבד. יש 1001 סיבות בעד ונגד, אבל לא על זה הנושא שלי.

הייתי שמח לדעת מה עלי לדעת לפני שאני עושה צעד כלשהוא. מה עלי לוודא מבחינת החוזה ומבחינת הדירה ו\או הריהוט (לדוגמא ראיתי שלא כל הדירות מכילות מכונת כביסה, ולחלקן אפילו כתוב "אין אפשרות להכניס מכונת כביסה", האם זה קריטי? השיקול הוא כמובן כלכלי והייתי מעדיף לרכוש כמה שפחות ריהוט\ציוד, כמובן ריהוט כמו שולחן ומיטה אני מביא בעצמי).

הייתי רוצה לדעת מבחינת טרמנולוגיה, מה זה דירה מחולקת? מה זה יחידת דיור? האם יש חשיבות לקומת מגורים (לדוגמא האם חשוב לשים דגש על סורגים בקומת קרקע? מה עם שורגים בקומות אחרות?)

מבחינת התשלומים מה עלי לוודא?

וכמובן אזורים. כיום אני גר ועובד בתל אביב. אידיאלית הייתי מעדיף להישאר בתל אביב אבל בתקציב שלי אני יכול לשכור חניה, מחסן או דירה בלב שכונת התקווה. ולכן אני מחפש באזור המרכז. האם יש אוזרים שכדי להתרחק מהם (לדוגמא אזורים אלימים ו\או בעיתיים)? אזורים מומלצים? פתח תקווה? ראשון לציון? בת ים? גבעתיים? רמת גן?

תודה רבה מראש ושבוע מהנה לכולם!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

כמה תשובות:

אתה רוצה לעבור לגור איפשהו

יש כמה אופציות

בית, דירה

דירה:

רגילה (כמו שהקבלן בנה אותה)

מחולקת - לקחו דירה רגילה וחילקו אותה לכמה דירות. החלוקה יכולה להיות יפה איכותית ובעזרת בלוקים (לפעמים אפילו מעצב עורב בעניין) ויכולה להיות מזעזעת ועם קיר גבס באמצע (קצת פחות פרטיות מבחינת רעשים). יש דירות מחולקות שמוצגות כ- 3 חדרים וכן יש שם שלושה כל אחד מהם מתאים לברבי אחרת.

בהרבה מהדירות המחולקות שכ"ד החודשי כולל ארנונה וזה אחד מסימני הזיהוי לדעת שמדובר על דירה מחולקת כבר בשלב המודעה - כמובן לא תמיד קורה ויכול לא להיות במחולקת או לחילופין להיות בלא מחולקת. אחת הבעיות בדירה מחולקת עלול להיות חשבון חשמל ו / או מים משותפים ובכך זה מזכיר דירת שותפים - כלומר לא משנה כמה תצרוך, בסוך החודש תאלץ לשלם גם חצי ממה שהשותף שלך צרך (ולהפך).

יחידת דיור - לרוב מדובר על בית פרטי שבעל הבית מציעים חלק מבודד בו (דירה / מחסן מאחורי הבית, דירה קטנה מתחת לבית / דירה קטנה מעל הבית וכיוב) לשכירות. גם כאן בחלק ניכר מהמקרים שכ"ד כולל ארנונה. בחלק מהמקרים הוא גם כולל כבלים / לויין ובחלק אחר אתה עלול להתדרש לשלם דמי שימוש מסויימים בלא יכולת לבחור את החבילות בהן ברצונך לצפות - בעצם בעל הבית עושה לעצמו מנוי על יס/ ומתייחס אלייך בהתקנה כחדר נוסף ולכן בפועל לא משלם על כך בעצמו אבל מכניס את זה לך לחוזה בצורה כזו או אחרת.

ריהוט - לרוב אתה תרצה ריהוט בדירה (אלא אם סק"ש וישיבה על הקרקע זה הקטע שלך)

ישנן דירות המגיעות מרוהטות באופן חלקי או מלא. ייתכן ולפי הטעם שלך, סביר להניח שלא בכלל או לא בדיוק. ישנן דירות שתעדיף לישון בסק"ש מאשר לחיות עם הריהוט שלהן.

במקרה שהיא מרוהטת ולטעמך יופי - סביר להניח שהריהוט יופיע בחוזה וביכולתך לדרוש שהיה ויקרה לו בלי סביר יוחלף באחר. מצד שני יתכן שהיה ותגרום לריהוט נזק מעל לסביר בעל הבית ידרוש ממך לשלם לו על הנזק.

במידה שהריהוט או חלקו אינו לטעמך, יש בעלי בית שיסכימו לפנות את מה שלא לטעמך ויש כאלה שלא. לשיקולך אם לגור שם.

היה והדירה אינה מרוהטת או שאינה מרוהטת באופן מלא כנראה שאתה תצטרך להשיג את הדברים החסרים איכשהו. אם בקנה (יד ראשונה / שניה) ואם מהורים / חברים / משפחה.

כאמור לכל דבר יש פלוסים ומינוסים.

יש דירות המגיעות עם ציוד, החל ממקרר, דרך מכונת כביסה, גז מיקרו, קומקום..

האם זה חיוני? אם אין לך ציוד זה בטוח עוזר. לרוב האנשים מקרר חיוני, באשר למכונת כביסה זה משתנה, אצל חלק (במיוחד באזור המרכז הלח) גם מגזן אינו דבר שיסכימו לוותר עליו.

דירות רבות בעיקר בת"א, בעיקר מחולקת, אינן מגיעות עם מכונת כביסה וחלקן אפילו ללא חיבורים למכונת כביסה.

רוב האנשים מכבסים את בגדיהם מידי פעם (מומלץ). הנסיון מלמד שכביסה ביד היא אמנם פעילות גופנית לא רעה (יכולה לחסוך חדר כושר?) אולם פחות חביבה על רוב האנשים שהורגלו למכונת כביסה ואלמלא אתה בחורה שמכבסת לבנים ודברי משי ותחרה אין לכך לרוב סיבה טובה. לכן השאלה אם תכבס בדירה (מכונה של בעל הבית או שלך), במכבסה ציבורית (ת"א מפוצצת בהן ויש מסוגים שונים) או אפילו אצל ההורים.

יש דירות שלהן דוד חשמלי בלבד ויש דוד שמש. רצוי מאוד שלדירה יהיה דוד"ש היות ואנו חיים בארץ חמה וזה יחסוך לך כסף רב (חשמל זה דבר יקר).

אם בדירה מוצרי חשמל שונים (כולל מגזן, דוד"ש, כיריים, מקרר וכיוב) מומלץ להכניסם לחוזה ולדרוש שבעל הבית יתקנם היה ויזוקו (כאמור, בלאי סביר). אם הוא מסרב תתיחס לזה כאל מוצרי חשמל זמנים. היום יש לך מזגן, מחר הוא ישבוק חיים ותאלץ לקנות מכספך או לחיות ללא.

כנל לגבי תיקונים בדירה. תכניס לחוזה שעל בית הבית לתקן תיקוני בלאי סביר תוך זמן מסויים אחרת אתה תתקנם ע"י מתקין שלך וזה ירד לו משכר הדירה (תמורת קבלה). לא תכניס סעיף כזה אתה עלול למצא עצמך בדירה ללא חשמל, מוצפת מים, וכיוב ובעל בית שמסרב לתקנם.

קומת מגורים: קומת ראשונה ויותר מזה קומת קרקע - לרוב מומלץ להתקין סורגים במיוחד אם אתה חבר סביר באתר קרי אחד בעל ציוד אלקטרוניקה המזמין גנבים. אבל גם אם לא.

סורגים בקומות אחרות מומלצים אם אתה חושש מגניבות ומפריעים לחלק מהאנשים (גורם להם תחושת כלא) בכל מקרה הם פחות היסטרים מסורגים בקומה ראשונה ובטח מקומת קרקע ששם להכנס אליך הבית אפילו לא מצריך מאמץ מינמלי.

בבניינים בעלי 4 קומות ומעלה לרוב יש מעלית. לרוב הדבר מביא לתשלום ועד בית מוגדל בהשוואה לבנן נטול מעלית. שים לב לעניין, יתרה מזאת בחלק מהבתים תשלום ועד הבית אחיד לכל הדירות ובחלק משתנה לפי חלק הדירה ברכוש המשותף. לפי החוק על דייר בדירה שכורה לשלם לועד הבית דמי אחזקה בלבד (בעצם חלק הדירה בפעילות השותפת בבנין) ואם הועד אוסף כסף לשיפור הנכס (שיפוץ למשל) זהו חלקו של בעל הנכס, קרי המשכיר (הדייר הוא השוכר).

בכלל רצוי להתעניין בתשלום ועד הבית ובתשלום הארנונה - כל עיר והסידור שלה ובכל עיר יש אזורים יותר יקרים ואחרים פחות יקרים. מעבר לכך זה תלוי בשטח הדירה (ברבים מהמקומות מתווסף גם חלק הדירה ברכוש המשותף) לפי קביעת העיריה

תשלומים? האם מידי חודש, פעם בשלושה חודשים, .. האם אתה צריך לתת את כל הצ'קים מיד או שבעל הבית יבא כל כמה חודשים (או לחילופין אתה תפקיד את הצ'ק בבנק כל כמה חודשים), האם עליך לתת פיקדון כלשהו (לרוב צ'ק , בחלק מהמקרים יותר מאחד - רצוי לא לתת צ'ק פתוח) האם עלייך לתת ערבון אחר - שים לב שיש ערבונות בנקאיים ששם הדבר יותר מסובך ויתכן ויעלה לך כסף. בדוק לפני שאתה חותם.

אזור - בכל עיר יש אזורים פחות או יותר טובים. סביר שבטובים יותר תדרש לשכ"ד גבוה יותר וייתכן גם לארנונה גבוהה יותר. אל תפסול את האזורים הפחות טובים, שים לב על מה מדובר ותראה אולי תגלה שלפחות בחלקם המצב בסדר מבחינתך.

רצוי מאוד לבא לראות דירה לפחות פעם אחת בשעות היום. כך תראה מה המצב בסביבה, מה מידת הרעש וגם תראה מה קורה מבחינת חניה. אם יש ביכולך בא גם בשעות אחרות זה עדיף

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואו! תודה ענקית לך! תשובה מפורטת מאוד מאוד!

ברשותך אשמח להתייחס לכמה דברים ולקבל הבהרות

בהרבה מהדירות המחולקות שכ"ד החודשי כולל ארנונה וזה אחד מסימני הזיהוי לדעת שמדובר על דירה מחולקת כבר בשלב המודעה - כמובן לא תמיד קורה ויכול לא להיות במחולקת או לחילופין להיות בלא מחולקת. אחת הבעיות בדירה מחולקת עלול להיות חשבון חשמל ו / או מים משותפים ובכך זה מזכיר דירת שותפים - כלומר לא משנה כמה תצרוך, בסוך החודש תאלץ לשלם גם חצי ממה שהשותף שלך צרך (ולהפך).

זה מידע מאוד חדש בשבילי! הופתעי כשראיתי שכתוב במודעה "שכר דירה כולל ארנונה" וחשבתי שזה דבר טוב והחלטתי לחפש רק דירות כאלה. עכשיו כשאמרת לי שזה אומר שהדירה מחולקת אני מתחיל להתלבט.

האם בדירה מחולקת תמיד יש מונה אחד לכל הדיירים (אני מתכוון למונה מים, חשמל וכו)? או שקיימת אפשרות להפריד מונים ואז בעצם דירה שהיא "מחולקת טוב" כמו שאמרת יכולה להיות כאילו דירה עצמאית. האם כדי להתרחק מדירות כמו "שכר דירה כולל את כל התשלומים (ארנונה, מים, חשמל)"? ראיתי גם מודעות שכתוב בהן "שכר דירה כולל לויין\טלפון\אינרטנט" ודירות כאלה אני כנראה לא אטרח אפילו להתקשר כי אני בכל מקרה לא רואה, וטלפון קווי אני גם לא צריך.

לגבי הריהוט, כן זה ברור. אני צריך מינימום כריים ומקרר וכמובן שלא בא לי לקנות כאלה ולכן אני מחפש דירות שיש בהן לפחות את זה. מה שכן מעניין אותי נושא המכונת כביסה. אמרת שיש מכבסות, עכשיו אני לא מכיר את הנושא טוב. איך זה עובד? זה טוב, לא טוב? כדי, לא כדי? יחסי מחיר-תועלת? האם רצוי לחפש דירה עם מכונת כביסה?

תודה שהזכרת את דוד השמש, באמת דבר מאוד חשוב.

ותודה על ציון נקודות חשובות לגבי החוזה והתשלומים!

מה אם ערים? יש ערים שכדי יותר ויש כאלה שכדי פחות? לדוגמא שמעתי שבת ים או חולון הן לא ערים ידידותיות במיוחד (סטיגמות?), האם בכל זאת כדי לשקול אותן? חשוב לי גם גישה לתח"צ ולכבישים מרכזיים בינעירוניים על מנת שאוכל להגיעה לעבודה במהרה.

אם למישהוא יש משהוא להוסיף, אשמח!

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מסכים עם רוב מה שאמרה ssib.

עוד כמה הערות:

ריהוט - בהנחה שזו הדירה הראשונה שאתה גר בה לבד, יש יתרון לכך שהדירה כבר מרוהטת ולא תצטרך לקנות ריהוט בעצמך, משום שכשיבוא היום ותרצה לעבור דירה תצטרך להעביר את כל הריהוט (הרבה עבודה או כסף על הובלה) או שתאלץ למכור אותו.

חשוב לזכור שכל דבר שמגיע עם הדירה - ריהוט, מוצרי חשמל וכו' - הם חלק מהדירה ובאחריות המשכיר. אם הם מתקלקלים - באחריותו לתקן אותם, בדיוק כמו שהוא צריך לתקן תקלה בצנרת. צריך לציין זאת בחוזה כמובן.

פקדון נותנים בד"כ צ'ק או שניים בשווי שכר דירה חודשי.

לגבי ערבות - זה דרך של המשכיר לגבות ממך תשלום אם מסיבה כלשהי אתה לא מסוגל לשלם את שכר הדירה. מצאתי כאן הסבר לא רע על סוגי הערבות השונים. שים לב שערבות בנקאית היא הטובה ביותר למשכיר, והגרועה ביותר לשוכר, אבל היום יותר ויותר משכירים משתמשים בה.

כביסה - מתחלק לשני סוגים. יש מכבסות אוטומטיות, שזה פשוט חנות עם הרבה מכונות כביסה שעולה כסף להשתמש בהן. אין לי מושג איך זה הולך בדיוק כי מעולם לא השתמשתי בהן, מה גם שאין אותן בכל מקום (רק באיזורים שגרים בהם יותר צעירים). מצד שני יש פשוט מכבסות, שאתה נותן להם סל מלא כביסה והם מחזירים לך אותו מכובס אחרי יום-יומיים. בד"כ זה יעלה לך משהו כמו 50-80 ש"ח לשבוע, תלוי כמה כביסה אתה מייצר.

כיריים אגב זה ממש זול - כיריים גז פשוטים של שתי להבות יעלו בערך 250 ש"ח, וחשמליים (שלדעתי קצת פחות טובים) יעלו אפילו פחות.

לגבי איזורים - בתל אביב מומלץ כמובן להימנע מאיזורים כמו התחנה המרכזית, אבל רוב העיר בסדר. בצפון העיר יש שכונות כמו נווה שרת והדר יוסף שהן יותר "עממיות" ופחות יקרות מהשכונות הסובבות אותן. איפה בדיוק בתל אביב אתה עובד?

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

היתי ממליץ בכללי להמנע מתל אביב, לא מבין מדוע אנשים בוחרים להשכיר שם דירות, שיש מקומות כ"כ יפים ואיכותיים באותו מחיר ופחות כמו בראשל"צ, רמת גן והסביבה.

רבאק, אני מוכן להשכיר בכפר סבא ולא בתל אביב.

במחיר הזוי של 2000 ש"ח לא כולל כלום כמעט אתה משכיר חדר עם בן אדם וחי כמו לא יודע מה...

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

יש הרבה סיבות טובות לשכור (עברית שפה יפה - לשכור, לא להשכיר) בתל אביב. רמת גן לדוגמה היא עיר מתה בשעות הערב. חוץ מזה, אם אתה עובד בתל אביב אז יש יתרון גדול לגור שם ואז לא להיתקע שעה וחצי בפקקים כל בוקר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

תגובה מפורטת ענקית של ssib - ממש "גזור ושמור", תודה רבה (:

אני רק רוצה להגיד שאין מה ל"לזלזל" בחולון. כל עוד אתה לא תגור בשכונות הנחשבות למפוקפקות (ג'סי כהן למשל) אז אין שום בעיה צפויה.

יש גם מגוון אוטובוסים שמגיעים למקומות רבים בת"א.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

שניצל תודה רבה!

מכבסה זה עניין לא זול אני רואה! 50-80 ש"ח לשבוע זה יקר מאוד לדעתי, אני לא מכבס הרבה לדעתי.

לגבי תל אביב, אני מסכים המחירים פה מופקעים וכמו שאמרתי עד היום ראיתי רק חניות ומחסנים בתקציב שלי. אבל זה נוח, ההורים גרים בתל אביב, העבודה שלי בתל אביב, ורוב היציאות שלי הן בתל אביב.

אני עובד קצת דרומית מעזריאלי.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

התקציב הוא נורא ראשוני (למרות שאני בספק שהוא יעלה) ולא כולל כלום (קריא ללא תשלומים כגון מים, חשמל וכו) והוא 2000ש"ח.

כמובן שכמו שכבר ציינתי ראיתי דירות בתקציב הזה שכוללות ארנונה ולכן זה כמובן מועדף עלי יותר.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

מונה

לא בהכרח שבדירה מחולקת יש מונה מושתף לכל הדיירים. אני מעריכה שבדירות שעברו שיפוץ זול לא השקיעו במונה נפרד לכל תת-דירה. מה לגבי דירות יקרות ומושקעות יותר, מעריכה ששווה לבדוק.

שוב, זהו פרט שאתה יכול לשאול עוד בטלפון - האם הדירה מחולקת, אם כן האם יש מוני חשמל ומים נפרדים לכל תת-דירה (הם בטח מכנים זאת בשם אחר שנשמע טוב יותר).

אגב, יש דירות מחולקות שניתן לזהותן ככאלה כבר בשלב בו מראים לך את הדירה - מחדר המדרגות יוצאת דלת אחת לשתי הדירות וכאשר עובדים אותה יש דלת לכל תת דירה. לאומת זאת יש דירות מחולקת בהן יש דלת נפרדת הישר מחדר המדרגות. למשל ראיתי פעם דירה במקום טוב במרכז ת"א. הסלון סבבה, המקלחת סבבה. אבל המטבח מתאים למי שאוכל בחוץ (יש מקרר משרדי, כיור קטנטן וארון פיצי) חדר השניה מספיק רק למיטה זוגית וחדר שלישי בערך בגודל של חדר יחיד (בעבר גודל כזה בקושי נקרא חצי חדר) וזו היתה דירה יפה, משופצת, מושקעת ויחסית למחיר באזור גם ממש לא זולה - אפילו היתה לה חניה צמודה למי שמעריך את משמעותה של זו במרכז ת"א.

כמו שאמרתי בהחלט תיתכן דירה לא מחולקת בה שכר הדירה כולל ארנונה. הדבר אינו שכיח במיוחד אבל אפשרי. אם אתה זכאי להנחת בארנונה מסיבה כלשהי - למשל סטונדט או להבדיל אזרח ותיק (נדמה לי שגם עולים ואוכלוסיות אחרות בזכאים, לפחות בחלק מהערים - כל עיר וכללי הנחות הארנונה שלה) לא כדאי לך שהמחיר יכלול ארנונה.

לגבי הריהוט מצטרפת לדעתו של שניצל

אכן, מעבר לעניין הכספי של קניית הרהוט, ברגע שהרהוט בבעלותך כאשר תעבור דירה תדרש לאחד מכמה דברים

1. למכור / לתת את הריהוט / להשאירו בדירה

2. להעביר אותו - כאן יתווספו לך עליות העברת הריהוט - והיה ולך ולקרובים אלייך אין לפחות טנדר פתוח כנראה תזדקק לשירותי הובלה. בנוסף עלייך לחשב שבמקרים רבים לא כל הרהיטים שהובלת יגיעו במצב בו הם יצאו מהדירה ולאחר כמה הובלת יתכן וחלק מהריהוט לא ממש יהיה ראוי לדירה נוספת. ישנם פרטי ריהוט שתוכל לפרק - שוב לאחר כמה הובלת ייתכן ולא ממש תוכל להרכיבם.

דבר נוסף - ברגע שאתה קונה ריהוט לדירה שכורה תמיד תדע שישנו הסיכוי שלא יתאים לדירה השכורה הבאה. ואז ארון גדול מידי לא יכנס, מיטה תעשה בעיות, ספה לא תתאים למבנה הסלון וכיוב.

3. דבר נוסף, ברגע שבבעלותך רהוט זה מוריד לך גמישות. עלות מעבר דירה הכולל הובלת והתאמת ריהוט גבוה משמעותית מעלותו כאשר אתה צריך רק לקחת כמה חפצים והיית שם. הדבר יגרום לך לא לעזוב כ"כ בקלות את הדירה אם בעל הבית ינסה להעלות לך את שכר הדירה בתום השנה או אם תדע ששכר הדירה שאתה משלם מעט גבוה מתנאי השוק ואתה יכול למצא טוב יותר.

לגבי מכונת הכביסה - ישנן את אותן מכבסות ציבוריות שאתה שם כסף במכונה וזה מכבס. אחרי זה אתה שם כסף במייבש (אתה לא באמת רוצה לחזור הביתה עם בגדים רטובים ולהתחיל לתלות אותם) ולאחר כמה סיבובים (בהרבה מקרים כמות הכביסה שתכנס במכונה לא תתיבש בסיבוב הראשון במיבש) תהה לך כביסה יבשה.

עסק זה לרוב יקח כמה שעות. תוכל לעזוב את המכבסה ולהסתכן בכך שהכביסה תסתיים לפני שתחזור ומישהו שיזדקק למכונה יוציא את הכביסה שלך החוצה ויעשה איתה מה שהוא רוצה (החל מלהניח יפה, דרך לזרוק ועד לגנוב) ותוכל להשאר במכבסה כמה שעות ולקרא או לגלוש ב-HWZONE.

ישנן מכבסות שיטפלו לך בעצמן בכביסה, לרוב יחזירו לך אותה יבשה ומקופלת (בחלק מהמקרים גם מגוהצת) המחיר כאן הוא לרוב לפי מכונה או לפי קילו. בחלק מאותן מכבסות ניתן גם לקבל שירותי ניקוי יבש היה ואתה צריך אותם. חלק מהמכבסות עושות שירותי משלוחים.

אגב, כאשר אתה מביא בחשבון עלויות מכבסה שים לב שללא מומלץ לכבס את כל בגדיך ביחד. מומלץ להפריד בין צבעונים ללבנים והמהדרין מפרידים עוד - שזה אומר יותר מכונות ויותר כסף או צבירת בגדים וכביסה לעיתים פחות תכופות. אז, אם עד כה הסתדרת לא רע עם מעט בגדים יתכן ותאלץ לרכוש עוד.

לדעתי, הן מבחינת עלויות ובמיוחד מבחינת נוחות וזמינות מומלץ לרכוש מכונת כביסה. ישנן היום מכונות כביסה לא יקרות ואמנם אינן בעלות שמות מפוצצים, מיחשוב או עשרות תוכניות אבל הן בהחלט יהפכו את הכביסה שלך ממלוכלכת לנקיה וזאת במחיר הגיוני ובנוחות של תוך ביתך. כמובן אם עד היום ההורים כבסו עבורך מומלץ שלפני שתכבס בפעם הראשונה תקבל הוראות כלליות מהם (למשל להפריד צבעים).

ת"א

אתה מעדיף לגור בת"א, כך גם רבים. לכן המחיר בת"א גבוה משמעותית!

סביר להניח שתאלץ לבחור בין להוציא את אותו תקציב ולגור בת"א במקום יותר קטן ופחות טוב (ואולי עם שותפים) או לקבל דירה טובה משמעותית בעיר אחרת. לכל דבר יש יתרונות וחסרונות. למשל אם תגור במרכז ת"א סביר להניח שתוכל ללכת כמעט לכל מקום. מצד שני סביר להניח שגם אם לא תרצה ללכת לא ממש תמהר להזיז את הרכב לאחר שתמצא חניה. יש שמועה שחלק מהגרים בת"א מחנים בבת-ים וכאשר הם זקוקים לרכב נוסעים אליו באוטובוס.

לגבי ערים

השמועה אומרת שגרים גם בחולון בת-ים רשל"צ ואפילו יפו בני אדם. כמו בכל עיר חלקם לא להיט אבל חלקם נחמדים. רובם ככולם לא אוכלים בחורים צעירים לארוחת בוקר (בצהרים הם בעבודה אז אולי כן). בגדול, לא ממליצה לפסול. גש וראה.

תקציב

שמעת על מצוקת מחירי הדיור? אם כך, איני יודעת על מה חשבת אבל בתקציב של 2000 ש"ח אני בספק אם גם תוכל למצא דירה בת 2 חדרים בחולון בת-ים רשל"צ ר"ג גבעתיים. ייתכן שכן, אבל סביר פחות שתהה זו דירה לא מחולקת בשכונה טובה ובמצב כללי לפחות טוב. באשר לדירות סטודיו (כנ"ל חדר אחד, חדר וחצי וכיוב) הן מעטות ביותר ובהרבה מקרים (יש מעטים שלא) מקורן בחלוקה או בכל מיני דברים שפעם לא היו דירות (חנויות, מחסנים וכיוב) או שמדובר ביחידות דיור.

פרט נוסף - דירות בבתים טרומים

חלק מהדירות שתראה, וודאי בבניינים שאינם בנייני פאר יהיו דירות בבתים טרומים.

ניתן לגור בדירות אלא אבל לדעתי אין סיבה לשלם עליהן שכ"ד השווה לזה דירה המשולם על דירה דומה באותו אזור על דירה הבנויה בלוקים.

כמה סיבות:

בתים טרומים פחות מבודדים - קר יותר בחורף, חם יותר בקיץ (המזגן אם יהיה יעבוד יותר וזה יעלה לך יותר).

הם גם פחות מבודדים פנימית - אתה שומע טוב יותר (מבתי בלוקים) את הרעשים שעושה השכן שלך.

כל תיקון בהם בעייתי - כולל קידוח חור בקיר לשם תליית תמונה כבדה.

גם בעל הבית שילם על קנית הדירה מחיר נמוך מזה שהיה משלם על דירה זהה הבנויה בלוקים. אמנם זכותו לנסות להרוויח כמה שהוא רוצה אבל תוכל לומר לו גם את זה כנימוק להורדת שכ"ד

לכן רצוי לברר אם מדובר על בניין טרומי.

מעריכה שיש עוד בעיות עם בניינים אלו, גגל.

בעיות בדירות

בדוק כל דבר!

נקודות חשמל, ברזי מים, כיצד ארונות נראים מבפנים (אולי תגלה שהם הרוסים, רקובים, וכיו"ב) נסה לגלות סימני עובש, לחות (בעיקר בחדרי מקלחת ) שומן (במטבח). אם יש מזגן ודא שהוא מקרר. הפעיל אותו וחכה שיקרר! אל תאמין למילה של אף אחד.

אם יש מקרר בדוק אם אכן מקרר, אם יש תריסים בגלגלת בדוק שהם אכן מתגלגלים כפי שצריך פנימה והחוצה.

כל דבר שלא תבדוק עלול להיות זה שיתברר לך כמקולקל. יתכן והדבר לא מפריע לך אבל כדאי שתדע קודם לאן אתה נכנס ואולי תוכל לדרוש מבעל הבית לתקן את העניין. יתרה מזאת תקלה אודותיה לא ידעת את בעל הבית, הוא עשוי לנסות להטיל עלייך כאשר תתפנה מהדירה.

יתכן בהחלט שתרצה להיות "ילד גדול" ולהחליט לבדך. עדיין, מומלץ לקחת איתך חבר שמבין או קרוב משפחה שיוכל להעיף מבט בוחן ומעט יותר מיומן ולעלות על דברים.

אזורים ראשיים

אם אתה רואה דירה בסמוך לאזור ראשי רצוי שתראה אותה בשעה בה יש תנועה באזור. כך תוכל להעריך טוב יותר את מידה הרעש בסביבה והאם זה מתאים לך. יש אנשים שרעשים של בתי ספר יפריעו להם, יש כאלה שפחות ורעשים של רחובות ראשיים יהיו עבורם בעייתים. יש שרעש לא מפריע להם כלל. שוב, כל אחד והסיפור שלו. דבר נוסף, אם הדירה ממש בסמוך לדרך ראשית (נתיבי איילון?) הבא בחשבון שזיהום האוויר שתספוג יהיה גדול מהרגיל. בחלק מהמקרים גם עלולה להיות בעיה לתלות כביסה בחוץ.

