עבור לתוכן

יבואן מסרב לטפל בדיסק קשיח תקול שעודנו באחריות

Featured Replies

פורסם

א. תקנון לא יכול להרע תנאים. רק להיטיב על תנאי החוק.

לא נכון.

  • תגובות 76
  • צפיות 8.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

נו באמת מילפורד, עוד ויכוח מיותר?

האם תקנון יכול לסתור את מה שהחוק אומר ולהיחשב כקובע על פי חוק?

אם כתוב בתקנון שאין אחריות על המוצרים החדשים שנמכרים בחנות זו, בזמן שהחוק קובע מינימום שנה אחריות על המוצרים, זה חוקי ?

תקנון יכול לקבוע לגבי דברים שלא קבועים בחוק.

פורסם

אני מעלה פה עוד פעם את השאלה שלי כי היא נדחקה לסוף העמוד הקודם - למה כל הויכוח הזה בכלל, אם נעה מחשבים עוד קיימת כביכול

בצורה כזו או אחרת בעפולה ועם אתר אינטרנט שעדיין משתמש בשם נעה מחשבים ?

פורסם

אם כתוב בתקנון שאין אחריות על המוצרים החדשים שנמכרים בחנות זו, בזמן שהחוק קובע מינימום שנה אחריות על המוצרים, זה חוקי ?

לא, אבל לא על זה מדובר.

אתה כתבת "תקנון לא יכול להרע תנאים. רק להיטיב על תנאי החוק" - וזה בפירוש לא נכון.

ראה לדוגמה את החוק לגבי מדיניות ההחזרה של מוצרים.

בחוק מוגדרת "ברירת מחדל" למדיניות החזרה. אבל ברגע שבחנות מסויימת קיים תקנון (כאשר התנאי הוא שהוא מופיע באופן ברור ובולט) שקובע למשל שאין החזרת סחורה, בכלל, כי ככה - אז כן, זה בהחלט חוקי. והנה לך דוגמה לזה שתקנון כן יכול להרע תנאים.

פורסם

מה שאתה טוען אסור

חנות לא יכולה למנוע החזרה בניגוד לחוק

גם עם שלט של מטר על מטר

פורסם

חנות כן רשאית למנוע החזרה של מוצרים מסויימים.

http://www.moit.gov.il/cmsTamat/InternalPage.aspx?FRAMELESS=false&NRNODEGUID={0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F}&NRORIGINALURL=%2fNR%2fexeres%2f0A39578F-DAEB-4357-8565-157CA6B84C4F.htm&NRCACHEHINT=Guest#_Toc276461266

ג. חובת גילוי מדיניות החזרת טובין (תיקון: תשס"ה3, תשס"ז) (א) עוסק המציע, המציג, או המוכר טובין לצרכן, יציג במקום עסקו, במקום הנראה לעין ובאותיות ברורות וקריאות, מודעה המפרטת את מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם; במודעה יצוין אם ניתן להחזיר טובין כאמור, לרבות הגבלות להחזרת הטובין, תנאי ההחזרה, אופן וסוג ההחזר שיקבל הצרכן (בחוק זה - מדיניות החזרת טובין); צוין במודעה כי לא ניתן להחזיר טובין, הן בדרך כלל והן במקרים מסוימים, יחולו הוראות סעיף 2(ב-2).

(ב) ביקש הצרכן להחזיר לעוסק טובין שלא עקב פגם, בהתאם למדיניות החזרת טובין המפורטת במודעה, והעוסק לא פעל בהתאם לאותה מדיניות, רשאי הצרכן להחזירם לעוסק בתוך שבעה ימים מיום שסורב, והעוסק יהיה חייב להשיב לו את מלוא התמורה שקיבל באופן שבו שילם הצרכן, ובלבד שלא חלה הרעה במצב הטובין; לענין זה, פתיחת האריזה כשלעצמה לא תיחשב כהרעה במצב הטובין, אלא אם כן השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת, קבע אחרת לגבי טובין או סוגי טובין.

(ג) לא הציג עוסק מודעה כאמור בסעיף קטן (א), חזקה כי מדיניותו לגבי החזרת טובין שלא עקב פגם היא מתן אפשרות לצרכן להחזיר לו את הטובין, וההוראות לפי סעיף קטן (ב) יחולו לענין זה, בשינויים המחויבים.

(ד) הוראות סעיף זה לא יחולו על

(1) מוצרי מזון או טובין פסידים;

(2) טובין הניתנים להקלטה, לשעתוק, או לשכפול, שהצרכן פתח את אריזתם המקורית;

(3) טובין שיוצרו במיוחד לפי הזמנה של הצרכן;

(4) טובין שבהתאם להוראות שניתנו לפי דין אין להחזירם;

(5) טובין שקבע השר, באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.

(ה) אין בהוראות סעיף זה כדי לגרוע מכל זכות העומדת לצרכן במקרה של הפרת תנאי עסקה לפי כל דין.

פורסם

אכן.

לינק נוסף:

http://law.sobols.com/prod-return.htm

התקנות מחייבות כל בעל עסק לתלות בבית העסק מודעה המפרטת את מדיניות החזרת המוצרים שלא עקב פגם. לכל עסק יש זכות לקבוע לעצמו מדיניות משל עצמו, אך הוא חייב לפעול בהתאם למדיניות שקבע, אחרת ניתן להטיל עליו סנקציות כספיות.

המודעה חייבת להיתלות במקום הנראה לעין על יד כל קופה באופן שהצרכן יוכל לקרוא בקלות את הכתוב בה. גודל השלט לא יקטן מדף A4 וכותרתו תהיה: "מדיניות החזרת מוצרים".

