עבור לתוכן

יבואן מסרב לטפל בדיסק קשיח תקול שעודנו באחריות

Featured Replies

פורסם

אפשרות נוספת, לבקש באתר WD מספר RMA ולשלוח את הדיסק למרכז RMA הקרוב לארץ.

קניתי מספר דיסקים כשההיתי בביקור בארהב, אחד מהם היה תקול. לסיגייט יש מרכז בארץ. תוך 10 ימים היה בידי דיסק חדש ותקין.

וסה"כ עלות משלוח רשום של 16 ש"ח.

אני מבין למה מנסים להפעיל אחריות בארץ, אבל אני אישית מעדיף להוציא עוד 20 שקלים ולעבוד מול החברה בצורה ישירה במקום לשבור את הראש ולבזבז זמן ועצבים על הביורוקטיה בארץ.

  • תגובות 76
  • צפיות 8.7k
  • נוצר
  • תגובה אחרונה
פורסם

עוד עדכון קטן למי שהיה ספק לגבי ההתנהלות של דטה טק בנושא (ובכלל):

בדיקה מעמיקה יותר של הדיסק החלופי שסופק לי מעלה שמדובר בדיסק משומש עם הציון recertified בקטן על גבי מדבקה.

במילים אחרות - מדובר בדיסק ששוקם במעבדות החברה. דיסקים מסוג זה נמכרים בעולם במחירים נמוכים במיוחד.

אגב, מבדיקה באתר החברה עולה כי מדיניות ההחלפה של WD אינה כוללת מוצרים מחודשים (בניגוד לחברות אחרות).

מדובר ביוזמה מקומית של דטה טק שמתגלה כחברה יצירתית במיוחד.

אני קיבלתי דיסק כזה של Seagate מKSP כשבאתי לממש אחריות.

מיותר לציין שהדיסק הלך אחרי שבוע.

פורסם

עוד עדכון קטן למי שהיה ספק לגבי ההתנהלות של דטה טק בנושא (ובכלל):

בדיקה מעמיקה יותר של הדיסק החלופי שסופק לי מעלה שמדובר בדיסק משומש עם הציון recertified בקטן על גבי מדבקה.

במילים אחרות - מדובר בדיסק ששוקם במעבדות החברה. דיסקים מסוג זה נמכרים בעולם במחירים נמוכים במיוחד.

אגב, מבדיקה באתר החברה עולה כי מדיניות ההחלפה של WD אינה כוללת מוצרים מחודשים (בניגוד לחברות אחרות).

מדובר ביוזמה מקומית של דטה טק שמתגלה כחברה יצירתית במיוחד.

זכותם לפי החוק לתת לך מוצר מתוקן ולא בהכרח חדש.

אבל חובתם לתת לך אחד תקין.

פורסם

זה לא נובע מכך שאנחנו טמבלים! אתה חצוף שאתה קורא לנו כך.

זה נובע מההרגל שיש בפורומים שונים. שם אין יידוע למייל.

אם אחרי 3036 הודעות שכתבת בפורומים של HWZONE אתה עדיין לא יודע על כפתור " יידוע באימייל "

אתה לא רק טמבל, אתה ממש מפגר.

פורסם

נץ, אם אחרי 525 הודעות בפורום אתה לא מכיר את חוקי הפורום האוסרים לכנות גנאי משתמשים אחרים, כדאי שתפנים אותם.

אחרת תמצא את עצמך בחוץ.

פורסם

אם אחרי 3036 הודעות שכתבת בפורומים של HWZONE אתה עדיין לא יודע על כפתור " יידוע באימייל "

אתה לא רק טמבל, אתה ממש מפגר.

אתה גובל בהוצאת דיבה. שקול מילים! אני לא חבר שלך!

עריכה: אני רואה שאחד המנהלים התערב.

בואו נחזור לנושא! לשם כך התכנסנו.

אני חושב שכדאי לך ליידע את היצרן כי היבואן הישראלים "יצירתי". מעניין מה יקרה אם כזה מידע יתגלה כשרות של החברה הזו בחו"ל....

פורסם

זכותם לפי החוק לתת לך מוצר מתוקן ולא בהכרח חדש.

אבל חובתם לתת לך אחד תקין.

אתה טועה ומטעה.

חוק הגנת הצרכן, אחריות ושירות לאחר המכירה אומר:

מוצר יתוקן עם חלפים חדשים ומקוריים.

לא ניתן לתקן, המוצר יוחלף בחדש. (לא במחודש ולא במשומש)

מותר להם לתקן את הדיסק שלך. אסור להם להחליפו בדיסק אחר שהוא לא חדש.

פורסם

אולי אתה זה שטועה ומטעה?

לא ציטטת בדיוק את האמור.

(ג) לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך, או ישיב לו את התמורה ששילם בעדם, לפי בחירת היצרן.

ניתן בהחלט לפרש את הסעיף כאפשרות היצרן לתת חדש, או לתת טובין מסוג ואיכות דומים ושווי ערך.

אי אפשר לטעון שדיסק קשיח מתוקן מאותו סוג אינו דומה או שווה ערך לאותו אחד מקולקל.

עריכה:

בנוסף לאמור, זה מנהג די נפוץ למסור מכשיר מחודש במקום מכשיר לא תקין. החברות הסלולריות עושות זאת המון, ולא ידוע לי כלל על מקרה בו מישהו זכה בתביעה נגדן.

עריכה נוספת:

ובכל מקרה, תקנות הגנת הצרכן מחייבות אחריות של שנה למוצרים כאלה. אחריות מורחבת למשך יותר משנה, לא חובה שחלות עליה התקנות האלו גם אם תבחר לפרש את התקנות לא כפי שפירשתי.

פורסם

הכוונה בסעיף זה שניתן להביא מוצר מסוג אחר באותו השווי, לא משומש ולא מחודש.

כי אם הכוונה משומש, זה סותר את הסעיף הקודם.

עריכה: זה שבישראל הפרקטיקה היא שיטת מצליח, זה נכון. ב 99% מהמקרים זה גם מצליח להם.

לי ידוע אישית על מקרה שבו החברה הוכרחה לתת דיסק חדש על ידי בית המשפט.

ושים לב בסעיף. הפסיק נמצא לאחר חדשים, ה-או בסעיף מתיחס ל-זהים (או בשווי דומה), לא לחדשים.

פורסם

ניסית לפנות ל"נעה מחשבים" החדשה בנושא ? הם הרי משתמשים באתר של נעה מחשבים, תחת אותו דומיין ושם של העסק ... ?

פורסם

לגבי מה שציינת מעבר לשנה, זה נכון.

אך על המוכר לציין כל שוני מהתנאים הראשונים, בתעודת האחריות. אם לא צוין, אותם תנאים תקפים גם בהרחבת האחריות.

מעולם לא קיבלתי תעודת אחריות עם דיסק קשיח, אתה קיבלת? או שצוין דבר כזה בחשבונית.

פורסם

הכוונה בסעיף זה שניתן להביא מוצר מסוג אחר באותו השווי, לא משומש ולא מחודש.

כי אם הכוונה משומש, זה סותר את הסעיף הקודם.

עריכה: זה שבישראל הפרקטיקה היא שיטת מצליח, זה נכון. ב 99% מהמקרים זה גם מצליח להם.

לי ידוע אישית על מקרה שבו החברה הוכרחה לתת דיסק חדש על ידי בית המשפט.

ושים לב בסעיף. הפסיק נמצא לאחר חדשים, ה-או בסעיף מתיחס ל-זהים (או בשווי דומה), לא לחדשים.

זה לא סותר את הסעיף הקודם שכן כל המטרה של סעיף ג' היא מה קורה במידה ולא מתקיימים א' ו-ב'.

בכלאופן, אני לא פרופסור ללשון, וגם השופטים לא. לטעמי אפשר לפרש לשני הצדדים.

אם היה כל כך ברור וחדש משמעי, היו כבר לוקחים את חברות הסלולר לבית משפט בהמון מקרים שנמסרו סלולרים מוחדשים באחריות.

פורסם

^ זה קורה כל הזמן. אנו רק לא שומעים על זה.

אמרתי לך שידוע לי על מקרה בו בית המשפט פסק כבר בנושא. אני בטוח שישנם עוד מאות מקרים..

לגבי הדיקדוק. בוא נראה ביחד:

לא מילא היצרן אחר הוראות תקנות משנה (א) ו-(ב), יספק לצרכן טובין חדשים, (פסיק) זהים או מסוג ואיכות דומים ושווי ערך

ללא ספק ה-או מתיחס לגבי זהים, ולא לגבי חדשים.

פורסם

חוק הגנת הצרכן, אחריות ושירות לאחר המכירה אומר:

מוצר יתוקן עם חלפים חדשים ומקוריים.

לא ניתן לתקן, המוצר יוחלף בחדש. (לא במחודש ולא במשומש)

אלא אם כתוב אחרת בתקנון. לא?

פורסם

א. תקנון לא יכול להרע תנאים. רק להיטיב על תנאי החוק.

ב. בכל מקרה, תקנון לא תקף לגבי אחריות. רק תעודת אחריות שנמסרת ביד ללקוח, וגם היא לא יכולה להרע את תנאי תקנות הגנת הצרכן ושאר החוקים הקשורים בזה.

זו הסיבה שבישראל יש מינימום שנה אחריות למוצר חשמלי מעל 150 שח, (כי החוק קבע שנה כמינימום) בזמן שבארה"ב למשל, ניתן לרכוש מוצר חדש ללא אחריות כלל.

ארכיון

דיון זה הועבר לארכיון ולא ניתן להוסיף בו תגובות חדשות.

דיונים חדשים