מתווכים

בלי להכליל, להשמיץ או בכלל, בארץ מדובר במקרים רבים

על בעלי מקצוע שעובדים בשביל המשכיר - בחלק ניכר מהמקרים גם ללא תשלום וגובים מהשוכר (לרוב תשלום בגובה חודש שכ"ד)

הם יראו לך את הדירה, לרוב לא יטרחו לברר אודות בעיות בה ואם במקרה ידעו סביר שלא יספרו זאת מיוזמתם.

בגדול תפקידם הוא "למכור" את הדירה לשוכר הפוטנציאלי.

חלק מהדירות שהם מציעים נמצאות גם במאגרים ופרסומים חופשים ועם מעט מאמץ אין בעיה להגיע אליהם. העניין הוא שאם במקרה מתווך הראה לך דירה מסויימת וטרם לכך החתימך על חוזה לגביה, לא משנה אם אח"כ תראה את אותה דירה במקום אחר, לא משנה עם המתווך היה מגעיל, לא התייחס, לא עזר ואפילו בעת שראית אותה איתו לא רצית את הדירה ורק אחר כך שכאשר ראית מיוזמתך בליווי בעל הדירה פתאום החלטת שכן, היה ובסוף תקח אותה תאלץ לשלם דמי תיווך.

דמי התיווך יחסית גבוהים (כאמור לרוב בגובה שכ"ד חודשי) במיוחד כאשר מדובר על דירה שכורה בה תגור במקסימום שנה-שנתיים. לכן תמיד מומלץ לנסות למצא דירה ללא תיווך.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

נסה לפתור בעיה בעיה ולא להתפזר יותר מדי, אחרת תסתבך.

מציאת דירה היא עניין לא פשוט בכלל והעצות שניתנו פה ממש במקום וחשוב לקחת את ההחלטות הגדולות ומשם להמשיך לדברים הקטנים יותר.

1. עלות שכר דירה. לזה יש להוסיף עלויות נוספות של ארנונה, ועד בית, גז (תשלום קבוע), אגרה (טלויזיה), , חשמל ומים.

האם אתה מוכן לשקול להצטרף כשותף.

2. לפי 1 לגזור את המיקום. קח בחשבון שכל הערים שאינן צמודות לת"א מגבילות מאד את יכולת התחבורה במידה ואינך בעל .

לדוגמא : מראשון לציון לת"א בשעות הבוקר (8:00-9:00) לוקח שעה נסיעה ברכב לת"א. כנ"ל לגבי נתניה.

חולון/פ"ת מקצרות את הזמן בחצי.

ר"ג/גבעתיים - רבע.

במידה והנך שוכר מחוץ לת"א, בדוק האם האוטובוס לת"א עובר בקרבת הבית ומה זמן נסיעתו. בדיקה קטנה שיכולה לחסוך ה-מ-ו-ן זמן ועצבים.

כל שאר הדברים, מכונת כביסה, רהיטים אלו כבר כמעט זוטות ביחס להוצאות ב1 ו2 (הן בשוטפות והן תחבורתית) בעיקר אם אתה חושב לטווח הארוך.

עוד משהו שלא ראיתי שציינו, בית דורש תחזוקה.

אם זה אומר נקיונות, סידור, מעקב חשבונות. קח זאת בחשבון היות וזה גם גוזל זמן מה ובעיקר במידה ואתה נכנס לזה עם שותפים, דבר שנראה מאד רלוונטי לנוכח התקציב שלך, זה עלול ליצור חיכוכים.

אני גר עם אישתי בר"ג בשלוש שנים האחרונות לאחר שעברנו מנתניה.

אני לא ממש סובל את ר"ג, מלבד הקירבה שלנו לפארק הירקון, אבל החסכון בזמן של שנינו בהגעה למקום העבודה (שנינו עובדים בת"א) חוסכת לכל אחד מאיתנו 10 שעות ויותר בשבוע שלא לדבר על הקיצוץ בהוצאות התחבורה, שהתקזזו עם הפרשי שכר הדירה (הדירה אמנם קטנה יותר, אך מספיקה).

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ואו! את נהדרת! פשוט "המדריך לשוכר המתחיל". :xyxthumbs:

תודה רבה! :)

שמחה לעזור

שיהיה לך בהצלחה :)

עוד פרט קטן אם אני כבר פה, גם בעל הבית חשוב. אם תשמע עליו שמועות שהוא דיי מניאק הייתי ממליצה לשקול שנית האם לקחת את הדירה.

קישור לתוכן
שתף באתרים אחרים

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

×
  • צור חדש...