האם המוכר יכול להחליט שאצלו לא מחזירים מוצרים ?

למוכר יש זכות מלאה להחליט (ולרשום במודעה) כי בבית העסק שלו אין החזרת מוצרים מלבד במקרים שנקבעו בחוק (כגון פגם במוצר).

התקנות לגבי גודל המודעה אגב, נמצאות פה:

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/08AA40E5-D8CB-48D6-B71F-A81210902C3D.htm

ואם אתה מעדיף לקרוא על זה "בשפת העם", אז הנה גם כתבה ב-YNET:

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3668847,00.html

ציטוט נבחר:

מותר לקבוע: אצלנו אין החזרות

להלכה ולמעשה גם יחד, הסוחרים אינם חייבים לקבוע מדיניות שאומרת כי הם יקבלו בחזרה כל פריט או מוצר. סוחר יכול גם להודיע שאצלו אין החזרות - פרט למקרים שהחוק מחייב אותו, כלומר במצב של פגם; הוא יכול לקבוע שהוא מוכן לקבל מוצרים בחזרה, אבל לא יחזיר כסף אלא ייתן זיכוי; הוא יכול להגביל את התקופה שבה יוחזר המוצר, וכן הלאה.

אבל היי, למה סתם לזהם את הדיון הזה עם עובדות :)

פורסם

לא, אבל לא על זה מדובר.

אתה כתבת "תקנון לא יכול להרע תנאים. רק להיטיב על תנאי החוק" - וזה בפירוש לא נכון.

נו באמת, האדם שאל לגבי אם התקנון יכול לגרום להחלפת מוצר במחודש בתנאי אחריות, נגד תקנות הגנת הצרכן. עניתי לו על זה, ונראה לי שגם אתה הבנת על מה עניתי.

ובכל מקרה, כוונתי היתה: "תקנון לא יכול להרע את תנאי המינימום של החוק. רק להיטיב על תנאי החוק" - וזה בפירוש נכון, גם אתה יכול להסכים על זה.

פורסם

בחוק מוגדרת "ברירת מחדל" למדיניות החזרה. אבל ברגע שבחנות מסויימת קיים תקנון (כאשר התנאי הוא שהוא מופיע באופן ברור ובולט) שקובע למשל שאין החזרת סחורה, בכלל, כי ככה - אז כן, זה בהחלט חוקי. והנה לך דוגמה לזה שתקנון כן יכול להרע תנאים.

נו באמת... בחוק עצמו מפורט שניתן לעשות זאת. כמובן שתקנון שעומד מול החוק לא תקף.

פורסם

מה שקורה, שניכם צודקים במידה כזאת או אחרת. שום תקנון לא יכול להיות מנוגד לחוק, מעצם היותו חוק.

מה שכן, החוק כולל סייגים ומתאר מתי תקנון כן יכול לקבוע תנאים בניגוד למקובל אבל בהתאם לחוק.

פורסם

מדברים על כך ששום תקנון ושום תעודת אחריות לא יכולים לעשות מה שהחוק אוסר עליהם לעשות, או קובע להם אחרת. זה הכל.

ואתה לא אומר משהו שונה, אלא מסתובב סביב למען הויכוח.

אז סבבה, ניצחת, בסדר ? :lol: :lol:

פורסם

מה הקשר? על מה אתה מדבר בכלל?

על זה שבמקרה שאתה הבאת החוק עצמו מאפשר לחנות לקבוע תנאים קשוחים יותר. בחוקים אחרים שאין בהם סעיף מקל כזה כמובן שאף חוזה\תקנון\WHATEVER לא יגבר על החוק.

פורסם

לא היא לא

אלו התקנות הישנות, ב2010 נכנסו תקנות חדשות

http://www.moit.gov.il/NR/exeres/FA1AD844-1B22-449E-B6C5-047877539E49.htm

אכן.

לינק נוסף:

http://law.sobols.com/prod-return.htm

איזה קטע, גם אלו לפני התיקון האחרון.

אבל למה סתם לזהם את הת'רד עם "עובדות"

בתקנות החדשות אין התניה של שלט בחנות, כי זה מה שהיה בתקנות הישנות...

לקריאה נוספת

http://www.israel-h.co.il/152125/%D7%AA%D7%A7%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%9C-%D7%A2%D7%A1%D7%A7%D7%94

ובשפת העם

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4003047,00.html

והנה הכי ספציפי כי ברור לי שתמשיך להתווכח

http://www.google.co.il/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&ved=0CFAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.chamber.org.il%2Fimages%2FFiles%2F16817%2Fhoveret%2520takanott.pdf&ei=aeoOUKahCpOZ0QXUqoFo&usg=AFQjCNE6ROF6CRKFNat47Oc_V4v0EjZZTg&sig2=Je30sxan7483Sxrh6raVVg

ו. תיאום בין התקנות לבין הוראות חוק אחרות חובת גילוי מדיניות השבת מוצרים:

על העוסק להמשיך ולהציב שלט גלוי לעין אשר מציין את מדיניות השבת מוצרים. מדיניות זו תחול כאשר התקנות לא יחולו. לדוגמא:

-החזרת תכשיט לאחר שבוע. ההחזרה תבוצע בהתאם למדיניות העסק, כפי שצוין בשלט במקום העסק.

-מוצר שניתן היה להחזיר באריזתו המקורית הסגורה בלבד לאחר פתיחת האריזה.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים